Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 oktober 2021, 09:51   #21
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Juist ja, uw rijk van de vrijheid is aangebroken, herinner U.
Dat toont aan hoe het met de verstandelijke capaciteiten van onze gemiddelde burger zit. Ze kunnen niet zelfstandig denken en zelfstandig een risico inschatten.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2021, 09:51   #22
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

TheFourHorsemen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Zoals elke verstandige mens verwacht had, de vierde golf is er. Logisch ook want sinds 1 oktober is het klootjesvolk weer hersenloos aan de gang.
Gelukkig zal het dankzij de vaccinaties wel meevallen.
"We moeten ons opsluiten zodat we ons niet moeten opsluiten"
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2021, 09:52   #23
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwinp Bekijk bericht
ik doe niet meer mee, iedereen heeft de kans gehad om een vaccin te nemen, ik doe mijn mondmasker nog met véél tegenzin aan omdat het verplicht is op de werkvloer (zorgsector)

voor de rest loslaten en los laten, trop is teveel
Ha, maar ge gaat nu in uw gezicht krijgen wat ge vorig jaar stond te verdedigen he. Gij gaat ook gedwongen worden hoor, en deze keer tegen uw goesting.

Eerst kwamen ze voor de communisten, maar ik was geen communist he. Welnu, ze komen nu voor U. Maar ondertussen juicht het volk, zoals gij stond te juichen destijds. De val is dichtgeklapt, maar nu pas vindt ge dat het een val is he.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2021, 09:54   #24
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwinp Bekijk bericht
ik doe niet meer mee, iedereen heeft de kans gehad om een vaccin te nemen, ik doe mijn mondmasker nog met véél tegenzin aan omdat het verplicht is op de werkvloer (zorgsector)

voor de rest loslaten en los laten, trop is teveel
Ze gaan wel een zondebok vinden om de schuld te geven, ongevaccineerde zwangere vrouwen, kinderen, moslims, ...
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2021, 09:54   #25
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat toont aan hoe het met de verstandelijke capaciteiten van onze gemiddelde burger zit. Ze kunnen niet zelfstandig denken en zelfstandig een risico inschatten.
Nee, nee, nee, als genoeg volk gevaccineerd was, ging het rijk van de vrijheid er zijn, en gij stelde dat ook. Het was enkel maar een kwestie van prikjes. We gingen de vrijheid tegemoet, vanaf deze zomer. Of vanaf einde deze zomer. Herinner U dat. Het was nu, dank zij de vaccins, voorbij. Herinner U al uw discours over hoe efficient het vaccin niet is. Hoe het de gevaccineerden goed beschermt. Hoe, met een jaarlijks prikje, alles in orde kwam.

En nu kom je af dat mensen maar "moesten opletten". Nee, zoals vorig jaar, en zoals nu, en zoals in de toekomst, komen epidemieen gewoon langs, en kunt ge die niet tegenhouden. Is er geen rijk van de vrijheid meer, ooit, als je denkt dat je dat wel moet doen.
Oud 21 oktober 2021, 09:55   #26
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het is mij ook al opgevallen dat mensen van de ene dag op de andere weer helemaal alles loslaten. Precies of Covid weg is.
Afstand houden, ontsmetten en geen fysiek contact zijn nog altijd ‘de regel’.
En ik doe mijn FFP2 masker nog altijd aan in winkels en op drukke plaatsen.
Maar binnenkort gaat dat allemaal weer dicht hoor. En hebt ge uw rijk van de vrijheid met uw FFP2 masker, en uw CST, en wat weet ik nog allemaal, uit te stellen tot volgende zomer, voor een maand of 2. Hoewel, gezien deze zomer slechter was dan de vorige, zal de volgende misschien niet eens "een maand van de pseudo vrijheid" toelaten.

