Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 juli 2021, 10:45   #21
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fcal Bekijk bericht
Ik vermoed dat ik verleden jaar corona opgelopen ben door onze kat, die verdacht hoestte. Bij mij is dat blijkbaar beperkt gebleven tot een loopneus gedurende 1 tot 2 weken. Sindsdien geen last meer gehad. Ik volgde toen wel een medicatie met o.a. vitamine B en D en nam ook dagelijks een zinktablet. Geen koorts, hoesten of smaak- en reukverlies.
Ze hebben gezien dat de huisdieren van besmette mensen veelal ook antistoffen hebben, het zet dus wel degelijk over al wordt het niet echt onderzocht.

https://www.rivm.nl/en/coronavirus-covid-19/pets
Avoid contact with your pet, do not cuddle them, and do not let them lick you.
Keep dogs and cats indoors as much as possible during your isolation or quarantine period and/or that of your household members.*
Only walk dogs for a short time, and on a leash.
Arrange for someone in the household who is not ill to take care of the pet, if possible.
Good hygiene is very important.
If cats (mostly) live outside, keep them outside as much as possible.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2021, 12:46   #22
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het is nog veel erger. Mijn nichtje Kay, een fervent reizigster heeft tijdens de voorbereiding van haar vakantiereis blijkbaar het virus opgedaan enkel door de toeristische folders van de geplande bestemming (toen nog rood) te bekijken. Dit gebeurde in complete isolatie. Een echt raadsel is dat voor de medische wereld. Daarom ben ik benieuwd of andere forumleden in hun omgeving ook zoiets hebben kunnen vaststellen. Graag uw commentaar voor ik Marc Van Ranst benader.
Dieren, insecten en gevogelte kunnen ook drager van het virus zijn.
Een mug die eerst bij een besmette bloed zuigt en daarna jou prikt, is dus voldoende om besmet te geraken.
Een hond of kat die besmet is en in je buurt niest, is voldoende om jou te besmetten.
Ook het mondmaskers geeft geen 100% bescherming.
In totale afzondering gaan, volledig coronaproef, is dus geen garantie dat je niet besmet kan geraken.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2021, 17:55   #23
epicurist_dirk
Minister

epicurist_dirk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
U wil dus de grenzen voor eens en voor altijd sluiten. Bent u dan verwondert als men u fascistisch zou noemen?
Waar schreef ik voor eens en voor altijd sluiten?????
Schreef duidelijk in Corona OORLOGSTIJD. Dus eens we het beestje beter kunnen onder controle krijgen kan het weer.
bindend referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek en economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen.
epicurist_dirk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2021, 18:01   #24
epicurist_dirk
Minister

epicurist_dirk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Australië probeert die techniek en het werkt ook niet, je stelt enkel wat uit tegen een torenhoge kostprijs. Corona is hier om te blijven, leer ermee leven.
Leer er inderdaad mee leven.... nu het beestje nog sterker is dan ons moeten we dan maar inbinden en zo weinig mogelijk reizen. Zo weinig mogelijk het beestje de kans geven zich over de wereld te versprijden.....is mijn mening.

Wat Uw torenhoge kostprijs betreft... is gewoon verplaatsen van een probleem dat de corona virus gecreëerd heeft ...kosten hospitaal en zelfs de dood niets misschien?
Wat zal de kost zijn bij mensen met blijvende schade na corona.... is hun probleem zeker!!!!
bindend referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek en economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen.
epicurist_dirk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2021, 18:10   #25
morte-vivante
Perm. Vertegenwoordiger VN

morte-vivante's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door epicurist_dirk Bekijk bericht
Schreef duidelijk in Corona OORLOGSTIJD. Dus eens we het beestje beter kunnen onder controle krijgen kan het weer.
definieer eens “onder controle krijgen”
Oud 1 juli 2021, 18:40   #26
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Leer er inderdaad mee leven.... nu het beestje nog sterker is dan ons moeten we dan maar inbinden en zo weinig mogelijk reizen. Zo weinig mogelijk het beestje de kans geven zich over de wereld te versprijden.....is mijn mening.

Wat Uw torenhoge kostprijs betreft... is gewoon verplaatsen van een probleem dat de corona virus gecreëerd heeft ...kosten hospitaal en zelfs de dood niets misschien?
Wat zal de kost zijn bij mensen met blijvende schade na corona.... is hun probleem zeker!!!!
Memtale problemen kosten nog veel meer, zeker bij de jeugd. Zo'n virus wordt ook steeds besmettelijker dus je zal steeds harder moeten optreden en de vele vele andere problemen. Nee, de kost is vele malen te groot.
Oud 1 juli 2021, 19:07   #27
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Ze hebben gezien dat de huisdieren van besmette mensen veelal ook antistoffen hebben, het zet dus wel degelijk over al wordt het niet echt onderzocht.

https://www.rivm.nl/en/coronavirus-covid-19/pets
Avoid contact with your pet, do not cuddle them, and do not let them lick you.
Keep dogs and cats indoors as much as possible during your isolation or quarantine period and/or that of your household members.*
Only walk dogs for a short time, and on a leash.
Arrange for someone in the household who is not ill to take care of the pet, if possible.
Good hygiene is very important.
If cats (mostly) live outside, keep them outside as much as possible.
En de prof. die daar het minst van afweet, zal ongetwijfeld dierenarts Van Gucht zijn.
Die bestudeerde nog maar de helft van zijn loopbaan virussen in zoogdieren, vogels, vissen, amfibieën, reptielen plus de ongewervelden ...

