![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Europees Commissaris
|
![]() Dat is helemaal niet waar. In een vliegtuig wordt even goed verse lucht van buiten aangezogen en die ontsnapt ook weer. Dat is helemaal geen gesloten systeem. Dat zou ook onmogelijk zijn want een vliegtuig is niet volledig luchtdicht en zonder aanvoer van nieuwe lucht zou een transatlantische vlucht op 10km "nogal onaangenaam" zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Eindelijk: 't was wel lang wachten tot die stelling van:
Citaat:
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hoe lucht in vliegtuigen wordt gefilterd Zo'n veertig procent van de lucht in een cabine wordt door het HEPA-systeem gefilterd; de resterende zestig procent is frisse lucht die van buiten het vliegtuig wordt aangezogen. ... “Doorgaans is het aantal deeltjes dat in de lucht van een vliegtuig zweeft, heel erg laag “Doorgaans is het aantal deeltjes dat in de lucht van een vliegtuig zweeft, heel erg laag. De cabine is bijna een cleanroom, omdat er zoveel wordt geventileerd en er in het vliegtuig zelf zeer weinig bronnen voor de verspreiding van deeltjes aanwezig zijn,” zegt Liam Bates, oprichter en directeur van Kaiterra, een fabrikant van instrumenten waarmee de luchtkwaliteit wordt gemeten. “Vliegtuigen zijn zelfs veiliger dan vrijwel elke andere besloten ruimte. https://www.nationalgeographic.nl/re...-een-vliegtuig Laatst gewijzigd door fred vanhove : 8 augustus 2021 om 12:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In vliegtuig kom je niet zonder pas of certificaat, negatieve test etc. De enigen die zich ongerust kunnen maken zijn de niet gevaccineerden aangezien de gevaccineerden nog besmettelijk kunnen zijn. Wat ik mij nu wel afvraag is of je in het vliegtuig nu nog steeds een mondmasker moet dragen. Vorig jaar richting Valencia was dat wel zo. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je zit met een paar honderd mensen in een vliegtuig. Als er geen verse lucht wordt aangevoerd ligt iedereen dood bij aankomst. Naar mijn bescheiden mening is het vliegtuig het veiligste vervoermiddel als het om besmettingen gaat, voor zover dit uiteindelijk nog van belang is. Ooit al eens een lijnbus gezeten eivol met gratisrijders ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() is er ook infectie gevaar met flatulentie?
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Komt er nog eens bij dat vliegtuigen na een vlucht heel goed worden ontsmet. Ik weet niet maar volgens mij is dat niet het geval bij treinen of bussen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door fred vanhove : 8 augustus 2021 om 16:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Besmet persoon op vliegtuig: Citaat:
en aan de ingang van het vliegtuig , of schaf het vliegen af !! Voorzichtigheid is geboden , absoluut , en ik ben pro-vaccinatie , maar bangmakerij , het begint absurd te worden !!
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In de lijnbussen tijdens piekuren is het een ramp. Dat zijn besmettingshaarden, nog erger dan feestjes waar iedereen aan elkaar plakt. Maar, weet je, ik trek het mij niet meer aan. Ik ken niemand meer die zich nog zorgen maakt over besmetting. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De kunst blijft dus om een sandwich of een blik bier in je handen te houden als je een dutje doet. Dan hebben die stewardessen geen reden om te reclameren. In een vliegtuig slapen met een mondmasker op is niet simpel. Thuis ook niet trouwens ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Weet dat zo niet. Alle beetjes helpen. Dat zou jij die steevast aan het raampje wil zitten toch moeten beseffen ?
Je zit er alleszins niet in de mens die voor je zit zijn nek te blazen. Laatst gewijzigd door fred vanhove : 8 augustus 2021 om 18:35. |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Anders moeten ze aan de haltes afsluitbare kotjes met hepa filters installeren, met extra koolstof toegevoegd om aerosolen te neutraliseren.
En De Lijn, NMBS en vliegmaatschappijen voorzien beter ook individuele kotjes per reizigers vanuit hetzelfde principe.