Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 december 2004, 14:39   #21
exodus
Perm. Vertegenwoordiger VN

exodus's schermafbeelding

Standaard

Men kan gewoonweg kiezen om alles wat in de mainstream komt en overeenkomt met uw overtuiging als waar aan te nemen, en al de rest te laten liggen. Dat is wat Antoon doet.
Oud 16 december 2004, 14:45   #22
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door exodus
Men kan gewoonweg kiezen om alles wat in de mainstream komt en overeenkomt met uw overtuiging als waar aan te nemen, en al de rest te laten liggen. Dat is wat Antoon doet.
Omgekeerd kan men kiezen om alles wat in de 'complot-websites' komt en overeenkomt met uw overtuiging als waar aan te nemen, en al de rest te laten liggen. Dat is wat exodus doet.
Oud 16 december 2004, 14:48   #23
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door democratsteve
Antoon, het gaan hier niet om een "verhaal" steunen. Dit zijn citaten van mensen die hebben megewerkt aan de afgelopen verkiezingen.
Ten tweede, ook de BBC en de NYT en de WP en zowat ieder gerespecteerd pers- of nieuwsorgaan hebben er ooit wel eens naast gezeten met hun berichtgeving. Met zulke redenatie kan je uiteraard iéder bericht in vraag stellen. Trouwens, ik ben alleen verantwoordelijk voor hetgeen IK hier neerpen. Dus gelieve te reageren op wat IK hier neerschrijf, niet op de eventuele betrouwbaarheid van de bronnen waaruit ik uit put.
En voor de derde keer; mijn voornaamste bron over de onregelmatigheden bij de laatste stembusgang is JudicialWatch. Een officieel controleorgaan van de Republikeinse partij.
Wat jij schrijft komt recht van die wabsites waar ik het over had, nergens anders. En wanneer die websites JudicialWatch aanhalen, dan pikken ze er enkele extracten uit de context om het zo te laten schijnen als ze wensen, en jij neemt dat klakkeloos over.
Oud 16 december 2004, 15:15   #24
Ernesto
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon
Omgekeerd kan men kiezen om alles wat in de 'complot-websites' komt en overeenkomt met uw overtuiging als waar aan te nemen, en al de rest te laten liggen. Dat is wat exodus doet.
Waarom zou Exodus per sé ongelijk moeten hebben. Jij bent tenslotte een rabiate Bush-freak wat je zeker niet geloofwaardiger maakt, daar een "fan", zijn idool nooit zal "afvallen". (en begin nu niet over "Ché", wat hij heeft er niks mee te maken).
Ernesto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2004, 15:20   #25
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ernesto
Waarom zou Exodus per sé ongelijk moeten hebben. Jij bent tenslotte een rabiate Bush-freak wat je zeker niet geloofwaardiger maakt, daar een "fan", zijn idool nooit zal "afvallen". (en begin nu niet over "Ché", wat hij heeft er niks mee te maken).
Dat het establishement en de bestaande overheid niet altijd gelijk kan hebben is duidelijk.
Dat ik als Bush aanhanger automatisch zijn verdediging neem is ook een beetje logisch, zeker wanneer er constant en ondoordacht gewoon geBush-bashed wordt.

Maar de verhalen van Exodus zijn een voor een zo onwaarschijnlijk, het belachelijke naderende, dat het zelfs geen moeite loont om het te overwegen.

Heb je die zijn wilde mega-complot-verhalen over de V.S. al eens gelezen?

Laatst gewijzigd door Antoon : 16 december 2004 om 15:20.
Antoon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2004, 15:35   #26
democratsteve
Minister-President

democratsteve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat jij schrijft komt recht van die wabsites waar ik het over had, nergens anders. En wanneer die websites JudicialWatch aanhalen, dan pikken ze er enkele extracten uit de context om het zo te laten schijnen als ze wensen, en jij neemt dat klakkeloos over.
Ben u bekend met de term, “zich weren als een duivel in een wijwatervat"?
Citaat:
Jongens wat een hysterie. De reden waarom zelfs de New York Times niet ingaat op die rommel is precies omdat het rommel is?
Touché Antoon!
Zo zie je maar dat ik zelfs de New York Times vòòr ben met sommige van m'n berichten

Lawmaker Seeks Inquiry into Ohio Vote
By Tom Zeller Jr.
The New York Times
Wednesday 15 December 2004

