Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 mei 2021, 18:50   #21
gunter5148
Perm. Vertegenwoordiger VN

gunter5148's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Griep is heel vergelijkbaar met Covid19. Enkel veel en veel minder gevaarlijk.
Griep bestaat sinds 03/2020 niet meer.
Oud 14 mei 2021, 19:07   #22
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rapture Bekijk bericht
Of hoe zet ik de wereld op zijn kop voor dummies.
De strategie van de grote leugen he.
Dief verkleedt zich als agent.
Diegenen die het minst presteren in de economie zijn de grootste klagers en stakers.
Het probleem met de collaborateurs is dat ze hun echte motieven niet kunnen zeggen, en ze daardoor gedoemd zijn te zoeken naar excuses.
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2021, 19:11   #23
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zij willen zich niet laten vaccineren, maar eisen wel het recht op om in dezelfde ruimtes te zitten waar wel gevaccineerden vertoeven.

Ik heb er geen probleem mee dat ze corona maar een griepje vinden, maar respecteer de mensen die een andere mening hebben.

Vergader met uw mede antivaxxers en laat de pro-vaccinanten toe hetzelfde te doen.
Met antivaxers heb ik geen probleem zolang ze niet te opdringerig zijn of worden.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2021, 19:15   #24
denkimi
Banneling

Standaard

alstublieft mensen, don't feed the troll.
denkimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2021, 19:16   #25
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Met antivaxers heb ik geen probleem zolang ze niet te opdringerig zijn of worden.
Je hebt dat omgekeerd, het zijn de collaborateurs die voorstander zijn van mensen dwingen / geweld.
Oud 14 mei 2021, 19:17   #26
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rapture Bekijk bericht
Of hoe zet ik de wereld op zijn kop voor dummies.

De ongevaccineerden eisen helemaal geen recht op om hun in dezelfde ruimtes te mogen begeven als de gevaccineerden. Die willen gewoon, zoals in de afgelopen duizend jaar, hun in de openbare ruimte mogen begeven zonder vaccinatievoorwaarden. Als ik op café ga maakt de vaccinatiestatus van de andere bezoekers mij niks uit. Het zijn de gevaccineerden die er een probleem van maken. En zoals Patrick zegt is de reden nogal belachelijk, namelijk geen vertrouwen in de werking van hun eigen vaccin maar wel in dat van een ander.

Het zijn de gevaccineerden die het recht claimen om hun niet in dezelfde ruimte te willen begeven als niet gevaccineerden. Dan is de oplossing gewoon simpel: blijf thuis en je zal geen last hebben van niet gevaccineerden.

Das hetzelfde als zeggen dat ik het recht heb om mij in ruimtes te begeven zonder oude mensen en om mij dat recht te garanderen moeten ze de ouw mensen maar de toegang tot die ruimtes ontzeggen. Ik zal het tegen de volgende cafébaas zeggen: "gelieve mijn rechten te eerbiedigen en alle ouw mensen niet binnen te laten".
Iemand die gevaccineerd is is er gerust in of jij wel of niet bent gevaccineerd.
Mijn perceptie momenteel is dat de meesten zo vlug mogelijk willen gevaccineerd worden. Meer zelfs, ik hoor mensen die verontwaardigd zijn omdat iemand die jonger is - al is het maar één of twee jaar - eerder wordt gevaccineerd.
Het antivaxgedoe is een trend om tegendraads te zijn. Het is van voorbijgaande aard.
Oud 14 mei 2021, 19:19   #27
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
Je hebt dat omgekeerd, het zijn de collaborateurs die voorstander zijn van mensen dwingen / geweld.
Beste Erw. Het feit dat je de voorstanders beschouwt als "collaborateurs" zegt al genoeg. Geen discussie mogelijk.
Oud 14 mei 2021, 19:19   #28
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zij willen zich niet laten vaccineren, maar eisen wel het recht op om in dezelfde ruimtes te zitten waar wel gevaccineerden vertoeven.

Ik heb er geen probleem mee dat ze corona maar een griepje vinden, maar respecteer de mensen die een andere mening hebben.

Vergader met uw mede antivaxxers en laat de pro-vaccinanten toe hetzelfde te doen.
Ik zou dat ook over negers willen zeggen maar dan is het weer niet goed

Stel nu eens dat LSD gebruikers vinden dat mensen die geen LSD gebruiken, eng-geestige gevaarlijke mensen zijn, en het beter voor de maatschappij is dat iedereen geestesveruimende LSD neemt. Ga jij dan akkoord dat jij nergens meer binnen mag zonder uw LSD bloedafname die aangeeft dat uw LSD niveau hoog genoeg is, dan wel het bewijs dat gij een implant hebt die gedurende 1 jaar LSD zal afgeven zodat uw hallucinatie niveau hoog genoeg is ?

Laatst gewijzigd door patrickve : 14 mei 2021 om 19:23.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2021, 19:22   #29
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ik zou dat ook over negers willen zeggen maar dan is het weer niet goed
White supremacy
Oud 14 mei 2021, 19:24   #30
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Omdat Covid maar een griepje is?
Covid is een beetje erger geweest dan een gewoon griepje, en minder erg dan een paar griepen die we zo zwaar niet hebben aangepakt, zoals de Aziatische en de Hong Kong griep.