Laatst gewijzigd door patrickve : 21 oktober 2021 om 09:56.
Oud 21 oktober 2021, 09:57   #27
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maar binnenkort gaat dat allemaal weer dicht hoor. En hebt ge uw rijk van de vrijheid met uw FFP2 masker, en uw CST, en wat weet ik nog allemaal, uit te stellen tot volgende zomer, voor een maand of 2.
Maar dan gaan ze nieuwe vaccins hebben en moeten we ook tijdens de zomer in lockdown tot iedereen z'n 4 prikken heeft gekregen.
Oud 21 oktober 2021, 09:57   #28
Weyland
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Gewoon verder amuseren. Pandemieën horen bij het leven.
Weyland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2021, 09:57   #29
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Minister Vandenbroucke waarschuwt: "Vierde coronagolf is begonnen, cijfers zullen komende dagen fors stijgen"
De vierde coronagolf is een feit en de komende dagen zal het aantal besmettingen en ziekenhuisopnames fors toenemen. Dat zegt minister van Volksgezondheid Frank Vandenbroucke (Vooruit) in "Terzake". De minister roept op om het mondmasker te blijven gebruiken, ook al is het niet meer verplicht.

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2021/10...lijk-in-een-v/
FVDB speelt zijn rol, maar beslist niet alleen hee. Het lijkt me extreem onwaarschijnlijk dat men een politiek akkoord kan vinden voor nieuwe lockdowns gewoon omdat een perfect voorspelbare stijging in infecties nu ook effectief aan het worden is. Met een vaccinatiegraad die van de hoogste van europa is, heeft de bevolking maximaal gedaan wat ze KON doen.
Ik ga zeker niet terug met een mondmasker beginnen rondlopen. No way.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2021, 09:59   #30
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

In weerwil van de vaccins, toch nog zo'n verhoging van besmettingen (niet zo verwonderlijk) en van hospitalisaties (vind ik iets verwonderlijker).

Wat had dat niet gegeven, mochten meer mensen geluisterd hebben naar de onnozelaars van anti-vaxers ???
Laat staan mocht de wetenschap er nog niet in geslaagd zijn een vaccin te ontwikkelen.

Hoe gaat het Schoofken zich gedragen de volgende dagen en weken?
Alleen een masker dragen 1) als binnen de anderhalve meter met vreemden niet gegarandeerd kan worden, en 2) buiten, mocht ik onverhoopt in een massa mensen, "schouder aan schouder" terecht komen. 3) als er bezoek komt of ik op bezoek ga, vb. kleinkinderen, de schuif- of andere raam open.

Zo'n drama vind ik dat ook weer niet hoor, beste vrijheid-kreters.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2021, 10:00   #31
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
In weerwil van de vaccins, toch nog zo'n verhoging van besmettingen (niet zo verwonderlijk) en van hospitalisaties (vind ik iets verwonderlijker).
Daarvoor moet je een kieken zijn om niet te beseffen dat die proportioneel zijn he.

Citaat:
Wat had dat niet gegeven, mochten meer mensen geluisterd hebben naar de onnozelaars van anti-vaxers ???
Laat staan mocht de wetenschap er nog niet in geslaagd zijn een vaccin te ontwikkelen.
Hetzelfde ongeveer. Zoals vorig jaar. Niks ergs.
Oud 21 oktober 2021, 10:01   #32
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
FVDB speelt zijn rol, maar beslist niet alleen hee. Het lijkt me extreem onwaarschijnlijk dat men een politiek akkoord kan vinden voor nieuwe lockdowns gewoon omdat een perfect voorspelbare stijging in infecties nu ook effectief aan het worden is.
Geef toe, je bent er nu ook niet zeker van he Uw "we spuiten ze allemaal met dwang in en de waanzin is dan voorbij" faalt bitter, niewaar !
Oud 21 oktober 2021, 10:02   #33
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Maar dan gaan ze nieuwe vaccins hebben en moeten we ook tijdens de zomer in lockdown tot iedereen z'n 4 prikken heeft gekregen.
We zullen dan al aan 7 of 8 zitten, maar dat is niet eens het punt. Het systeem is nu permanent, want vanaf nu gaat het gevaccineer afbrokkelen.
Oud 21 oktober 2021, 10:03   #34
Weyland
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Zoals elke verstandige mens verwacht had, de vierde golf is er. Logisch ook want sinds 1 oktober is het klootjesvolk weer hersenloos aan de gang.
Jij komt uit april 2020. Nog meer overtuigd dat Belgicisten lomp zijn. Tja, een neiging om zich aangetrokken te voelen tot schapenideologie is het.

