Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 juni 2021, 14:38   #21
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwinp Bekijk bericht
van welke planeet kom jij ?
wat is de gordelplicht ?
wat is de helmplicht ?
ik gooi zo honderd verplichtingen op tafel die alleen jezelf dienen te beschermen en die al decennia bestaan
Dat zijn inderdaad dwaze dingen, maar die tasten zodanig weinig uw burgervrijheden aan, dat men dat er maar bij neemt. En dat is ook het essentiele. Je KAN leven met wat idiote verplichtingen zoals die bovenstaande, omdat zij geen essentiele vrijheden aantasten. Het is inderdaad totaal waanzinnig, zulke verplichting, maar dat hoort bij de normale waanzinnigheid van staten, en men kan daarmee leven.

Dat is iets helemaal anders dan wat men nu uitsteekt.

Je kan zeggen dat uw persoonlijke kosten baten analyse door die verplichtinkjes maar heel lichtjes in het gedrang komt. Dat is totaal iets anders dan wat men uitgestoken heeft, waarbij de kosten baten analyse voor het gros van de bevolking gewoon totaal negatief uitviel op een ongelofelijk brutale wijze.

Kijk, als ik als fietser een helm moet aandoen, dan is dat een heel lichte inbreuk op mijn vrijheid van keuze, en je hebt gelijk dat dat IN PRINCIPE storend is. Maar *in de praktijk* is dat voor mij eigenlijk in veruit de meeste gevallen een positieve balans. Ik zal er objectief gezien BETER VAN WORDEN door een helm te dragen in veruit de meeste gevallen. En in die gevallen waar dat niet het geval is, lap ik dat aan mijn laars. Voor veruit de meeste burgers waar die verplichting geldt, is dat eigenlijk in hun voordeel.

Hier was het andersom. Voor veruit de meeste burgers waren die maatregelen zwaar negatief. Voor veruit de meeste burgers was het vele malen minder erg om corona op te doen dan om de maatregelen te ondergaan. Voor slechts een piepklein deeltje van de bevolking is dat niet waar, en het gros van die mensen werden TOCH niet gered.

Bovendien waren de nadelen gigantisch. Het ongemak van een fietshelm op te zetten is niet vergelijkbaar met de corona maatregelen. Jongeren hun onderwijs is naar de knoppen. Ganse vakanties werden verknoeid. Een jaar lang vriendenmomenten werden omzeep geholpen. Voor iets dat voor veruit de meeste mensen geen enkel probleem zou geweest zijn, een snotvalling en misschien 1 of 2 weken in bed. En die toch aan ongeveer een derde van de bevolking is voorgevallen.

Laatst gewijzigd door patrickve : 26 juni 2021 om 14:43.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2021, 14:41   #22
edwinp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Dat zijn inderdaad dwaze dingen, maar die tasten zodanig weinig uw burgervrijheden aan, dat men dat er maar bij neemt. En dat is ook het essentiele. Je KAN leven met wat idiote verplichtingen zoals die bovenstaande, omdat zij geen essentiele vrijheden aantasten. Het is inderdaad totaal waanzinnig, zulke verplichting, maar dat hoort bij de normale waanzinnigheid van staten, en men kan daarmee leven.

Dat is iets helemaal anders dan wat men nu uitsteekt.
mij ne keer uitleggen wat het verschil tussen een verplichte kledij voor motorrijders en een mondmasker bij een hittegolf ?

en kom nie af met, ahja maar ge moet niet met de motor rijden als het warm is, ge moet ook niet op straat lopen tijdens corona
edwinp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2021, 14:44   #23
jad°relen°ir
Minister

jad°relen°ir's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
van welke planeet kom jij ?
wat is de gordelplicht ?
wat is de helmplicht ?
ik gooi zo honderd verplichtingen op tafel die alleen jezelf dienen te beschermen en die al decennia bestaan
Voila.. 'jezelf' beschermen..
Je draagt geen helm/gordel/veiligheidsschoenen om anderen te beschermen hé.
Moest dat verplicht worden voor iedereen om 'enkelen' te beschermen, dan kan je weer spreken over iets fascistisch. Maar het zal voor sommigen misschien toch logisch lijken om het helm-dragen te verplichten voor iedereen, omdat enkelen met een motor rijden en wel eens zouden kunnen vallen.

