Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 juni 2021, 17:43   #21
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Ik heb dat filmpje nog geen 3 minuten bekeken. Hij rammelt gewoon zijn te verwachten kul af. Dat zijn ook geen argumenten. Dat zou hetzelfde zijn als proberen een discussie te voeren met 911 complot believer.

We leven al enkele decennia in groeiende Big Brother toestanden, voor er ooit van corona sprake was. Ik heb dat ook niet graag die continu controle en opgeslagen te zijn in honderden gegevensbanken.
Ik heb die verplichtingen van de corona ook niet graag maar die kan ik wel begrijpen. Nu ineens komen de populisten van onder hun steen om een kruistocht te beginnen tegen de beperkingen die deze covid met zich mee brengt, omdat ze niet meer in bende kunnen gaan zuipen en vreten? Nu ineens wordt er met vrijheidsvlaggen gezwaaid terwijl diezelfden al tientallen jaren een groeiende controle en beperkingen slikken zonder protest.
Geef ze dan geen munitie om het ze makkelijk te maken, als we werkelijk bij de wetenschap zouden gebleven zijn (kosten / baten / levensjaren) dan waren er geen lockdowns of maatregelen behalve in ziekenhuizen en bij ouderen op vrijwillige basis.

.

Laatst gewijzigd door Hoofdstraat : 25 juni 2021 om 17:44.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2021, 06:59   #22
HOUZEE !
Minister-President

Standaard

Wat een grote meneer he :

https://www.youtube.com/watch?v=kkt1QGsSOeE

https://www.youtube.com/watch?v=hnFApyyVyY8
HOUZEE ! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2021, 07:53   #23
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nu ineens komen de populisten van onder hun steen om een kruistocht te beginnen tegen de beperkingen die deze covid met zich mee brengt, omdat ze niet meer in bende kunnen gaan zuipen en vreten?
Eh, ja. Dat is toch een van de belangrijkste dingen die er bestaan. Jij bent zelfs bereid om een roze onderbroek op uw kop te zetten om UW dada's te willen vrijwaren, dan is zuipen en vreten in bende toch wel nog veel fundamenteler he.

Je vat daar inderdaad perfect de essentie samen. Van in bende zuipen en vreten moet men, WAT ER OOK GEBEURE, af blijven, dat is het heiligste dat er bestaat.

Laatst gewijzigd door patrickve : 26 september 2021 om 07:54.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2021, 07:55   #24
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
We leven al enkele decennia in groeiende Big Brother toestanden, voor er ooit van corona sprake was. Ik heb dat ook niet graag die continu controle en opgeslagen te zijn in honderden gegevensbanken.
Het "opslaan van gegevens" is een zaak. Dat is storend, maar dat is een trapje onder "het gebruiken van die gegevens om U via pasjes BELEMMERINGEN op te leggen op het meest fundamentele niveau, namelijk in bende zuipen en vreten.
Oud 26 september 2021, 11:49   #25
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Het "opslaan van gegevens" is een zaak. Dat is storend, maar dat is een trapje onder "het gebruiken van die gegevens om U via pasjes BELEMMERINGEN op te leggen op het meest fundamentele niveau, namelijk in bende zuipen en vreten.
Ik had mijn onderwerp kruistocht tegen vrijheid eerst bedacht via een anachronisme in de vorm van het verzet van het gallische dorp tegen de Romeinse totalitairen in Asterix. Je element zuipen en vreten is daarin een running gag, symboliserende precies dat "fundamentale niveau".
De Romeinen buitenkuisen, met louter dat doel.

In Frankrijk zelfs eigenlijk perfect geschikt als antinazi propaganda. Een idee voor Charlie Hebdo: de huidige nazi's als Romeinen tekenen, met de dwingelandij weigeraars als Gallisch dorp. Ik denk dat zulke strip veel ogen zou geopend krijgen.
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2021, 20:50   #26
Eurosceptic
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Dan is het extra jammer dat alleen tuig van de richel de juiste dingen zegt, je kunt niet ontkennen dat het vaccinpaspoort een stevige pas richting China is.
Thierry Baudet is een verademing voor de politiek. En natuurlijk wordt hij in diskrediet gebracht als hij de waarheid zegt. Dat wordt dan een "belachelijke complottheorie" omdat mensen het zeker niet mogen geloven. Of ze zetten gewoon je microfoon uit, zoals dat bij zijn collega Gideon Van Meiijeren gebeurt.

Maar veel van die theorieën blijken waarheid. Ook de pasjesmaatschappij waar Baudet lang geleden al voor waarschuwde. "Wat een onzin" zei men toen.