The ranking member of the House Judiciary Committee, Representative John Conyers Jr. of Michigan, plans to ask the Federal Bureau of Investigation and a county prosecutor in Ohio today to explore "inappropriate and likely illegal election tampering" in at least one and perhaps several Ohio counties.
The request for an investigation, made in a letter that was also provided to The New York Times, includes accounts from at least two county employees, but is based largely on a sworn affidavit provided by the Hocking County deputy director of elections, Sherole Eaton.
Among other things, Ms. Eaton says in her affidavit that a representative of Triad Governmental Systems, the Ohio firm that created and maintains the vote-counting software in dozens of Ohio counties, made several adjustments to the Hocking County tabulator last Friday, in advance of the state's recount, which is taking place this week.
Ohio recount rules require that only 3 percent of a county's votes be tallied by hand, and typically one or more whole precincts are selected and combined to get the 3 percent sample. After the hand count, the sample is fed into the tabulator. If there is no discrepancy, the remaining ballots can be counted by the machine. Otherwise, a hand recount must be done for the whole county.
Ms. Eaton contends that the Triad employee asked which precinct Hocking County planned to count as its representative 3 percent, and, upon being told, made further adjustments to the machine.
County officials decided to use a different precinct when the recount was done yesterday. No discrepancies were found.
"This is pretty outrageous," Mr. Conyers said. "We want to pursue it as vigorously as we can."
But Brett Rapp, the president of Triad, said that although it would be unusual for an employee to ask about a specific precinct, preparing the machines for a recount was standard procedure and was done in all 41 counties where Triad handles vote counts. He added that he welcomed any investigation.
"I've been doing this since 1985, and in all my experience this is the first time that we have had any complaints whatsoever," Mr. Rapp said.

't Is opnieuw aan u.

Laatst gewijzigd door democratsteve : 16 december 2004 om 15:37.
democratsteve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2004, 15:54   #27
Ernesto
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat het establishement en de bestaande overheid niet altijd gelijk kan hebben is duidelijk.
Dat ik als Bush aanhanger automatisch zijn verdediging neem is ook een beetje logisch, zeker wanneer er constant en ondoordacht gewoon geBush-bashed wordt.

Maar de verhalen van Exodus zijn een voor een zo onwaarschijnlijk, het belachelijke naderende, dat het zelfs geen moeite loont om het te overwegen.

Ik geloof meestal ook niet in "vreemde complottheorieën" (tenzij ze voor de handliggend zijn), maar waar ik wel van overtuigd ben , is dat voor macht (en ik heb het hier niet over "een beetje macht" maar over wereldmacht, waar duizenden miljarden dollars tegenover staan) over lijken wordt gegaan.

Neem nu bijvoorbeeld de aanslagen van "9/11" :

Wat mij nog altijd dwarszit, is die eerste toren die kaarsrecht instortte, terwijl er toch een gevaarte tegen 300km/uur ingevlogen was.Ik zou het logischer hebben gevonden, moest hij zijn omgevallen, rekening houdend met de "inslag" van dat vliegtuig. Een goede kennis van me die redelijk onderlegd is in springstoffen (werkte jarenlang in steengroeves) vertelde me : (en ik citeer letterlijk) " Ik zou die toren nooit beter hebben kunnen dynamiteren".............Die uitspraak is mij sindsdien altijd blijven "achtervolgen".................
Wat Bush betreft : dat hij Afghanistan binnenviel, was te verwachten aangezien Bin Laden en C° zich daar verschansten. Maar Irak was/is een ontwikkelingsland dat reeds door zijn vader naar de Middeleeuwen was geschoten,en gebukt ging onder een jarenlang embargo, en wiens leger helemaal niks voorstelde. Niet dat ik ook maar enige symphatie voor Saddam zou hebben, ver van, maar de tienduizende Iraakse doden, zijn er voor mij teveel aan. Ik zou het veel logischer hebben gevonden, indien hij Egypte en/of Saudi Arabië zou zijn binnengetrokken vermits de daders/kapers van "9/11" die nationaliteiten hadden, maar met de Saoudi's (ook niet echt toonbeelden van democratie - daar worden gauwdieven ook de handen afgehakt) bakt hij zoete broodjes . Maar Bush moest en zou een scalp hebben, om zijn landgenoten te tonen. De Bush-clan is één van de machtigste organisaties in de VS. Daar kunnen we eerlijk gezegd alles van verwachten. Maar het fijne zullen we nooit weten. En of die verkiezingen nu al dan niet eerlijk zijn verlopen ..........daar hebben we toch geen zicht op.
Ernesto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2004, 17:31   #28
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ben u bekend met de term, “zich weren als een duivel in een wijwatervat"?.
Lijkt mij inderdaad de beste manier om je houding te beschrijven. Bravo voor zoveel zelfinzicht.

