Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 december 2004, 13:02   #21
Horus
Gouverneur

Horus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baby genius
In http://www.standaard.be/nieuws/binne...cleID=GPUAU1LG staat het kort uitgelegd. De Antwerpse Universiteit groeit niet genoeg, omdat de stad Antwerpen met een negatief imago kampt bij veel buitenstaanders.
En ze maken er in De Standaard niet zoveel worden aan vuil, maar het is duidelijk dat de anti-politiek van het Belang (ruzie zoeken, mensen neerhalen (cf. schepen Pauwels die VOLLEDIG VOLGENS DE REGEL in een sociale woning woont), alles afbreken, groepen inwoners stigmatiseren, wijken als vuil en gevaarlijk omschrijven,...) hier voor een groot stuk tussenzit.

Heb jij het Belang in Gent of Hasselt al gehoord in de nationale media? Noem gewoon al eens een Oostends of Leuvens gemeenteraadslid van het Belang...
Hoe staan de verhoudingen allochtoon/autochtoon in Antwerpen, Leuven en Gent?
Horus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2004, 13:02   #22
Wreker
Staatssecretaris

Wreker's schermafbeelding

Standaard

Een echt baby-topic.
Wreker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2004, 13:08   #23
Jonas Elossov
Europees Commissaris

Jonas Elossov's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jonas Elossov
Standaard

Raf, de Vlaamse burger heeft geen enkel vertrouwen in het Belgische gerect, alsof het hen iets zou uitmaken of ze voor het gerecht veroordeeld zouden zijn voor racisme. De reden waarom mensen op het VB stemmen, is omdat ze gewoon een proteststem uitbrengen tegen het huidige establishment, en daar hoort dat gerecht bij. De arbeiders stemmen op het VB omdat de SP hen radicaal verraden heeft in de strijd tegen het patronaat (de PS was daar minder duidelijk in, en dat is de reden waarom de fasco's in Wallonië veel zwakker staan)...
Oud 11 december 2004, 13:21   #24
Jonas Elossov
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Horus
Hoe staan de verhoudingen allochtoon/autochtoon in Antwerpen, Leuven en Gent?
Hier zijn die statistieken... Dus uw hypothese klopt niet!

Laatst gewijzigd door Jonas Elossov : 11 december 2004 om 13:22.
Jonas Elossov is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2004, 13:38   #25
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jonas Elossov
Raf, de Vlaamse burger heeft geen enkel vertrouwen in het Belgische gerect, alsof het hen iets zou uitmaken of ze voor het gerecht veroordeeld zouden zijn voor racisme. De reden waarom mensen op het VB stemmen, is omdat ze gewoon een proteststem uitbrengen tegen het huidige establishment, en daar hoort dat gerecht bij. De arbeiders stemmen op het VB omdat de SP hen radicaal verraden heeft in de strijd tegen het patronaat (de PS was daar minder duidelijk in, en dat is de reden waarom de fasco's in Wallonië veel zwakker staan)...
De achterliggende reden is maar van bijkomend belang. Iemand die kiest voor het Vlaams BlokBelang, wéét dat hij zijn stem aan een racistische organisatie geeft en die organisatie daarmee steunt.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2004, 13:39   #26
Carmen
Burger

Carmen's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Carmen
Standaard

Inderdaad, maar ik zou voorzichtig omsrpingen met de term rascistisch in verband met het VB. Ze mogen dan toegegeven hebben geen andere partij te zijn, maar denk eraan dat ze wel de beslissingen van het gerecht volgen en dus eigenlijk niet meer rascistisch zijn.
Oud 11 december 2004, 13:43   #27
Horus
Gouverneur

Horus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hier zijn die statistieken... Dus uw hypothese klopt niet!
Waar staat mijn hypothese?
Het was een vraag omdat ik dat zelf niet vond.

Typisch, ik stel een vraag om te kijken wat de verhoudingen zijn (om een openlijk debat mogelijk te maken) en wordt onmiddelijk veroordeelt op het maken van een hypothese?????

