Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 september 2021, 20:27   #21
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
In een klein gaskamertje een half uur gaan zitten onder toezicht van een beedigd medisch personeel dat voor een gestandaardiseerde atmosfeer met gegarandeerde covid virus concentratie zorgt he.

Zoals nu de injectie van een vaccin bevestigd hebt, kan men dan ook uw "gaan zitten in gaskamertje" bevestigen he, gevolgd door een gewoon medisch onderzoek, incluis PCR test, 10 dagen nadien, he.

Er kunnen natuurlijk ook meerpersoonsgaskamertjes gemaakt worden, waar men mensen met 20 tegelijk besmet ook he.

Het personeel dat daar werkt, zal dan zelf natuurlijk ook zo een pas moeten hebben.
Eerlijk Patrick, 50% is toch satire van uwentwege?
Oud 10 september 2021, 20:28   #22
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Dat hangt dan blijkbaar toch sterk af van regio tot regio. Waar ik vorige week was, werd je CONSTANT gecontroleerd. Elk restaurantbezoek, elk museum, zelfs elk buitenterras. Telkens opnieuw moesten we de QR code laten scannen.
Lol.
De waanzin van de totalitaire wereld.
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2021, 20:30   #23
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Eerlijk Patrick, 50% is toch satire van uwentwege?
Als dat waar zou zijn moet 50% van de maatregelen ook satire zijn.
Ik heb niet die indruk.
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2021, 21:40   #24
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
Ik heb dat verschillende keren herlezen.
Een vaccin, beschermt toch tegen ziekte door virusbesmetting?
Hoe kunnen ongevaccineerden dan een gevaar zijn voor gevaccineerden?
Een gevaar onderling, tov elkaar ja.
De zin is onzinnig.
Beschermden die beschermd moeten worden tegen onbeschermden, dat kan alleen zin hebben als de bescherming niet werkt.
Wat dan het hele verhaal afschiet...
.
Volgens mij zijn alle zwakke niet gevaccineerden ondertussen al dood.
Dus inderdaad, ik snap het probleem ook niet.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2021, 05:15   #25
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
Beschermden die beschermd moeten worden tegen onbeschermden, dat kan alleen zin hebben als de bescherming niet werkt.
Wat dan het hele verhaal afschiet...
.
Inderdaad, vandaar mijn "ah, toon eens dat gij beschermd zijt"

Goed, natuurlijk is het echte punt niet zwart-wit maar is het een spel met kansen. Een vaccin beschermt U natuurlijk niet gegarandeerd. Een vaccin maakt dat de KANS gaat afnemen dat iets "slechts" gebeurt (ziekenhuis opname, of doorgeven van ziekte).

En dan zijn er wel redenen mogelijk om te wensen dat "anderen" gevaccineerd zijn, maar dat hangt dan af van die kansvermindering. En het probleem is dat men vertrokken is op een politiek die uitging van zekere kansverminderingen, die achteraf bekeken, niet waar was, en dus een andere politiek nodig zou hebben.

De kansvermindering voor ziekenhuis opname is nog steeds redelijk hoog. Dat was aanvankelijk een factor 25 of zo, nu is dat iets minder dan 10, maar dat is niet slecht. DAT is iets dat voor het individu zelf interessant kan zijn (het is niet plezant om naar het ziekenhuis te moeten), maar dat maatschappelijk vooral speelt boven de 50 jaar, omdat dat de grote groep is die ziekenhuis overlast kan geven.

Men heeft daar 2 oplossingen voor: oftewel vaccinatie afdwingen boven de 50 jaar, oftewel, wat mij het meest evidente lijkt: niet-gevaccineerden boven de 50 jaar niet meer opnemen voor die zorg die onder druk staat (wat tevens een sterke en JUISTE motiveringsfactor kan zijn om U te vaccineren).

In die 2 gevallen is er nadien geen enkele reden meer om nog "van iemand te willen dat hij zich VOOR U vaccineert".

Maar gans het gedoe op "vaccineer U om anderen te beschermen" was gebaseerd op de kansvermindering om besmetting door te geven. Dat was heel in het begin ook op een factor 10 geschat. En ja, DAN heeft het zin om trachten "groepsimmuniteit" te bereiken, en dan moeten vooral de AKTIEVE mensen die vele anderen tegenkomen, gevaccineerd zijn, jongeren, kinderen, en zo voort. Om daar een flinke rem op transmissie te zetten. Mensen die toevallig ook weinig last hebben van corona. Met andere woorden, voor hen was het NIET speciaal interessant om zich te vaccineren, maar daar zou het wel een grote rol spelen dat ZIJ zich lieten vaccineren "om de propagatie tegen te gaan". En daarop zijn al die dwang en pseudo dwang maatregelen gebaseerd.

Het punt is dat die factor ondertussen afgenomen is naar 2 of zo. En dan speelt dat geen enkele rol meer, want de variatie tussen mensen in besmettelijkheid is veel groter dan een factor 2. Er is nu geen enkele serieuze reden meer om met vaccins propagatie willen tegen te houden. Ja, de kans neemt een beetje af, maar zodanig weinig dat het geen collectief effect heeft.

