Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 september 2021, 15:21   #21
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oma Bekijk bericht
Overigens moeten ook gevaccineerden nog testen ondergaan om te bewijzen dat ze niet besmet zijn, ondanks hun, dus nutteloze, prik.
Dat is de mop in Frankrijk: hier kunnen gevaccineerden geen "contact persoon" meer zijn, mogen niet meer in quarantaine geplaatst worden en dergelijke meer. Dat is wel heel leep gezien vind ik. Op die manier gaan alle gevaccineerden ongemerkt een gigantische epidemie meemaken, natuurlijke immuniteit opdoen, en het goe poeier zal er zijn
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2021, 15:25   #22
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
Blij dat alles goed met je gaat, Cufi. En geïnjecteerd of niet, daar heb ik niets mee te maken. Het maakt je niet beter of slechter.
Dat weet ik zo nog niet hoor.
Ik ben nogal sterk geïndoctrineerd met eschatologie en zie daar overal slechte tekens in.
Het beleid heeft de duivel er in ontmaskerd. Wie zijn teken ontvangt gaat naar de hel, wie weigert sterft alleen op aarde.
Oud 14 september 2021, 15:26   #23
gunter5148
Perm. Vertegenwoordiger VN

gunter5148's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door denkimi Bekijk bericht
Ik ben ook niet gevaccineerd omdat ik dacht dat dat voor mij enig voordeel had.

Ik ben alleen overtuigd dat we de strijd tegen de overheid niet kunnen winnen omdat er veel te veel idioten zijn die alles wat ze zeggen blindelings geloven en zelfs verdedigen, en dat die overheid juist alleen maar gekker en gekker zal worden.

Die dictatuur is er en zal zeer waarschijnlijk nog een lange tijd blijven.
Een beetje fatalistisch, nee? Hoewel er voorbeelden legio zijn in de geschiedenis die U helemaal gelijk geven.

Langs de andere kant, mijn maanden in de woestijn gaven mij de opportuniteit om alles op een rij te zetten.

Deze maatschappij is de mijne niet meer. En ik bereid me er meer en meer op voor ook daadwerkelijk te verkassen. Alleen, gezien de globaliteit van de totalitaire medisch-fascistische dictatuur weet ik bijgot niet waarheen...
Oud 14 september 2021, 15:33   #24
stab

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een beetje fatalistisch, nee? Hoewel er voorbeelden legio zijn in de geschiedenis die U helemaal gelijk geven.

Langs de andere kant, mijn maanden in de woestijn gaven mij de opportuniteit om alles op een rij te zetten.

Deze maatschappij is de mijne niet meer. En ik bereid me er meer en meer op voor ook daadwerkelijk te verkassen. Alleen, gezien de globaliteit van de totalitaire medisch-fascistische dictatuur weet ik bijgot niet waarheen...
Denemarken, IJsland, Zweden, mss Engeland, Brazilië, Texas, Florida,
Niet echt evident allemaal.
Oud 14 september 2021, 15:34   #25
gunter5148

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Dat weet ik zo nog niet hoor.
Ik ben nogal sterk geïndoctrineerd met eschatologie en zie daar overal slechte tekens in.
Het beleid heeft de duivel er in ontmaskerd. Wie zijn teken ontvangt gaat naar de hel, wie weigert sterft alleen op aarde.
Nooit van gehoord. Maar een snelle "duckduckgo" geeft me de nodige info.

Vandaar dat het "westen" het grootste slachtoffer is van deze nieuwe "religie." Zij waren des te langer hoe meer ontgoddelijkt. En dat machtsvacuüm is nu netjes opgevuld.
Uiteraard, vandaar dat "religieuzen" deze nieuwe Covid-god ook helemaal niet aanbidden. Denk aan de islam en de amish. Zij overleven wonderwel zonder massaal aan de spuit te gaan.
Misschien dat we, om de covid-(af)god een hak te zetten, maar massaal de amish-tour opmoeten. Rustig leventje, paard en kar, af en toe een schuur optrekken, en voor de rest, leven van het land (wat wel hard werken is natuurlijk)
Oud 14 september 2021, 15:38   #26
gunter5148

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab Bekijk bericht
Denemarken, IJsland, Zweden, mss Engeland, Brazilië, Texas, Florida,
Niet echt evident allemaal.
ja en neen. Niet evident, maar doenbaar. Het is voornamelijk een emotioneel proces. En ik heb hier wel teen en tander af te wikkelen.