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2021, 19:47   #28
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
definieer eens “onder controle krijgen”
Inderdaad, een virus heb je oftewel uitgeroeid, oftewel komt het geregeld in epidemische golven terug. Maar je hebt dat nooit "onder controle".
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2021, 20:50   #29
fcal
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Inderdaad, een virus heb je oftewel uitgeroeid, oftewel komt het geregeld in epidemische golven terug. Maar je hebt dat nooit "onder controle".
Men heeft het corona-virus misschien niet onder controle maar volgens bepaalde experten heeft men het toch bij het nekvel sinds eind maart 2020. Wie zijn wij om dit te betwisten?
Oud 1 juli 2021, 21:06   #30
Reverberation
Minister-President

Reverberation's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Men heeft het corona-virus misschien niet onder controle maar volgens bepaalde experten heeft men het toch bij het nekvel sinds eind maart 2020. Wie zijn wij om dit te betwisten?
Nog even volhouden!
"They sell their debt, their privately made paper&ink, push the countries, the world into debt and what they want back are real, tangeble assets, and they won't stop till they own the whole thing. They don't want the debt paid off, just the interest, they want to keep this balanced till they have what they want, all of it." Central Banks
Reverberation is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2021, 21:08   #31
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Hoe zit dat eigenlijk met trekvogels en andere trekkende dieren.
Moeten die ook een coronapaspoort?
Of willen de nazi's daar nog wat mee wachten?
Eerst voor mensen, om al wat aan de gedachte te wennen.
En dan heb je plots de eerste schepen van dierenwelzijn.... oeps, schepen van coronabestrijding van reizend wild.
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2021, 21:45   #32
fcal
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
Hoe zit dat eigenlijk met trekvogels en andere trekkende dieren.
Moeten die ook een coronapaspoort?
Of willen de nazi's daar nog wat mee wachten?
Eerst voor mensen, om al wat aan de gedachte te wennen.
En dan heb je plots de eerste schepen van dierenwelzijn.... oeps, schepen van coronabestrijding van reizend wild.
De fors gesubsidieerde 'duurzame' elektriciteit opwekkende windmolens zijn eigenlijk groene vogelhakmolens en hebben een einde gesteld aan dit probleem. Zij krijgen wel een anti-corona attest getekend door de bevoegde minister. Trouwens hoe minder trekvogels hoe minder mest en methaan productie.
Oud 1 juli 2021, 22:07   #33
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ze weten nog niet eens hoe de besmetting echt verloopt, wat er echt gevaarlijk is en wat niet. Ofwel weten ze het wel maar willen ze het niet zeggen.

Dus wat dat bij het nekvel hebben, wacht maar af.

Wat ik wel al langere tijd denk en wat de gazet vandaag leek te bevestigen is, dat ze geen volgende lockdown meer gaan willen (technisch gezien is dat ook onhaalbaar geworden.) ze gaan het voorstellen als de nieuwe seizoensgriep en het laten overwaaien.

Ben je gevacineerd, dan ben je een tijdje safe, loop je het op en voel je er niks van zoals vele andere, geen probleem, wordt je er echter goed ziek van (Wat ook bij een griep kan) dan heb je pech gehad.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2021, 22:48   #34
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En wanneer denkt u zo dat we dat beestje onder controle gaan krijgen door de grenzen hermetisch af te sluiten? U begrijpt niet dat van zodra de grenzen opengaan het virus zal binnenkomen en dat maakt niet uit of u ze nog een jaar sluit, 5 jaar 10 jaar of langer. Uw voorstel is dus wel degelijk om de grenzen voor eens en voor altijd te sluiten, maar klaarblijkelijk heb je dat zelfs niet door. Nu ja, op zich verwondert mij dat niet. Ik heb al zoveel dwazigheden gehoord dat dit er nog wel bijkan
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2021, 04:34   #35
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
En wanneer denkt u zo dat we dat beestje onder controle gaan krijgen door de grenzen hermetisch af te sluiten? U begrijpt niet dat van zodra de grenzen opengaan het virus zal binnenkomen en dat maakt niet uit of u ze nog een jaar sluit, 5 jaar 10 jaar of langer. Uw voorstel is dus wel degelijk om de grenzen voor eens en voor altijd te sluiten, maar klaarblijkelijk heb je dat zelfs niet door. Nu ja, op zich verwondert mij dat niet. Ik heb al zoveel dwazigheden gehoord dat dit er nog wel bijkan
Inderdaad, ik begrijp niet dat mensen zo een dingen zeggen, en tevens denken dat dat op een goeie dag plots WEL gaat kunnen. Maar ja, dat was het probleem al met de eerste lockdown. Na een eerste lockdown moet er een tweede komen. En na die tweede een derde. En zo voort he.
Nooit begrepen dat mensen dat niet direct zagen.
Oud 2 juli 2021, 04:38   #36
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Wat ik wel al langere tijd denk en wat de gazet vandaag leek te bevestigen is, dat ze geen volgende lockdown meer gaan willen (technisch gezien is dat ook onhaalbaar geworden.) ze gaan het voorstellen als de nieuwe seizoensgriep en het laten overwaaien.
We hadden dat ook van in het begin kunnen doen. Want zoals ik in die andere draad zegde, uiteindelijk is er in het principe geen verschil.