Blijkbaar een methode die niet vreemd is aan extreem links.
Oud 11 december 2004, 13:46   #28
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Carmen
Inderdaad, maar ik zou voorzichtig omsrpingen met de term rascistisch in verband met het VB. Ze mogen dan toegegeven hebben geen andere partij te zijn, maar denk eraan dat ze wel de beslissingen van het gerecht volgen en dus eigenlijk niet meer rascistisch zijn.
Nee hoor, Philippe Dewinter heeft duidelijk gezegd dat er buiten de naam NIETS veranderd is en dat het programma van het Vlaams Blok ongewijzigd wordt overgenomen door het Vlaams Belang. Het IS en BLIJFT dus de racistische organisatie die het altijd al was.
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oud 11 december 2004, 13:52   #29
doornroosje
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Neen, want die 30% wéét dat ze voor een racistische partij kiest. Het bolletje van het Vlaams BlokBelang rood kleuren, is instemmen met de racistische ideologie van het Vlaams BlokBelang. Zoals Carmen hierboven zei: zelfs al zijn er punten van het programma van het Vlaams BlokBelang waarmee je het eens kan zijn, dan is er nog altijd dat ene punt dat boven alle andere partijpunten uitsteekt: het racistische discours. Daar kan je op geen enkele manier omheen. Zelfs door op die partij te stemmen omwille van het schaamlapje "onafhankelijk Vlaanderen", draag je bij tot het racisme dat die criminele organisatie uitdraagt en ben je finaal evengoed een racist.
Laat ons denken Raf dat jij gelijk hebt,en dat er hier helemaal niks aan de hand is.
Laat ons allemaal maar denken dat het allemaal beter zal gaan wanneer er geen Vlaams Belang meer zal zijn.
Laat ons dan ook hopen dat binnen een aantal jaren blijkt dat je geen ongelijk had,en dat alles koek en ei zal zijn tussen de verschillende bevokingen en nationaliteiten.
Maar wat Raf als je ongelijk hebt?
Wat Raf als blijkt dat de toekomst niet zo rooskleurig is?
Trouwens Onze regering maakt er een potje van,regeltjes en reglementjes allerhande,belastingen op van alles en nog wat,werkeloosheid,geen geld voor investeringen,de burger die voor alles en nog wat moet opdraaien,geen fatsoenlijk bestuur door overloperij,partijen die niet uitvoeren wat in hun verkiezingsbeloften stond enz...enz...
Sta eens aan de onderkant van de maatschappij en probeer eens te overleven,en denk dan eens vanuit dat gegeven,denk je dan ook niet dat er een zekere weerstand komt tegen het establishment?
Ik denk dus dat u melding van racisme tegenover een groot deel van die mensen niet opgaat,het uiten van een mening tegen de gevestigde waarden heeft veel meer armslag dan het racisme hoor,daarom dat ik u niet graag bezig hoor tegen alle kiezers van het Vlaams belang alsof ze allemaal onmensen zouden zijn.
Zo kweekt u verdeeldheid en ongenoegen en is ons land al niet genoeg verdeeld?
Niemand weet hoe de toekomst er zal uitzien,ook u niet en een mening is daarom nog geen waarheid,we kunnen hier zeveren tot in het oneindige maar als alles bij het oude blijft zullen er altijd mensen zijn die tegen de gevestigde orde in opstand komen,en soms met reden!
doornroosje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2004, 13:57   #30
Jonas Elossov
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Horus
Waar staat mijn hypothese?
Het was een vraag omdat ik dat zelf niet vond.

Typisch, ik stel een vraag om te kijken wat de verhoudingen zijn (om een openlijk debat mogelijk te maken) en wordt onmiddelijk veroordeelt op het maken van een hypothese?????

Blijkbaar een methode die niet vreemd is aan extreem links.
Uit uw bericht droop duidelijk de sugestie dat het zogenaamde racisme te wijten zou zijn aan het feit dat Antwerpenaren meer in contact zouden komen met allochtonen... , Wat bij deze dus duidelijk ontkracht is!

Dat heeft niet met links te maken, dat heeft gewoon met interpretatie te maken van hetgeen ge neerschrijft!

Laatst gewijzigd door Jonas Elossov : 11 december 2004 om 13:58.
Jonas Elossov is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2004, 14:01   #31
Horus
Gouverneur

Horus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Uit uw bericht droop duidelijk de sugestie dat het zogenaamde racisme te wijten zou zijn aan het feit dat Antwerpenaren meer in contact zouden komen met allochtonen... , Wat bij deze dus duidelijk ontkracht is!

Dat heeft niet met links te maken, dat heeft gewoon met interpretatie te maken van hetgeen ge neerschrijft!
Mijn bericht droop.........???
Kan jij nog niet gewoon een vraag beantwoorden alvorens vooringenomen te zijn?

