Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 december 2004, 13:39   #21
AVV
Gouverneur

AVV's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door V.V.P
In Antwerpen heeft de politie zondagnamiddag 15 jongeren opgepakt omdat ze in het openbaar cannabis gebruikten.
De jongeren namen deel aan een zogenoemde blow-in-actie van de politieke jongerenorganisaties prego, animo en jong-groen!, die ervoor pleiten om soft-drugs te legaliseren.
De actie vond plaats op het Steenplein en was door burgemeester Patrick Janssens (sp.a) toegelaten, op voorwaarde dat er geen softdrugs in het openbaar gebruikt zouden worden. Aan de actie namen tussen de 50 en 60 jongeren deel. Er was ook een kleine tegenbetoging van de Vlaams Belang-jongeren en enkele Ouders tegen Drugs. Er waren geen incidenten.

Na afloop van de manifestatie pakte de politie 15 jongeren op omdat ze openlijk cannabis hadden gebruikt of omdat de politie vermoedde dat ze cannabis hadden gebruikt. Ze werden overgebracht naar het politiekantoor voor identificatie

Http://www.gva.be

Onaanvaardbaar dat het stadsbestuur van Antwerpen met burgemeester Janssens op kop er blijkbaar géén problemen mee heeft dat vergif zoals Drugs openbaar wordt gepromoot. Het héle zooitje gaande van Groenlinkse zeveraars tot marginale randfiguren beseffen blijkbaar niet dat zij daarmee de propagandisten zijn van de internationale drugskartels uit Colombia en Noord-Afrika en daarmee onrechtstreeks maffiosi's en grootkapitalisten steunen. Merkwaardig vind ik ook dat de Jongerenorganisatie van Janssens partij hierbij 1 der organisatoren is.
EEN REGELRECHTE SCHANDE.
Probeer als ouders je kinderen maar eens op het rechte spoor te houden,
in deze linkse kl*staat België.
Die linkiewinkies staan openlijk drugs te promoten, en de heren die
hier het bestuur uitmaken staan erbij en kijken ernaar.
Ondanks wetenschappelijke studies, ondanks 'ouders tegen drugs', ondanks
alle ellende die drugs met zich mee brengt, blijft links het gedoogbeleid
ten alle prijze verdedigen.
Wel, ze zullen hier de rekening voor gepresenteerd krijgen, zeker weten!!
Oud 13 december 2004, 13:46   #22
lyot
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AVV
EEN REGELRECHTE SCHANDE.
Probeer als ouders je kinderen maar eens op het rechte spoor te houden,
in deze linkse kl*staat België.
Die linkiewinkies staan openlijk drugs te promoten, en de heren die
hier het bestuur uitmaken staan erbij en kijken ernaar.
Ondanks wetenschappelijke studies, ondanks 'ouders tegen drugs', ondanks
alle ellende die drugs met zich mee brengt, blijft links het gedoogbeleid
ten alle prijze verdedigen.
Wel, ze zullen hier de rekening voor gepresenteerd krijgen, zeker weten!!
vrijheid van meningsuiting ?
Oud 13 december 2004, 13:48   #23
lyot
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geertje
Dus alle hartaanvallen zijn onstaan door angst. Gelukkig, nu mogen we terug goed vettig eten, en ongezond leven, want een hartaanval komt er door de angst.
dat heb je verkeerd begrepen, of ik heb het verkeerd uitgedrukt (veeleer dat laatste).. Sommige hartaanvallen dus, lang niet alle ...En dan is het nog maar versnelling van een reeds bestaand proces
Oud 13 december 2004, 14:05   #24
Geertje
Perm. Vertegenwoordiger VN

Geertje's schermafbeelding

Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
Standaard

Ik begin eindelijk zo een beetje de logica van links te begrijpen.

Roken en alcohol moet verboden worden : je kan beter aan de drugs gaan, dat is veel gezonder.
Geertje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2004, 14:19   #25
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Calle
Van Cannabis wel ?
met een zalig gevoel tegen een muur of vrachtwagen geknald...

drugs zijn en blijven schadelijk... vooral als je niet het geld hebt en oudjes moet overvallen !! Héééééééééél schadelijk voor hun gezondheid !!
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2004, 14:19   #26
obiwan
Banneling

obiwan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lyot
vrijheid van meningsuiting ?
Je mening verkondigen is nog iets anders dan in het openbaar drugs te staan roken en bijgevolg de wet te overtreden.

In dit apeland treedt het gerecht alleen maar op om de vrije mening van het Vlaams Belang te beknotten. Bij andere partijen en groepen zijn alle vormen van "vrije meningsuiting" blijkbaar toegestaan. Radicale imams mogen zeggen wat ze willen, linksen mogen openbaar drugs roken en boel gaan stoken in Gent, dus alles onder het mom van vrije meningsuiting. Maar als het VB eens iets zegt of doet, is het voor ons corrupt gerecht racisme en moet het verboden worden. Ik pleit dus voor meer vrije meningsuiting voor rechts, want links en moslims hebben al genoeg vrije meningsuiting in dit apeland !
obiwan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2004, 14:22   #27
Calle
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa
met een zalig gevoel tegen een muur of vrachtwagen geknald...

drugs zijn en blijven schadelijk... vooral als je niet het geld hebt en oudjes moet overvallen !! Héééééééééél schadelijk voor hun gezondheid !!
*grinnik*

Willen we eens vergelijken hoeveel slachtoffers er in het verkeer vallen door cannabis en door alcohol ?