Het eigenaardige is dat onze regels en politiek en gans het openbare discours nog steeds doen alsof het om dat laatste te doen is, en men daarbij ook nog eens doet alsof het iets is dat enkel maar door vaccinatie kan bekomen worden.

Als dusdanig wordt vaccinatie een soort van totaal nutteloze talisman in het kader van een geloof waar geen realiteit mee verbonden is, maar wel afgedwongen door een religieuze overheid.

En mijn "reality check" hier wilde dat gewoon aan de kaak stellen. Want geen kat die wil dat anderen gevaccineerd zijn, zou zelf de test willen ondergaan van waarvoor hij denkt te moeten eisen dat anderen zich vaccineren.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2021, 08:21   #26
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als gij het lef hebt om een attest te willen dat gij tegen corona kunt, en ge gaat er begot aan dood, dan waard ge nogal een vette leugenaar, en is het maar goed dat men dat ontdekt heeft he !
Als iemand uw theoretische test ondergaat en sterft dan kan je die moeilijk beschouwen als een leugenaar hé. Die heeft brute pech.
Oud 11 september 2021, 08:24   #27
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Als iemand uw theoretische test ondergaat en sterft dan kan je die moeilijk beschouwen als een leugenaar hé. Die heeft brute pech.
Hij pretendeerde een attest te willen, terwijl zijn dood aangaf dat wat dat attest zou zeggen, verkeerd was he !

Dat is zoals een attest willen dat ge kunt zwemmen, en verzuipen tijdens het zwem examen. Dat is geen brute pech, dat is een diploma willen waar ge niet de competenties voor hebt, en het toch willen bewijzen.
Oud 11 september 2021, 08:32   #28
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hij pretendeerde een attest te willen, terwijl zijn dood aangaf dat wat dat attest zou zeggen, verkeerd was he !

Dat is zoals een attest willen dat ge kunt zwemmen, en verzuipen tijdens het zwem examen. Dat is geen brute pech, dat is een diploma willen waar ge niet de competenties voor hebt, en het toch willen bewijzen.
Komaan zeg. Die persoon die verzuipt wist dat hij niet kon zwemmen. Nogal dwaas van die persoon eigenlijk.
Maar ik weet toch niet op voorhand of ik uw voorgestelde test zal overleven hé.
Oud 11 september 2021, 08:46   #29
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Komaan zeg. Die persoon die verzuipt wist dat hij niet kon zwemmen. Nogal dwaas van die persoon eigenlijk.
Maar ik weet toch niet op voorhand of ik uw voorgestelde test zal overleven hé.
Ah, als ge dat niet weet, dan moet ge dat attest niet willen he. Als gij niet weet of gij wel zult kunnen zwemmen, dan moet ge geen zwembrevet willen he.

Het is enkel als gij het echt weet "ik kan tegen corona" of "ik zal niet besmettelijk zijn voor corona", dat ge een pasje kunt willen dat zoiets beweert he.

Mensen die dus beweren dat er ergens pasjes nodig zijn "om een veilige omgeving" te bekomen waar "mensen tegen corona kunnen" of "waar mensen niet besmettelijk zijn", moeten dan toch ook kunnen aantonen dat dat pasje wel degelijk terecht werd toegekend he.

Beweren dat op uw schip enkel maar mensen mogen komen die kunnen zwemmen, zodat het veilig is als er iemand in 't water valt, komt er toch op neer NA TE GAAN of ze kunnen zwemmen door ze TE LATEN ZWEMMEN VOOR HUN ATTEST he. Welnu, beweren dat men met een pasje niet meer besmettelijk is, moet eerst aantonen dat men niet meer besmettelijk is, door U proberen te besmetten en te zien dat het niet werkt he.

Laatst gewijzigd door patrickve : 11 september 2021 om 08:47.
Oud 11 september 2021, 08:58   #30
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ah, als ge dat niet weet, dan moet ge dat attest niet willen he. Als gij niet weet of gij wel zult kunnen zwemmen, dan moet ge geen zwembrevet willen he.

Het is enkel als gij het echt weet "ik kan tegen corona" of "ik zal niet besmettelijk zijn voor corona", dat ge een pasje kunt willen dat zoiets beweert he.

Mensen die dus beweren dat er ergens pasjes nodig zijn "om een veilige omgeving" te bekomen waar "mensen tegen corona kunnen" of "waar mensen niet besmettelijk zijn", moeten dan toch ook kunnen aantonen dat dat pasje wel degelijk terecht werd toegekend he.

