Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 oktober 2021, 08:47   #21
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Extreem rechts wordt woke.

Staks komt Paul Marchal nog langs om een partij ‘Voor onze Kinderen’ op te richten.
Ja, en bonus: die gaat je geen boete / van de matrak geven of in 't cachot stampen, als je tam volgen van extreem overheid weigert.
De nazi's, die jij aanhangt, daarentegen, de geschiedenis herhaalde zich.
En grotendeels maar bekend geraakt dankzij filmkes op "minder" gecensureerde media.
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2021, 08:56   #22
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Externe factoren zijn externe factoren. Sporten kunt ge perfect zonder gevaccineerden in uw buurt.
Niet als ge uw huis niet uit moogt he.

Niet als de sport die uw kleine zou bedrijven, verboden is.

Niet als de sportpartners die uw kleine zou nodig hebben, verbod hebben om samen te komen.

Kortom, ge zijt enkel maar verantwoordelijk voor de uitkomst van uw daden als uw fundamentele burgervrijheden gerespecteerd worden: daar dienen die juist voor.

We hebben het trouwens niet over gevaccineerden of niet, want de corona holocaust vond plaats voor er zelfs maar vaccins toegediend werden.

Laatst gewijzigd door patrickve : 10 oktober 2021 om 08:58.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2021, 08:59   #23
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Ik weet één ding.

In het wekelijks reklamegazetje hier staan enkele annonskes van helderzienden zelfverklaarde dokter kweetnietwies, 1 met gegarandeerde genezing van alle aandoeningen.
Die zijn waar lang geleden het woord "kwakzalvers" werd bedacht.
Bij het passeren in 't lezen is dat voor mij altijd een even lachen, zowat de enige humor te vinden in dat gazetje.
Maar nu stond ik er meer bij stil. Ze geven de keus. Ze lokken de klanten, met klinkende namen en leuke beloften. Het staat de reklamelezer vrij om, al is het maar voor de gein, even te gaan zien.
Bij de kwakzalvers van de nazi's daarentegen, gaat het een orde verder. Als je weigert mee te gaan in hun kwakzalverij, pakken ze je loon af, je daarmee X uren doen werken voor niks, achtervolgen en vervolgen ze je, en worden gewelddadig als je weigert tam te zijn.
Dus, begin ik te beseffen dat het woord kwakzalver véél te positief is, voor de nazi gedoctoreerden-in-zakken-vullen-met-andermans-afgepakt-loon is is dat woord VEEL te positief.
Er dient een accurater woord te worden gevonden.
Oud 10 oktober 2021, 09:08   #24
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Niet als ge uw huis niet uit moogt he.
De collaborateur doelde allicht op hometrainer voor de tv of zo.
Pingpong tegen de celmuur.
Gewichtheffen achter tralies.
Babbelen tegen jezelf of in een micro voor een scherm.
Telewerken.
Telesporten.
Met nazi's die de lijn tappen om je dagboek te kennen en te weten of er iets in beslag te nemen valt.
Het Nieuwe Normaal.
Oud 10 oktober 2021, 09:18   #25
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
We hebben het trouwens niet over gevaccineerden of niet, want de corona holocaust vond plaats voor er zelfs maar vaccins toegediend werden.
Remember.
De maanden zonder vliegtuigsporen in de lucht.
De fallout van de holocaust tot op de dag van vandaag voelbaar.
Het door de nazi's beoogde doel lijkt zich te manifesteren. Hausse op huizen. Plots wèl bereid zoveel meer te betalen. Prijzen die sterk stijgen. Basisvoedsel dat na 10 jaar zelfde "eindelijk" terug duurder wordt. Beurskoersen die nieuwe hogere pieken scheren.
Tekorten van onderdelen van vanalles, door de geforceerde productie en handel stilstanden.

Ik voorspelde het vorig jaar in het begin al. Het blijkt. Heel die corona holocaust had enkel dat als motief. Na 10 jaar nog eens een crisis genereren. Het rentes instrument van de centrale planning zit aan nul. Ze hebben vorig jaar nieuwe spearheads vooruit gestuurd in hun oorlog tegen cash gebruik.
Zelfs met bewijs van legale herkomst cash geld, dus bewijs geen witwasserij, doen ze banken weigeren het om te zetten in rekening/giraal geld. Ze verbieden cash betaling van immo maar anderzijds "garanderen" ze maar 100000 per bank. Enerzijds het dagelijks gebruik van cash saboteren, anderzijds het opslag van waarde gebruik saboteren. Je beseft: de driestheid van hun oorlog tegen cash is een niveau opgeschoven.

Laatst gewijzigd door Erw : 10 oktober 2021 om 09:20.
Oud 10 oktober 2021, 12:15   #26
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Angst en maatregelen maken kinderen dikker, kortere levensverwachtingen ??

Je moet je eens afvragen wat de angst voor aids veroorzaakt heeft bij velen, tussen 17 en 77 jaar oud.

Het leven is mooi, maar heeft af en toe flinke kut-kantjes (oeps).

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2021, 12:51   #27
alpina
Europees Commissaris

alpina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Angst en maatregelen maken kinderen dikker, kortere levensverwachtingen ??

Je moet je eens afvragen wat de angst voor aids veroorzaakt heeft bij velen, tussen 17 en 77 jaar oud.
Vreemde vergelijking. Ik ken hoegenaamd niemand die angstig is om aids op te lopen, maar misschien vertoef ik niet in de juiste milieus.

De Covid-fobie is alomtegenwoordig en kan door niemand ontweken worden.

