Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 augustus 2021, 07:27   #21
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwinp Bekijk bericht
Mad max world, de toestand waar jij in mag leven in 2031 als 95% van de bevolking dood is
Zo komt de Patrickv zijn droom nog uit, een schitterende nieuwe lege wereld.

die overlevers gaan hun goed hebben altijd een zitplaats op de trein en de tram.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2021, 07:28   #22
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

Zulke dingen gebeuren wel eens meer. In de tijd van het mestactieplan gingen de boeren Nobert De Batselier eens goed liggen hebben. Ze kapten een hoop mest over de wagen op de oprit. De wagen van zijn echtgenote waarmee hij al een echtscheidingsprocedure was begonnen.
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.

Laatst gewijzigd door dalibor : 11 augustus 2021 om 07:42.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2021, 07:40   #23
Vette Pois(s)on
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ik vind mensen valse hoop geven schandalig.
fingers crossed

maar eerst moeten de termieten nog de ganse boom kaal vreten
Oud 11 augustus 2021, 08:26   #24
Oma
Eur. Commissievoorzitter

Oma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht
Ik geloof van Van Ranst nog minder dan van een politieker. Al vanaf het begin en die video van het congres in Londen is me al lang bekend. Je bent allerlei forumleden door elkaar aan het halen. Ik hoor niet bij de mainstream angsthazen
Dat weet ik, misverstand, ik had duidelijker moeten zijn.
Mijn post was een antwoord op dadeemelee die beweerde dat jij de 'antivaxxers/idioten' gelooft maar jij reageerde enkel dat je een probleem hebt met de term “antivaxxer”.
Ik haalde enkel jouw citaat aan.
Dadeemelee en gevaccineerde sheeple geloven van ranst. (Nog steeds blijkbaar?)
Oud 12 augustus 2021, 05:57   #25
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Het moet toch bovengemiddeld moeilijk zijn mee te lopen en ieder etiket schaamteloos over te nemen uit narratieven die de waan van de dag/week/maand/jaar/eeuw dicteren.
Oud 17 augustus 2021, 11:19   #26
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Elke keer als ik dacht dat ik het dieptepunt op vlak van achterlijkheid gezien heb in de antivaxxers saga, slagen ze er toch in om te verrassen.

Citaat:
Directeur woonzorgcentrum over verplichte vaccinatie personeel: "Sommigen stappen dan liever uit de zorg"
Enkele woonzorgcentra vrezen dat ze personeel zullen verliezen als een vaccinatie verplicht wordt. Ze reageren daarmee op minister van Volksgezondheid Vandenbroucke die wil dat het coronavaccin verplicht wordt voor het zorgpersoneel. "Ik sprak al met enkelen die bij een verplichte vaccinatie niet meer zullen komen werken", zegt Katrijn Van Rossem, directeur van een woonzorgcentrum in Jette.

Het zorgpersoneel verplicht vaccineren is het veiligst en dat begrijpen ook de woonzorgcentra in ons land. Maar toch zijn ze bij woonzorgcentrum Magnolia in Jette bang. "Ik heb al enkele personeelsleden gesproken die me zeiden dat als het coronavaccin verplicht wordt, ze niet meer zullen komen werken," zegt een bezorgde directrice Katrijn Van Rossem in "De Ochtend" op Radio 1.
Minister van Volksgezondheid Frank Vandenbroucke (Vooruit) liet gisteren weten dat hij het coronavaccin wil verplichten voor het zorgpersoneel. Vooral in Brussel ligt de vaccinatiegraad bij zorgpersoneel nog te laag. In sommige woonzorgcentra is amper de helft van het personeel gevaccineerd.

Pas op het Overlegcomité vrijdag kan de beslissing definitief vallen. Maar als het zover komt zullen sommige verpleegkundigen dus liever uit de zorg stappen, dan zich te laten vaccineren. Onder hen toekomstige moeders die bang zijn voor de gevolgen van het vaccin voor hun kind. "Het gaat weliswaar om een kleine groep," vervolgt Van Rossem, "maar sommigen zijn zeer strikt en iedere verpleegkundige is broodnodig. Iedereen weet dat er een enorm tekort is aan zorgpersoneel."
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2021/08...tieplicht-wzc/

Ik hoop oprecht dat ze het doen : neem maar ontslag. De sector is beter af zonder zulke zonderlingen.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2021, 11:25   #27
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Neem maar allemaal ontslag.

