Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 augustus 2021, 13:33   #21
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Zijn er nu mensen die verschieten dat het nodig was om de curve af te vlakken, omdat anders de artsen (nog meer) harde keuzes moesten maken?

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2021, 13:36   #22
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Jawadde.
Men vind het nog goed ook.
Oud 9 augustus 2021, 13:43   #23
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Zijn er nu mensen die verschieten dat het nodig was om de curve af te vlakken, omdat anders de artsen (nog meer) harde keuzes moesten maken?
Dat is waar, maar --

-- zo pomp je wel de corona-doden cijfertjes op.
-- ze zaten met lege ziekenhuizen.
-- wat is dan nog het nut van extreme vernederende lockdowns voor rusthuizen?
-- wat zitten ze dan te lullen over opa en oma dood maken door je niet te vaccineren als ze die verdorie zelf dood maken?

Dit is nog maar het begin van de onthullingen, er gaan heel wat oogjes open gaan de volgende maanden en jaren als alles naar boven komt.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2021, 13:44   #24
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Jawadde.
Ik ben ook voorstander van kwalitatief leven boven hoe lang je leeft, mij ga je niet zien als klant in een rusthuis.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2021, 14:12   #25
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Kodo Kodo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Men zou ook in navolging van bepaalde landen in een dag of twee hele nood ziekenhuizen opbouwen om extra capaciteit te creëren. Is dat geen humanere oplossing dan oudjes weg te sturen of te 'euthanaseren' om hun ziekenhuisbed te ontnemen om het aan Covid patiënten te geven?
Maar de beste oplossing heb je hierboven al vermeld: de familie. En die moet soms vechten om te voorkomen dat een bejaarde ouder in een rusthuis wordt ondergebracht na verblijf in een kliniek. Ze komen je zeggen: "We hebben een goed plekje gevonden voor uw vader/moeder," en dan ben je een "weigeraar" als je daar geen handtekening onder wil zetten! Brave New World.
Oud 9 augustus 2021, 14:14   #26
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Dat is waar, maar --

-- ze zaten met lege ziekenhuizen.
-- wat is dan nog het nut van extreme vernederende lockdowns voor rusthuizen?
-- wat zitten ze dan te lullen over opa en oma dood maken door je niet te vaccineren als ze die verdorie zelf dood maken?

Dit is nog maar het begin van de onthullingen, er gaan heel wat oogjes open gaan de volgende maanden en jaren als alles naar boven komt.
Ze zullen ons gewoon monddood maken, want zover laten ze het niet komen. De dictatuur is al bijna een feit.
Oud 9 augustus 2021, 14:16   #27
dewanand
Minister-President

dewanand's schermafbeelding

Standaard 2200: blanken zijn uitgeroeid op onze apen planeet

vroeger werden oudjes eenzaam achtergelaten in een krokodillen zwamp of dichtbij een berennestje, in de hele wereld was euthanasie normaal. Ook In India today dumpen hindoes hun bejaarde ouders op straat of laten zij hen eenzaam opsluiten in gestichten waar zij snel sterven.

Om welke aantallen gaat het? Covid euthanasie oudjes? In heel europa hoorde ik het, hele bejaarden huizen stierven uit, ook in spanje en italie, personeel vluctte weg, alle bejaarden stierven en leger kwam de lijken weghalen.

dit bespaart wel AOW en zorgkosten bejaarden.

het is een etnische zuivering, een Genocide, HOlocaust maatschappelijk afval, veel daklozen zijn ook zo de dood ingejaagd.

The Weak Must Perish and Die, zo is onze mensapenwereld toch al miljoenen jaren. Er is geen MENSHEID.

nu begint een nieuwe HOlocaust fase in heel Europa denk ik verharding racisme extreem rechts nazisme segregatie HAAT BurgerOORLOG

Ach Europa is toch overbevolkt nu, 800 miljoen mensapen is teveel hier
PEST ruimde 30 % op, corona is nu op hoogstens 0,34 % denk ik. Kan het niet sneller jankt SATAN smalend grijnzend??

http://www.dewanand.com
dewanand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2021, 14:17   #28
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Die artsen moesten de verscheurende keuze maken tussen de patiënten behandelen met hydroxychloroquine, ivermectine of, beter dan deze beide, quercetine, gecombineerd met zink en vitamines, bij een suikeraram dieet, en dwaze ziekenhuisbehandelingen die meer kwaad dan goed deden.

Maar ja, het ziekenfonds betaalt, ook als je niet geneest. En dat vind ik de grootste schande.

Laatst gewijzigd door Kodo Kodo : 9 augustus 2021 om 14:18.
Kodo Kodo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2021, 14:20   #29
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dewanand Bekijk bericht
vroeger werden oudjes eenzaam achtergelaten in een krokodillen zwamp of dichtbij een berennestje, in de hele wereld was euthanasie normaal. Ook In India today dumpen hindoes hun bejaarde ouders op straat of laten zij hen eenzaam opsluiten in gestichten waar zij snel sterven.