Baudet, en veel andere "complotdenkers" weten nu ook al dat de QR code straks misbruikt zal worden om bijvoorbeeld onze CO2 uitstoot etc te monitoren, in functie van de klimaatwaanzin die alleen maar tot doel heeft om ons te verarmen.

"By 2030 you will own nothing, but you will be happy" dixit Claus Schwab, de grote baas van onze Alexander De Croo. De klimaatwaanzin zal een grote rol spelen in het onteigenen van mensen. Ook dit zal worden weggezet als een idiote complottheorie, maar tegen 2030 zal het waarheid blijken. Dan moet de staat alles privatiseren of herverdelen om de grote problemen der ongelijkheid op te lossen.

Schwab is tegen privébezit voor burgers. Maar natuurlijk zijn er excuses nodig om dit te rechtvaardigen. Ik vind het beangstigend dat onze onverkozen, chanteerbare puppetpremier openlijk zijn steun betuigt voor deze gevaarlijke man

Laatst gewijzigd door Eurosceptic : 26 september 2021 om 20:53.
Eurosceptic is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2021, 22:11   #27
Walvader
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Een intelligente complotgek is een Contradictio in Terminis.

Baudet is geen van beiden, hij vist gewoon voor politiek gewin in de vijver van de complotgekken net als Van Haga dat geregeld eens doet.
complotgek stond dan ook tussen " ".
Walvader is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2021, 22:33   #28
betabyte
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HOUZEE ! Bekijk bericht
https://www.facebook.com/forumvoorde...18171099798179

Toch schitterend he, iemand die nog vrijuit durft spreken. Ik denk dat hij gelijk heeft, maar zelfs als het niet zo is, dit is tenminste iemand die tegen de stroom durft ingaan. Hadden wij ook maar politici van dit kaliber
Fantastisch. Er is nog testosteron in holland
betabyte is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2021, 22:35   #29
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
https://www.facebook.com/forumvoorde...18171099798179

Toch schitterend he, iemand die nog vrijuit durft spreken. Ik denk dat hij gelijk heeft, maar zelfs als het niet zo is, dit is tenminste iemand die tegen de stroom durft ingaan. Hadden wij ook maar politici van dit kaliber
Wat zei hij? Ik zit niet op Zuckerbook.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2021, 06:42   #30
HOUZEE !
Minister-President

Standaard

En wat doen we met helden die een discours voeren dat niet past in het huidige narratief?

We proberen ze het zwijgen op te leggen, we proberen hun partij te verbieden ...

https://www.trouw.nl/opinie/forum-vo...ource=facebook
HOUZEE ! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2021, 08:06   #31
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En wat doen we met helden die een discours voeren dat niet past in het huidige narratief?

We proberen ze het zwijgen op te leggen, we proberen hun partij te verbieden ...
Helden?

Baudet is een zeer gevaarlijk mannetje, hij is een extreem-rechtse populist pur sang die geregeld antisemitische uitspraken doet, en die nu anitvaxxers en andere malcontenten probeert achter het karretje van de FVD te doen lopen.
En dat terwijl hij zelf gevacccineerd is.

En hij is natuurlijk tuig.
Van de richel.

parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2021, 08:12   #32
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Helden?

Baudet is een zeer gevaarlijk mannetje, hij is een extreem-rechtse populist pur sang die geregeld antisemitische uitspraken doet, en die nu anitvaxxers en andere malcontenten probeert achter het karretje van de FVD te doen lopen.
En dat terwijl hij zelf gevacccineerd is.

En hij is natuurlijk tuig.
Van de richel.

Uw argument mist een beetje diepgang. Hij is gevaarlijk want hij neemt posities in die niet uw mening zijn, blijkbaar.

Maar dat is nu net precies wat "heldendom" inhoudt he

Het is een beetje raar om niet in te zien dat er geen contradictie is tussen zelf een ding doen, en gekant zijn tegen een idiote dwang opdat iedereen dat ding doet. Maar als je het al gevaarlijk vindt dat er mensen zijn met een andere mening dan jij, dat moet zoiets inderdaad niet vatbaar zijn.

Ik ben ook gevaccineerd. Ik heb al mijn afspraak voor een derde spuitje. Maar ik vind dat vaccinatie verplichting in deze omstandigheden gevaarlijk en onzinnig is. Al ware het maar omdat het goed is om een referentie cohorte te hebben. Ik ben zelfs niet principieel gekant tegen een vaccinatie verplichting in sommige omstandigheden, maar de voorwaarden zijn daar met deze vaccins en deze ziekte totaal niet voor voldaan.

