![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
Bekijk resultaten enquête: Mijn favo aa bier is | |||
carlsbert |
![]() ![]() ![]() |
3 | 33,33% |
jupiler |
![]() ![]() ![]() |
1 | 11,11% |
maes |
![]() ![]() ![]() |
2 | 22,22% |
Cristal |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
hoegaarden wit |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
heineken |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
leffe |
![]() ![]() ![]() |
1 | 11,11% |
hoegaarden fruit |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
andere |
![]() ![]() ![]() |
3 | 33,33% |
stella |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Meerdere antwoorden per stemmer mogelijk. Aantal stemmers: 9. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Alternatief voor deze alcoholvrije bieren is piedboeuf blond tafelbier dat maar 1,1% alcoholgehalte heeft. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Carlsberg heeft dat niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
|
![]() In de jaren 60 gaven ze dat op CM-kamp als drank op de kampen voor de 10-12 jarigen.
![]() |
#25 |
|
![]() Mijn madam heeft eens een paar merken van alcoholvrij bier meegebracht. Er was er één bij die best lekker was (zeker met een kwak gin of Bols erbij
![]()
![]() |
#26 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Die piedboeuf, dat ken ik. Dat tafelbier gebruiken ze bij ons thuis al jaren. Ja het is lekker tafelbier, niet alcoholvrij (1,1% zoals je zegt). Het mag er best wezen. Het bestaat ook in bruin bier. Niet slecht in de saus bij het konijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 'k vertrouw u niet....
![]()
![]() |
#33 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ik ken iemand die enkelen vazen van dat spul achterover heeft getikt maar dan met alcohol in, en die zag de dag erachter even groen als uwe smilie
Ja we zaten in holland en hij had besloten om de lokale zatsels uit te proberen. Ik drink zo een limonadeglas Heineken, en ik wist meteen dit komt niet goed, dus die rommel laten staan. Overgeschakeld op Belgish bier, (koste daar toen wel wat) en van alles door elkaar gedronken, eigenlijk alleen zwaar bier gedronken, niks gevoeld, niet slecht geweest niks alleen die laatste Duvel, ja toen wist ik t is genoeg geweest. Maar onze maat, ... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Lang geleden gingen we een internationaal tornooi volleybal spelen in Eindhoven. Tussen twee wedstrijden even de kantine in. "Ober, 8 pintjes aub" Komt die flipper met 8 limonadeglazen pintjes af onze trainer : "awel, wat is dat? Breng er ons nog maar 8" ![]()
![]() |
![]() |
#35 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb Jupiler aangeklikt maar wens ook Stella en Leffe eervol te vermelden.Ja,het veel bekritiseerde en door sommigen zelfs diep gehate Interbrew(en ik begrijp zelfs waarom hoor) heeft de trein gehaald.Laat, maar direkt goed!
Die ganse discussie over "jamaar dat is toch niet hetzelfde als ....<naam van alcoholhoudende originele versie> " zal uiteindelijk gaan gelijken op die van de "cola-oorlogen" van 25 jaar geleden. Eerst probeerde men iets te maken dat de smaak van zekere bekende Amerikaanse merken dicht genoeg benaderde om als "cola" bestempeld te kunnen worden.Dat gebeurde ook niet overnacht. En nu staan die "andere-cola's" gewoon op zichzelfr,in hun eigen markt,met soms MEER omzet dan de "originals".... Datzelfde zullen we zien met alcoholvrije bieren.... Tourtel heeft al lang een naam gemaakt voor zichzelf,maar mogelijk niet de beste.... ![]() Laatst gewijzigd door kelt : 26 juli 2021 om 14:26. |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ooit hadden de Nederlanders Buckler: https://youtu.be/miDSDyLN_88
Na deze uitspraken tijdens de Nieuwjaarconferentie in 1989, daalden de verkoopcijfers gestaag. In 1993 werd het ook definitief uit de rekken gehaald in Nederland. Het merk kan je wel nog in Frankrijk en Spanje krijgen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik niet. Ik kreeg niks. Meer slaag dan eten, dat kreeg ik.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |