![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ja, het ruikt naar complotdenkerij. Ik doe daar voorlopig niet aan mee. Wat mij meer verontrust is het sneeuwbaleffect als het om maatregelen gaat, en het wordt tijd dat die sneeuwbal wordt gestopt. Landen kijken naar de buren. En sleur er aub geen bijbelse citaten bij. Het ondergraaft uw geloofwaardigheid. Op den duur begint het op getrol te lijken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat gaat hier over die corrupten die ons aan een nwo willen onderwerpen. Niet over mij.
Hallelujah anyway Laatst gewijzigd door CUFI : 28 september 2021 om 13:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Rudy heeft een punt... De geloofwaardigheid van je boodschap is sterk gelinkt aan hoe je die brengt en aan wie je die brengt. Als je bijbelteksten citeert op een forum vol mensen die totaal geen belang hechten aan godsdienst, dan komt je boodschap hoe belangrijk die ook zou kunnen zijn helemaal niet binnen... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Rudy draaide dat buiten verband en deed alsof ik dat als betoog tegen die politici gebruikte, maar het was tegen Knuts. Als je er geen belang aan hebt, lees er dan over en vooral als ge moeite hebt met het in de juiste context te plaatsen.
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#26 |
Schepen
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#28 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Denkt u dat ik 1 hol geef om uw of een ander diens geloofwaardigheid... Elio?
![]() |
#29 |
Staatssecretaris
|
![]() Zie ook de stelling van Rousseau die in onderstaande zin verraadt hoe hij het concept 'vrijheid' ziet:
Als er opnieuw strengere maatregelen komen, dan alleen voor wie niet gevaccineerd is. Wie gevaccineerd is, is verantwoordelijk en solidair en mag daarvoor iets terugkrijgen: vrijheid. Hij ziet vrijheid niets als iets fundamenteels maar wel als iets dat 'gegeven' wordt, door de overheid dan. In die redenering is de gedachte 'voor wat hoort wat' natuurlijk compleet logisch. Als ik iemand iets geef, mag ik daar uiteraard een tegeneis tegenover plaatsen, bijv. eerst laten bekeren tot moslim. In mijn lessen latijn destijds leerden we ook over de 'servus' (huisknecht) die, indien hij zijn meester goed en trouw diende, daarvoor ook wel eens werd beloond door zijn gulle meester en de vrijheid 'kreeg'. De servus was daar dan ook oprecht dankbaar voor, de vrijheid is natuurlijk een cadeau van onschatbare waarde. De Vlaming heeft zowat de onderdrukking in zijn DNA zitten, door de Fransen, Hollanders, Duitsers, Spanjaarden,...zowat elk land heeft hier al de plak gezwaaid in de geschiedenis. Tuurlijk dat die dan massaal juichen wanneer ze hun 'ticketje naar de vrijheid' in ontvangst mogen nemen van hun meester. Die 90% vaccinatiegraad is mijn inziens ook een groot stuk te wijten aan 'volgzaamheid'. Sommigen beweren dat honden intelligenter zijn dan katten omdat honden bevelen kunnen opvolgen en katten niet. Iedereen die katten heeft, weet wel beter. Die verstaan uw bevel maar al te goed maar die denken gewoon 'jij bent mijn meester niet, hoor".
"Ik stel mij vragen over het toenemend materialisme in onze samenleving" sprak de Koning; en hij kocht een luxe-jacht van 4 miljoen euro. Laatst gewijzigd door Rapture : 28 september 2021 om 14:38. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Wat een rare opmerking.
![]() |
![]() |
#31 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het gaat over de openingspost, niet over wat Rudy uit verband rukt door niet in context te lezen. Toch?
![]() |
#32 |
Schepen
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Heeft u de openingspost gelezen, zoja: waar struikelt u over?
![]() |
#34 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ook al zal sommige commentaar ten gronde zijn, geen kat die er naar luistert door alle onzin die ze nog uitkramen.
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#36 |
Partijlid
|
![]() Het is absoluut het moment om aan de alarmbel te trekken.
We hebben dringend een open referendum nodig a la brexit, maar dan covid-exit. Maatregelen Ja/Nee, anonieme stemming natuurlijk. Door middel van blockchain bvb. Uw identiteit met paspoort om meerdere stemmen tegen te gaan, en resultaten in een blockchain, da wordt versleuteld door iedereen die zijn computer(s) wil beschikbaar stellen, te gebruiken. Edit2: Eens iedereen gegarandeert anoniem zou kunnen stemmen, vermoed ik dat veel mensen onder de gevaccineerden zouden kiezen voor geen maatregelen. De resultaten live te volgen in diezelfde software a la good old bitcoin. Ge weet wel, cryptocurrency die sinds vorige week gebanned is in China. Het is absurd om niet te zien dat ze de meest agressieve autoritaire stappen zetten bij de landen die het makkelijkst zouden plooien eerst. Vanwege de hulpeloosheid (Australia/Nieuw zeeland - eilanden het dichtstbij china), vanwege het makke volk (nederland/italie/canada). Anderzijds een politiek links/rechts spel van maken (USA/Belgie). Hoe kan het anders dan dat dit niet in samenspraak gebeurd ? Is het u al opgevallen dat er zoveel landen nukes hebben, maar er niemand op de knop drukt ? Ook al zitten er absolute psychopaten (CCP / Kim jung il) bij die aan de knoppen zitten? edit: Het is ondenkbaar dat er achter gesloten deuren geen compromissen worden gemaakt . Dit is een vraagstelling hé, gelieve hier met u gezond verstand over na te denken. edit3: en "u" bedoel ik in het algemeen. Laatst gewijzigd door betabyte : 28 september 2021 om 15:11. |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waar het om gaat is dat refereren naar en argumenteren met een bijbels citaat binnen een rationele context de geloofwaardigheid totaal ondergraaft, toch alleszins voor een topicstarter. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als ge al over die futiliteiten struikelt, ook voor u Job 13:5.
![]() |
![]() |
#39 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#40 |
Schepen
|