In elk geval is het geen ziekte die het potentieel had de maatschappij grote schade toe te brengen.
Oud 14 mei 2021, 19:25   #31
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Beste Erw. Het feit dat je de voorstanders beschouwt als "collaborateurs" zegt al genoeg. Geen discussie mogelijk.
Voorstanders van dwang collaboreren met dwingelanden.
Weglopen van discussie.
Oud 14 mei 2021, 19:30   #32
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Het komt neer op willen profiteren van het resultaat van de inspanning of het engagement van de anderen zonder zichzelf daarvoor in te zetten. De achterliggende gedachte komt neer op "hoe meer er rondom mij gevaccineerd zijn hoe minder ik het risico loop besmet te worden. Ikzelf doe lekker niets".
Het is eerder andersom. Ik denk niet dat "anti vaxxers" ergens schrik hebben van corona. Maar dat kan jij je niet inbeelden, he. Ik zou zeggen dat iedereen onder de 40 jaar idioot zou moeten zijn om schrik te hebben van corona, vermits het verkeer gevaarlijker is voor die personen, en die daar manifest ook geen schrik voor hebben. Een gevaccineerde 60-er heeft hetzelfde risico ongeveer als een niet-gevaccineerde 40-er. Als die gevaccineerde 60-er zich dus veilig voelt met zijn vaccin, dan zou die 40-er dat ook moeten zijn, zonder zijn vaccin.

Ik, als gevaccineerde, heb vooral schrik van andere gevaccineerden. Ik zou het liefst de enige zijn op de wereld die gevaccineerd is.

Een niet-gevaccineerde tussen heel veel gevaccineerden zal op den duur ook gevaarlijk zijn. Nu nog niet, maar in de toekomst wel, want die gevaccineerden gaan onder zich virussen doorgeven waar zij zelf niet heel erg ziek van zijn, maar waar niet-gevaccineerden misschien heel erg ziek van worden.

Maar het gevaarlijkste van al is een grote groep gevaccineerden die zich niet testen. Daar kunnen dus enkel maar virussen in propageren die door het vaccin geraken, en die gaan helemaal niet gestopt worden, in tegendeel, want gevaccineerden krijgen overal toegang, en gaan helemaal niet opletten.

Ik ga het nog eens voor de zoveelste keer herhalen:

een vaccin is goed om mensen die riskeren van zwaar ziek te worden van corona, minder zwaar ziek te worden. Dat is het.

Maar met een vaccin hou je geen transmissies tegen, zeker niet van virussen die door het vaccin geraken, en dat zijn precies die waar men 'schrik' voor heeft.

Als je een virus vrije zone wil hebben, dan gebruik je testen + quarantaine. Wil je een virus-arme zone, dan gebruik je testen. Vaccins hebben daar niks mee te maken.

En vaccins neem je, als je denkt dat je zwaar ziek kan worden. Zoniet, neem je geen vaccin.

Laatst gewijzigd door patrickve : 14 mei 2021 om 19:31.
Oud 14 mei 2021, 19:33   #33
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik ergerde/erger mij daar nooit aan. De griep is ook veel minder gevaarlijk.
Nee, de griep is een beetje minder gevaarlijk, maar de griep gaat al honderden jaren rond. Alles samen heeft de griep al ettelijke ordes van grootte meer doden gemaakt dan corona. Corona is vergelijkbaar met de Hong Kong griep ongeveer. Corona was een beetje minder erg als je alles in beschouwing neemt, zoals minder heel oude mensen toen, en een wat kleinere bevolking.

Ja, corona was stukken zwaarder dan de normale seizoensgriep. Maar alles bij elkaar is corona niet erg genoeg om een maatschappelijke impact te hebben. Het was wel een merkwaardig verschijnsel als ziekte, maar niks om nu heel erg bijzonder veel ambras over te maken.

Griep is veel gevaarlijker voor kinderen dan corona. Corona is ongelofelijk mild voor kinderen. Maar zij zijn wel de grootste slachtoffers van onze waanzin geweest.

We gaan nu zien hoe het, mede door ons toedoen, in de toekomst evolueert he.

En we gaan zien welke griep we op ons dak gaan krijgen, griep waar we geen vaccin meer tegen hebben nu.

Laatst gewijzigd door patrickve : 14 mei 2021 om 19:38.
Oud 14 mei 2021, 19:44   #34
gunter5148

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Nee, de griep is een beetje minder gevaarlijk, maar de griep gaat al honderden jaren rond. Alles samen heeft de griep al ettelijke ordes van grootte meer doden gemaakt dan corona. Corona is vergelijkbaar met de Hong Kong griep ongeveer. Corona was een beetje minder erg als je alles in beschouwing neemt, zoals minder heel oude mensen toen, en een wat kleinere bevolking.

Ja, corona was stukken zwaarder dan de normale seizoensgriep. Maar alles bij elkaar is corona niet erg genoeg om een maatschappelijke impact te hebben. Het was wel een merkwaardig verschijnsel als ziekte, maar niks om nu heel erg bijzonder veel ambras over te maken.