Laatst gewijzigd door jad°relen°ir : 26 juni 2021 om 14:44.
jad°relen°ir is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2021, 14:46   #24
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
mij ne keer uitleggen wat het verschil tussen een verplichte kledij voor motorrijders en een mondmasker bij een hittegolf ?
Hoeveel motorrijders ondergaan dat ? En als ze willen, gaan ze niet motorrijden he. Maar we zijn het eens dat dat idioot is. Nu is het zo dat die motorrijder MISSCHIEN een voordelige kosten baten analyse heeft. Als dat NIET zo is, dan is dat uiteraard een idiote wet. Maar ja, er zijn er veel zo. Maar dat maakt ze niet minder idioot.

Ik zal het zo zeggen: zou je voor jezelf zo een pak aandoen voor je eigen veiligheid ? En zouden de meeste motorrijders dat doen ? DAN kan men eventueel zeggen dat die wet grotendeels nutteloos is, en dus niet zo erg. Indien het voor een motorrijder gewoon grotendeels nadelig is, dan is het ook een idiote wet.

Mondmaskers bij een hittegolf zijn gewoon DEBIEL. Het sanitaire voordeel van mondmaskers is NERGENS aangetoond op corona vlak, en bij een hittegolf is het bovendien sanitair nadelig.

Maar bovendien verplicht je veel meer mensen om daaronder te lijden, en voor een veel langere tijd dan die motorrijder. De twee zijn verkeerd. Maar de mondmaskers zijn gewoon veel en veel nefaster.

Laatst gewijzigd door patrickve : 26 juni 2021 om 14:48.
Oud 26 juni 2021, 15:00   #25
jad°relen°ir
Minister

jad°relen°ir's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hoeveel motorrijders ondergaan dat ? En als ze willen, gaan ze niet motorrijden he. Maar we zijn het eens dat dat idioot is. Nu is het zo dat die motorrijder MISSCHIEN een voordelige kosten baten analyse heeft. Als dat NIET zo is, dan is dat uiteraard een idiote wet. Maar ja, er zijn er veel zo. Maar dat maakt ze niet minder idioot.

Mondmaskers bij een hittegolf zijn gewoon DEBIEL. Het sanitaire voordeel van mondmaskers is NERGENS aangetoond op corona vlak, en bij een hittegolf is het bovendien sanitair nadelig.

Maar bovendien verplicht je veel meer mensen om daaronder te lijden, en voor een veel langere tijd dan die motorrijder. De twee zijn verkeerd. Maar de mondmaskers zijn gewoon veel en veel nefaster.
Voor de grap heb ik eens met zo een 'chirurgisch' mondmasker een half uur MDF geschuurd.. niet in open lucht.. en daarna mijn neus gesnoten.. Als de virus-deeltjes groter zijn dan MDF-stof, wil ik nog geloven dat de mondmaskers iets tegenhouden.. maar MDF-stof ziet ge liggen en virus-deeltjes niet, dus vermoed ik dat die laatsten los doorheen het masker gaan. Natuurlijk geen wetenschappelijk onderzoek van mijnentwege.. maar dat enkel debielen MDF schuren met zulke maskers, dat weet ik nu wel.
jad°relen°ir is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2021, 15:02   #26
Jan Janssen
Minister-President

Standaard

Omdat ik ooit een gordel heb aangedaan, moet ik maar niet zeuren dat
-ik niet meer op café mag gaan
-ik om 10 uur niet meer mag buitenkomen
-ik geen volk thuis meer mag uitnodigen
-ik continu met een mondmasker moet rondlopen
-ik niet op bezoek mag bij iemand die op zijn sterfbed ligt om afscheid te nemen
-ik telkens ik ergens heen wil, een stok in mijn neus moet steken
-.....

