Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 september 2021, 07:55   #21
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door denkimi Bekijk bericht
Dat zou voor geen enkel land normaal mogen zijn.

Maar ik kan het niet tegen houden, ik kan de opkomst van het totalitarisme in belgie en europa enkel vaststellen. Ik stel ook vast dat alle controlemechanismen en wetten om de democratie en de rechten van de burger te beschermen waardeloos zijn, want er is blijkbaar niemand die ze kan afdwingen. Diegenen die ons zouden moeten beschermen tegen de willekeurig en waanzin van de overheid gaan er niet tegenin, en in veel gevallen zelfs in mee.
Je kan dat wel voor jezelf, maar het probleem is dat de meeste volgzaam zijn en die ondemocratische fascisten van deze tijd er op grote schaal mee wegkomen. Maar dat wilt niet zeggen dat u recht van antwoord mag vragen in de rechtbank als ze u komen schenden in uw menselijkheid.

Een café of cinema kan zo’n pas handhaven, maar stel ze moeten de politie inschakelen om iemand die geen pas heeft te verwijderen. Dan is dat institutionele discriminatie en wie dan procedeert, zal wel een zaak hebben vermoed ik sterk.
Oud 27 september 2021, 08:02   #22
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Er wordt hier veel te veel gefantaseerd. De antivaxxers doen er beter aan zich niet aan te stellen als een slachtoffer. Ze hebben de vrijheid te mogen kiezen. Dat de mensen die zich wel hebben laten vaccineren als compensatie een coronapasje krijgen en de antivaxxers niet is een normale en logische maatregel.
Oud 27 september 2021, 08:24   #23
denkimi
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Er wordt hier veel te veel gefantaseerd. De antivaxxers doen er beter aan zich niet aan te stellen als een slachtoffer. Ze hebben de vrijheid te mogen kiezen. Dat de mensen die zich wel hebben laten vaccineren als compensatie een coronapasje krijgen en de antivaxxers niet is een normale en logische maatregel.
Dat klopt.

Het probleem is echter niet dat mensen een pasje krijgen als ze gevaccineerd zijn. Het probleem is dat dat pasje nu misbruikt wordt als pest/chantage middel door het op voor niet ter zake doende zaken te vragen.
En een 2e probleem is dat dat pasje geen gewoon pasje is maar een databank is. Een databank die gecontroleerd wordt door de overheid en waarin elke keer u uw pasje toont wordt vastgelegd waar en wanneer u bent geweest. Een databank die op elk willekeurig moment zomaar iedereen kan uitsluiten van zowat alles, zonder dat iemand weet wie er aan de knoppen zit. Zonder dat daar enige wettelijke of democratische controle op is.

Als ze morgen beslissen dat iedereen boven de 65 zijn coronapass niet meer geldig dan is dat gewoon zo. Dan mag u lekker binnenblijven. Of misschien beslissen ze wel dat iedereen die een lidkaart van een andere partij dan vivaldi voortaan nergens meer binnen kan, dat kan net zo goed. Er is niemand meer die hen tegenhoudt daarin.

Maar zo ver had u waarschijnlijk nog niet gedacht he?
denkimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2021, 08:28   #24
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

TheFourHorsemen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Die vrijheid wordt meer en meer louter theoretisch.

Als een Arabisch land zou zeggen dat iedereen godsdienstvrijheid heeft in dat land, maar dat niet-moslims geen bioscopen mogen bezoeken, geen horeca mogen bezoeken, geen openbaar vervoer mogen gebruiken,... Zou je dan beweren dat er godsdienstvrijheid is?
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2021, 08:47   #25
HOUZEE !
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ik ben niet tegen discriminatie op zich. Als ik ergens niet welkom ben, dan weet ik dat ook graag. Ik kan die mensen failliet wensen, eventueel 's nachts een steen door hun vitrine smijten als ik wat slechter gezind ben ... maar er is duidelijkheid. Nu zal ik in de toekomst mogelijks door mensen geweigerd worden die dat tegen hun wil doen.