Om welke aantallen gaat het? Covid euthanasie oudjes? In heel europa hoorde ik het, hele bejaarden huizen stierven uit, ook in spanje en italie, personeel vluctte weg, alle bejaarden stierven en leger kwam de lijken weghalen.

dit bespaart wel AOW en zorgkosten bejaarden.

het is een etnische zuivering, een Genocide, HOlocaust maatschappelijk afval, veel daklozen zijn ook zo de dood ingejaagd.

The Weak Must Perish and Die, zo is onze mensapenwereld toch al miljoenen jaren. Er is geen MENSHEID.

nu begint een nieuwe HOlocaust fase in heel Europa denk ik verharding racisme extreem rechts nazisme segregatie HAAT BurgerOORLOG

Ach Europa is toch overbevolkt nu, 800 miljoen mensapen is teveel hier
PEST ruimde 30 % op, corona is nu op hoogstens 0,34 % denk ik. Kan het niet sneller jankt SATAN smalend grijnzend??
Waar je met je berichten op aanstuurt is me nooit duidelijk geworden, en het verbaast me niet dat je vaak geen reacties krijgt.
Oud 9 augustus 2021, 14:27   #30
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Jawadde.
Grootmoeder, lief menske van 93 ligt op intensieve met buiskes in haar lijf in een halve coma weet nog met moeite haar eigen naam. Maar ze mag niet doodgaan van zoon en dochterlief, ah nee, dan sterft dat lief menske, ... laat ze nog maar een week of 2 op intensieve liggen, kans op genezing 0 %

Tot de eerste tussentijdse factuur op de mat valt. Of er toch een Dr is die de ballen heeft om te zeggen dat het wel niet goedkoop is om ma daar zo te laten liggen...

In de meeste gevallen wordt de liefde dan plots heel wat minder en kan ma niet rap genoeg in hare put liggen. Erg he,

Zo zijn er dus die tot in den treure toe gereanimeerd worden of in leven worden gehouden omdat de juiste regelingen niet zijn getroffen.

Het omgekeerde bestaat ook natuurlijk van die hardnekkige die niet willen afgeven en er maar door blijven komen. Maar uiteindelijk houd dat ook een keertje op.

Mensen moeten beseffen dat het eeuwige leven niet bestaat. Ge wordt geboren, huppelt hier wat rond en dan ga je onvermijdelijk dood. Ofwel stoken ze u op ofwel vreten te wormen u op. Dat is de enige toekomst waarvan ge zeker zijt.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2021, 14:28   #31
Vette Pois(s)on
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben ook voorstander van kwalitatief leven boven hoe lang je leeft, mij ga je niet zien als klant in een rusthuis.
ook dikke pas

ik wil op tijd dood
Oud 9 augustus 2021, 14:35   #32
gertc
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Dat is waar, maar --

Ja? Als je een niet-dodelijke dosis toedient aan iemand die vervolgens sterft omdat covid19 zijn longen te veel kapot heeft gemaakt, sterft die dan door covid19 of door het verdovingsmiddel?
gertc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2021, 14:43   #33
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

In 1983 is het Kerkelijk Wetboek aangepast en sindsdien moet iemand luidruchtig, publiekelijk en zonder berouw te tonen zondig zijn, wil die nu in aanmerking komen voor een graf in ongewijde aarde. Zelfmoordenaars bijvoorbeeld worden door de katholieke kerk nu als ontoerekeningsvatbaar beschouwd.20 nov. 2001

Zelfmoordenaars zijn dus niet snik.
Ze krijgen nog wat absolutie maar moordenaars moeten er niet op rekenen.
Oud 9 augustus 2021, 15:21   #34
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
In 1983 is het Kerkelijk Wetboek aangepast en sindsdien moet iemand luidruchtig, publiekelijk en zonder berouw te tonen zondig zijn, wil die nu in aanmerking komen voor een graf in ongewijde aarde. Zelfmoordenaars bijvoorbeeld worden door de katholieke kerk nu als ontoerekeningsvatbaar beschouwd.20 nov. 2001

Zelfmoordenaars zijn dus niet snik.
Ze krijgen nog wat absolutie maar moordenaars moeten er niet op rekenen.
Ja en te biechten gaan na een zelfmoord is nogal moeilijk he, ...

Daar staat ge dan bij San Pietro aan de poort, Gijse zelfmoordenaar ! (met donderende goddelijke stem... ) Hop naar de hel, ja maar Sint Pieter, er is er hier geen vergeving van de zonden meer... Aha dat had ge maar vroeger moeten weten he, ge hebt uw absolutie niet gehad he vriend...

