![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
https://www.rivm.nl/en/coronavirus-covid-19/pets Avoid contact with your pet, do not cuddle them, and do not let them lick you. Keep dogs and cats indoors as much as possible during your isolation or quarantine period and/or that of your household members.* Only walk dogs for a short time, and on a leash. Arrange for someone in the household who is not ill to take care of the pet, if possible. Good hygiene is very important. If cats (mostly) live outside, keep them outside as much as possible. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een mug die eerst bij een besmette bloed zuigt en daarna jou prikt, is dus voldoende om besmet te geraken. Een hond of kat die besmet is en in je buurt niest, is voldoende om jou te besmetten. Ook het mondmaskers geeft geen 100% bescherming. In totale afzondering gaan, volledig coronaproef, is dus geen garantie dat je niet besmet kan geraken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Schreef duidelijk in Corona OORLOGSTIJD. Dus eens we het beestje beter kunnen onder controle krijgen kan het weer.
Al heb ik dyslexie, toch probeer ik mijn denken te beschrijven. Ik droom van een kanton systeem hier, met veilig vlot functioneel bindend referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek en economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Wat Uw torenhoge kostprijs betreft... is gewoon verplaatsen van een probleem dat de corona virus gecreëerd heeft ...kosten hospitaal en zelfs de dood niets misschien? Wat zal de kost zijn bij mensen met blijvende schade na corona.... ![]() ![]()
Al heb ik dyslexie, toch probeer ik mijn denken te beschrijven. Ik droom van een kanton systeem hier, met veilig vlot functioneel bindend referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek en economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() definieer eens “onder controle krijgen”
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin “Climate change will manifest as a series of disasters viewed through phones with footage that gets closer and closer to where you live until you're the one filming it.” |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die bestudeerde nog maar de helft van zijn loopbaan virussen in zoogdieren, vogels, vissen, amfibieën, reptielen plus de ongewervelden ...
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Men heeft het corona-virus misschien niet onder controle maar volgens bepaalde experten heeft men het toch bij het nekvel sinds eind maart 2020. Wie zijn wij om dit te betwisten?
![]() |
#30 |
Minister-President
|
![]() Nog even volhouden!
"They sell their debt, their privately made paper&ink, push the countries, the world into debt and what they want back are real, tangeble assets, and they won't stop till they own the whole thing. They don't want the debt paid off, just the interest, they want to keep this balanced till they have what they want, all of it." Central Banks |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hoe zit dat eigenlijk met trekvogels en andere trekkende dieren.
Moeten die ook een coronapaspoort? Of willen de nazi's daar nog wat mee wachten? Eerst voor mensen, om al wat aan de gedachte te wennen. En dan heb je plots de eerste schepen van dierenwelzijn.... oeps, schepen van coronabestrijding van reizend wild.
SECRET SERVICE TEAM HERCULES ![]() 20yo THOMAS MATTHEW CROOKS ![]() Het Westbloks bedrog en verraad tegenover Gorbachev en het volk van het Vrije Westen: https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743 Overheid: de bende deserteurs uit de economie. Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf Atlas Shrugged, by Ayn Rand |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dus wat dat bij het nekvel hebben, wacht maar af. Wat ik wel al langere tijd denk en wat de gazet vandaag leek te bevestigen is, dat ze geen volgende lockdown meer gaan willen (technisch gezien is dat ook onhaalbaar geworden.) ze gaan het voorstellen als de nieuwe seizoensgriep en het laten overwaaien. Ben je gevacineerd, dan ben je een tijdje safe, loop je het op en voel je er niks van zoals vele andere, geen probleem, wordt je er echter goed ziek van (Wat ook bij een griep kan) dan heb je pech gehad. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En wanneer denkt u zo dat we dat beestje onder controle gaan krijgen door de grenzen hermetisch af te sluiten? U begrijpt niet dat van zodra de grenzen opengaan het virus zal binnenkomen en dat maakt niet uit of u ze nog een jaar sluit, 5 jaar 10 jaar of langer. Uw voorstel is dus wel degelijk om de grenzen voor eens en voor altijd te sluiten, maar klaarblijkelijk heb je dat zelfs niet door. Nu ja, op zich verwondert mij dat niet. Ik heb al zoveel dwazigheden gehoord dat dit er nog wel bijkan
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nooit begrepen dat mensen dat niet direct zagen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Men kan natuurlijk zeggen "jamaar nu is er een vaccin". Dat is juist. Alleen laat men het nu dus waaien, onafhankelijk van de prestaties van dat vaccin op de volgende golven. Want voor zover ik weet zullen er in het najaar geen nieuwe prikjes ter beschikking staan (misschien ben ik mis hier ?). |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er vallen minder doden en er gaan altijd varianten komen, wanneer is het voor jou dan 'onder controle'?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Hmm, ik had nog maar een groepsreis geboekt naar Madeira in september, daar begint men alweer met quarantainemaatregelen.
Ik ben volledig ingeënt (al van 21 mei) met Johnson&Johnson, dus ik heb niet echt schrik voor besmetting. Alleen, als iedereen nu schrik zal hebben om naar Portugal te gaan, dan zal niemand nog inschrijven en zal die reis niet doorgaan. Nu, die varianten zijn toch niet te stoppen, de Britse is hier ook dominant geworden, dus ik verwacht dat ergens in augustus die variant ook al dominant zal zijn. Ik vind het wel heel frustrerend, Madeira was nog groen, en toch vermoed dat ik ze mee onder de maatregelen van Portugal zullen vallen. Portugal zelf was oranje, en toch zou je dus weer extra maatregelen krijgen. Het komt er gewoon op neer dat je eigenlijk op niets kunt voortgaan. Groen, volledig ingeënt en toch in quarantaine en 2 testen moeten ondergaan? Dan betekent dat groen toch gewoon niets meer?
![]() |
#39 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dit. En dit is de permanente schade die aangericht werd door deze paniek situatie. Er zijn geen gegarandeerde burgervrijheden meer, en je kan niks meer op termijn plannen. Of het nu "voorlopig open" is of niet, je kan op niks meer rekenen. En zolang er geen grote mea culpa komt (of lantaarnpalen) en een stevige wet die al dat gezever voorgoed verbiedt, is dat BLIJVEND. Op elk moment in de toekomst kan gelijk welke paniek voor gelijk welke beperking gebruikt worden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Onze grondwet verbiedt al die maatregelen nu al, een 'stevige wet' zal dat dus niet kunnen voorkomen. Paniek regeert. |
|
![]() |
![]() |