De lijst gaat nog eindeloos door. Maar qua vergelijkingen trekken zijn er hier een paar grapjassen.
Jan Janssen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2021, 16:45   #27
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

en kom nie af met, ahja maar ge moet niet met de motor rijden als het warm is, ge moet ook niet op straat lopen tijdens corona
Dus volgens U is het nu normaal dat al die maatregelen permanent zijn. Als ze immers zijn zoals die helmen, motorpakken, en zo voort, is dat voor de afzienbare toekomst, niewaar. Er is geen sprake van tijdelijk eens een helm te dragen voor de komende paar maanden, tot men een wonderspuit heeft tegen schedelbreuken.

Dan stel ik U de vraag, waarom zouden die maatregelen een tijdelijk karakter moeten hebben, gezien die van dezelfde orde zijn volgens U van al die andere verplichtingen voor uw eigen goed ? Waarom moeten we vanaf nu niet permanent sociale afstand houden, enkel maar naar essentiele winkels gaan, niet meer dan 2 personen bij U thuis ontvangen en overal een masker dragen ? Enkel maar binnen de 10 km van uw woonst blijven, behalve voor een essentiele verplaatsing en dan 2 testen en 10 dagen quarantaine ?

Als dat toch maar is zoals een helm dragen, dan kan dat permanent zijn he, er is geen reden om ergens "te versoepelen" niewaar ? Het is toch niet omdat er bij mooi weer wat minder motor ongelukken gebeuren dan bij slecht weer, dat men bij mooi weer "versoepelingen" doorvoert en toelaat van een paar weken geen helm te dragen, niewaar ? Of geen pak ?

Dus kunnen al die maatregelen en nog veel meer gewoon permanent worden, gezien dat volgens jou toch hetzelfde is als een autogordel dragen. Er is geen reden om kappers open te doen en cafe's laten te bestaan. Dat zijn roekeloze versoepelingen, zoals rijden zonder een helm. Het is niet omdat er een paar weken geen grote hoeveelheden ongelukken zijn, dat men niet aan de veiligheid kan denken, niewaar.
Oud 26 juni 2021, 17:36   #28
Reverberation
Minister-President

Reverberation's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dus volgens U is het nu normaal dat al die maatregelen permanent zijn. Als ze immers zijn zoals die helmen, motorpakken, en zo voort, is dat voor de afzienbare toekomst, niewaar. Er is geen sprake van tijdelijk eens een helm te dragen voor de komende paar maanden, tot men een wonderspuit heeft tegen schedelbreuken.

Dan stel ik U de vraag, waarom zouden die maatregelen een tijdelijk karakter moeten hebben, gezien die van dezelfde orde zijn volgens U van al die andere verplichtingen voor uw eigen goed ? Waarom moeten we vanaf nu niet permanent sociale afstand houden, enkel maar naar essentiele winkels gaan, niet meer dan 2 personen bij U thuis ontvangen en overal een masker dragen ? Enkel maar binnen de 10 km van uw woonst blijven, behalve voor een essentiele verplaatsing en dan 2 testen en 10 dagen quarantaine ?

Als dat toch maar is zoals een helm dragen, dan kan dat permanent zijn he, er is geen reden om ergens "te versoepelen" niewaar ? Het is toch niet omdat er bij mooi weer wat minder motor ongelukken gebeuren dan bij slecht weer, dat men bij mooi weer "versoepelingen" doorvoert en toelaat van een paar weken geen helm te dragen, niewaar ? Of geen pak ?

Dus kunnen al die maatregelen en nog veel meer gewoon permanent worden, gezien dat volgens jou toch hetzelfde is als een autogordel dragen. Er is geen reden om kappers open te doen en cafe's laten te bestaan. Dat zijn roekeloze versoepelingen, zoals rijden zonder een helm. Het is niet omdat er een paar weken geen grote hoeveelheden ongelukken zijn, dat men niet aan de veiligheid kan denken, niewaar.
https://www.youtube.com/watch?v=eKmRkS1os7k&t=48s
"They sell their debt, their privately made paper&ink, push the countries, the world into debt and what they want back are real, tangeble assets, and they won't stop till they own the whole thing. They don't want the debt paid off, just the interest, they want to keep this balanced till they have what they want, all of it." Central Banks
Reverberation is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2021, 18:28   #29
Reverberation
Minister-President

Reverberation's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is nu al anderhalf jaar, misschien had men tijd om die capaciteit wat op te drijven, nee ?