Citaat:
Ben je gevacineerd, dan ben je een tijdje safe, loop je het op en voel je er niks van zoals vele andere, geen probleem, wordt je er echter goed ziek van (Wat ook bij een griep kan) dan heb je pech gehad.
Men komt dus, na anderhalf jaar brokken piloot spelen, uiteindelijk uit op "laat maar waaien".

Men kan natuurlijk zeggen "jamaar nu is er een vaccin". Dat is juist. Alleen laat men het nu dus waaien, onafhankelijk van de prestaties van dat vaccin op de volgende golven. Want voor zover ik weet zullen er in het najaar geen nieuwe prikjes ter beschikking staan (misschien ben ik mis hier ?).
Oud 2 juli 2021, 06:33   #37
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Er vallen minder doden en er gaan altijd varianten komen, wanneer is het voor jou dan 'onder controle'?
Oud 2 juli 2021, 06:35   #38
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN

De gemuilkorfde's schermafbeelding

Standaard

Hmm, ik had nog maar een groepsreis geboekt naar Madeira in september, daar begint men alweer met quarantainemaatregelen.
Ik ben volledig ingeënt (al van 21 mei) met Johnson&Johnson, dus ik heb niet echt schrik voor besmetting.
Alleen, als iedereen nu schrik zal hebben om naar Portugal te gaan, dan zal niemand nog inschrijven en zal die reis niet doorgaan.

Nu, die varianten zijn toch niet te stoppen, de Britse is hier ook dominant geworden, dus ik verwacht dat ergens in augustus die variant ook al dominant zal zijn.
Ik vind het wel heel frustrerend, Madeira was nog groen, en toch vermoed dat ik ze mee onder de maatregelen van Portugal zullen vallen.
Portugal zelf was oranje, en toch zou je dus weer extra maatregelen krijgen.

Het komt er gewoon op neer dat je eigenlijk op niets kunt voortgaan.
Groen, volledig ingeënt en toch in quarantaine en 2 testen moeten ondergaan?
Dan betekent dat groen toch gewoon niets meer?
Oud 2 juli 2021, 06:42   #39
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
Het komt er gewoon op neer dat je eigenlijk op niets kunt voortgaan.
Groen, volledig ingeënt en toch in quarantaine en 2 testen moeten ondergaan?
Dan betekent dat groen toch gewoon niets meer?
Dit. En dit is de permanente schade die aangericht werd door deze paniek situatie. Er zijn geen gegarandeerde burgervrijheden meer, en je kan niks meer op termijn plannen. Of het nu "voorlopig open" is of niet, je kan op niks meer rekenen. En zolang er geen grote mea culpa komt (of lantaarnpalen) en een stevige wet die al dat gezever voorgoed verbiedt, is dat BLIJVEND. Op elk moment in de toekomst kan gelijk welke paniek voor gelijk welke beperking gebruikt worden.
Oud 2 juli 2021, 06:51   #40
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Dit. En dit is de permanente schade die aangericht werd door deze paniek situatie. Er zijn geen gegarandeerde burgervrijheden meer, en je kan niks meer op termijn plannen. Of het nu "voorlopig open" is of niet, je kan op niks meer rekenen. En zolang er geen grote mea culpa komt (of lantaarnpalen) en een stevige wet die al dat gezever voorgoed verbiedt, is dat BLIJVEND. Op elk moment in de toekomst kan gelijk welke paniek voor gelijk welke beperking gebruikt worden.
Inderdaad, ook Van Gucht met zijn "er mee leren leven" gaat nog steeds uit van verbieden van grote evenementen als de griep er is, dat gaat dan weer paniek geven enzovoort.

Onze grondwet verbiedt al die maatregelen nu al, een 'stevige wet' zal dat dus niet kunnen voorkomen. Paniek regeert.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be