![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Europees Commissaris
|
![]() Ja, Jan Jambon heeft zijn naam niet gestolen en had beter marktkramer of slager geworden. De man lult en kletst teveel uit zijn nek.
De saga met Vlieghe over het aantal contacten ligt nog vers in het geheugen. Of het feit dat hij na één dag van daling van het aantal opnames spreekt van een "duurzame daling". In ieder geval is het zo dat versoepelingen er slechts kunnen komen als de situatie zich daartoe leent. Dat is altijd een voorwaarde logischerwijze en hier kan men de man dus niet bij verwijten. Wat wel speelt is dat hij perse de populaire jan wil uithangen door versoepelingen AAN TE KONDIGEN om zo in gunste ten vallen bij het publiek aangezien zij ook hopen op versoepelingen. Populisme heeft zoiets.
![]() |
#22 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat een BS weeral, het geval waar elke belg dagelijks nog last van ondervindt is dat fucking nutteloze mondmasker. Wat schaffen ze niet af, dat mondmasker in winkels.
De rest die ze wel afschaften zijn grotendeels zaken die al lang niet meer opgevolgd werden, Jan Jambon lult wel veel maar een eigen Vlaamse koers varen zit er nog steeds niet in. https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20210820_97539266 de mondmaskerplicht bijvoorbeeld. Op het werk en in openbare gebouwen kunnen de maskers vanaf september aan de kant. Jan Jambon probeerde gisteren ook om de maskers achterwege te laten voor mensen die gaan winkelen, maar hij ving voorlopig bot. Die discussie – en het overboord kieperen van de andere overgebleven regels – is voor een nieuw overleg volgende maand. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stel dat, zoals normaal te verwachten is, we om de 3 a 4 maanden een corona epidemische golf hebben, en dit voor de komende 50 jaar. Wanneer leent de situatie zich daar dan toe ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
De mondmaskerplicht VERVALT dus in winkels. Citaat:
DUS: zowel in winkels als op het openbaar vervoer zijn mondmaskers NIET MEER VERPLICHT vanaf 1 september. En dan komt de klapper: de lokale overheid kan daar echter wel nog anders over beslissen. Wat voor slap gelul is dat nu weer? De regering zegt dus: mensen, de federale regering schaft het verplichte mondmasker af maar uw burgemeester mag beslissen dat gij wel nog verplicht een mondmasker moet dragen en de rest van het land niet?? Ondanks en tegenstrijdig met de federale beslissing. Mogen alle burgemeesters nu ook al op eigen houtje onwettige noodmaatregeltjes uit hun duim zuigen? En welke onwettige maatregelen zouden we nu dan moeten volgen? Die van de federale paljassen of van de lokale paljassen? Als de federale de verplichte mondmaskers opheft en de lokale niet, wat moet de bevolking dan doen? Haar eigen goesting? Ah, en terug NORMAAL leven zonder nepmaatregelen of vrijwillig de mondvod blijven dragen terwijl het niet meer verplicht is?! En over scholen wordt dan weer met geen woord gerept. Blijft de regering de gezondheid van onze kinderen schaden door de verplichting van mondmaskers die het vrij ademen verhinderen met tandvleesontstekingen, hartritmestoornissen, astma, ademnood en zuurstoftekort tot gevolg of krijgen scholieren opnieuw het recht om vrij te mogen ademen?
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
'...In april al beloofde Jambon versoepelingen voor Vlaanderen, awel, waar blijven ze?...' ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#28 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat vind jij. Maar ik dacht niet dat jij het profiel hebt van een nva-kiezer.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
. Laatst gewijzigd door Hoofdstraat : 22 augustus 2021 om 19:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Burger
|
![]() Yep, ik heb ook al bijna iedereen geprobeerd maar nu is toch echt wel gebleken dat niet alleen De Croo een dweil is. Politieke vernieuwing is een utopie...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Burger
|
![]() Als ik op iemand stem zal het op een nieuwe partij zoals die van Michael Verstraeten zijn. Die kerel heeft totaal geen politieke ervaring maar we weten ondertussen allemaal wat het woord expert waard is. En die kerel is tenminste opgekomen voor mijn vrijheid. Als het een opportunist blijkt te zijn dan is hij maximaal gewoon even slecht als de rest dus ik heb niets te verliezen. Ik zal zelfs voor hem stemmen als hij Dries op zijn lijst zet
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Na 5 maanden is het De Wever die nog eens zegt dat het open moet. Dat ie dat dan gewoon eens doet ja.
