![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, .... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Vlaamse wolven eten vooreal ree en everzwijn Laatst gewijzigd door Jakko : 25 oktober 2021 om 13:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() .
Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 25 oktober 2021 om 13:11. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Europees Commissaris
|
![]() De ironie wil dat degenen die klagen over het teveel aan everzwijnen dezelfde zeveraars zijn die tegen de wolf fulmineren, niet wetende dat de wolf net everzwijnen verorbert.
![]() |
#24 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is al goed, een wolf gaat als een bloeddorstige maniak kuddes uitroeien, ipv bij de eerste gevelde prooi eens goed te schranzen.
De wolf was het de enige roofdier dat voorkwam tot ergens in de 19de eeuw in deze omgeving everzwijn kan vangen. En dan alleen de zwakste onder die everzwijnen. Maar tja, als je 11 000 000 stuks kiesvee (5 000 000 was al te veel) opeen pakt waar er maar plek is voor een paar 100 000, dan moet er iets wijken. Wolven(en grote honden), alsook de kleinere roofdieren zoals vossen en katten (getuige de vele draden hierover op dit forum). En de natuurbeschermers die mekkeren over "natuurlijk evenwicht", en daarom de wolf wil promoten in Blegië, voor mij geen probleem. Maar niet mekkeren dat zwakke exemplaren kiesvee op die wolven hun menu komen.
![]() |
#25 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
291 dode schapen trouwens in nederland, waarvan meer dan 150 door 3 wolven. https://www.ad.nl/binnenland/wolven-...ners~a26b24f6/ |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Jammer dat wolven blijkbaar niet weten hoe ze zich moeten gedragen volgens onze grote experten en toch hoofdzakelijk gemakkelijkere prooien als schapen of konijnen vangen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Stel een roedel wolven doden een kind ?
Ik hoop dat het nooit gaat gebeuren, maar ik heb er schrik voor. Dan ga je direct AntiWolvers hebben. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
|
![]() Citaat:
Dat was de grote schrik voor alle soldaatjes die 's nachts op de Wahner Heide moesten rondhangen, een everzwijntje met jong tegen komen. In het domein Bokrijk is dinsdag om iets na 16 uur fietser Kris Deflem (34) uit Oudsbergen zwaargewond geraakt na een aanval door een everzwijn. “Ik stond plots oog in oog met het zwijn dat als een stier op mij afstormde”, vertelt Deflem, die aan de aanval diepe snijwonden aan zijn benen overhoudt.
![]() |
![]() |
#30 | |
|
![]() Citaat:
![]()
A woman cannot survive on wine alone, she also needs a Hoomer. Laatst gewijzigd door Hoomer : 25 oktober 2021 om 13:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wolven zijn niet achterlijk, de gemakkelijkste prooi is de beste prooi. En everzwijnen zijn niet de gemakkelijkste prooi. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Jakko : 25 oktober 2021 om 13:56. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#36 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Die jongskes zien was mooi, maar de moeder horen was wel wa minder. