![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je zal moeten aanvaarden dat er nu eenmaal mensen zijn die beter onderlegd (opgeleid) zijn in het domein, en mits wat kritische zin geloofwaardig mogen zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In de UK heeft 46.8% van de bevolking zijn dubbele prik gekregen, en in Belgie 31.2%. Laatst gewijzigd door patrickve : 25 juni 2021 om 03:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Maar men maakt de fout om te denken dat ook de r0 waarde daarom hoger is. Als je die redenering zou gebruiken voor griep-varianten moet je ondertussen op belachelijk hoge r0 waarden zitten... Laatst gewijzigd door gertc : 25 juni 2021 om 08:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Europees Commissaris
|
![]() En in Israël heeft meer dan 60% 2 prikken van het "superieure " pfizer vaccin gekregen. En toch stijgt ook daar het aantal delta-besmettingen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Het is wel waar dat het in de UK grotendeels A-Z was. Maar zoals je terecht aanhaalt, in Israel was het pure Pfizer en aan een nog hogere couverture. Kortom, het lijkt erop dat het eerste vaccin stilaan is "uitgewerkt", tenminste wat propagatie betreft. Niet verwonderlijk, het Britse virus is ook verdwenen, waar het ook goed tegen werkte. De echte hamvraag is hoe goed de gevaccineerden beschermd blijven tegen zware ziekte. Dat is trouwens het enige dat echt telt. De virologen zullen hun platslaan van hun curve totaal op hun buik kunnen schrijven he. Zoals ik al stelde, de tijd tussen een binnenkomen van een nieuwe variant, en zijn epidemische piek, is 3 of 4 maanden. Geen enkele vaccin maker kan op 3 of 4 maanden gaan van het ontdekken van een nieuwe variant tot "het gans volk ermee gevaccineerd hebben". Maar als er nog bescherming is tegen zware ziekte is dat het beste wat we konden hebben. Die bescherming zal misschien ook geen lang leven beschoren zijn, ik hoop dat de nieuwe containers vaccin ondertussen al aan het binnenkomen zijn he ![]() In elk geval, als die trend zich voortzet, dan gaan we vaccinatie paspoorten hebben die maar 2 maanden geldig zijn ![]() Laatst gewijzigd door patrickve : 25 juni 2021 om 08:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ieder zijn mening. Mijne is van dag 1 duidelijk. Deze vaccins zijn een flop. Trouwens de meeste blijken al niet meer te zijn dan een vitaminesupplement. Op enkele weken in elkaar geflanst met de bedoeling miljarden binnen te rijven. Pfizer en Moderna zijn de enigen die nog beetje stand houden maar het is een kwestie van tijd vooraleer ook zij door de mand zullen vallen. En ik weet niet of je het volgt maar verleden jaar rond deze tijd hadden we minder besmettingen als vandaag en dat was zonder vaccins. ![]() Een vaccin maken op enkele weken tijd is bullshit en al zeker niet voor een virus waar amper iets is over geweten. Zolang de Chinezen geen open kaart spelen zal het aanmodderen blijven. Onthou het maar ![]() Laatst gewijzigd door fred vanhove : 25 juni 2021 om 14:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#29 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het kan natuurlijk zijn, en ik hoop dat, dat de bescherming tegen zware ziekte wel stukken langer duurt. Maar dat verhaaltje van de transmissie helemaal stoppen met een oud virus leek mij in elk geval geen lang leven beschoren. Moest dat waar zijn, dan waren verkoudheden allang verdwenen he.
Laatst gewijzigd door patrickve : 25 juni 2021 om 15:29. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
De waarheid voorop Laatst gewijzigd door Der Wanderer : 25 juni 2021 om 15:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Over minder besmettelijkheid door vaccinatie, zelfs na twee prikken, daar maak ik mij geen illusies over. Als er wordt versoepeld dan krijg je meer besmettingen. Dat lijkt mij zelfs logisch. Maar, uiteindelijk is het ziek worden van belang, de opnames, en de overlijdens. Daarom dat ik mij ook nog altijd de vraag stel hoe een negatieve pcr test evenwaardig kan zijn aan een of ander vaccinatie certificaat om te mogen reizen. Een combinatie van de twee ja. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik ken hier echt niet genoeg van, ma dan is Molenberghs toch echt aant paniek zaaien? Of zie ik dat verkeerd?