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20210905_94197382 De Wever herhaalde ook zijn oproep aan de regering om de coronamaatregelen in Vlaanderen zo snel mogelijk op te heffen. De Antwerpse burgemeester wees erop dat Vlaanderen aan de wereldtop behoort op het vlak van vaccinatie. “Het contrast met Brussel kan niet groter zijn” De Wever zegt het gevoel te hebben dat we de maatregelen helemaal achter ons kunnen laten, maar we wel nog voorzichtig kunnen zijn. “We kunnen nog hygiënische maatregelen nemen zoals bij de griep. Iedereen mag ook een mondmasker dragen, maar dat verplichten moet niet meer. Mensen zoeken achterpoortjes en ze doen het toch.” |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De zogezegd gewilde daden, bleven uit, in de plaats meeheulen - nog eens verraad. De show/propaganda versus de praktijk/de realiteit.
SECRET SERVICE TEAM HERCULES ![]() 20yo THOMAS MATTHEW CROOKS ![]() Het Westbloks bedrog en verraad tegenover Gorbachev en het volk van het Vrije Westen: https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743 Overheid: de bende deserteurs uit de economie. Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf Atlas Shrugged, by Ayn Rand |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De Wever is altijd al een van de meest professionele politici geweest die Vlaanderen gekend heeft de laatste decennia he. Uw uitspraken bevestigen dat.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
"Professioneel", in de bedonderbusiness dan. Ik heb nooit op NVA gestemd. Ik zag al in 2004 aankomen dat het verraad 2 ging zijn. Ik heb toen hun verkiezingspropaganda op het forum van Jurgen Verstrepen eens doorlicht, en de tegenstrijdigheden daarin met waar de partij beweerde voor te staan. Het is intussen 17 jaar later telkens opnieuw bewezen. De laatste "masker val af" was toen die kamions met monopoliegeld naar Wallonie nog eens ter sprake kwamen. "Dat was maar een stunt om als flutpartijtje de aandacht te trekken"... Ze hebben kiezers verloren de vorige verkiezingen, aan het Blok. Er zijn er wakker geworden. Er zijn er die het door beginnen krijgen zijn. Maar vijgen na Pasen. Ik, blijf op het blok stemmen. Niet dat ik er voor ben, louter als stok in het hoenderhoek - tegenstem. Nieuwe partijen met nieuwe blabla laat ik links liggen. Dat was het motief achter Vlaams "BLOK". Geen versnippering. Lijkt me de strategisch beste keuze, voor het doel.
SECRET SERVICE TEAM HERCULES ![]() 20yo THOMAS MATTHEW CROOKS ![]() Het Westbloks bedrog en verraad tegenover Gorbachev en het volk van het Vrije Westen: https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743 Overheid: de bende deserteurs uit de economie. Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf Atlas Shrugged, by Ayn Rand Laatst gewijzigd door Erw : 5 september 2021 om 19:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() CD'nV en oVLD willen uiteindelijk ook alles eindelijk open
“Als we nu de vrijheid niet teruggeven in Vlaanderen, ... , wanneer gaan we het dan wel doen?” Maar Erika Vlieghe wil de maatregelen nog tijdens de winter, nog eventjes volhouden ... tot de vaccins uitgewerkt zijn. https://www.hln.be/binnenland/infect...baar~a529c980/ |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bart De Wever wil Vlaamse pluimen op zijn hoed steken maar de stad waar hij burgemeester is haalt de Vlaamse vaccinatiegraad naar beneden. Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 5 september 2021 om 22:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is de keuze van die mensen, alles anderhalf jaar naar de kloten brengen voor een flauw werkend vaccin was sowieso al stom. Het mag gewoon eens stoppen.
|
![]() |
![]() |