![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Tot mijn verwondering omdat ik bij het inschrijven van mijn dochter, in een middelbare school in het Gentse, midden jaren 80, mij wel herinner dat ik een papier moest ondertekenen dat zij voor Frans als tweede taal koos (volgens hun was het organisatorisch te moeilijk/te duur om zowel Frans als Engels als tweede taal aan te bieden). . |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar ja de lat moet altijd maar lager om zelf de stoemste kloot een diploma kado te kunnen doen. We willen die jongen/meisje/LGBTQXYZ1234567890!*%$ toch zijn tere zieltje niet kwetsen. Dan komen ze bij nen baas en op hun 27 hebben ze ne fucking burnout, ... Wij mogen dat dan geen mietjes noemen ook anders trappen we ze weer op hun tere zieltjes. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() die zijn niet te kritisch he, die zijn al blij dat ze de plot van FC de Kampioenen na 3 reruns kunnen ontcijferen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Opinies BELGIAN JOURNAL: ONGECENSUREERD, NON-CONFORMISTISCH, BELGISCH Hoe grappig Vlaams-nationalisten kunnen zijn: een mooi voorbeeld ![]() Omtrent de nederlaag van "Hallebarde" "Shadowke" geeft eens commentaar bij een bericht uit het dagblad Le Soir... ![]() FONNE, of het verlies van een laatste greintje geloofwaardigheid... BREEK DE CENSUUR Een Vlaamse held :bevlag::bevlag::bevlag::bevlag::bevlag::bevlag: |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Minister-President
|
![]() Een VLaamse Euro vind ik niet direct terug.
Sinds 2014 staat er op de euromunt de beeltenis van koning Filip van België als opvolger van koning Albert II van België. Laatst gewijzigd door Jakko : 29 september 2021 om 10:01. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Kwestie van hetzelfde niveau aan te houden. ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Die 'argumenten' van die personen in die video zijn ook de ergste clichés over het Nederlands en leggen ook hun eigen bekrompenheid jegens vreemde talen bloot.
Dat Vlamingen tegenwoordig veel minder goed Frans beheersen klopt (al heeft er nooit een periode bestaan waarin Vlamingen het allemaal goed konden), maar deze mensen hebben niet eens de basis van het Nederlands mee en kunnen zelfs geen tekst passief begrijpen. Hun kennis is bijna onbestaand en dat puur wegens disinteresse en vooroordelen over het Nederlands. Ikzelf spreek ook matig Frans hoor, maar veel beter dan iedere persoon in die video Nederlands kan (ik begrijp de personen in de video). Christophe Deborsu spreekt dan weer veel beter Nederlands dan ik Frans. Niet dat ik me dat aantrek, maar hen verdedigen doe ik evenmin. Dat is een raar soort Belgicisme voor een Vlaming. Kastanjes uit het vuur halen voor minachters van het Nederlands als Nederlandstaligen. Dit is trouwens gewoon een gevolg van groepsdynamiek. Laatst gewijzigd door Weyland : 29 september 2021 om 12:09. |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Mij valt ook op Tinder op (ja, ik zit er soms en heb er al wel wat dates gescoord, de rage sinds corona). Waalse vrouwen matchen heel moeilijk met me, maar het gebeurt soms toch. Françaises zijn gemakkelijker wegens geen politiek debacle tussen hen en Vlamingen.
![]() Voor mij een dating-, chat- en taalverwevingsapp. Toegegeven, indien ik morgen mijn profieltekst verfranste zou ik meer matches in Wallonië halen, ondanks dat ik uit Antwerpen kom (nu ja, Essen tegenwoordig). Interessant genoeg kom je in Zeeland vaak genoeg Franstalige Belgen tegen en dat zijn geen drugstoeristen zoals in Tilburg. Vorige week nog zelfs een zaakvoerster perfect kinderlijk Frans horen praten met een Frans meisje (kind) met haar ouders erbij aan een terrasje. Zo zijn Nederlanders dus ook, als een taal leren hen cliënteel oplevert gaan ze er vaak voor, zeker die nette burgerlijke types. Vlamingen worden door de politieke spanningen ook wel degelijk geremd in hun verwerving van de Franse taal daar waar Nederlanders geen echte hinder van ondervinden, maar meer van ons krijgt wel een sterkere Franse basis in Vlaanderen/België (in ons dagdagelijks informeel taalgebruik zelfs letterlijke Franse invloeden). Wat dat betreft hebben Vlaamse Belgicisten een punt gemaakt of op z'n minst een goede observatie gedaan. Laatst gewijzigd door Weyland : 29 september 2021 om 12:58. |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarom weigeren ze dan pertinent om nog Nederlands te leren? Nu goed mij niet gelaten. De tijd dat ik nog moeite deed om in meetings Frans te praten tegen Walen ligt achter mij. Als ze het niet verstaan moeten ze maar ophoepelen. Ik heb al werk genoeg zonder dat ik mij moet bezig houden met gasten die te lui of te dom zijn om Nederlands te leren in dit land.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Geef het nog een jaar of tien, en we leven echt in twee totaal andere werelden.
Wat delen we eigenlijk nog met de Walen? Op de VRT zie je meer Nederlanders in programma's dan Franstaligen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
"Je kan niet zeggen dat de zwart-gele leeuw een symbool van de collaboratie is. (klik)" (Bruno De Wever - historicus) ![]() Laatst gewijzigd door Zipper : 29 september 2021 om 14:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat ruikt naar kastanjes uit het vuur halen voor minachters van Nederlandstaligen.
![]() |
#37 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Everytime : 29 september 2021 om 16:05. |
|