Ik wil echter niet als laatste de cinema verlaten, als het ECHT in brand staat.

Of anders gezegd, waarom zijn bepaalde joden "op tijd" gevlucht, en anderen zelfs niet toen het eigenlijk al te laat was...
Oud 14 september 2021, 15:38   #27
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nooit van gehoord. Maar een snelle "duckduckgo" geeft me de nodige info.

Vandaar dat het "westen" het grootste slachtoffer is van deze nieuwe "religie." Zij waren des te langer hoe meer ontgoddelijkt. En dat machtsvacuüm is nu netjes opgevuld.
Uiteraard, vandaar dat "religieuzen" deze nieuwe Covid-god ook helemaal niet aanbidden. Denk aan de islam en de amish. Zij overleven wonderwel zonder massaal aan de spuit te gaan.
Misschien dat we, om de covid-(af)god een hak te zetten, maar massaal de amish-tour opmoeten. Rustig leventje, paard en kar, af en toe een schuur optrekken, en voor de rest, leven van het land (wat wel hard werken is natuurlijk)
Amen.
Solus Christus.
Als de samenleving alles spiegelt op Christus, dan is geen mens bevoegd ons te leiden of tot vrede en welvaart te komen via oorlogen en slavernij, wat nog steeds bestaat.
Mensen zijn vandaag zo werelds gevormd dat ze hun aandeel daar niet in erkennen. Deze generatie voelt zich al even superieur als die nazi duitsers van weleer. Blind voor eigen stront maar die van een ander wel overal gaan uitsmeren.
Alleen Christus vriend.
Oud 14 september 2021, 15:39   #28
denkimi
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Dat is de mop in Frankrijk: hier kunnen gevaccineerden geen "contact persoon" meer zijn, mogen niet meer in quarantaine geplaatst worden en dergelijke meer. Dat is wel heel leep gezien vind ik. Op die manier gaan alle gevaccineerden ongemerkt een gigantische epidemie meemaken, natuurlijke immuniteit opdoen, en het goe poeier zal er zijn
Mop? Dat is juist een uitweg uit de waanzin. Ipv toe te geven dat het afgelopen anderhalf jaar maar voor te lachen was en gezichtsverlies te leiden, kan men nu gewoon doen wat men van in het begin had moeten doen zonder dat te hoeven erkennen.

Voor politici is dat de perfecte oplossing. Een excuus, hoewel in realiteit onbestaand, om te stoppen met de onzin.

Citaat:

Ik heb hetzelfde idee, dit land en heel west europa lijkt steeds meer en meer op een ten onder gaande communistische dictatuur.

Maar inderdaad, waarheen? Wat vroeger misschien nog aangename landen als canada of australie leken zijn ondertussen ook gevangen door woke onzin en totalitarisme.
Zweden, maar dat zit ondertussen ook stampvol criminele migranten.

Denemarken lijkt misschien nog een optie op het eerste gezicht, die taal lijkt al een beetje op vlaams.
denkimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2021, 15:42   #29
gunter5148

Standaard

Citaat:
Amen.
Solus Christus.
Als de samenleving alles spiegelt op Christus, dan is geen mens bevoegd ons te leiden of tot vrede en welvaart te komen via oorlogen en slavernij, wat nog steeds bestaat.
Mensen zijn vandaag zo werelds gevormd dat ze hun aandeel daar niet in erkennen. Deze generatie voelt zich al even superieur als die nazi duitsers van weleer. Blind voor eigen stront maar die van een ander wel overal gaan uitsmeren.
Alleen Christus vriend.
Je kent mijn positie, Cufi, ik haak af al religie "georganiseerd" wordt. En in naam van Christus zijn ook al heek wat ongelovigen eraan gegaan wat dat betreft.
Oud 14 september 2021, 15:43   #30
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je kent mijn positie, Cufi, ik haak af al religie "georganiseerd" wordt. En in naam van Christus zijn ook al heek wat ongelovigen eraan gegaan wat dat betreft.
EN gij kent de mijne

Waar we als samenleving beter naartoe gaan?
1 maatregel: wie ziek is, ziekt thuis uit.