Dat het ontkracht is, is dus goed, maar dat die vraag geïnterpreteerd wordt als zijnde not done, bewijst alweer maar eens hoe taboe een aantal onderwerpen zijn.
Oud 11 december 2004, 14:02   #32
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neen, want die 30% wéét dat ze voor een racistische partij kiest. Het bolletje van het Vlaams BlokBelang rood kleuren, is instemmen met de racistische ideologie van het Vlaams BlokBelang. Zoals Carmen hierboven zei: zelfs al zijn er punten van het programma van het Vlaams BlokBelang waarmee je het eens kan zijn, dan is er nog altijd dat ene punt dat boven alle andere partijpunten uitsteekt: het racistische discours. Daar kan je op geen enkele manier omheen. Zelfs door op die partij te stemmen omwille van het schaamlapje "onafhankelijk Vlaanderen", draag je bij tot het racisme dat die criminele organisatie uitdraagt en ben je finaal evengoed een racist.
Raf, U ooit eens afgevraagd waarom die 30% voor het VB stemt?
Waarom probeert U eens niet de echte (of minstens een pak) oorzaken te vinden?i
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2004, 14:08   #33
Yossarian
Parlementslid

Yossarian's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE
Waarom probeert U eens niet de echte (of minstens een pak) oorzaken te vinden?i
Omdat 30% racist is, tiens! Bij de eerste zwarte zondagen begin jaren '90 kon je nog denken dat het proteststemmen waren. Maar nu weet iedereen wel waar het VB voor staat. Stem je er nu nog op, dan beken je je tot het racisme, dat is toch evident? Inburgeringscursus nu!
Yossarian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2004, 14:11   #34
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door doornroosje
Laat ons denken Raf dat jij gelijk hebt,en dat er hier helemaal niks aan de hand is.
Je eerste zin en meteen al een blunder van formaat! Dat moet je kunnen... Waar heb ik ooit beweerd dat "er hier niets aan de hand is"?

Citaat:
Laat ons allemaal maar denken dat het allemaal beter zal gaan wanneer er geen Vlaams Belang meer zal zijn.
Laat ons dan ook hopen dat binnen een aantal jaren blijkt dat je geen ongelijk had,en dat alles koek en ei zal zijn tussen de verschillende bevokingen en nationaliteiten.
Het verdwijnen van het Vlaams BlokBelang zou er m.i. zeker sterk toe bijdragen dat de verschillende bevolkingsgroepen en nationaliteiten in ons land beter overeen komen. Een organisatie die haat en ongenoegen verspreidt, draagt nu eenmaal niet bij tot een harmonieuze samenleving. Hoe vlugger die criminele uitwas verdwijnt, hoe beter het voor ons allemaal zal zijn.

Citaat:
Maar wat Raf als je ongelijk hebt?
Wat Raf als blijkt dat de toekomst niet zo rooskleurig is?
Als mijn tante wieltjes had, kon mijn oom haar gebruiken als winkelkarretje...

Citaat:
Trouwens Onze regering maakt er een potje van,regeltjes en reglementjes allerhande,belastingen op van alles en nog wat,werkeloosheid,geen geld voor investeringen,de burger die voor alles en nog wat moet opdraaien,geen fatsoenlijk bestuur door overloperij,partijen die niet uitvoeren wat in hun verkiezingsbeloften stond enz...enz...
We leven in een complexe maatschappij waar vele facetten bij wet moeten geregeld worden. Werkloosheid en hoge sociale lasten zijn een gevolg van de economie. Die economie verloopt in golven, op korte zowel als op lange termijn. Na een dalende trend komt er onherroepelijk een stijgende trend. Vanaf dat ogenblik zal de werkgelegenheid opnieuw stijgen. Dat is dus een kwestie van afwachten en volhouden. Zo slecht hebben we het hier uiteindelijk niet; op geen enkel vlak.

Citaat:
Sta eens aan de onderkant van de maatschappij en probeer eens te overleven,en denk dan eens vanuit dat gegeven,denk je dan ook niet dat er een zekere weerstand komt tegen het establishment?
Ik denk dus dat u melding van racisme tegenover een groot deel van die mensen niet opgaat,het uiten van een mening tegen de gevestigde waarden heeft veel meer armslag dan het racisme hoor,daarom dat ik u niet graag bezig hoor tegen alle kiezers van het Vlaams belang alsof ze allemaal onmensen zouden zijn.
Onmensen? Waar heb ik dat nu weer gezegd? Wat ook de reden is dat iemand op het Vlaams BlokBelang stemt, door zijn stem te geven aan die racistische organisatie ondersteunt hij mee het racistische discours van die partij, ook al was dat niet de reden om ervoor te stemmen.

Citaat:
Zo kweekt u verdeeldheid en ongenoegen en is ons land al niet genoeg verdeeld?
Nu nog mooier! IK kweek verdeeldheid en ongenoegen??? Ik roep niet op tot ongelijke behandeling van mijn medemensen hoor; integendeel!