"They sell their debt, their privately made paper&ink, push the countries, the world into debt and what they want back are real, tangeble assets, and they won't stop till they own the whole thing. They don't want the debt paid off, just the interest, they want to keep this balanced till they have what they want, all of it." Central Banks Laatst gewijzigd door Reverberation : 25 juni 2021 om 20:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
De situatie is gewoon gelijkaardig aan die van vorig jaar. We zullen zien wat het geeft in het najaar, als de ziekenhuizen dan weer vol liggen dan is de vaccinatiecampagne 1 van de betere grappen van de laatste jaren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het zou betekenen dat de evolutie van de varianten de ontwikkeling en productie van de vaccins achterhaalt. Ik heb mijn twijfels. De zomer staat voor de deur, en niets zal de pret bederven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is dus zelfs hoogst merkwaardig dat we nog enig effect zien van die vaccins, en waarschijnlijk komt dat omdat het een klein jaar geduurd heeft alvorens het virus wat selectieve druk begon te ondervinden en niet nog in een zo goed als maagdelijke bevolking kon evolueren. Zoals ik al gezegd heb, we merken bij corona dat tussen het waarnemen van een nieuwe variant, en zijn epidemische piek, er 3 - 4 maanden ligt. Geen enkele vaccin productie kan zoiets aan, om een nieuwe versie te ontdekken, en 4 maanden later gans het volk te hebben gevaccineerd. Men zal dus altijd met een oldtimer zitten in die vaccins en de vraag is gewoon hoeveel kruis immuniteit die nog geven tegen nieuwkomers die VEEL MEER ONDER EVOLUTIONAIRE DRUK worden geplaatst om eraan te ontsnappen. Dat heeft niks met de kwaliteit van die vaccins te maken, maar wel met de potentiele zottigheid om veel volk te vaccineren. Maar goed, de jury is nog "out", en het kan zijn dat kruisimmuniteit lang duurt tegen zware ziekte. Wat zo goed als zeker is, is dat kruisimmuniteit tegen TRANSMISSIE niet lang zal duren. Alle pogingen om met vaccins de transmissie laag te houden zijn gedoemd om te mislukken op een termijn die zich waarschijnlijk eerder in maanden meet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Hoe komt het toch dat gij zo naief blijft, nu al anderhalf jaar lang ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Net zoals in den beginne hun skireizen moesten doorgaan, dat was het laatste moment waarop ze de boel iet of wat hadden kunnen tegenhouden / vertragen. Maar die kans hebben ze toen verkeken. Nu zit het door het misdadig handelen van die klote chinezen in de natuur en krijg je het er nooit meer uit. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar dat zal moeilijker op te biechten zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is voor India verschrikkelijk. Maar het idee dat 'wij' daarom er ook bang van moeten worden, is kolder. Het gaat om een variant, niet om een ander virus. Je bent dus nog steeds een behoorlijk aantal % immuun als je het vaccin hebt gehad, of al eerder corona.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Het is zo dat bij een besmetting met Covid-19 men minder immuun blijkt te zijn dan bij een vaccin. Iemand die Covid-19 gekregen heeft wordt daarom toch nog gevaccineerd. Ten 2de is het compleet normaal dat meer besmettelijke mutaties de bovenhand halen. Echter, hoe meer besmettingen hoe meer mutaties en hoe meer kans dat er bij elke mutatie een meer besmettelijke variant gevormd wordt. Maw, als je de boel zomaar zou laten gaan zitten we nog voor jaren vast met herbesmettingen en mutanten die regelmatig de kop op steken en waarvan we totaal niet weten hoe ernstig de ziekte zou zijn die ze veroorzaken. We zien dit trouwens ook in de dierenwereld. Het Usutu virus bij vogels was niet een kwestie van een aantal maanden en we zijn er van af. Het duurt nu al een paar jaar. Langs de andere kant blijkt vaccinatie een zeer goede methode om een ziekte uit te roeien, kijk naar Polio bij de mens of Hondsdolheid bij de dieren. De lockdown-vaccinatie methode lijkt me nog steeds de beste. |
|
![]() |
![]() |