Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 oktober 2021, 16:19   #21
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door discuz Bekijk bericht
Ziek en coronatest nodig? Binnenkort hoef je niet meer langs de huisarts

Wie ziek is, hoeft binnenkort niet meer langs de huisarts voor een coronatest, maar zal rechtstreeks naar een testcentrum kunnen. Dat hebben de ministers van Volksgezondheid vandaag beslist.
Ik dacht dat dit sowieso al kon.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2021, 16:38   #22
gertc
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Wat De Backer schrijft, is confronterend. Hij houdt media en journalisten een spiegel voor. En hij is niet de enige. In steeds meer analyses over de crisis duikt op dat media niet altijd een fraaie rol hebben gespeeld. Je leest en hoort het van academici, van politici en van zowat iedereen die ventileert op sociale media. Vraag is wat wij - media en journalisten - daarmee doen.
De verkoopcijfers al eens bekeken? Zo voortdoen, de aandeelhouder wilt graag nog een nieuw kasteel kopen.
gertc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2021, 16:58   #23
gertc
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vanderzapig Bekijk bericht
Hier een factcheck van de MSM leugens:

https://threadreaderapp.com/thread/1...564738567.html

Draad - Dat Urk het onwijs goed doet, ondanks een hele lage injectiegraad is voor de media en de overheid een ongemakkelijke waarheid. Vandaag staan de media weer bol van corona hel en verdoemenis in de #Biblebelt. Zullen we ff een rondje Biblebelt doen?

We beginnen natuurlijk bij #Urk. Hier zijn gisteren 4 positieve testen (paniek!), 0 ziekenhuisopnames sinds eind augustus en 0 coronagerelateerde overlijdens sinds eind mei (!) te bespeuren. En dat met 30% injecties. #BibleBelt

In #Staphorst gaan ze klaarblijkelijk op zondag massaal naar de teststraat, gisteren waren daar 31 positieve testen. De afgelopen 4 weken zijn er 3 mensen + positieve test opgenomen in het ZH. Er zijn sinds 1 juni geen overlijdens meer gemeld. Zou het leger al ingezet worden?

Dan hebben we #Uddel, wat valt onder de gemeente Apeldoorn. Van de 163.818 inwoners uit deze gemeente hebben 30 personen gisteren positief getest. De afgelopen 3 weken zijn er 2 ZH opnames gemeld. Sinds 7 september is er 1 coronagerelateerd overlijden geweest.

En dan nog #Elspeet, wat valt onder de gemeente Nunspeet. 27.481 inwoners. Ja, daar loopt het de spuigaten uit hoor. Met gisteren 4 positieve testen, 0 ziekenhuisopnames sinds 13 september en 5 doden sinds 2 mei.

Zullen we dan in #Barneveld een echte corona ramp aantreffen? 59.082 inwoners en op zondag testten daar 24 mensen positief. De afgelopen twee weken zijn daar 2 mensen opgenomen in het ZH met een positieve test. Sinds 23 juni is hier geen overlijden meer gemeld.

Om niet teveel in herhaling te vallen zal ik als laatste #Scherpenzeel uit de Biblebelt als voorbeeld aanhalen. 9.880 inwoners en op zondag 4 positieve testen. Sinds 9 mei is hier 1 ziekenhuisopname gemeld met een positieve test. Sinds 24 januari geen enkel overlijden.

Feiten checken is niet meer van belang bij de media.
Een positieve test = geen ziektegeval of aangetoonde besmettelijkheid. Het is ordinaire propaganda om de heilige vaccinatiegraad omhoog te brengen, terwijl er niets aan de hand is in de #BibleBelt.
Dank je. Ik heb even de 4 gemeenten waar de inwonersaantallen erbij staan bekeken. Samen gaat het dus over 260000 inwoners met 62 positieve testen en 4 ziekenhuisopnames de laatste 2 of 3 weken.
Omgerekend is dat dus 240 positieve testen per miljoen (Belgie zit op dit moment op 290), en 15 ziekenhuisopnames op 2 of 3 weken tijd. België zit, ongetwijfeld dank zij de gigantisch goede werking van het vaccin, op 34 opnames PER WEEK...
gertc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2021, 19:00   #24
IJsboer
Europees Commissaris

IJsboer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan Janssen Bekijk bericht
Daar was toch heel de vaccinatie campagne toch op gebaseerd, dat u zich moet vaccineren om andere te beschermen.
Dat was vooral het "blijf in uw kot" verhaal.

Vaccinaties dien om de zorg minder te belasten met nutteloos lomp hersenloos ziek gewicht.
IJsboer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2021, 06:05   #25
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TV-verslaafde Bekijk bericht
Maar in een democratie mag je geen minderheden onderdrukken. Verboden.
Er is een verschil tussen actief onderdrukken, en gans de maatschappij ontwrichten voor hun specifieke noden.

Citaat:
De minderheid mag een beetje zagen en meer rechten hebben die niet....
Dat zou het inderdaad moeten zijn. Maar vorig jaar hebben we 99% hun leven overhoop gegooid om 1% hun specifieke zware problemen trachten op te vangen.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2021, 06:42   #26
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Het Nieuwsblad over de nieuwe lockdown in Letland, zonder cijfers, niet van besmettingen of ziekenhuisopname. Geen cijfers maar het zijn wel ‘dramatische coronacijfers’, awel, geef die dan.

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20211020_96662980

.

Laatst gewijzigd door Hoofdstraat : 21 oktober 2021 om 06:43.
Oud 21 oktober 2021, 07:03   #27
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gertc Bekijk bericht
De verkoopcijfers al eens bekeken? Zo voortdoen, de aandeelhouder wilt graag nog een nieuw kasteel kopen.
Dat is het grote probleem natuurlijk. Fear Sells Papers.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2021, 07:36   #28
discuz
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Dat is het grote probleem natuurlijk. Fear Sells Papers.
Het gekke is dat veel experten het grondig met uw analyse eens zijn. Tom Wenseleers, internationaal bekend omwille van zijn cijferwerk over Delta: "De oplossing ligt voor de hand: minder sensationele koppen in HLN!"

Ik vind het zo jammer dat veel intelligente mensen toch ook zo naïef en hypocriet lijken, ik snap dat niet. Als je een samenleving bouwt die extreem competitief en egoïstisch is en aan korte termijndenken doet, dan moet je niet komen zagen en zeuren dat de media daar een weerspiegeling van zijn.

Het is het een of het ander, mensen. Als extreme competitiviteit schadelijke gevolgen heeft, dan is dat natuurlijk in de meeste contexten zo, in de wetenschap, in het onderwijs, in de zakenwereld en in de media, in de sport, enzovoort.

Als je daar iets wil aan doen zal je OVERAL de knop van competitie wat lager moeten draaien en zelf het goeie voorbeeld moeten geven. Nooit eerder in de menselijke geschiedenis is er zoveel wetenschappelijke informatie gecommuniceerd naar de bevolking toe. En ondanks dat, kijk eens wat een puinhoop...

Laatst gewijzigd door discuz : 21 oktober 2021 om 07:39.
discuz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2021, 07:48   #29
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Dat is om de niet gevaccineerden te motiveren.
Manipulatie dus. Terwijl dat vaccin na een paar maand eigenlijk zo goed als waardeloos is.
Oud 21 oktober 2021, 08:05   #30
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door discuz Bekijk bericht
Ik vind het zo jammer dat veel intelligente mensen toch ook zo naïef en hypocriet lijken, ik snap dat niet. Als je een samenleving bouwt die extreem competitief en egoïstisch is en aan korte termijndenken doet, dan moet je niet komen zagen en zeuren dat de media daar een weerspiegeling van zijn.
Mocht men consequent egoistisch en competitief bent, en aan korte termijn denken doet, dan zou gelijk welke lulkoek over "je moet iets doen voor de anderen" ook niet pakken he. In een consequent egoistische en competitieve maatschappij zou die propaganda niet pakken he. "Doe het voor de ouderen" - "huh, kan mij niet schelen, ik ben een egoistische jongere en daar ben ik fier op, dat die oude krepeert".
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2021, 08:05   #31
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Maar natuurlijk, wat had ge gedacht? Dat het nu plots anders zou zijn?
De media, wetenschap en politici (na strenge selectie) dienen een globaal agenda waarvoor ze het script ontvingen om allen hetzelfde woord te belijden. Die fouten bleken later pure moedwil omdat men eind 2019 al wist dat vaccins en vaccins alleen de exit strategie zijn.
Ik herhaal: dit land alleen zal tot een miljard vaccins per jaar produceren met groeiende capaciteit.
Dat vaccins werken of niet is irrelevant als de cijfers in hun economie maar boomen. Maar dat is complotdenken he, laat ons verder de officiële narratief geloven en de volgende generatie aan de duivel overleveren.
Oud 31 oktober 2021, 13:15   #32
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Onbekend of ze wel of niet gevaccineerd was, waarschijnlijk niet vanwege de nierdialyse en kanker.

---
Mama van betreurde voetballer François Sterchele overleden aan coronavirus

Mama Sterchele, die liep onlangs echter het coronavirus op en lag verschillende dagen in het ziekenhuis, waar ze overleed aan de ziekte.

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20211031_93162822

later in het artikel:

“Ik wacht op een donornier”, zei drie jaar terug. “Drie keer per week onderga ik een dialyse, telkens van vier uur. Vorig jaar had ik ook opnieuw kanker, maar daar ben ik inmiddels van genezen.
Oud 1 november 2021, 17:37   #33
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Onbekend of ze wel of niet gevaccineerd was, waarschijnlijk niet vanwege de nierdialyse en kanker.

---
Mama van betreurde voetballer François Sterchele overleden aan coronavirus

Mama Sterchele, die liep onlangs echter het coronavirus op en lag verschillende dagen in het ziekenhuis, waar ze overleed aan de ziekte.

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20211031_93162822

later in het artikel:

“Ik wacht op een donornier”, zei drie jaar terug. “Drie keer per week onderga ik een dialyse, telkens van vier uur. Vorig jaar had ik ook opnieuw kanker, maar daar ben ik inmiddels van genezen.
Of ze gevaccineerd was of niet maakt niets uit. Ze is gestorven door corona.
De onderliggende aandoening zal ook wel een impact hebben gehad.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2021, 08:01   #34
Jan Janssen
Minister-President

Standaard

Gelukkig komt België ook nog eens positief in de pers.

De Jansens vaccins wegschenken aan de arm negertjes. Straks krijgen we weeral een proces aan ons broek voor een nieuwe volkerenmoord.

https://www.hln.be/medisch/belgie-sc...ovax~a79689b2/
Jan Janssen is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:54.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be