Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 september 2021, 11:14   #21
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
het probleem is dat door de lage vaccinatiegraad in brussel opnieuw andere zorg meot uitgesteld worden en ziekenhuizen 25% van hun bedden meoten vrijhouden
zorg die vermijdbaar is als Brusselaars een vaccin gaan halen.

geneog vaccins die veprlcith zijn, eentje meer of minder maakt geen verschil
Fake news
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2021, 11:30   #22
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Een citaat uit het artikel:
De oplossing ligt volgens Van Assche dus voor de hand: zoveel mogelijk Belgen zo snel mogelijk vaccineren. Hij pleit voor de invoering van een verplichte vaccinatie voor iedereen. "Ik weet dat dat wettelijk niet evident is, maar we moeten iets doen", benadrukt hij.

Hij legt de vinger op de wonde, maar zijn oplossing dmv verplichte vaccinatie vind ik toch maar niets.
Hier bestaat nu eenmaal geen 'ideale' keuze.
Wie het echt niet wil -om ingebeelde of desnoods zelfs serieuze redenen- gaat zich altijd gedwongen voelen en daarover heeeeeeel veel decibels produceren.
"mijn vrijheid"
"nazi's"
enz enz

Beleidsverantwoordelijken voor de gezondheidszorg nemen een helicopter view en bekijken het fenomeen vanop afstand, en waarschuwen ons voor een nakende crisis. Gaat men echt weer moeten operaties uitstellen, omdat de bedden ingenomen zijn door fanatieke anti-vaxxers die nu liggen te stikken ?
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2021, 11:33   #23
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Er is een verschil tussen weigeren en uitstellen.
Elke arts kan je voorbeelden geven van mensen die door covid veeel te laat een diagnose en behandeling hebben gekregen tegen kanker, ook dat heeft veel levens gekost.
Oud 9 september 2021, 11:35   #24
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Op de duur wordt het wel onhoudbaar. Covid wordt waarschijnlijk een blijver en met regios zoals Brussel en Antwerpen met 50% antivaxxers gaat die Fase 1A een recurrent gegeven worden.
Waarschijnlijk ? Maak daar maar een zekerheid van. Een doelmatig vaccinatiebeleid kan helpen om dat beheersbaar te maken. Niet om het uit te roeien. Die illusie moet men loslaten.
Oud 9 september 2021, 11:37   #25
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Uit de brontekst:

Citaat:
"Stop ermee om met leuzen en paniekzaaierij de burgers van de vele dringende thema´s af te leiden. Brengt u eindelijk de grondrechten volledig en voor iedereen weer tot stand, opdat dit land (in geval van het artikel zie bron + clip, Duitsland dus maar het lijkt mij ook best van toepassing voor véél andere landen) naar de normaliteit kan terugkeren en zich na een niets ontziende en eerlijke bestandsopname op al zijn problemen en uitdagingen kan richten. Dank u wel."

Laatst gewijzigd door Universalia : 9 september 2021 om 11:38.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2021, 11:38   #26
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
"Ze gaan gevaccineerden moeten weigeren".... ?

Werkt hun vaccin dan niet, dat gevaccineerden dienen opgenomen te worden in ziekenhuizen?
Wat was dan 't nut van dat vaccin?
Gevaccineerden weigeren voor andere zorgen, omdat de capaciteit volledig is benut door stikkende anti-vaxxers.
Oud 9 september 2021, 11:40   #27
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Heb ik vroeger al gezegd. Regelmatige hervaccinatie zal waarschijnlijk nodig zijn.
En waarschijnlijk niet doenbaar. Terwijl de natuur het snel en gratis doet.

Laatst gewijzigd door patrickve : 9 september 2021 om 11:41.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2021, 11:41   #28
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Gevaccineerden weigeren voor andere zorgen, omdat de capaciteit volledig is benut door stikkende anti-vaxxers.
Dan lijkt het mij gewoon logisch om die stikkende antivaxxers niet op te nemen.

Tenminste, zolang het vaccin een hoge beschermingsgraad geeft he. Als die binnen 2 maanden niks meer doet waar serieuze kans toe is, wat doe je dan ?
Oud 9 september 2021, 11:43   #29
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Op de duur wordt het wel onhoudbaar. Covid wordt waarschijnlijk een blijver en met regios zoals Brussel en Antwerpen met 50% antivaxxers gaat die Fase 1A een recurrent gegeven worden.
Maar het is ook een blijver bij 100% vaccinatie hoor. Ik herinner mij nog dat jij beweerde dat deze zomer het rijk der vrijheid zou aangebroken zijn, want 60% gevaccineerd.
Oud 9 september 2021, 11:43   #30
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Uit de brontekst:
We zijn écht heeel ver aan het ontsporen als creaturen van een extreem rechtse buitenlandse partij gaat laten opdraven om het Belgisch beleid in vraag te stellen.

Dan kun je evengoed aan de leider van de Taliban gaan vragen of hij daar ook effe zijn mening over wil geven.
Oud 9 september 2021, 11:45   #31
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Waarschijnlijk ? Maak daar maar een zekerheid van. Een doelmatig vaccinatiebeleid kan helpen om dat beheersbaar te maken. Niet om het uit te roeien. Die illusie moet men loslaten.
Dat doelmatige vaccinatie beleid moet zich toespitsen op de groep die ziekenhuizen belast ; en het eenvoudigste is gewoon om mensen hun eigen keuze laten te maken, waarbij geen vaccin = geen verzorging betekent. Op die manier zorgen die mensen voor geen enkele overlast, en moet men hen ook niet lastig vallen. Voor 99% van de bevolking gaat dat trouwens niks veranderen.