Mensen gaan nog met koorts winkelen, werken en op OV. Als men alleen daar maatregelen op handhaaft maken we een lang verhaal kort.
Oud 14 september 2021, 15:45   #31
gunter5148

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door denkimi Bekijk bericht
Mop? Dat is juist een uitweg uit de waanzin. Ipv toe te geven dat het afgelopen anderhalf jaar maar voor te lachen was en gezichtsverlies te leiden, kan men nu gewoon doen wat men van in het begin had moeten doen zonder dat te hoeven erkennen.

Voor politici is dat de perfecte oplossing. Een excuus, hoewel in realiteit onbestaand, om te stoppen met de onzin.

Ik heb hetzelfde idee, dit land en heel west europa lijkt steeds meer en meer op een ten onder gaande communistische dictatuur.

Maar inderdaad, waarheen? Wat vroeger misschien nog aangename landen als canada of australie leken zijn ondertussen ook gevangen door woke onzin en totalitarisme.
Zweden, maar dat zit ondertussen ook stampvol criminele migranten.

Denemarken lijkt misschien nog een optie op het eerste gezicht, die taal lijkt al een beetje op vlaams.
Ik ben niet alleen, dus ik beslis niet alleen. Maar des te verder weg van andere mensen des te beter me dunkt. Grote landen met een dunne bevolkingsdichtheid, waar mensen vooral op zichzelf en een kleine stam errond zijn aangewezen, lijkt me daarom een niet-onverstandige keuze.

Ambigu gevoel, ontzeg ik mijn gezin iets als ik ze "gijzel" uit een totalitaire medico-fascistische dictatuur?
Oud 14 september 2021, 15:47   #32
gunter5148

Standaard

Citaat:
EN gij kent de mijne

Waar we als samenleving beter naartoe gaan?
1 maatregel: wie ziek is, ziekt thuis uit.

Mensen gaan nog met koorts winkelen, werken en op OV. Als men alleen daar maatregelen op handhaaft maken we een lang verhaal kort.
Hellend vlak, Cufi, want dan moet je bewijzen dat je niet ziek bent. En dat is de hele clou van het verhaal.

Segregatie is ALTIJD slecht, ook als het medische segregatie is.
Oud 14 september 2021, 15:49   #33
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hellend vlak, Cufi, want dan moet je bewijzen dat je niet ziek bent. En dat is de hele clou van het verhaal.

Segregatie is ALTIJD slecht, ook als het medische segregatie is.
Ja omdat ik dus blijkbaar de enige burger ben die het normaal vindt dat mensen met symptomen hun aerosolen thuis houden, leef ik dus zelf in isolatie.
Mijn zelfverloochening kan maar zo ver gaan, ik brul die mensen ter plaatse af als ze op mij hoesten.

Laatst gewijzigd door CUFI : 14 september 2021 om 15:50.
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2021, 16:35   #34
gunter5148

Standaard

Citaat:
Ja omdat ik dus blijkbaar de enige burger ben die het normaal vindt dat mensen met symptomen hun aerosolen thuis houden, leef ik dus zelf in isolatie.
Mijn zelfverloochening kan maar zo ver gaan, ik brul die mensen ter plaatse af als ze op mij hoesten.
Ik vind evengoed dat je, als je overduidelijk ziek bent, dat je er best voor zorgt dat je geen anderen ziek maakt. Kwestie van respect voor het lichaam van een andere, maar er zijn evengoed redenen te verzinnen waarom je best wél anderen ziek maakt, daar hebben we hier de laatste 18 maanden al uitvoerig over gedebatteerd.

Echter, dit is niet de wereld waarin we nu leven.
Oud 14 september 2021, 17:13   #35
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik vind evengoed dat je, als je overduidelijk ziek bent, dat je er best voor zorgt dat je geen anderen ziek maakt. Kwestie van respect voor het lichaam van een andere, maar er zijn evengoed redenen te verzinnen waarom je best wél anderen ziek maakt, daar hebben we hier de laatste 18 maanden al uitvoerig over gedebatteerd.