Citaat:
Niemand weet hoe de toekomst er zal uitzien,ook u niet en een mening is daarom nog geen waarheid,we kunnen hier zeveren tot in het oneindige maar als alles bij het oude blijft zullen er altijd mensen zijn die tegen de gevestigde orde in opstand komen,en soms met reden!
Dat kan best zijn, maar je kan ook tegen de gevestige orde in opstand komen zonder een racistisch discours te voeren.

Citaat:
Oud 11 december 2004, 14:14   #35
Jonas Elossov
Europees Commissaris

Standaard

Ik geloof niet dat iedereen die op het VB stemt racistisch is, net alsof niet iedereen die op het VB stemt, iets zou willen weten van een onafhankelijk vlaanderen...
Diegenen die op het VB stemmen, zijn volgens mij in regel geen flaminganten en geen racisten (de top is dat wel!)... Diegenen die op het blok stemmen, zijn diegenen die de traditionele partijen beu zijn, en het establishment, maar die nog niet doorhebben dat het blok daar ook maar iets aan zal veranderen (in de positieve zin.)

Het rechterlijke aanplakbiljet racistisch zal altijd genegeerd worden door burgers die geen illusies meer hebben in huidig beleid, maar als die burgers nu een van die verboden documantaires zou zien over het blok zouden ze wel eens beter nadenken... Maar ja, blijkbaar vinden de traditionele polutici (zeker in Vlaanderen) het niet 'opportuun' om zulke video's te tonen op tv!
Oud 11 december 2004, 14:16   #36
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE
Voor heel wat mensen is dat omwille van een mix van onwetendheid, goedgelovigheid en egoïsme. Voor een deel onder hen komt daar ook nog plat racisme bij die mix.

Citaat:
Oud 11 december 2004, 14:18   #37
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik geloof niet dat iedereen die op het VB stemt racistisch is, net alsof niet iedereen die op het VB stemt, iets zou willen weten van een onafhankelijk vlaanderen...
Geloof je dat iedereen die op het Vlaams BlokBelang stemt op z'n minst het racistische discours van die partij niet afkeurt?
Geloof je dat er VB-kiezers zijn die niet op de hoogte zijn van de racistische standpunten van het VB?

Citaat:

Laatst gewijzigd door Raf : 11 december 2004 om 14:19.
Oud 11 december 2004, 14:21   #38
doornroosje
Staatssecretaris

Standaard

Wat ik beweer zal de toekomst uitwijzen Raf,zoals ik al stelde.
doornroosje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2004, 14:22   #39
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Voor heel wat mensen is dat omwille van een mix van onwetendheid, goedgelovigheid en egoïsme. Voor een deel onder hen komt daar ook nog plat racisme bij die mix.
heb je daar cijfers over, of stigmatiseer je op basis van vooroordelen?
als homofobie een misdaad wordt, dan leven we in een totalitaire staat
Seba is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2004, 14:23   #40
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nee hoor, Philippe Dewinter heeft duidelijk gezegd dat er buiten de naam NIETS veranderd is en dat het programma van het Vlaams Blok ongewijzigd wordt overgenomen door het Vlaams Belang. Het IS en BLIJFT dus de racistische organisatie die het altijd al was.
Dikke Bull shit en zo afgezaagd dat het eigenlijk totaal geen impact meer heeft.

A/ Filip heeft overschot van gelijk als hij beweert dat het belang het programma overneemt van het Blok anno 2004.
B/ Dit programma was al lang niet meer het programma waarvoor ze door politiek benoemde rechters en vijf wetzwijzigingen zijn veroordeeld
C/ Het arrest is afgekraakt door de meest eminente geleerden en juristen in binnen en buitenland
D/ Het arrest ging niet over racisme maar over "aanzetten tot..." (cfr Coveliers)
E/ Zelfs onze prince doctor honoris causa heeft verklaard dat hij het Belang zou aanpakken, niet voor vermeend racisme maar voor hun ontvoogdingsstrijd
...

De reden waarom Raf nu blijft fulmineren tegen het Blok heeft zoals iedereen weet helemaal niets te maken met racisme of verdraagzaamheid maar alles met het feit dat het Blok in tegenstelling tot de obligaat linkse en Cultureel-Marxistische frustraten die dweperig de homo centraal plaatsen in hun (volgens geijkte linkse dogma's) maakbare leitcultuur maar er koppig en apert, en programmatorisch neutraal ja zelfs onverschillig tegenover staat.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be