Grote probleem is immers dat de overheid eerst gaat bepalen dat je zomaar om het even wie in bvb je café moet binnenlaten (bvb. moslims) en dat ze nu even gaan bepalen wie jij niet meer mag binnenlaten. Dat is een keuze die eigenlijk bij de zaakvoerder hoort te liggen en niet bij de overheid.
HOUZEE ! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2021, 08:49   #26
HOUZEE !
Minister-President

Standaard

Ik verwacht de coronapas op de werkvloer. In dat geval zal ik ook stoppen met werken.
Oud 27 september 2021, 08:56   #27
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HOUZEE ! Bekijk bericht
Ik verwacht de coronapas op de werkvloer. In dat geval zal ik ook stoppen met werken.
Bent u dan niet reeds enorm aangeslagen door deze manier van optreden door een regering die ZELF superverspreidingen organiseert en nazipropaganda handhaaft? Ik zou dat toch eens bij een psychiater laten nakijken en uzelf geen tekort doen maar al uw klachten uitvergroten.
Oud 27 september 2021, 09:01   #28
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ook, dan wordt het tijd om alles op een rijtje te zetten en dit land en m’n huidig leven te evalueren. Ideaal moment om te heroriënteren, middenin m’n midlife dus het perfecte moment.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2021, 09:07   #29
HOUZEE !
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Bent u dan niet reeds enorm aangeslagen door deze manier van optreden door een regering die ZELF superverspreidingen organiseert en nazipropaganda handhaaft? Ik zou dat toch eens bij een psychiater laten nakijken en uzelf geen tekort doen maar al uw klachten uitvergroten.
Geen slecht idee eigenlijk
Oud 27 september 2021, 09:26   #30
Visjnu
Minister

Visjnu's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door denkimi Bekijk bericht
En een 2e probleem is dat dat pasje geen gewoon pasje is maar een databank is. Een databank die gecontroleerd wordt door de overheid en waarin elke keer u uw pasje toont wordt vastgelegd waar en wanneer u bent geweest. Een databank die op elk willekeurig moment zomaar iedereen kan uitsluiten van zowat alles, zonder dat iemand weet wie er aan de knoppen zit. Zonder dat daar enige wettelijke of democratische controle op is.
Dat is niet correct. Uit de privacy statement van de CovidScan app
[https://www.covidscan.be/front/pdf/p...pp-v1-en.pdf]:

Citaat:
The app may transfer data relating to the use of the app and the device to Firebase (to detect problems
in the app) with the user's consent. The transfer is subject to the following privacy policy :
https://firebase.google.com/support/privacy. No data related to the content of the certificates will be
transmitted.
Scanresultaten worden m.a.w. dus niet in een of andere database opgeslagen.
Oud 27 september 2021, 09:36   #31
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
In Vlaanderen zijn bijna 90 % v.d. volwassenen gevaccineerd. Die hebben of krijgen straks een coronacertificaat.
Jij behoort tot die overige 10 %. Hoeveel van die 10 % zullen zich toch nog laten vaccineren ? In Wallonie ie er nu een grote toeloop om zich te laten vaccineren. Hoe komt dat ?
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2021, 09:40   #32
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Geen slecht idee eigenlijk
Ga bij een geprivatiseerde en zoek nooit bijstand via diensten van de overheid. Ze misleiden u en volgen protocol van de overheid.
Oud 27 september 2021, 10:11   #33
HOUZEE !
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
In Vlaanderen zijn bijna 90 % v.d. volwassenen gevaccineerd. Die hebben of krijgen straks een coronacertificaat.
Jij behoort tot die overige 10 %. Hoeveel van die 10 % zullen zich toch nog laten vaccineren ? In Wallonie ie er nu een grote toeloop om zich te laten vaccineren. Hoe komt dat ?
Ik spiegel mij niet aan de meerderheid in het nemen van een beslissing, ik volg mijn eigen weg.

Misschien weiger ik in de toekomst wel te werken voor een gevaccineerde baas.
Oud 27 september 2021, 10:15   #34
denkimi
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Visjnu Bekijk bericht

Geen idee wat scanresultaten zouden moeten zijn, want meer dan uw persoonlijk nummer scannen doet men niet. En dat geeft men in in een database, en die database stuurt terug of u wel of niet binnen mag.