Allee ja kijk ik mag wel rijstpap, maar niet alle dagen he, ... ik weet niet wat ze in de hel krijgen voorgeschoteld. Dante was daar nogal vaag over.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2021, 19:02   #35
stab

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat zeg je nu.
Eenmaal voor de keuze, kiest bijna iedereen voor het rusthuis.
Denk ik toch.
Oud 9 augustus 2021, 19:15   #36
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat is het probleem met artsen die harde keuzes moeten maken, in vergelijking met 99% van de bevolking die nutteloos haar maatschappij moet opblazen ?

Dat is iets dat jij nog altijd niet gesnapt hebt: zelfs in het allerergste geval betreft deze ziekte maar een paar procent van de bevolking. Daar offer je toch de geneugten en het welzijn van 98% of 99% of zo niet aan op ?

100 feestenden neemt ge hun feest toch niet af omdat er daar 1 van dood zal gaan, he.

Laatst gewijzigd door patrickve : 9 augustus 2021 om 19:17.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2021, 01:24   #37
Bach

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Gaat men ook in een dag of twee nooddokters creëren?
We hebben een tekort aan artsen zegt u? En daarom dienen we ouderen hun ziekenhuisbed te ontnemen voor Covid patiënten?
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2021, 01:41   #38
Bach

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Omdat die groep mensen voor een overbelasting zorgde van de ziekenhuizen. Wat men altijd moet doen is om die groep die voor overbelasting zorgt, te weren uit de zorg.
Dus we waren niet in staat als land tegelijk voor ouderen te zorgen en voor de Covid patiënten opvang te voorzien, en dus dienden de ouderen maar uit hun bed gezet te worden?

Citaat:
Want die gebruikt onproportioneel veel van een collectief goed, op zulke manier dat de meerderheid haar collectief goed kwijt is. Normaal gezien had men vorig jaar gepensioneerden moeten weren uit de zorg. Als ze er al liggen, is het onmenselijk om ze naar huis te sturen en langzaam laten te sterven he, ze afmaken is minder lijden.
Ach zo.

Citaat:
Dat komt omdat we met een communistisch zorgsysteem zitten. In een vrij systeem regelt de markt dat, dan zijn het de meest betalenden die aan verzorging geraken en is er nooit een schaarste aan zorg, enkel maar mensen die het niet kunnen betalen. Maar mensen die zwaar ziek zijn en geen zorg kunnen hebben, het is toch menselijk om die af te maken ipv lang laten te reuchelen, nee ?
Hoe het wel moet zien we in de VS zeker met zijn vele Covid doden en kapitalistisch efficiënt in stinkende truckd opgestapelde lijken. Ze hadden niet genoeg geld om een waardige behandeling te krijgen.

Citaat:
En ja, wat totaal verkeerd is, is om dat niet op voorhand aan te kondigen. Zo valt de incentive weg uit die overbelastende groep om voor minder belasting te zorgen door zich bijvoorbeeld af te zonderen.
Het is een kwestie van politieke wil. Men kan een versnelling hoger kunnen gaan en dan had men ouderen wel met respect kunnen verzorgen. Het is juist kapitalistisch van ingesteldheid die keuze niet te maken en als onproductieve geziene mensen als vuil op straat te zetten. Het is geen kwestie van niet kunnen voor hen te zorgen maar dat niet willen.

Het communistische China speelde het wel klaar om noodziekenhuizen op te zetten.
Oud 10 augustus 2021, 01:43   #39
Bach

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Tuurlijk, maar dat is altijd het probleem met communisme. In een vrije markt is de hogere prijs een stimulans om zich in de markt te lanceren en meer aanbod te scheppen. In een communistisch systeem is er niet zo een band tussen meer vraag en het aanbod.

Wat men daar dan doet is de vragers pesten, om de vraag doen te dalen. Ze executeren is een serieuze manier om de vraag doen te dalen, dat is de reden waarom ik zeg dat men altijd de groep die voor overbelasting moet zorgen, dient te weren. In een markt is dat andersom: dat is uw grootste klantenbasis. In een communistisch systeem zoals onze zorg is dat problematisch.
Dat kapitalisme wat u voorstaat lijkt wel erg veel op nazisme.

Laatst gewijzigd door Bach : 10 augustus 2021 om 01:43.
Oud 10 augustus 2021, 01:50   #40
Bach

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo Bekijk bericht
Maar de beste oplossing heb je hierboven al vermeld: de familie. En die moet soms vechten om te voorkomen dat een bejaarde ouder in een rusthuis wordt ondergebracht na verblijf in een kliniek. Ze komen je zeggen: "We hebben een goed plekje gevonden voor uw vader/moeder," en dan ben je een "weigeraar" als je daar geen handtekening onder wil zetten! Brave New World.
Welja. We hebben de familie gereduceerd tot het kerngezin en gaan nu nog verder om die ook nog te ontmantelen. En dan verbaasd men zich er over dat mensen als een wegwerpproduct behandeld worden?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be