Nu ja, heeft er niks mee te maken.

Laatst gewijzigd door Weyland : 21 oktober 2021 om 10:05.
Oud 21 oktober 2021, 10:03   #35
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
jaja, lockdowns... waarvan we nu ondertussen weten dat ze geen effect hebben. nog effe volhouden!
Komaan, nog een maandje of 2! Hoogstens tot juli 2020!

Ow...
Oud 21 oktober 2021, 10:04   #36
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nee, nee, nee, als genoeg volk gevaccineerd was, ging het rijk van de vrijheid er zijn, en gij stelde dat ook. Het was enkel maar een kwestie van prikjes. We gingen de vrijheid tegemoet, vanaf deze zomer. Of vanaf einde deze zomer. Herinner U dat. Het was nu, dank zij de vaccins, voorbij. Herinner U al uw discours over hoe efficient het vaccin niet is. Hoe het de gevaccineerden goed beschermt. Hoe, met een jaarlijks prikje, alles in orde kwam.

En nu kom je af dat mensen maar "moesten opletten". Nee, zoals vorig jaar, en zoals nu, en zoals in de toekomst, komen epidemieen gewoon langs, en kunt ge die niet tegenhouden. Is er geen rijk van de vrijheid meer, ooit, als je denkt dat je dat wel moet doen.
Helaas, we zitten nog niet aan 110% gevaccineerden.

Stoute antivaxers.
Oud 21 oktober 2021, 10:06   #37
Weyland
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Ik ga me nog minder van autoriteiten aantrekken hoor
Oud 21 oktober 2021, 10:06   #38
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat mochten we toch ook wanneer we gevaccineerd werden?

Of is het 'Rijk van de vrijheid' gewoon hetzelfde als vorige zomer: nog steeds tal van maatregelen?

Ongelooflijk eigenlijk... we moesten gevaccineerd worden opdat de maatregelen zouden wegvallen en we terug normaal mochten doen.

Nu zijn we massaal gevaccineerd en gaat u ons verwijten dat we - nu de maatregelen zijn weggevallen - terug normaal doen...

Het rijk van de vrijheid werd beloofd, maar wie er gebruik van maakt is volgens Dadel 'klootjesvolk'.
Oud 21 oktober 2021, 10:22   #39
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht

Of is het 'Rijk van de vrijheid' gewoon hetzelfde als vorige zomer: nog steeds tal van maatregelen?

Ongelooflijk eigenlijk... we moesten gevaccineerd worden opdat de maatregelen zouden wegvallen en we terug normaal mochten doen.

Nu zijn we massaal gevaccineerd en gaat u ons verwijten dat we - nu de maatregelen zijn weggevallen - terug normaal doen...

Het rijk van de vrijheid werd beloofd, maar wie er gebruik van maakt is volgens Dadel 'klootjesvolk'.
Voor hem is iedereen buiten zijn groepje klootjesvolk, zo worden we ook behandeld door Van Ranst en Co
Oud 21 oktober 2021, 10:25   #40
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht

Maar dat ‘rijk van de vrijheid’, daar heeft bij mijn weten geen enkele Belgische beleidsverantwoordelijke over gesproken. Integendeel, er werd gewaarschuwd dat Covid nog altijd aanwezig was en dat men dus nog altijd voorzichtig moest zijn met ‘contacten’.
En dat ‘klootjesvolk’? Ja, daar blijf ik bij. Als je zelf niet kan nadenken en risico’s inschatten dan ben je deel van een hersenloze menigte.
Ik heb er onlangs nog over gesproken met de huisarts. Die vond ook dat er ineens weer veel te nonchalant werd gedaan.
De vierde golf zal wel weer de schuld zijn van ‘anderen’.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:45.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be