![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mja ik weet het ook niet.... heb een vermoeden dat het komt doordat een plant ze sowieso aantrekt om zich in te verschuilen en zo..... ook het koepeltje water onderaan de pot zou ze aantrekken.........
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Moet dus binnenkort om een fles want ik ben er tot nu toe niet omgegaan, lol. (muggenramen heb ik al....... thank god) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar onthoud, wellicht zijn uw planten binnenkort dood ![]()
![]() |
![]() |
#24 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zure regen verdragen ze dan weer wel(?)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() (Ik zal #Evian kopen)
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Neen. Spa. Evian heeft meer mineralen = kalk. Bij Spa is dat veel lager en de ph is ideaal voor die planten.
![]() |
#27 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wij gebruiken al 30 jaar een anti-muggenverdampertje dat je in een stopcontact steekt.
Het werkt met een mafu-strip die +/- 10 u. werkt. Te verkrijgen bij Johnson-Benelux Groot-Bijgaarden. Spotgoedkoop en zéér doeltreffend. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ge moet ook zien dat er altijd een BODEMKE Spa of regenwater in uw bekers aanwezig is, of die drogen uit.
![]() |
#29 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Men kan ook zelf een muggenverdrijvend middel maken :
Nodig : 20 cl water, 50 gram bruine suiker, 1 gram bakkersgist, 1 plastieken fles van 2 liter. Snij de fles in twee delen (onderste en bovenste) en omwikkel ze met zwart papier. Verwarm water, laat de suiker erin smelten, laat het afkoelen en giet in het onderste deel van de fles. Voeg de gist erbij, roeren is niet nodig. Zet het bovenste deel als een trechter op het onderste deel. Zet alles in een hoek van de kamer. Na enkele weken zit de fles vol muggen die aangetrokken worden door de gisting van suiker en gist.
![]() |
#30 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
steken? Dat zal wel een dure oplossing zijn, ervan uitgaande dat het muggenseizoen meer dan 3 maanden duurt. Ik zweer bij de citronelblaadjes, kost mij niks en bijna nooit een mug in onze slaapkamer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die doos stripjes, 30 stuks, kost +/- 2,5 € ! Onze doos gaat al 9 jaar mee ! Laatst gewijzigd door Boduo : 31 juli 2021 om 22:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat heb ik vorige week mogen ondervinden. Ik heb een koffiemachine die bij elke tas koffie de koffiebonen maalt. Het spoelbakje werd kweekvijver van die (fruit)vliegjes. Dus, grondig kuisen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Uiteindelijk zijn we overgeschakeld op een verdamper met een potje vloeistof dat toch enkele weken functioneert. En in de living en de keuken gebruiken we een lamp met daarrond draad onder spanning. De vliegen en muggen spatten wel uiteen, maja. En als er een mot in vliegt dan geeft dat wel een bbq geur ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ![]() Géén idee van of het werkt. ![]() Ik heb er in één van de kasten alhier nog zo ééntje staan. Bier/honing ingieten ...
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 1 augustus 2021 om 09:26. |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Europees Commissaris
|
![]() Zolang mijn madam naast mij slaapt moet ik mij weinig zorgen maken.
En als ze dan toch eentje steekt, heeft die een delirium tremens van zodra de angel erin gaat.
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En dan stel ik mij nog de vraag of zo'n "fruitvliegval" niet zelf een kweekvijver van vliegskes wordt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als uw afval goed afgedekt is en ge laat geen etensresten slingeren hebt ge geen vliegskes. Maar ge hebt nog lastigere fuckers, varenrouwmug. Die gaat in uw aarde van kamerplanten en diens larven beschadigen de wortels. Rap in de kiem smoren of ge hebt een ganse plaag.
![]() |
![]() |
#40 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mijn moeder durft ook héél der volgeladen fruitmanden neerzetten in de keuken dus dan moet je niet verschieten dat ... Of zo een "fruitvliegval" een kweekbodem zou kunnen zijn daar heb ik géén idee van daar ik het nog niet nodig gehad heb om tegen de vliegjes in te gaan in mijn keuken. Elektrische vliegenmepper, 2-in-1, 3000 V, oplaadbaar, voor huishouden, anti-vliegenwant, Zapper Killer Trap insectenracket gebruiken? ![]() Te dramatisch om te gebruiken?
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
|
![]() |
![]() |