Griep is veel gevaarlijker voor kinderen dan corona. Corona is ongelofelijk mild voor kinderen. Maar zij zijn wel de grootste slachtoffers van onze waanzin geweest.

We gaan nu zien hoe het, mede door ons toedoen, in de toekomst evolueert he.

En we gaan zien welke griep we op ons dak gaan krijgen, griep waar we geen vaccin meer tegen hebben nu.
En dan enkel maar als de cijfers van de experten 100% accuraat zijn, en de pcr testen nooit valse positieven genereren.
Oud 14 mei 2021, 19:47   #35
gunter5148

Standaard

Citaat:
Ja, die anti-vaccers staan rijen dik de vaccinatiekandidaten lastig te vallen aan de vaccinatie centra.
Komaan zeg, hoe kan je nu opdringerig iets NIET willen.
Wel een beetje serieus blijven.
Oud 14 mei 2021, 20:07   #36
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Antivaxxers behoren tot het type mensen die het best omschreven kunnen worden met een term uit het wielrennen: wieltjeszuigers. Het komt neer op willen profiteren van het resultaat van de inspanning of het engagement van de anderen zonder zichzelf daarvoor in te zetten. De achterliggende gedachte komt neer op "hoe meer er rondom mij gevaccineerd zijn hoe minder ik het risico loop besmet te worden. Ikzelf doe lekker niets".
Velen onder ons zullen wel reeds met dergelijk soort figuren te maken gehad hebben. Niet zo prettig om daarmee geconfronteerd te worden. De regering had van in het begin de vaccinatieplicht moeten moeten invoeren en handhaven.
2 !! Wieltjeszuigers.

Ze moeten eens inzien en erkennen: er is een pandemie. Dat is iets dat toch net wat straffer is dan een epidemie.

Ik eis van hen, net zoals van iedereen die het kan, een inspanning, ten voordele van de ganse gemeenschap.
En als ze dus niet willen bijdragen, dan moeten ze dat maar voelen.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2021, 20:10   #37
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
Ja, die anti-vaccers staan rijen dik de vaccinatiekandidaten lastig te vallen aan de vaccinatie centra.
Komaan zeg, hoe kan je nu opdringerig iets NIET willen.
Wel een beetje serieus blijven.
In Nederland zijn er "problemen" (aanslagen) geweest op sites waar men de opbouw bezig was van vaccinatiecentra.

Herinner je ook bij ons: flikken beschermden de eerste transporten van vaccins. Gelukkig zijn Vlamingen (en Walen gedeeltelijk, gelet op hun vaccinatiebereidheid) nuchterder.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 14 mei 2021, 20:11   #38
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ze moeten eens inzien en erkennen: er is een pandemie. Dat is iets dat toch net wat straffer is dan een epidemie.
Oei, woordjes. Er is elk jaar een pandemie van griep. Een pandemie is een epidemie op meerdere continenten. Elk jaar is er een griep pandemie, ware het niet dat "seizoensgriep" expliciet geschrapt is van de definitie van pandemie, omdat ze anders elk jaar een pandemie zouden hebben.

En nee, deze corona pandemie was niet heel erg. Mochten we er geen drukte over gemaakt hebben, dan zou die ongemerkt voorbijgegaan zijn.

Citaat:
Ik eis van hen, net zoals van iedereen die het kan, een inspanning, ten voordele van de ganse gemeenschap.
De inspanning voor gans de gemeenschap, ttz, voor de grote meerderheid, ware geweest van de corona zieken laten te kreperen, dat was een piepkleine minderheid, en van de overgrote meerderheid, meer dan 99% van de bevolking, die geen ferme last had van corona, gerust te laten.

De inspanning van dat kleine minderheidje was van in stilte braaf dood te gaan. Dat eis ik van hen. Voor het welvaren van de grote meerderheid.

Dat is wat jij niet snapt he: voor de grote meerderheid (99% of meer) is gans dat corona gedoe NETTO ZWAAR NADELIG geweest, ten voordele, en dan nog heel heel twijfelachtig voor een fractie van een procentje.

Hoe noem je dat, gans de gemeenschap die zwaar nadeel en kosten heeft, voor een piepklein groepje dat daar voordelen uit haalt ?

Laatst gewijzigd door patrickve : 14 mei 2021 om 20:16.
Oud 14 mei 2021, 20:11   #39
gunter5148

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
2 !! Wieltjeszuigers.

En als ze dus niet willen bijdragen, dan moeten ze dat maar voelen.
Er is geen pandemie als 99,5% van de “zieken” (dus 99,99% van de totale bevolking) niet sterft van het pathogeen.
“Ik eis..”
perfecte kamp 3....

Laatst gewijzigd door gunter5148 : 14 mei 2021 om 20:12.
gunter5148 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2021, 20:12   #40
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik zou zelfs niet graag hebben dat (klein)kinderen van mensen die weigerden gevaccineerd te worden, in dezelfde klassen en scholen zitten als mijn kleinkinderen.

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be