P.S. ben gestopt met roken, enkel in mijn studententijd wat jointjes gerookt, en ik drink nog af en toe een pintje. Ik weet wat het gevaarlijkste is (voor mij)
Calle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2004, 14:35   #28
homer
Burger

Standaard

diegenen die in het openbaar drugs rookten werden opgepakt
voor- en tegenstanders die rustig hun mening verkondigden (zonder drugs te roken) werden door de politie ongemoeid gelaten.

je kan nooit genoeg vrij meningsuiting hebben, laat staan meer of minder dan iemand anders. anders is de meningsuiting niet vrij meer.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door obiwan
Je mening verkondigen is nog iets anders dan in het openbaar drugs te staan roken en bijgevolg de wet te overtreden.

In dit apeland treedt het gerecht alleen maar op om de vrije mening van het Vlaams Belang te beknotten. Bij andere partijen en groepen zijn alle vormen van "vrije meningsuiting" blijkbaar toegestaan. Radicale imams mogen zeggen wat ze willen, linksen mogen openbaar drugs roken en boel gaan stoken in Gent, dus alles onder het mom van vrije meningsuiting. Maar als het VB eens iets zegt of doet, is het voor ons corrupt gerecht racisme en moet het verboden worden. Ik pleit dus voor meer vrije meningsuiting voor rechts, want links en moslims hebben al genoeg vrije meningsuiting in dit apeland !
Oud 13 december 2004, 14:44   #29
Piet Hein
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens
Volgens sommige bronnen zouden ronduit-nva en jong cd&v ook deelgenomen hebben aan deze blow-in? Kan iemand mijn dit bevestigen?
Aan zo iets doen wij niet mee jongen.

Ik dacht dat de sp.a tegen drugs zijn.

Laatst gewijzigd door Piet Hein : 13 december 2004 om 14:47.
Piet Hein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2004, 15:06   #30
Vlaams-nationalist
Staatssecretaris

Vlaams-nationalist's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Vlaams-nationalist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door axel nort
Aan zo iets doen wij niet mee jongen.

Ik dacht dat de sp.a tegen drugs zijn.
Inderdaad, Ronduit!-N-VA heeft hier zeker niet aan meegedaan. Ik had trouwens gedacht om te gaan betogen, maar ik zit in de examens en het was ook een beetje laat om nog in aktie te schieten. Is het NSV nu eigenlijk toch gaan betogen tegen het verbod van Janssens in? Ik zag er niets van op het nieuws, maar je weet maar nooit.
Vlaams-nationalist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2004, 15:17   #31
jan hyoens

jan hyoens's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaams-nationalist
Inderdaad, Ronduit!-N-VA heeft hier zeker niet aan meegedaan. Ik had trouwens gedacht om te gaan betogen, maar ik zit in de examens en het was ook een beetje laat om nog in aktie te schieten. Is het NSV nu eigenlijk toch gaan betogen tegen het verbod van Janssens in? Ik zag er niets van op het nieuws, maar je weet maar nooit.
Tja, verbaasd je dat? Ik zou trouwens wel eens het officieel standpunt van ronduit-vna willen weten ivm de drugsproblematiek? Kennen jullie dit?
jan hyoens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2004, 15:38   #32
Vlaams-nationalist
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Tja, verbaasd je dat? Ik zou trouwens wel eens het officieel standpunt van ronduit-vna willen weten ivm de drugsproblematiek? Kennen jullie dit?
Ik wil geen foute informatie doorgeven, dus het officiële standpunt van Ronduit!-N-VA moet ik U schuldig blijven. Persoonlijk (en een partij is toch uit personen uitgebouwd) ben ik voor nultolerantie. Niets legaliseren, en een hard drugsbeleid. Ook tegen alcohol (en tabak).

Wat bedoeld U eigenlijk met "Tja, verbaasd je dat?". Of het mij verbaasd dat de NSV-betoging, die er dus was, niet uitgezonden is op het nieuws?

In ieder geval was ik, voor het geval dat U mij mis zou verstaan, tegen die zogenaamde 'party' en vond ik het ongehoord dat zoiets wordt toegelaten maar een betoging tegen iets onwettigs niet.
Oud 13 december 2004, 15:57   #33
jan hyoens

jan hyoens's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaams-nationalist
Ik wil geen foute informatie doorgeven, dus het officiële standpunt van Ronduit!-N-VA moet ik U schuldig blijven. Persoonlijk (en een partij is toch uit personen uitgebouwd) ben ik voor nultolerantie. Niets legaliseren, en een hard drugsbeleid. Ook tegen alcohol (en tabak).