Krijgen de Vaxers een smaakje van lege diensten.

Misschien dat ze dan eens zullen nadenken alhoewel ze dat nog moeten leren eerst.
Oud 17 augustus 2021, 12:12   #28
Walvader
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Elke keer als ik dacht dat ik het dieptepunt op vlak van achterlijkheid gezien heb in de antivaxxers saga, slagen ze er toch in om te verrassen.

Ik hoop oprecht dat ze het doen : neem maar ontslag. De sector is beter af zonder zulke zonderlingen.
U als 30 jarige laten inspuiten met een experimenteel vaccin dat nog in testfase zit, is geen wijze keuze. Zeker als we weten dat er weldegelijk een medicijn is dat kan ingezet worden ( zie https://www.youtube.com/watch?v=NJSUKDng_Ww ).

Dat Yvette zichzelf beschermt door dat vaccin te nemen , maar laat de anderen gerust.
Walvader is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2021, 12:28   #29
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

vaxxer bewijst haar intellect

Willeke Alberti was volledig ingespoten maar geraakte dan toch nog besmet. Haar reactie: "Ik wil vanaf nu enkel maar samenwerken met gevaccineerden".

https://www.ad.nl/show/willeke-alber...rden~ad1732fa/

,,Iemand in mijn omgeving - ik zeg niet wie, want dat vind ik niet netjes - heeft mij toch weten te besmetten. Diegene was niet gevaccineerd. Hoe dom kun je zijn?”, aldus de 76-jarige vandaag in De Telegraaf. ,,Als je met mij omgaat of werkt, weet je dat ik veelvuldig optreed in verzorgingshuizen. Dan moet je toch wijs zijn en niet ongevaccineerd in mijn buurt komen? Je laat je toch ook inenten tegen bijvoorbeeld de mazelen, pokken of polio?”

Alberti is inmiddels strenger geworden in de keuze met wie ze optrekt. ,,Het klinkt heel vervelend, maar met mensen die weigeren een prik te halen kan ik niet omgaan of werken. We moeten, zeker de kwetsbaren en ouderen, nu eenmaal voorzichtig zijn. Ik dacht dat ik met twee prikken wel veilig was, maar dat bleek dus toch niet helemaal zo te zijn. Daarom zeg ik nogmaals: mensen haal die vaccinaties!”
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2021, 13:10   #30
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oma Bekijk bericht
Ik help je hopen dat je 2031 nog haalt na je 3 experimentele prikken + 10 boosters...die kans wordt kleiner met de dag voor proefkonijnen want er komen steeds maar prikken bij om gezond te kunnen blijven.
Geef ons dan eens wetenschappelijke bewijzen voor die schadelijke gevolgen. Want tot op heden heb je op forum.politics.be alleen maar voodoo boodschappen verspreid.

Laatst gewijzigd door quercus : 17 augustus 2021 om 13:11.
quercus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2021, 13:15   #31
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht

Wat is uw probleem met antivaxxers? Die zijn toch enkel een gevaar voor zichzelf en andere niet gevaccineerden? Laat die mensen gerust.
Oud 17 augustus 2021, 13:17   #32
Rapture
Staatssecretaris

Rapture's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Wat is uw probleem met antivaxxers? Die zijn toch enkel een gevaar voor zichzelf en andere niet gevaccineerden? Laat die mensen gerust.
De vaxxers zitten verwrongen in een rare logica tussen enerzijds geen vertrouwen te hebben in hun eigen vaccin, want waarom zouden ze anders schrik hebben van niet-gevaccineerden, en anderzijds wel vertrouwen hebben in het vaccin van een ander, want waarom voelen ze hun anders wel veilig bij gevaccineerden.
Oud 17 augustus 2021, 13:19   #33
Sneaky
Minister-President

Sneaky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht
Mijn probleem met uw term “antivaxxer”:

-Het betreft hier een experiment. Het vaccin bevindt zich in de experimentele fase

-Pfizer en Moderna zijn geen vaccins. Het betreft hier gentherapie. Experimentele gentherapie met potentieel zeer ernstige gevolgen op lange termijn.