Echter, dit is niet de wereld waarin we nu leven.
Ja maar deze tirannie gijzelde mensen met inconsequente maatregelen en sensibiliseerde fout gedrag aan waardoor we van de ene golf naar de andere springen.
Er komt nog een antigene shift van het virus he, ziek gaan we blijven worden.
Daarom is de allerbeste maatregel zoals we altijd geleefd hebben: wie ziek is blijft thuis.
Valling, griep of corona. Tegen je thuis in quarantaine gaat is het reeds verspreid dus dat je anderen besmette is a given. Beperken waar het kan, de rest is absurd beleid dat tegen alle logica in gaat.
Hoe megalomaan moet een regime zijn als ze denkt een virus te kunnen compromiseren
Oud 14 september 2021, 19:50   #36
gunter5148

Standaard

Citaat:
Ja maar deze tirannie gijzelde mensen met inconsequente maatregelen en sensibiliseerde fout gedrag aan waardoor we van de ene golf naar de andere springen.
Daarom is de allerbeste maatregel zoals we altijd geleefd hebben: wie ziek is blijft thuis.
Valling, griep of corona. Tegen je thuis in quarantaine gaat is het reeds verspreid dus dat je anderen besmette is a given. Beperken waar het kan, de rest is absurd beleid dat tegen alle logica in gaat.
Hoe megalomaan moet een regime zijn als ze denkt een virus te kunnen compromiseren
De arrogantie van zij die denken dat de maatschappij "maakbaar" is.
Oud 14 september 2021, 20:13   #37
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De arrogantie van zij die denken dat de maatschappij "maakbaar" is.
En in dat proces pakken ze ons alles af.
De meerderheid geeft het af omdat ze denken iets in ruil te krijgen dat beter is, but it is not. Spijt komt te laat.
Oud 16 september 2021, 12:09   #38
Oma
Eur. Commissievoorzitter

Oma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat virus was dan ook maar het valse voorwendsel tot het doel: om dictatuur, controle door machtsuitbreiding te bekomen door zogenaamde noodmaatregelen.
Maar omdat de dodelijke dreiging ontmaskerd werd en de ziekteverwekker van dit griepvirus niet kan bewezen worden, mochten er eigenlijk wettelijk helemaal geen noodmaatregelen genomen worden, er was geen reden voor...
Dus terwijl de aandacht gaat in verwarring en verdeeldheid naar hun onwettige maatregelen, vaccinatie en nu coronapas sleutelt de politiek intussen vlijtig dmv wetswijzigingen om toch nog hun doel te bereiken: ons wettelijk alles te kunnen afpakken, tot onze rechten en vrijheid toe.
Daarvoor hebben ze al bekent dat ze aan de grondwet willen morrelen.

Het volk heeft de macht door aantal alleen snappen ze het niet: als niemand de onwettige maatregelen volgt, die ze dus niet HOEVEN te volgen, dan is dat coronacircus meteen over and out.
De politiek kan de bevolking enkel gijzelen door hun angst en met blufpoker.
Telkens dreigen ze met boetes voor onwettige noodmaatregelen, die niet hoeven gevolgd te worden, en waarvoor dus geen boetes mogen/kunnen gegeven worden want er wordt geen enkele wet overtreden.
Oud 16 september 2021, 13:09   #39
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oma Bekijk bericht
Dat virus was dan ook maar het valse voorwendsel tot het doel: om dictatuur, controle door machtsuitbreiding te bekomen door zogenaamde noodmaatregelen.
Maar omdat de dodelijke dreiging ontmaskerd werd en de ziekteverwekker van dit griepvirus niet kan bewezen worden, mochten er eigenlijk wettelijk helemaal geen noodmaatregelen genomen worden, er was geen reden voor...
Dus terwijl de aandacht gaat in verwarring en verdeeldheid naar hun onwettige maatregelen, vaccinatie en nu coronapas sleutelt de politiek intussen vlijtig dmv wetswijzigingen om toch nog hun doel te bereiken: ons wettelijk alles te kunnen afpakken, tot onze rechten en vrijheid toe.
Daarvoor hebben ze al bekent dat ze aan de grondwet willen morrelen.

Het volk heeft de macht door aantal alleen snappen ze het niet: als niemand de onwettige maatregelen volgt, die ze dus niet HOEVEN te volgen, dan is dat coronacircus meteen over and out.
De politiek kan de bevolking enkel gijzelen door hun angst en met blufpoker.
Telkens dreigen ze met boetes voor onwettige noodmaatregelen, die niet hoeven gevolgd te worden, en waarvoor dus geen boetes mogen/kunnen gegeven worden want er wordt geen enkele wet overtreden.
Ach oma, het volk krijgt het bestuur dat ze toekomt: beide hebben een einddatum in Eruopa. En dat oordeel is gerechtvaardigd.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be