Wat bedoeld U eigenlijk met "Tja, verbaasd je dat?". Of het mij verbaasd dat de NSV-betoging, die er dus was, niet uitgezonden is op het nieuws?

In ieder geval was ik, voor het geval dat U mij mis zou verstaan, tegen die zogenaamde 'party' en vond ik het ongehoord dat zoiets wordt toegelaten maar een betoging tegen iets onwettigs niet.
Jij zit duidelijk bij de verkeerde partij!
jan hyoens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2004, 16:14   #34
obiwan
Banneling

obiwan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door homer
diegenen die in het openbaar drugs rookten werden opgepakt
voor- en tegenstanders die rustig hun mening verkondigden (zonder drugs te roken) werden door de politie ongemoeid gelaten.

je kan nooit genoeg vrij meningsuiting hebben, laat staan meer of minder dan iemand anders. anders is de meningsuiting niet vrij meer.
Worden ze vervolgd of krijgen ze een boete, die smerige weedkikkers van Groen! en spirit ?
obiwan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2004, 16:14   #35
Cabal
Vreemdeling

Cabal's schermafbeelding

Standaard

Ik vroeg mij af: wie van jullie smoort regelmatig een jointje, of kent iemand dat regelmatig een jointje smoort of heeft ooit een pet van dichttbij gezien na de jaren '70. Jullie zijn hier over iets aan het discussieren waar jullie niets, maar dan ook niets van afweten. Dat is overduidelijk. Precies ministers . Wat wil je dat het zo nooit zal opgelost geraken.
Cabal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2004, 16:43   #36
Vlaams-nationalist
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Jij zit duidelijk bij de verkeerde partij!
Kan zijn, alhoewel ik me thuis voel in een partij met bvb. Mark Demesmaeker, Bob Maes, Luk Lemmens, ... En ik zou me niet thuisvoelen bij een partij met 'Koenraad Maesschalk' (lid van het Franse staatsnationalistische FN), 'Jurgen Verstrepen' (die de Vlaams leeuw nog niet kan meezingen), ... Een samenwerkingsverband het Blok (op basis van gemene staatshervormingsinzichten): JA; lid worden van het Blok : NEE
Oud 13 december 2004, 16:48   #37
democratsteve
Minister-President

democratsteve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Volgens sommige bronnen zouden ronduit-nva en jong cd&v ook deelgenomen hebben aan deze blow-in? Kan iemand mijn dit bevestigen?
Dat kan ik bevestigen, ja.
Ik kan trouwens ook nog bevestigen dat als ieder cannabisgebruiker die vandaag op het Blok stemt dit niet meer zou doen, het Blok zowat 20% van z'n electoraat zou verliezen. Dus wie is hier de hypocriet.
Trouwens, in een persoonlijk gesprek met de heer Annemans,(hij heeft het ook al openbaar verklaard) mocht ik optekenen: "het is nooit de bedoeling geweest persoonlijke gebruikers die geen overlast bezorgen te gaan vervolgen of in de gevangenis te steken.
Cannabis is een feit jan, en het wordt gebruikt door jongeren van elke politieke strekking. Of ben jij zo naief te geloven dat wanneer bijna 50% van de jongeren die als eens cannabis hebben gerookt daar geen Blokkers, CD&V'ers of NVA'ers zouden bij zitten?
Oud 13 december 2004, 16:53   #38
Vlaams-nationalist
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door democratsteve
Dat kan ik bevestigen, ja.
Ik kan trouwens ook nog bevestigen dat als ieder cannabisgebruiker die vandaag op het Blok stemt dit niet meer zou doen, het Blok zowat 20% van z'n electoraat zou verliezen. Dus wie is hier de hypocriet.
Trouwens, in een persoonlijk gesprek met de heer Annemans,(hij heeft het ook al openbaar verklaard) mocht ik optekenen: "het is nooit de bedoeling geweest persoonlijke gebruikers die geen overlast bezorgen te gaan vervolgen of in de gevangenis te steken.
Cannabis is een feit jan, en het wordt gebruikt door jongeren van elke politieke strekking. Of ben jij zo naief te geloven dat wanneer bijna 50% van de jongeren die als eens cannabis hebben gerookt daar geen Blokkers, CD&V'ers of NVA'ers zouden bij zitten?
Beweert U dat er bepaalde personen onder (Ronduit!-)N-VA-vlag hebben deelgenomen aan die 'drugs-party'? Dit zou mij ten zeerste verwonderen. En daar zou ik dan ook foto's van willen zien of verklaringen van die zogezegde deelnemers.
Oud 13 december 2004, 16:57   #39
Piet Hein
Minister

Standaard

Het drugsbeleid van de N-VA kort maar krachtig: neen geen softdrugs
Piet Hein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2004, 16:57   #40
Halcyon
Burger

Standaard

Terecht opgepakt zou ik zeggen, wegens overtreden van de wet. Voor de rest staat het die mensen vrij om pro cannabis te zijn, zolang ze de wet maar niet overtreden. Dat hebben sommigen wel gedaan in dit geval en daarom vind ik het ook terecht dat ze opgepakt zijn.
Halcyon is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be