![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#21 | ||
|
Minister-President
|
Citaat:
Ik zie trouwens niet in waarom met zich zou moeten verontschuldigen voor een programma dat voor 2/3 is uitgevoerd door de traditionelen. Of....... het moet zijn dat u ook verontschuldigingen eist van de t raditionelen?
|
|
|
|
|
#22 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Wat dat 70 punten-programma betreft, niet alles wat daarin staat hoort verketterd te worden. Maar het zou de geloofwaardigheid van het VB een boost geven mochten ze eens bepaalde punten schrappen.
|
|
|
|
#23 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Buisseret werd veroordeeld wegens aanranding van de eerbaarheid, geen verkrachter, geen pederast. Ik weet wel, de waarheid heeft geen rechten bij u.
|
|
|
|
|
#24 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Je wil toch dat Vlaanderen tegen elke prijs in Belgie moet blijven ja?
|
|
|
|
|
#25 | ||
|
Minister-President
|
Citaat:
Laatst gewijzigd door WYSIWYG : 9 oktober 2021 om 11:17. |
||
|
|
|
|
|
#26 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
BDW heeft 2 blanco-checks gekregen van mij (2014 en 2019), een derde krijgt hij niet meer. Daar zijn eerst duidelijke publieke beloften voor nodig. Enne, de kiezers bepalen zelf wel wie of wat "zuiver" is.
"Je kan niet zeggen dat de zwart-gele leeuw een symbool van de collaboratie is. (klik)" (Bruno De Wever - historicus) ![]() Laatst gewijzigd door Zipper : 9 oktober 2021 om 11:26. |
|
|
|
|
|
#27 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Sommige mensen blijven stilstaan in 44. Ik veronderstel dat toen de VU oud SS in de rangen had de collaboratie zo geen rol speelde.
|
|
|
|
|
#28 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Let wel, over het feit dat het VB op een meer radicale wijze aanstuurt op Vlaamse onafhankelijkheid en het opdoeken van België/Belgique zul je van mij geen kritiek horen.
Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord Zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort. Laatst gewijzigd door quercus : 9 oktober 2021 om 11:23. |
|
|
|
|
|
|
#29 | |
|
Minister-President
|
Dit klopt niet Zipper. BDW had enkele duizenden stemmen tekort. Herinnert u zich nog de reportage van Jambers over BDW en de verkiezingen, waarbij BDW helemaal niet gelukkig was met de schitterende uitslag omdat hij goed besefte dat hij tegen een blok van Belgisch-nationalisten zou komen te staan. Hetzelfde wat nu met Vivaldi gebeurd is. Die smeerlappen roken je gewoon uit. Pas op het moment dat N-VA of een kartel van Vlaams-nationalisten -zoals de PS nu - incontournable zullen zijn, kan er hier iets veranderen. Vivaldi heeft dat nog maar eens bewezen. Ook het bewust uit elkaar trachten te spelen van N-VA en VB door de traditionelen kadertje in die tactiek. Ze zijn als de dood voor het moment dat de N-VA massaal (niet hier en daar) het cordon zou doorbreken. 2024 is het ideale moment met al die samenvallende verkiezingen.
|
|
|
|
|
#30 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
#31 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Bart zal de Forza Flandria meer dan nodig hebben voor zijn derde ambts termijn als burgemeester. |
|
|
|
|
|
|
#32 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Het scenario dat u schetst (coalitie van de twee Vlaams nationalistische partijen) zou inderdaad zeer wenselijk zijn, ik vraag niet liever. Maar dasrvoor moet er bij het VB wel een en ander veranderen.
|
|
|
|
#33 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ik wil het wel uit zijn mond horen.
|
|
|
#34 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Hoop doet leven, maar in dit geval is hoop tamelijk onrealistisch.
|
|
|
|
|
#35 | |
|
Minister-President
|
Dat zou een fout zijn die de traditionelen opnieuw zouden toejuichen , want dan loopt hij het risico van de liberale kant van de N-VA te verliezen en dat zou een meerderheid samen wel eens kunnen dwarsbomen. Het is dansen op een slappe koord.
|
|
|
|
|
#36 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#37 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Strategie mijn gat. Hij moet openlijk verklaren dat het VB geen tegenstander meer is, maar een medestander.
|
|
|
#38 | |
|
Minister-President
|
Juist. BDW gaat de kans niet laten liggen nu hij nog maar eens ervaren heeft hoe laf en achterbaks de traditionelen en Groen zijn. Zeker niet in 2024. Trouwens als hij het cordon doorbree’t heeft hij ineens een hele groep achter zich, want het VB zal automatisch inbinden om hun enig mogelijke partner te vriend te houden. Dat is de opportuniteit juist in 2024.
Laatst gewijzigd door WYSIWYG : 9 oktober 2021 om 11:50. |
|
|
|
|
|
|
#39 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#40 | |
|
Minister-President
|
Dat zal niet gebeuren. Waarom legde ik hierboven al uit.
|
|
|