![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
In de islam bepalen voorschriften elk aspect van het hele leven van hun gelovigen, de koran schrijft tot in detail letterlijk voor hoe de mensen moeten leven, hoe ze zich moeten kleden, hoe en wat ze mogen eten en wanneer, hoe ze zich moeten gedragen (vooral tegenover ongelovigen) enz.. Dat is ook van toepassing op de corona waanzin: de overheid, die enkel de plicht heeft om te besturen, bemoeit zich ongeoorloofd en onwettig met het privé leven en zelfs het medisch beroepsgeheim van de burgers onder het valse voorwendsel volksgezondheid. Met hun onwettige maatregelen dringen ze het privé leven binnen waar ze geen recht toe hebben, politie mag zonder huiszoekingsbevel in je huis binnendringen, ze bepalen hoeveel mensen je in je huis en je tuin mag ontvangen, (wie en waar het verplichte mondmasker moet gedragen worden, zelfs of je daarvoor moet zitten of niet) wie waar naar de wc mag, wie en met hoeveel mensen je sociaal contact mag hebben enz... Minimale parallellen en spijkers op laag water, hé? ![]() Fascisme, communisme, nazisme en islamisering...kun je die vergelijkingen maken? Je moet wel wat verder kunnen kijken dan je neus lang is om het te kunnen opmerken.. ![]()
![]() |
![]() |
#22 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
De parallellen met de opkomst van totalitaire staten zoals het nazisme en het communisme zijn nochtans niet te ontkennen. Citaat:
2 jaar geleden had ik ook gedacht dat de doorsnee mens een rationeel denkende democraat was. Vandaag weet ik dat het een idioot is die blind gezag volgt en meteen bereid is alle rechten overboord te gooien zodra hij een vijand ziet. Het internet heeft ons zeker niet slimmer of beter geïnformeerd gemaakt. De truken van 100 jaar geleden werken nog altijd net zo goed. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Banneling
|
![]() In feite zelfs zeer goed. Net als bij de joden hebben ook de moslims de traditie om een nutteloze medische ingreep, besnijdenis, te verplichten.
De vergelijking met waarom we vandaag kinderen moeten vaccineren is haast exact dezelfde. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Wat je opnoemt zijn totalitaire maatregelen. Tot zo ver wil ik volgen. Maar fascisme en nazisme zijn breder dan het totalitair aspect. Het is niet omdat er 1 raakvlak is dat je een verband kan leggen he.
![]() |
![]() |
#25 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Later merkte ik dat op mijn internationale reispas, aan de buitenkant, een merkteken was gezet. Een rond stickertje met een gaatje erin, dat men doorgaans op de perforeergaatjes van A4 bladeren aanbrengt, om die gaatjes te verstevigen. Mijn vrouw, eveneens niet gevaccineerd, had het merkteken ook. Andere mensen in ons reisgezelschap, die wél waren gevaccineerd, hadden het stickertje niet. Misschien is het in dit geval net iets subtieler dan de jodenster. Maar da's dan ook (voorlopig) het enige verschil. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Het is niet omdat er al meer dan 1 nazi-praktijk toegepast wordt dat je je ogen moet sluiten voor het verdere verloop dat duidelijk naar een totalitair regime verwijst en zal leiden als de sheeple blijven meelopen. De Duitse bevolking 'haben es auch nicht gewüsst' toen alle Joden de davidster opgespeld kregen en ook daarna niet toen ze allemaal gedeporteerd werden, nietwaar? Ik accepteer overigens niet eens 1 'raakvlak' waardoor mijn verworven rechten geschonden worden en mijn vrijheid onwettig aangetast wordt, NIET! En als het moet, dan zullen de wapens opnieuw opgenomen worden om onze aangetaste, verworven vrijheden, waarvoor reeds gevochten werd, te herstellen. Maar zover gaat het niet komen, de politiek zal, onder de dekmantel van de onwettige noodmaatregelen, vast al wel angels begraven hebben in het doolhof van de bestaande wetgeving voor geniepig meer controle en machtsuitbreiding en kunnen en gaan nu, als volleerde hypocrieten hunne frak draaien om een wit voetje te kunnen halen bij de bevolking door verkiezingskoorts. Daar bijt nva-er weyts de spits al af door nu opeens op te komen voor de scholieren/kinderen, het mondmasker in scholen wordt afgeschaft, de quarantaine wordt versoepeld want tenslotte lopen kinderen geen gevaar voor het vermeende coronavirus en hoeven ze ook niet onnodig gevaccineerd te worden, nietwaar? ![]()
![]() |
![]() |
#27 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ook het wetenschappelijke discours, cijfertjesfetischisme, afleidingen (uit A volgt B, uit B volgt C, ...) die uiteindelijk zo ver gezocht zijn dat ze voor de buitenstaander krankzinnig worden, ... dat is allemaal eigen aan fascisme (communisme ook, maar voor ons is de referentie naar het fascisme logischer omwille van WO2) .. Wat we niet hebben is inderdaad een leider, een charismatische figuur ... maar ja ik vind niet dat de vergelijking tussen het tijdsgewricht van nu en dat van toen daarbij in het niet valt. Waar we alleszins zeker van kunnen zijn, is vind ik dat de mensen hetzelfde zijn gebleven. Maar ook daar ben je precies niet van overtuigd. Ik houd mezelf altijd voor dat 90% van de mensen irrationele dommekloten zijn zonder een eigen wil. Ik dacht vroeger dat er een soort Europese of zelfs wereld-elite was om ons daartegen te beschermen. Misschien was dat ook zo, maar nu alleszins stoken ze die domme massa op. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#29 |
Minister-President
|
![]() Als je iets van geschiedenis kent dan moet je toch wel paranoia zijn?
Zolang er overheden bestaan , zullen er mensen in angst leven. Laatst gewijzigd door HOUZEE ! : 23 september 2021 om 14:44. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Er is ten eerste geen reden om sommige plekken zogezegd corona vrij te houden zoals restaurants en zo. Maar de enige manier om iets corona vrij te houden is om testen door te voeren OP IEDEREEN. Vaccins beletten helemaal niet dat je besmettelijk bent, als dusdanig is er totaal geen reden om U een QR code te geven als je gevaccineerd bent. Maar wat nog veel vreemder is, is dat een natuurlijke besmetting veel beter beschermt dan een vaccin, terwijl de geldigheidstermijn van die natuurlijke QR code veel korter is. Kortom, het is evident dat die QR code sanitair GEEN ZIN HEEFT, en enkel maar een vorm van boete is voor mensen die geen vaccin nemen. En DAT is het totalitaire eraan: het gegeven dat er GEEN VERBAND IS tussen het daadwerkelijke "effect" van het bezitten van een QR code enerzijds, en de beperkingen die opgelegd worden als men die niet heeft anderzijds. ALLE andere beperkingen die wij kennen hebben een directe band tussen wat men moet doen om die beperking te vermijden, en waar die beperking opgelegd wordt. Een rijbewijs bewijst dat je normaal kan rijden, en je hebt dat nodig om te rijden. Men vraagt U geen rijbewijs om een restaurant binnen te gaan. Een zwembrevet heb je nodig als je misschien in het water zal vallen. Men vraagt U geen zwembrevet om een restaurant binnen te gaan. Een medisch onderzoek om een job te hebben heeft te maken met de medische geschiktheid voor die job. Men vraagt U dat niet om een restaurant binnen te gaan. Maar een QR code heeft niks te maken met uw besmettelijkheid van anderen, maar toch heb je dat nodig om een restaurant binnen te gaan. Citaat:
Inderdaad zou het normaal geweest zijn om aan het vaccin een QR code van 4 maanden te koppelen, en aan een natuurlijke besmetting een van een jaar, en contact sites aan te geven waar mensen andere besmetten kunnen ontmoeten om een goeie QR code te bekomen door besmetting. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En dat het in de details niet hetzelfde is, en we nu geen Joden achterna zitten, verandert niks aan de essentie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kijk eerder naar het communisme van de Soviet unie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Schepen
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Moest men beslissen vaccinatie verplicht te maken, zou ik dat eerlijk gezegd één van de minst problematische coronamaatregelen vinden.
Avondklok zonder enige reden, samenscholingsverbod, verbod om mensen bij u thuis uit te nodigen,... dat waren pas echt totalitaire maatregelen. Hoe hallucinant is het eigenlijk dat een overheid gaat bepalen of ik mijn ouders in mijn woonkamer uitnodig? |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Als "de overheid" terugkeert naar 03/2020 zullen we stoppen met de vergelijkingen te maken.
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kortom, men weet totaal niet waar men mee bezig is. Wij stellen nu vast dat vaccinatie van risico personen bijzonder goed werkt op redelijk korte termijn, welke de voornaamste reden is om ons ogenblikkelijk probleem in te dijken door vaccinatie. Maar dat is het ongeveer. Op basis daarvan een verplichting doorvoeren is moeilijk. Eens er een ontegensprekelijke wetenschappelijke case is voor een verplichting, die zonder het minste probleem aantoont dat daarmee op termijn vele levensjaren gered worden, is er niet het minste probleem voor mij om dat op te leggen. Maar we zijn daar bij lange niet aan toe. Laatst gewijzigd door patrickve : 23 september 2021 om 15:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#40 |
|
![]() Neen, maar wel de angst voor de overheid en hun geweldsmonopolie.