Citaat:
Touché Antoon!
Zo zie je maar dat ik zelfs de New York Times vòòr ben met sommige van m'n berichten.
Zo zie je alleen maar hoe weinig credibel die verhalen zijn. Want iedereen weet (behalve jij blijkbaar) dat de New York Times er als de kippen bij was geweest om al die zaken op te blazen en er een wereldverhaal van te maken. Maar dan hadden ze een minimum aan corroboratie moeten vinden. En ik ben zeker dat ze er naar hebben gezocht.

Citaat:
Lawmaker Seeks Inquiry into Ohio Vote
By Tom Zeller Jr.
The New York Times
Wednesday 15 December 2004

The ranking member of the House Judiciary Committee, Representative John Conyers Jr. of Michigan, plans to ask the Federal Bureau of Investigation and a county prosecutor in Ohio today to explore "inappropriate and likely illegal election tampering" in at least one and perhaps several Ohio counties.
The request for an investigation, made in a letter that was also provided to The New York Times, includes accounts from at least two county employees, but is based largely on a sworn affidavit provided by the Hocking County deputy director of elections, Sherole Eaton.
Among other things, Ms. Eaton says in her affidavit that a representative of Triad Governmental Systems, the Ohio firm that created and maintains the vote-counting software in dozens of Ohio counties, made several adjustments to the Hocking County tabulator last Friday, in advance of the state's recount, which is taking place this week.
Ohio recount rules require that only 3 percent of a county's votes be tallied by hand, and typically one or more whole precincts are selected and combined to get the 3 percent sample. After the hand count, the sample is fed into the tabulator. If there is no discrepancy, the remaining ballots can be counted by the machine. Otherwise, a hand recount must be done for the whole county.
Ms. Eaton contends that the Triad employee asked which precinct Hocking County planned to count as its representative 3 percent, and, upon being told, made further adjustments to the machine.
County officials decided to use a different precinct when the recount was done yesterday. No discrepancies were found.
"This is pretty outrageous," Mr. Conyers said. "We want to pursue it as vigorously as we can."
But Brett Rapp, the president of Triad, said that although it would be unusual for an employee to ask about a specific precinct, preparing the machines for a recount was standard procedure and was done in all 41 counties where Triad handles vote counts. He added that he welcomed any investigation.
"I've been doing this since 1985, and in all my experience this is the first time that we have had any complaints whatsoever," Mr. Rapp said. .
Hebben dus genoeg materiaal om er een artikeltje over te schrijven. Maar ze beschermen zich al heel snel door er zeker bij te zetten dat er ten minste twee mensen dit hebben verteld, en dat er een sworn affidavit bestaat van Eaton. En niks anders.

Als je het mij vraagt, een toegeving van de N.Y.Times dat er in feite bitter weinig bewijzen zijn, om niet te zeggen 'geen enkel'.

Citaat:
't Is opnieuw aan u.
Over en uit. Allee, niet voor altijd, maar in deze discussie.

Want deze discussie leidt nergens toe. Jij gaat ieder zinnetje van ieder misnoegde idioot quoteren met de enthoesiaste melding "zie je wel? zie je wel?". Maar ik heb meer nodig. Voorlopig is het even geloofwaardig als de marsmannekes-theorieën van exodus.
Oud 16 december 2004, 18:44   #29
exodus
Perm. Vertegenwoordiger VN

exodus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Misschien is de realiteit gewoon wild.

Het is niet omdat iets zeer wild klinkt dat het daarom niet moet bekeken worden. Dit zou een fundamentele fout zijn.
De meeste mensen krijgen hun informatie via de mainstream media. Zij vormen hun beeld van de wereld op basis van deze informatie. Als er dan mensen zijn die zeggen, nee, dit beeld klopt niet, dan gaat dat inderdaad wel voor ongeloof zorgen. In het begin geloofde ik het verhaalte van Osama ook. Maar mijn ogen zijn opengegaan. Dankzij de video's van Alex Jones onder andere en zelf beginnen opzoeken.
Natuulijk moet je oppassen voor desinformatie. Over het onderwerp van de nieuwe wereld orde is er zeer veel desinformatie gelanceerd. Er zijn "officiele" auteurs die beweren dat de Bilderberg groep is om aliens te controleren. Dit is pure zever natuurlijk.

Ook is er iemand, David Icke, die alles zegt wat belangrijke auteurs zeggen, maar wat smijt hij er dan bij: dat wereldleiders reptielen zijn uit de 4de dimensie. Ofwel is deze man totaal gek, ofwel werkt hij voor het establishment. Als mensen hem lezen en de volgende keer horen ze over de nieuwe wereld orde denken ze '"ja dat is die theorie met die 4dimensionele reptielen". Terwijl het totaal niet zo is.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be