Wie die database beheert daar hebben we het raden naar. Wat voor andere parameters nu al of in de toekomst toegevoegd zullen worden dat weten we ook niet.

Herinner je je nog dat een coronapas een wappie-idee was? En daarna een pas om transport tussen landen te vergemakkelijken, maar die zeker niet mocht gebruikt worden om te discrimineren? Herinner je je nog dat vaccinatie niet verplicht was? Dat mondmasker niet hielpen? Dat enkel naar de zee niet aan het raam zitten verboden was?

Wie vandaag nog 1 woord gelooft van wat de overheid hem vertelt is een grote idioot. De pasjes zijn er om te blijven en ze zullen enkel verder en verder uitgebreid worden. En er zal wel worden bijgehouden waar en wanneer u geweest bent.

Citaat:
Een grote toeloop, 0,1%van de bevolking.
denkimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2021, 10:24   #35
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat is het verschil met:

niet-gelovigen doen er beter aan van zich NIET aan te stellen als slachtoffer. Zij hebben de vrijheid om te mogen kiezen. Dat mensen die zich WEL bekeren tot de islam als compensatie een bekeringspasje krijgen en de ongelovigen niet, is een normale en logische maatregel.

Zie je, tot hier toe hadden wij inderdaad brevetten en toelatingen en zo, maar die enkel gebruikt werden voor omstandigheden waar die brevetten PERTINENT waren.

Een rijbewijs had je nodig om te RIJDEN. Een zwembrevet was nodig als je in het water kon vallen. Een diploma was nodig om een zekere job uit te voeren.

Wat wij nu hebben, is een soort van attest, om dingen mogen te doen DIE DAAR NIKS MEE TE MAKEN HEBBEN. Op restaurant gaan heeft geen enkel uitstaans met gevaccineerd zijn, bijvoorbeeld. De enige reden om U te verbieden op restaurant te gaan zonder vaccinatie IS OM U HET LEVEN ZUUR TE MAKEN. Zoals met die bekeringspasjes.

Laatst gewijzigd door patrickve : 27 september 2021 om 10:31.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2021, 10:24   #36
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Inderdaad. Dat maakt trouwens dat het IDEE ZELF dat men de corona pas kan intrekken als men positief test, NIET MOGELIJK IS met het huidige systeem.
Oud 27 september 2021, 10:28   #37
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
In Wallonie ie er nu een grote toeloop om zich te laten vaccineren. Hoe komt dat ?
Repressie werkt.
Oud 27 september 2021, 10:32   #38
Rapture
Staatssecretaris

Rapture's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Chantage werkt dus.

Als ze nu zouden zeggen dat iedereen die volgende maand nog niet gevaccineerd is, geëxecuteerd wordt dan zullen nog meer mensen hun laten vaccineren.

De pro-vaxxers catalogeren dit als "mensen overtuigen van het nut van vaccinatie"...je blijft namelijk in leven als je het doet.

Laatst gewijzigd door Rapture : 27 september 2021 om 10:32.
Rapture is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2021, 10:33   #39
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rapture Bekijk bericht
Chantage werkt dus.

Als ze nu zouden zeggen dat iedereen die volgende maand nog niet gevaccineerd is, geëxecuteerd wordt dan zullen nog meer mensen hun laten vaccineren.

De pro-vaxxers catalogeren dit als "mensen overtuigen van het nut van vaccinatie"...je blijft namelijk in leven als je het doet.
Nadien geeft dan een studie inderdaad aan dat vaccinatie goed werkt: 100% van de niet-gevaccineerden zijn gestorven, maar 1% van de gevaccineerden.
Oud 27 september 2021, 10:34   #40
StV
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:

Scanresultaten kunnen zeker wel opgeslagen worden in Google's Firebase.
Men claimt wel dat "No data related to the content of the certificates will be
transmitted." maar het KAN wel !
De vraag die ik mij stel dan, hoe kan ik dit controleren ?

Want mijn blind geloof in de goodwill van de overheid is al heeeeeel lang de deur uit.
StV is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be