![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
maar ik zie het meer als een investering in hun leger, Clinton, die weinig in het leger spendeerde, had op zijn laatste mandaat een budget in evenwicht, met een paar boekhoudkundige troefkes , maar toch in evenwicht. Bush heeft direct massa's geld voor het leger gegeven, hij kan er mee stoppen wanneer hij wil en de dollar naar boven helpen . Of de volgende democraat zal het doen. Hun imperium is bijlange nog niet ingestort. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
En het kan best zijn dat de dollar nog lager heeft gestaan. Dat is idd zo. Maar nog nooit is de dollar op zo'n korte termijn zo sterk in waarde gedaald ten opzichte van een andere 'wereldmunt' (euro). De huidige dollardaling, in drie jaar tijd van 0,80 euro naar 1,35 euro is uniek in de geschiedenis, en bijgevolg gevaarlijk! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
als je deze eerste eenvoudige taak al niet goed uitvoert, nl. : neuken dan, denk ik dat een imperium moeilijk uitvoerbaar zal zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#26 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#27 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
![]() (Beste voorbeeld is Rusland. Of nog beter Oekraïne waar olv president Koetschma de bevolking de laatste jaren met plusminus vier miljoen verminderde) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
het is wellicht niet zo dat toen Bush nog een Bushke was, hij eens gebeten is geweest door een hondje dat toevallig 'Europe' noemde, en dat hij sindsdien een idee-fiks heeft: Europa ekonomisch kelderen. Zie jij nu niet dat die munten-kwestie een systeem van checks and balances is. Zo'n lage dollar kunnen ze zich niet te lang permitteren (wel veel langer dan wij in Europa de euro lager kunnen permitteren, want verdomme: de Amerikaanse ekonomie is krachtig: als zij eens een groei hebben van minder dan 5 procent, dan lamenteren ze al dat het grote krisis is. Mochten wij een jaartje 5 procent groeien, de regering dronk op iedere ministerraad champagne) Beetje aanschouwelijk voorgesteld: ze gaan gauw genoeg gewaar worden dat met hun lage dollar, het gemakkelijk is om Amerika 'leeg te kopen'. Bedrijfje overnemen: zoveel goedkoper. Aandelen opkopen: idem. (Alleen spijtig dat het alleen superrijken zijn die er serieus voordeel aan gaan hebben, een paar sjeiks en konsoorten gaan zich wat invloed in Amerika gaan kopen!!)
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#31 |
Banneling
|
![]() Gigantisch veel prietpraat in deze draad, gigantisch veel.
Als de US $ verder blijft depriciëren tov andere grote munten, ihb de euro, zit de hele wereld met een probleem. Ten eerste de US omdat papieren geld nu eenmaal in waarde rechtstreeks gerelateerd is aan het vertrouwen van de gebruiker in dat papieren gedoe. Ten tweede China en de nieuwe snelgroeiende landen: de reden waarom deze landen het Amerikaanse deficit sponsoren - en daarmee eigenlijk de meest misdadige oorlogseconomie die deze planeet ooit gekend heeft in stand houdt - is simpelweg omdat ze anders hun producten niet meer kunnen verkopen aan deze obesitas economie. De burgers zitten gigantisch tot boven hun oren in de schulden ( wij als simpele belgen hebben gemiddeld zo'n 100.000 € op de bank ), de staat evenzeer. De vraag is wanneer voor - en nadelen, zijnde de VS afzetmarkt en een dalende waarde van hun reserve niet meer tegen elkaar kunnen opwegen. Als de VS economie Argentijnse toestanden ondergaat, is het meteen ook gedaan met de hele wereldeconomie, dan heb je ( een grote depressie )³ Natuurlijk zal niemand dit ooit toelaten, maar juist dat is dikwijls de katalysator opdat het toch kan gebeuren. |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dan mag u mij eens zeggen wanneer ze die 5 procent groei nog eens gehad hebben ? ![]() De VS importeert momenteel veel meer dan het exporteert: er gaan meer centjes weg dan er binnen komen, bijgevolg: om de groei te blijven onderhouden lenen buitenlandse banken centjes aan de VS burgers en overheid: tot ze het genoeg vinden dat hun spaarcentjes minder en minder waard beginnen te worden. De VS, die 80 % van de spaartegoeden uit de wereld aantrekt om zich een obesitas economie ( economische groei bijna uitsluitend gebaseerd op consumptie, op termijn volledig onhoudbaar ) te kunnen permiteren, zit met een serieus probleem, net zoals de hele wereld. Er is daar maar 1 oplossing mogelijk: de VS moeten sparen, burger en staat, maar dan valt hun economie stil ... Interessant om te volgen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
maw: Dit is niet ongezien in het verleden.
![]() |
![]() |
#34 |
Banneling
|
![]() Ik denk dat Bush wat opgestoken heeft van Nixon.
Het was te voorzien dat de overheidsschuld uit de pan zou rijzen met al die oorlogen (zoals Nixon's Vietnam). Een sterke depreciatie van de dollar is daar een mooie remedie tegen, want devaluatie van de buitenlandse schuld. Gunstig voor de export ook (zoals Nixon's loslaten van de goudstandaard). Nu nog eens kijken of we terug de beroemde stagflatie krijgen (inflatie plus stagnatie van de productie). Misschien komt er wel iets anders origineels uit de bus, of ook niet. Koffiedik. Europa wordt sterk overschat. Het is nog steeds een avontuur. Een economisch avontuur. Zonder sterke politieke structuur. Als speculant zou ik a la baisse gaan tegenover de euro, door amerikaanse waarden te (blijven) kopen. Laatst gewijzigd door eno2 : 13 december 2004 om 18:14. |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
In mijn onderwereld heb ik godzijdank zo'n geklungel alleszins nog niet meegemaakt... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() Goeie mix van argumenten en prietpraat in deze thread. Blijf erbij dat soep niet zo heet gegeten wordt als ze opgediend wordt en dat de sky still isn't falling...
![]() |
![]() |
#37 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als speculant ga ik a la baisse op jaarbasis, maar als europeër wens ik ons het allerbeste toe-zo'n avontuur kan ook goed aflopen op termijn, dat moet je een eeuw geven op zijn minst. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Sure the sky ain't falling, but it sure ain't falling in love with Bush-o-nomics either. China heeft geen voedselhulp meer nodig met een dergelijk overschot op de handelsbalans - Ze kunnen die voedselhulp aan de VS schenken, met zijn enorme tekorten op de handelsbalans, op de begroting, in de sociale sector, etc. Ik werk niet, maar ik speculeer. Ik moet mijn naam van kapitalist eer aandoen. Laatst gewijzigd door eno2 : 15 december 2004 om 15:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
(Misschien dat Vandelanotte en Verhofstadt daar anders over denken, maar bon...) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |