![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
Bekijk resultaten enquête: Wat is jouw sterfkans bij Covid? (zie test) | |||
groter dan 1/10 |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
tussen 1/10 en 1/100 |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
tussen 1/100 en 1/1000 |
![]() ![]() ![]() |
1 | 5,26% |
tussen 1/1000 en 1/10000 |
![]() ![]() ![]() |
6 | 31,58% |
tussen 1/10000 en 1/100000 |
![]() ![]() ![]() |
8 | 42,11% |
tussen 1/100000 en 1/1000000 |
![]() ![]() ![]() |
3 | 15,79% |
kleiner dan 1/1000000 |
![]() ![]() ![]() |
1 | 5,26% |
Aantal stemmers: 19. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er zijn hier nu al verschillende mensen die gedemonstreerd hebben dat ze het concept "kans" niet begrijpen.
Wat is de kans om "5" te gooien met een dobbelsteen ? Jij zegt dan "onbekend" zekers ![]() En Jantje zegt: 1 op 2. Het kan 5 zijn, of geen 5 zijn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() Als je leeft, dan ga je ooit ook dood, wanneer dat weet je niet dat is de enige zekerheid en werkelijkheid die je hebt en die is voor iedereen gelijk, een kansberekening verandert daar niks aan. Tenzij je door die kansberekening je laat vaccineren en dan sterft door bijwerkingen, dan heb je net en vroegtijdig je eigen dood veroorzaakt door de kansberekening te maken om je dood te vermijden....dan heb je dus eigenlijk zelfmoord gepleegd door de kansberekening voor covid uit angst om dood te gaan. ![]()
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat is er in hemelsnaam mis met het overwegen van de kans op een auto-ongeluk, de kans op het winnen van de lotto, de kans op een vliegtuigongeluk, de kans op vroegtijdig overlijden aan hartproblemen,...? Als men met kleine inspanningen kansen op onheil kan verlagen of met kleine inspanningen kansen op positieve dingen kan verhogen, dan is dat toch de moeite? Mijn kans om te sterven aan COVID is 1/250.000. Die van mijn 90-jarige grootmoeder zal veel veel groter zijn. Die informatie is toch nuttig om te bepalen hoe voorzichtig ik moet zijn? Voor mezelf is het risico totaal verwaarloosbaar, dus voor mezelf heeft geen zin om mezelf te gaan beperken. De nadelen wegen immers niet op tegen de voordelen. Mijn grootmoeder daarentegen kan beter wel wat voorzichtig zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Dat je op je tijd doodgaat of dat je je eigen dood bespoedigt en vroegtijdig kan sterven door je beslissing na een kansberekening te maken waardoor je dan kunt overlijden aan de gevolgen van vaccinatie? En wat mogen de voordelen zijn van vaccinatie? Dat je nu al een derde prik moet halen om beschermd te kunnen zijn want de vorige 2 prikken werken maar beperkend om je te beschermen tegen onheil door het coronavirus? En je kunt ook nog eens last krijgen van schadelijke vaccin bijwerkingen. Wel, dan heb je vast ook al een kansberekening gemaakt, gebaseerd op de cijfers over vaccinatiedoden en niet-herstelde vaccinatie slachtoffers, om je kans te berekenen en te verlagen om te overlijden of geen schade door vaccinatie op te lopen? Of niet? Is dat niet de moeite om ook te overwegen? ![]() Je bent bang voor het coronavirus om dood te gaan maar niet om dood te gaan door bijwerkingen van vaccins tegen dat virus? Daarvoor maak je dan geen kansberekening om je onheil te verlagen? Waarom niet?
![]() |
![]() |
#25 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zoals ik dus zegde, er zijn hier mensen die het concept van kans niet begrijpen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ben absoluut niet bnag om te sterven van het coronavirus, net omdat mijn kans op sterfte ongelooflijk klein is (1/250.000). Mijn kans om te sterven door het nemen van het vaccin is natuurlijk nog kleiner. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Niet? Waarom niet? ![]()
![]() |
![]() |
#28 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Je neemt het vaccin dus niet omdat je kans om te sterven door het coronavirus ongelooflijk klein zou zijn? Nu zijn we er.. Maar die kansberekening geeft geen garantie dat je geen coronavirus oploopt en toch nog, als 'zeldzaam geval', eraan kunt sterven, een kansberekening maken is dus volkomen nutteloos.. ![]()
![]() |
![]() |
#29 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kansberekening gezondheid algemeen.
De meeste studies tonen aan dat je al lang dood bent voor wie ze alle invult.
![]() |
#30 |
Europees Commissaris
|
![]() 1 op 12000
Zoals ik al dacht, niet de moeite om me druk over te maken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Gouverneur
|
![]() 1/35714 om te sterven, 1/2817 om in het ziekenhuis te geraken.
Werd volgens de FAQ ontwikkeld en getest in de lente en zomer van 2020, dus ja ... Laatst gewijzigd door Knuts : 11 oktober 2021 om 16:29. |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 1/6757 Bon, we blijven dus zonder vaccin.
![]() |
#35 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Niemand kan daar een getal op plakken.
Hoeveel groter is de kans als je covid opdoet wanneer je reeds een zware griep opgedaan hebt? |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ook de dorpsidioten zitten vandaag op het internet ipv op cafe. Laatst gewijzigd door denkimi : 11 oktober 2021 om 16:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Ga maar na. De regering De Wever is een voortzetting van de regering Di Rupo. Er wordt op dezelfde plaatsen bespaard en gesmost. We zijn gestrikt. In de meltingpot gaat alles kapot. Fietsers en voetgangers zijn sterke weggebruikers. Autodebielisten zijn zwakke weggebruikers. Ze kunnen zichzelf niet voortbewegen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Om een hoge levensverwachting te hebben moet ge daarentegen aan de andere kant van het land zijn. Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik neem het om de activiteiten die ik wil doen te kunnen doen, zonder telkens een test te moeten afleggen. Kansberekeningen maken is helemaal niet nutteloos. Je kan je gedrag er op afstemmen als je vindt dat de kans erg hoog is. Voor een 90-jarige is de kans op overlijden aan covid erg hoog. Voor hen is het logisch om zich extra te beschermen als ze nog wat langer willen leven. Bij mij is de kans verwaarloosbaar dus het nadeel van mezelf beschermen weegt niet op tegen het voordeel. Snap jij eigenlijk wat een kans betekent? |
|
![]() |
![]() |