Beweren dat op uw schip enkel maar mensen mogen komen die kunnen zwemmen, zodat het veilig is als er iemand in 't water valt, komt er toch op neer NA TE GAAN of ze kunnen zwemmen door ze TE LATEN ZWEMMEN VOOR HUN ATTEST he. Welnu, beweren dat men met een pasje niet meer besmettelijk is, moet eerst aantonen dat men niet meer besmettelijk is, door U proberen te besmetten en te zien dat het niet werkt he.
Goed. Het resultaat zal wel zijn dat wie risico loopt zich niet zal laten testen. De 80 plusser zal zich nogal haasten, tenzij een met masochistische neigingen.
Oud 11 september 2021, 09:09   #31
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Goed. Het resultaat zal wel zijn dat wie risico loopt zich niet zal laten testen. De 80 plusser zal zich nogal haasten, tenzij een met masochistische neigingen.
Ik heb hierbij dus het totaal hypocriete van die pasjes aangegeven he.

Die pasjes BEWEREN iets en halen hun bestaansreden op basis van iets dat men zelfs niet durft aantonen, maar gaat het toch maar beweren.

Die pasjes zijn van het niveau van "heeft een videootje bekeken met zwemlessen op, kan dus zwemmen".

Laatst gewijzigd door patrickve : 11 september 2021 om 09:11.
Oud 11 september 2021, 09:18   #32
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Die pasjes BEWEREN iets en halen hun bestaansreden op basis van iets dat men zelfs niet durft aantonen, maar gaat het toch maar beweren.

Die pasjes zijn van het niveau van "heeft een videootje bekeken met zwemlessen op, kan dus zwemmen".
Moeten wij het zien als bepaalde teksten die verschijnen op het net?¿

Citaat:
De pandemie is er om je te dwingen het vaccin te nemen – Het vaccin is er om je te dwingen het vaccinatiepaspoort te nemen – Het vaccinatiepaspoort is er om je te dwingen het sociale puntensysteem te nemen – Het sociale puntensysteem is er om je te dwingen het universele digitale betaalmiddel te gebruiken – Het universele digitale betaalmiddel wordt volledig gecontroleerd door de overheid – De overheid kan je nu voedsel, water, medicijnen, onderdak en reizen ontzeggen… – Tenzij je absoluut gehoorzaamt – Nu ben je een digitale slaaf ...
Oud 11 september 2021, 10:32   #33
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Wat voor pasje je ook wilt invoeren, het leidt tot polarisering.
Afschaffen, en ieder voorstel hieromtrent de kop indrukken.
Oud 11 september 2021, 10:39   #34
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Kodo Kodo's schermafbeelding

Standaard

De overheid en de zorgsector beweren dat zij mensen voor corona willen behoeden en ons ervan willen genezen.

Hoe komt het dan toch dat we noch de natuurlijke noch de industrieel vervaardigde geneesmiddelen buiten vaccinatie om als alternatief aangeboden krijgen, zelfs niet nadat we de aangeboden oplossing (vaccinatie) afgewezen hebben?

Hoe komt het dan dat artsen vervolgd worden voor het voorschrijven van ten minste één van die middelen (ivermectine), dat doeltreffender is en minder bijwerkingen veroorzaakt dan de "vaccins"?

Hoe komt het dan dat er niet voorzien is in een plaats op de pasjes om andere ingenomen remedies te vermelden dan de vaccins? Absurd misschien, maar niet absurder dan ondoeltreffende vaccinaties vermelden.

En hoe komt het dan dat de vaccinatiepasjes wél toegesneden zijn op de afzet en omzet van de Grote Spuiterij, maar niet op een betere volksgezondheid?
Oud 11 september 2021, 12:18   #35
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Afschaffen, en ieder voorstel hieromtrent de kop indrukken.
... of aan een lantaarnpaal hangen
Oud 11 september 2021, 12:20   #36
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
... of aan een lantaarnpaal hangen
je bent wel zelf begonnen hé
Oud 11 september 2021, 12:21   #37
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
je bent wel zelf begonnen hé
Dju toch. Hij heeft mij !

Maar mijn pas is tenminste een echte.

Laatst gewijzigd door patrickve : 11 september 2021 om 12:21.
Oud 11 september 2021, 17:13   #38
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dju toch. Hij heeft mij !

Maar mijn pas is tenminste een echte.
Voor zover bekend doet de coronapas in Frankrijk de vaccinaties gevoelig stijgen.
Dus...
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2021, 17:17   #39
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Voor zover bekend doet de coronapas in Frankrijk de vaccinaties gevoelig stijgen.
Dus...
Zoals een bekeringspas het aantal bekeringen flink doet stijgen he.

Er is geen specifieke reden om "het aantal vaccinaties doen te stijgen", en de reden is ZEKER niet waar de corona pas zogezegd voor gebruikt wordt, namelijk omgevingen hebben waar men zogezegd niet besmet kan worden, of waar niemand zwaar ziek kan worden.

Laatst gewijzigd door patrickve : 11 september 2021 om 17:18.
Oud 11 september 2021, 17:23   #40
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Dus...
Het is ook een logische menselijke reactie. Anders kan je om de vijf voet een stokske in uw neus laten steken.

Maar daar gaat het volgens mij eigenlijk niet om.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be