Nogal een verschil lijkt me.
alpina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2021, 13:04   #28
Jan Janssen
Minister-President

Standaard

Het enigste wat toegelaten was was 100% gericht op ouderen.

Oude peekes gaan met de bejaarde club elke dag fietsen, maar je kan moeilijk uwe kleine van 8 jaar 40km laten fietsen.

Het is me duidelijk geworden dat we heel snel van de oude peekes moeten afgeraken. Ze denken dat ze ooit een oorlog hebben meegemaakt maar dat is niet, ze denken dat ze voor welvaart hebben gezorgd maar dat is ook niet. Ze hebben gewoon voor een een grote put gezorgd en enkel aan hen zelf gedacht.
En voor de goede verstaander het gaat hier niet over de generatie van mijn grootouders maar de boomer generatie.

Laatst gewijzigd door Jan Janssen : 10 oktober 2021 om 13:04.
Jan Janssen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2021, 13:37   #29
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ken jij iemand die ooit schrik had om aids op te doen ??
Oud 10 oktober 2021, 15:38   #30
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ken jij iemand die ooit schrik had om aids op te doen ??
Homo's toch wel ja, zeker toen er nog een voorlichtingsprogramma was die gericht was naar die groep. Nu mag dat niet meer wegens stigmatiserend.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2021, 17:53   #31
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alpina Bekijk bericht
Vreemde vergelijking. Ik ken hoegenaamd niemand die angstig is om aids op te lopen, maar misschien vertoef ik niet in de juiste milieus.

De Covid-fobie is alomtegenwoordig en kan door niemand ontweken worden.

Nogal een verschil lijkt me.
Dat was helemaal geen 'vergelijking'. Er werd niets gezegd over meer en minder, dus niet vergeleken. Juist maar twee feiten aangehaald.

En er is geen corona-fobie. Er is alleen corona en er zijn veiligheidsmaatregelen. En wappies. En anti-vaxers.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)

Laatst gewijzigd door De schoofzak : 10 oktober 2021 om 17:55.
Oud 10 oktober 2021, 17:55   #32
gunter5148
Perm. Vertegenwoordiger VN

gunter5148's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat was helemaal geen 'vergelijking'.
En er is geen corona-fobie. Er is alleen corona en er zijn veiligheidsmaatregelen.
er zijn alleen maatregelen.
Oud 10 oktober 2021, 19:10   #33
alpina
Europees Commissaris

alpina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat was helemaal geen 'vergelijking'. Er werd niets gezegd over meer en minder, dus niet vergeleken. Juist maar twee feiten aangehaald.

En er is geen corona-fobie. Er is alleen corona en er zijn veiligheidsmaatregelen. En wappies. En anti-vaxers.
Aha, dat was geen vergelijking. Dus je zegt eigenlijk zelf dat jouw opmerking over AIDS hier gewoon random is neergezet en eigenlijk totaal irrelevant is in deze discussie.

Daar ben ik mee akkoord.
alpina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2021, 12:57   #34
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
er zijn alleen maatregelen.
Ja dokter.

Oud 11 oktober 2021, 12:59   #35
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Aha, dat was geen vergelijking. Dus je zegt eigenlijk zelf dat jouw opmerking over AIDS hier gewoon random is neergezet en eigenlijk totaal irrelevant is in deze discussie.

Daar ben ik mee akkoord.
Een vergelijking zou zijn: die heeft meer last veroorzaak dan die ander. Meer en minder dus.
Nu zijn het twee vaststellingen.

Voor de meesten zeer goed verstaanbaar, vermoed ik.

Oud 11 oktober 2021, 13:04   #36
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Er is een klein epidemietje, en een gigantische hysterie met totaal waanzinnige dwingelandij maatregelen die pure kwakzalverij waren, want veel schade en geen enkel resultaat.
Oud 11 oktober 2021, 13:04   #37
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Daar ben ik mee akkoord.
2

Er zijn trouwens ook maanlandingen geweest.

Laatst gewijzigd door patrickve : 11 oktober 2021 om 13:04.
Oud 11 oktober 2021, 13:07   #38
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Een vergelijking zou zijn: die heeft meer last veroorzaak dan die ander. Meer en minder dus.
Nu zijn het twee vaststellingen.

Voor de meesten zeer goed verstaanbaar, vermoed ik.
AIDS is lang een dodelijke ziekte geweest waar zo goed als niemand schrik van had, en waar men nooit enige normale burger voor lastig heeft gevallen.

Corona is een bijzonder weinig dodelijke ziekte geweest waar men veel volk den daver op het lijf voor heeft gejaagd en onvoorstelbaar domme dingen met veel dwingelandij heeft opgedrongen en enorm veel maatschappelijke zaken al dan niet irreversiebel heeft voor opgeblazen.

AIDS kan iedereen doden met vrij grote kans ; corona kan enkel maar totaal nutteloos en versleten volk doden met weinig kans.
Oud 11 oktober 2021, 13:45   #39
gertc
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Interessant. Dat er kinderen dikker geworden zijn tijdens de pandemie wil ik nog best aannemen. Dat dit een impact heeft op de levensverwachting betwijfel ik toch.
We hebben hier een nieuwe wetenschap-ontkenner.
gertc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2021, 13:50   #40
gertc
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Gisteren nog gezonde jonge mensen gezien die op een plaats waar het niet verplicht was, en bovendien buiten, met mondmaskers rondliepen.
En dan zijn er nog idioten die beweren dat er geen corona-fobie bestaat...
gertc is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be