Het woord antivaxxer is dus oneerlijk, en bespot zeer logische bezorgdheden alsof ze ongegrond zijn
Dat is geen gentherapie he. Er worden geen genen in ons DNA geinjecteerd ofzo. Het enige wat die mRNA doet is COVID nabootsen zodat ons lichaam dat leert herkennen en er tegen kan vechten. Dit wordt trouwens al van in de Jaren 90 ontwikkeld. Zo experimenteel is dat allemaal niet.
Oud 17 augustus 2021, 13:20   #34
Sneaky
Minister-President

Standaard

Citaat:
Laat natuurlijke selectie nu gewoon zijn werk doen.

De debielen moeten eruit
Oud 17 augustus 2021, 13:24   #35
denkimi
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Ik dacht dat ik met twee prikken wel veilig was, maar dat bleek dus toch niet helemaal zo te zijn. Daarom zeg ik nogmaals: mensen haal die vaccinaties!”
Ik heb gebeden en het heeft niet gewerkt. Daarom ga ik voortaan nog meer bidden.

Nu ja, je kunt je natuurlijk afvragen hoeveel waarheid er nog in zulke propaganda zit. Of het niet gewoon een moderne stakhanov is.
denkimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2021, 13:29   #36
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rapture Bekijk bericht
De vaxxers zitten verwrongen in een rare logica tussen enerzijds geen vertrouwen te hebben in hun eigen vaccin, want waarom zouden ze anders schrik hebben van niet-gevaccineerden, en anderzijds wel vertrouwen hebben in het vaccin van een ander, want waarom voelen ze hun anders wel veilig bij gevaccineerden.
Inderdaad. Maar een ander moet dat dan wel hebben?
Oud 17 augustus 2021, 13:34   #37
Rapture
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sneaky Bekijk bericht
Dat is geen gentherapie he. Er worden geen genen in ons DNA geinjecteerd ofzo. Het enige wat die mRNA doet is COVID nabootsen zodat ons lichaam dat leert herkennen en er tegen kan vechten. Dit wordt trouwens al van in de Jaren 90 ontwikkeld. Zo experimenteel is dat allemaal niet.
Fout.

Dat mRNA bootst helemaal niks na. Die geeft uw cellen de instructie om zelf de spike-eiwitten dat het virus kenmerkt aan te maken, waarna uw lichaam dus anti-stoffen gaat maken tegen stoffen die het lichaam zelf heeft aangemaakt.

Zoiets heet een auto-immuunziekte:
Wat zijn auto-immuunziektes?
Auto-immuun betekent dat het immuunsysteem zich tegen het lichaam zelf keert. Een auto-immuunziekte ontstaat als er bij het opruimen van lichaamseigen celresten iets verkeerd gaat.
Oud 17 augustus 2021, 13:35   #38
Rapture
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sneaky Bekijk bericht
Laat natuurlijke selectie nu gewoon zijn werk doen.

De debielen moeten eruit
0,2% van de debielen dan. Want toen niemand nog gevaccineerd was dat ook zowat het percentage dat overleed na een besmetting.

En dan ga ik er nog vanuit dat alle niet-gevaccineerden besmet gaan geraken.
Oud 17 augustus 2021, 13:36   #39
Rapture
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Inderdaad. Maar een ander moet dat dan wel hebben?
Zoals ik zei, verwrongen vaccer-logica waar ik nog geen zinnige uitleg over heb gehoord.
Oud 17 augustus 2021, 13:50   #40
Sneaky
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rapture Bekijk bericht
Fout.

Dat mRNA bootst helemaal niks na. Die geeft uw cellen de instructie om zelf de spike-eiwitten dat het virus kenmerkt aan te maken, waarna uw lichaam dus anti-stoffen gaat maken tegen stoffen die het lichaam zelf heeft aangemaakt.

Zoiets heet een auto-immuunziekte:
Wat zijn auto-immuunziektes?
Auto-immuun betekent dat het immuunsysteem zich tegen het lichaam zelf keert. Een auto-immuunziekte ontstaat als er bij het opruimen van lichaamseigen celresten iets verkeerd gaat.
Dus dit vaccin gebruikt een ziekte, net zoals de andere vaccins dat ook doen? Wat een wereldschokkende openbaring...

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be