Laatst gewijzigd door patrickve : 24 november 2021 om 08:13.
Oud 24 november 2021, 08:13   #33
parcifal
Banneling

Standaard

Citaat:
Heb je dat stukje trouwens gelezen? :

Citaat:
Het was een hoogst zeldzame gebeurtenis: een Kamerlid dat een collega-Kamerlid bedreigt in de plenaire zaal van de Tweede Kamer. Tijdens een debat over de begroting van Buitenlandse Zaken clashte D66-Kamerlid Sjoerdsma met FvD-Kamerlid Van Houwelingen waarbij die laatste Sjoerdsma dreigde met de woorden: ‘Uw tijd komt nog wel. Er komen tribunalen’. Sjoerdsma reageerde geschokt, net als zijn mede-Kamerleden. Voor Forum voor Democratie ging het hooguit om wat ophef in de Kamer en de media.

Maar wie heeft gevolgd hoe Forum zich de afgelopen periode heeft ontwikkeld, weet dat de uitlatingen van Van Houwelingen passen in een patroon. Een patroon van een partij die mede onder invloed van de coronacrisis steeds verder radicaliseert, en die steeds meer een antidemocratisch karakter aan begint te nemen. En dat baart zorgen. Zorgen om de democratie.
FVD begint Nazi trekjes te vertonen in het openbaar, nadat dat natuurlijk al jaren onder het oppervlak smeulde.

Een verwittigd man is er 2 waard.
Oud 24 november 2021, 08:17   #34
Der Wanderer
Europees Commissaris

Der Wanderer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

FVD begint Nazi trekjes te vertonen in het openbaar, nadat dat natuurlijk al jaren onder het oppervlak smeulde.

Een tribunaal is toch geen standrechtelijke executie?
Oud 24 november 2021, 08:19   #35
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Want jij vindt dat de mensen die corona regels hebben opgelegd aan anderen niet moeten geexecuteerd worden ?
Oud 24 november 2021, 08:26   #36
Jan Janssen
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Der Wanderer Bekijk bericht

Ze krijgen nog een eerlijke kans om hun te verdedigen. Toch zolang dat rechters nog zo onpartijdig als nu zijn tenminste.

Een internationaal hof of internationaal tribunaal is een rechtscollege met een internationale jurisdictie. ... De term tribunaal wordt vaak gebruikt om aan te geven dat het betreffende hof ad hoc is ingesteld en een tijdelijk karakter heeft.
Jan Janssen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2021, 08:36   #37
Der Wanderer
Europees Commissaris

Der Wanderer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan Janssen Bekijk bericht
Ze krijgen nog een eerlijke kans om hun te verdedigen. Toch zolang dat rechters nog zo onpartijdig als nu zijn tenminste.

Een internationaal hof of internationaal tribunaal is een rechtscollege met een internationale jurisdictie. ... De term tribunaal wordt vaak gebruikt om aan te geven dat het betreffende hof ad hoc is ingesteld en een tijdelijk karakter heeft.
Ja, en men kan ook niet retroactief de lantaarnpaal invoeren als straf of zo, dus ik zie niet in waarom het woord 'tribunaal' an sich zo 'schokkend' is.

Laatst gewijzigd door Der Wanderer : 24 november 2021 om 08:36.
Der Wanderer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2021, 08:41   #38
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja, en men kan ook niet retroactief de lantaarnpaal invoeren als straf of zo.

Ik hoop dat spitsvondige juristen daar een mouw kunnen aan passen. Er is toch een precedent geweest na WO II he. Dit moet kunnen...
Oud 24 november 2021, 08:41   #39
parcifal
Banneling

Standaard

Citaat:
Je kent toch het discours bij complot-extremisten mbt een nieuw "Nuernberg" tribunaal.
Als ik me niet vergis zijn er daarna nogal wat veroordeelden opgehangen.

Het is duidelijk waar ze heen willen. Zelfs Patrick flirt met dergelijke "ideeen".
Oud 24 november 2021, 08:43   #40
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je kent toch het discours bij complot-extremisten mbt een nieuw "Nuernberg" tribunaal.
Als ik me niet vergis zijn er daarna nogal wat veroordeelden opgehangen.

Het is duidelijk waar ze heen willen. Zelfs Patrick flirt met dergelijke "ideeen".
Ik kan mij niet indenken dat er mensen zijn die daar niet mee flirten.
Wie zo een gigantische schade heeft berokkend op totalitaire wijze dient toch getermineerd te worden als voorbeeld voor de toekomst he.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be