![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wie het echt niet wil -om ingebeelde of desnoods zelfs serieuze redenen- gaat zich altijd gedwongen voelen en daarover heeeeeeel veel decibels produceren. "mijn vrijheid" "nazi's" enz enz Beleidsverantwoordelijken voor de gezondheidszorg nemen een helicopter view en bekijken het fenomeen vanop afstand, en waarschuwen ons voor een nakende crisis. Gaat men echt weer moeten operaties uitstellen, omdat de bedden ingenomen zijn door fanatieke anti-vaxxers die nu liggen te stikken ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Elke arts kan je voorbeelden geven van mensen die door covid veeel te laat een diagnose en behandeling hebben gekregen tegen kanker, ook dat heeft veel levens gekost.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarschijnlijk ? Maak daar maar een zekerheid van. Een doelmatig vaccinatiebeleid kan helpen om dat beheersbaar te maken. Niet om het uit te roeien. Die illusie moet men loslaten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Uit de brontekst:
Citaat:
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 9 september 2021 om 11:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Gevaccineerden weigeren voor andere zorgen, omdat de capaciteit volledig is benut door stikkende anti-vaxxers.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En waarschijnlijk niet doenbaar. Terwijl de natuur het snel en gratis doet.
Laatst gewijzigd door patrickve : 9 september 2021 om 11:41. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Tenminste, zolang het vaccin een hoge beschermingsgraad geeft he. Als die binnen 2 maanden niks meer doet waar serieuze kans toe is, wat doe je dan ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Maar het is ook een blijver bij 100% vaccinatie hoor. Ik herinner mij nog dat jij beweerde dat deze zomer het rijk der vrijheid zou aangebroken zijn, want 60% gevaccineerd.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() We zijn écht heeel ver aan het ontsporen als creaturen van een extreem rechtse buitenlandse partij gaat laten opdraven om het Belgisch beleid in vraag te stellen.
Dan kun je evengoed aan de leider van de Taliban gaan vragen of hij daar ook effe zijn mening over wil geven. |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als we de volumes vaccins kunnen beperken, kunnen we trouwens een snellere cyclus van hervaccinatie doorvoeren, want dat zal toch om de 4 maanden moeten zijn, dus kan je dat onmogelijk doen om enorm veel totaal nutteloze spuitjes te zetten he. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Men mag gerust de vaccinatie verplichten, en in een eerste fase (die desgevallend eeuwig kan duren) zeker niemand manu militari gaan inenten. De "wettelijke verplichting" is dan een zeer duidelijk signaal van de maatschappij. Vervolgens moeten nevenmaatregelen getroffen worden: - elke werknemer heeft het recht om te werken in een veilige omgeving, dus mag hij eisen dat niemand die geen covid-pp heeft dichter bij hem komt dan anderhalve meter - bezoek aan resto, ziekenhuis, gemeentehuis, kassen van werkloosheid en bijstand ... covid-pp voorleggen ... ... (die zever van mensen in stervensnood weigeren zorg toe te dienen, doet me kotsen. Met zulke medeforummers wissel ik geen enkel bericht uit.)
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is voldoende dat het probleem minder erg wordt.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat heb ik nooit beweerd. Ik heb gezegd dat de maatregelen tegen het eind van de zomer versoepeld kunnen worden. Wat ook gebeurd is.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Iedere besmette persoon mag je bijtellen bij de gevaccineerden. Het stoort me alleen maar, (maar dan wel zeer erg) dat momenteel artsen en verpleegkundigen hun nikkel moeten afdraaien voor die anti-vaxxers, en dat het risico alweer de kop opsteekt dat voor andere mensen niet-dringende zorg uitgesteld moet worden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Volg de actualiteit wat beter aub.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nee, IK stelde dat het tegen het einde van de zomer zou zijn, en jij beweerde dat het het begin van de zomer zou zijn. Maar we hebben het niet over "versoepelen" natuurlijk, we hebben het over de hysterie TOTAAL achter ons laten. Versoepelen is gewoon moduleren om nadien terug te verstrengen. In november is de kans groot dat we weer in het scenario van vorig jaar zitten he.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat regelt vanzelf elk probleem, EN is de juiste motiveringsfactor om zich correct te vaccineren: riskeer je ziek te worden en ziekenhuis nodig ? Sterke motivering om te vaccineren. Riskeer je niks, zoals jongeren: geen enkele reden. En gegarandeerd geen overlast meer. |
|
![]() |
![]() |