![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Schrikwekkende zaak te lezen dat er reeds "bezoeken" geweest zijn van delegaties omdat het gebouw op letterlijk enkele weken van afwerking schijnt geweest te zijn...
Een dodelijk defect gebouw....voor kinderen.Maar helaas ontworpen door kinderen.... ![]() Verschillende leden van de hoogste adel(in mijn ogen dan-),namelijk arbeiders,zijn omgekomen . |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ben geen ingenieur, ben iemand die uitvoert.
Met de paar foto's van de ingestorte werf die ik gezien heb, kan ik weinig vertellen. Wat ik wel eigenaardig vind is dat , zelfs al is het gebouw nog niet klaar, dat er toch een kleine 20 ton aan zonnepaneel op ligt. Dat in combinatie met nog vele tonnen niet dragend staal (die paar niet kruisverband profielen erbovenop dus) en een stelling waar elke oetlul met vrachtwagen tegen aan kan rijden...
![]() |
#23 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() Het vrijdragend overstekende stuk is gemaakt volgens het principe van een truss, en kijk, je hoeft er dan ook geen stelling onder te zetten voor steun bij het bouwen. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() wat is het principe van een truss? (sorry voor al m'n vragen, ken niets van bouw, maar ben wel degelijk erg geïnteresseerd)
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Een enkele driehoek is de meest eenvoudige 'truss'. Bijvoorbeeld in dakopbouw.. een zadeldak heeft twee 'schuine' balken verbonden met een horizontale die voor de stevigheid zorgt.. op die manier maak je door drie balken te verbinden een driehoek. In het frame van een fiets herken je hetzelfde principe. Een driehoek kan je in principe niet vervormen en is daarom sterker dan bvb een vierkant. Door verschillende driehoeken met mekaar te combineren kan je in alle richtingen sterke constructies maken. Die constructies zijn door minder materiaalgebruik ook relatief licht qua gewicht (in vergelijking met betonnen balken of poutrellen); ze kunnen grote overspanningen aan en hebben een sterke draagkracht. Als je voorbeelden in de bouw zoekt: podiumbouw, werfkranen, bruggen, dakgebintes, ... ![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door jad°relen°ir : 23 juni 2021 om 11:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Minister
|
![]() Ja, ook in bijvoorbeeld karton.
![]() Je kan de kracht van driehoeken op deze eenvoudige manier zelf uitproberen: |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Dank je voor de uitleg
![]() Maar ik zie niet meteen hoe dat Truss principe is toegepast op dat Spaanse gebouw van de foto hierboven.
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het zal wel geen Neubauten zijn, maar dat appartementsgebouw in Miami is toch ook hallucinant.
Daar wonen toch de rijke gepensioneerden. https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20210625_97490929