![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#21 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Iemand die zodanig ziek is dat hij niet kan werken, die is door de ziekte out. Iemand die gewoon niet mag gaan werken omdat men regeltjes bedacht heeft, zogezegd in de naam van die ziekte, die is door de regeltjes out. Nog eens: maak alle zwaar zieken direct af, en uw maatschappij merkt dat niet eens. |
|
|
|
|
|
|
#22 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#23 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
In Brazilie hebben we een recessie van 4.1% in 2020, en waarschijnlijk een groei van 3.7% dit jaar (dus niet helemaal goedmaken). Ook niet vergeten dat in een belangrijk economisch centrum, Sao Paolo, WEL gemaatregeld werd (zonder dat dat een spectaculair effect op doden had). Dat is niet spectaculair slechter dan de EU, niewaar ? |
|
|
|
|
|
|
#24 | ||
|
Banneling
|
Citaat:
Voor elke werkende corona dode heeft men dus 3200 werkende mensen opgesloten. Citaat:
Ik wist dat verstand niet met de jaren komt, maar dat het zo sterk verdwijnt met het ouder worden had ik niet verwacht. |
||
|
|
|
|
|
#25 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Hoe bombastisch-pathologisch: opsluiten ...
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
|
|
|
|
|
#26 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#27 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Meer nog, er zijn op dit eigenste moment reeds heel wat versoepelingen. En desondanks zitten ze nog véél meer te mekkeren en te blaten. Vlaanderen zit met een groeiend probleem: een groeiend aantal dramaqueens.
|
|
|
|
#28 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Ik vind het onwaarschijnlijk en bijzonder confronterend om te zien met wat voor gemak men een algemene avondklok heeft ingevoerd. Ik vind dat een aantasting van mijn vrijheid die heel ver gaat. Dat zijn maatregelen die ik inderdaad enkel associeer met gevangenissen of oorlogssituaties. Maar hier wordt dat afgedaan als een pietluttigheid. Het is dat wat ik niet begrijp. Hoe simpel alles passeert. Hoe weinig protest er is tegen zware inbreuken op vrijheden die ik als verworven beschouw. Ik ben een liberaal, als iemand mij zegt wat ik niet meer mag doen zonder daar een rationeel passend verhaal bij te vertellen dan word ik daar echt slecht van. Ik kan begrijpen dat meelopers zich daar niks van aantrekken, maar ik dus wel. |
|
|
|
|
|
|
#29 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#30 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#31 |
|
Provinciaal Gedeputeerde
|
|
|
|
|
|
|
#32 |
|
Banneling
|
ik zou stellen dat iedereen die niet binnen het uur 15 vrienden kan oproepen geëxecuteerd zou moeten worden. zulke eenzame zielige mensen hebben we niet nodig in onze maatschappij.
dat zou meteen het grootste deel van de corona fascisten uitroeien. |
|
|
|
|
|
#33 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Wel, dat de ziekenhuizen er alle baat bij hebben om die cijfers fel te overdrijven, dat is al lang geweten he.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
|
|
|
|
|
#34 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
Ik mag mijn sport niet doen Ik mag niet naar festivals Ik mag niet naar het voetbal Ik mocht tot vorige week niet op café en niet op restaurant Ik mocht tot vorige week niet op bezoek bij vrienden en nu eigenlijk nog steeds niet binnen. Ik mocht tot vorige week niet buiten na middernacht. Het enige wat ik dus nog kon doen was wandelen met mijn gezin. Het zal u misschien verbazen maar wandelen met mijn gezin is geen 90 procent van mijn leven in normale omstandigheden.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
||
|
|
|
|
|
#35 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
https://www.hln.be/binnenland/hln-on...atie~aef03627/ |
|
|
|
|
|
|
#36 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Zo een mensen gaat ge toch aan een lantaarnpaal hangen he Laatst gewijzigd door patrickve : 14 mei 2021 om 20:07. |
|
|
|
|
|
|
#37 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Persoonlijk vind ik de avondklok minder erg dat het niet mogen ontmoeten in huiselijke kring van mijn kleinkinderen (en kinderen en andere familie of vrienden natuurlijk). Maar als mijn zus of mijn beste vriend, lang voor corona, met zware ziekte in het ziekenhuis absoluut geen bezoek mochten ontvangen, omdat de kans op genezing er nog was maar gehypothekeerd dreigde, dan .... aanvaardde ik dat.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
|
|
|
|
|
#38 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
En wat ge zegt is trouwens niet waar. Ge hebt U de vorige 50 jaar niet elk jaar deftig geisoleerd om te vermijden dat ge griep zou doorgeven die ooit eens bij een oude mens zou terechtkomen die eraan zou sterven. Het kon U niet schelen. |
||
|
|
|
|
|
#39 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Verder Ik mag niet naar mij werk Mijn tuinman wel, en jij mag thuis werken als je dat kan. Heb liever medelijden met wie werkoos is. Ik mag mijn sport niet doen Er zijn nog veel sporten, en nog meer trainingen voor nog meer sporten mogelijk. Ik mag niet naar festivals Blow wat thuis. Ik mag niet naar het voetbal Op tv zie je het beter. Behalve als je hooligan zijt: vechten gaat niet. Ik mocht tot vorige week niet op café en niet op restaurant Dat is spijtig. Ik mocht tot vorige week niet op bezoek bij vrienden en nu eigenlijk nog steeds niet binnen. Dat is inderdaad zeer betreurenswaardig. Zijn ze nog gezond trouwens? Ik mocht tot vorige week niet buiten na middernacht. Wacht vijf uurkes.
|
|
|
|
|
|
#40 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Er zijn nog pandemieën geweest en dit is de eerste waarbij men het gekke plan heeft bedacht activiteiten te bevriezen.
Dat is de kop in het zand steken. Deze pandemie zal een haast onmerkbaar knikje zijn in de voortstormende toename van de wereldbevolking.
Think I forgot how to be happy. Something I'm not but something I can be. Something I wait for. Something I'm made for. Laatst gewijzigd door dalibor : 14 mei 2021 om 20:53. |
|
|
|