Als we de volumes vaccins kunnen beperken, kunnen we trouwens een snellere cyclus van hervaccinatie doorvoeren, want dat zal toch om de 4 maanden moeten zijn, dus kan je dat onmogelijk doen om enorm veel totaal nutteloze spuitjes te zetten he.
Oud 9 september 2021, 11:51   #32
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een citaat uit het artikel:
De oplossing ligt volgens Van Assche dus voor de hand: zoveel mogelijk Belgen zo snel mogelijk vaccineren. Hij pleit voor de invoering van een verplichte vaccinatie voor iedereen. "Ik weet dat dat wettelijk niet evident is, maar we moeten iets doen", benadrukt hij.

Hij legt de vinger op de wonde, maar zijn oplossing dmv verplichte vaccinatie vind ik toch maar niets.
Ik neem dat argument niet aan, tot zo lang je geen alternatief aanbrengt.

Men mag gerust de vaccinatie verplichten, en in een eerste fase (die desgevallend eeuwig kan duren) zeker niemand manu militari gaan inenten.
De "wettelijke verplichting" is dan een zeer duidelijk signaal van de maatschappij.

Vervolgens moeten nevenmaatregelen getroffen worden:
- elke werknemer heeft het recht om te werken in een veilige omgeving, dus mag hij eisen dat niemand die geen covid-pp heeft dichter bij hem komt dan anderhalve meter
- bezoek aan resto, ziekenhuis, gemeentehuis, kassen van werkloosheid en bijstand ... covid-pp voorleggen ...
...

(die zever van mensen in stervensnood weigeren zorg toe te dienen, doet me kotsen. Met zulke medeforummers wissel ik geen enkel bericht uit.)

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2021, 11:52   #33
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het is naïef te denken dat je met verplichte vaccinatie het probleem oplost.
Zelfs VD Broucke is er geen voorstander van.
Het is voldoende dat het probleem minder erg wordt.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 9 september 2021, 11:52   #34
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
En waarschijnlijk niet doenbaar. Terwijl de natuur het snel en gratis doet.
Er worden al jarenlang jaarlijks meer dan 3 miljoen griepprikken gezet zoder dat er ooit sprake geweest is van ondoenbaarheid.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2021, 11:54   #35
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Maar het is ook een blijver bij 100% vaccinatie hoor. Ik herinner mij nog dat jij beweerde dat deze zomer het rijk der vrijheid zou aangebroken zijn, want 60% gevaccineerd.
Dat heb ik nooit beweerd. Ik heb gezegd dat de maatregelen tegen het eind van de zomer versoepeld kunnen worden. Wat ook gebeurd is.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2021, 11:55   #36
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Op de lange duur zal het probleem minder erg worden.
Iedere besmette persoon mag je bijtellen bij de gevaccineerden.

Het stoort me alleen maar, (maar dan wel zeer erg) dat momenteel artsen en verpleegkundigen hun nikkel moeten afdraaien voor die anti-vaxxers,
en dat het risico alweer de kop opsteekt dat voor andere mensen niet-dringende zorg uitgesteld moet worden.

Oud 9 september 2021, 11:56   #37
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
"Ze gaan gevaccineerden moeten weigeren".... ?

Werkt hun vaccin dan niet, dat gevaccineerden dienen opgenomen te worden in ziekenhuizen?
Wat was dan 't nut van dat vaccin?
Je bent overduidelijk niet mee.
Volg de actualiteit wat beter aub.

Oud 9 september 2021, 12:00   #38
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat heb ik nooit beweerd. Ik heb gezegd dat de maatregelen tegen het eind van de zomer versoepeld kunnen worden. Wat ook gebeurd is.
Nee, IK stelde dat het tegen het einde van de zomer zou zijn, en jij beweerde dat het het begin van de zomer zou zijn. Maar we hebben het niet over "versoepelen" natuurlijk, we hebben het over de hysterie TOTAAL achter ons laten. Versoepelen is gewoon moduleren om nadien terug te verstrengen. In november is de kans groot dat we weer in het scenario van vorig jaar zitten he.
Oud 9 september 2021, 12:00   #39
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Er worden al jarenlang jaarlijks meer dan 3 miljoen griepprikken gezet zoder dat er ooit sprake geweest is van ondoenbaarheid.
We hebben het nu wel over 33 miljoen prikken he. 3 per jaar aan 11 miljoen mensen.
Oud 9 september 2021, 12:02   #40
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik neem dat argument niet aan, tot zo lang je geen alternatief aanbrengt.
Heel eenvoudig: niet-gevaccineerden niet opnemen als het druk is.

Dat regelt vanzelf elk probleem, EN is de juiste motiveringsfactor om zich correct te vaccineren: riskeer je ziek te worden en ziekenhuis nodig ? Sterke motivering om te vaccineren. Riskeer je niks, zoals jongeren: geen enkele reden.

En gegarandeerd geen overlast meer.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be