Wat doet men ? Denken dat het voorbij is zoals vorige zomer ?

Nee het is niet voorbij. We gaan weer hetzelfde meemaken. Met HEEL VEEL CHANCE gaan we nog wat effect hebben van die vaccins op zware zieken in het najaar, maar ik zou mijn hand daarvoor niet in 't vuur steken. En voor volgend voorjaar is het gegarandeerd weer prijs.

Dus waar wacht men op om meer ziekenhuis plek te voorzien NU ? Vermits men al anderhalf jaar aan het zeveren is en nog niks NUTTIGS gedaan heeft, behalve mensen hun maatschappij kapot maken terwijl dat niet helpt ?

Wat MIJ betreft moet er niet meer ziekenhuis capaciteit zijn, ALS MEN WIL AANVAARDEN DAT NIET IEDEREEN EEN PLEKJE OP INTENSIEVE ZAL HEBBEN.

Maar als men wil vasthouden aan dat zotte gedacht, dan moet men er bijplaatsen he. Jaja, op 3 maanden gaat dat niet, maar ondertussen zal het al 2 jaar zijn he. Dus waar blijven die ?
Vooral dat. Dat snap ik echt niet. Moest men nu echt bezorgd zijn in "niet meer de zorg te overbelasten" dan had men toch allang kunnen investeren.

Maar men beperkt liever vrijheden.

nooit ijverde een viroloog voor de uitbreiding, herwaardering van de zorg.
Het zal niet bij ze opgekomen zijn.

Nooit ergens een oproep vanuit onze media te doen, ze geilen liever op miserie.
"They sell their debt, their privately made paper&ink, push the countries, the world into debt and what they want back are real, tangeble assets, and they won't stop till they own the whole thing. They don't want the debt paid off, just the interest, they want to keep this balanced till they have what they want, all of it." Central Banks

Laatst gewijzigd door Reverberation : 26 juni 2021 om 18:31.
Reverberation is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2021, 19:04   #30
Koenaard Depuydt
Staatssecretaris

Koenaard Depuydt's schermafbeelding

Locatie: niet Herstapel, Luik, Kortrijk, Antwerpen of Vilvoorde
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Bijna honderd coronabesmettingen bij Finse fans na duel met België in Sint-Petersburg: “Dit is een wake-upcall
Geachte heer

Wat het aangeduide woord betekent, is onbekend.

Wat er wel bekend is:

Het betreffend onderzoek met het wattenstaafje - uitdrukkelijk naar de aanwezigheid van smetstoffen - werd door de uitvinder afgeraden. Het onderzoek wordt opgedreven waardoor het getal der onterecht besmette lieden buitengewoon verhoogd. Dit is moedwillig gepleegd bedrog. Bovendien is een besmetting niet gelijk aan besmettelijk zijn. Een besmetting kan ook een aanwijzing zijn op een reeds doorlopen ziektebeeld waarbij deeltjes van dode kroonsmetstoffen in het lichaam achterblijven.

Men wil het uitvoeren van deze onbetrouwbare onderzoeken aanhouden omwille van geldelijke redenen en uiteraard ook om dit nepkroonverhaal in stand te kunnen houden.

Groeten uit Pietersburg = Sankt-Petersburg = Pietari (Vinse benaming)
Een goede Vlaming draagt geen muilband. Hij rookt, besproeit, sluikstort of gokt nooit en heeft geen hond of poes. Hij begeeft zich te voet of met het rijwiel en onthoudt zich van geurwater, geestrijke of zoete dranken en andere verslavende middelen. Hij is gespierd en streeft dus een gezond lichaamsgewicht na. Hij beschermt zijn wondermooie Nederlandse taal en zijn schitterend Vlaams land tegen vreemde smetten. Hij laat zijn leven niet door een wijf vergallen.
Koenaard Depuydt is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be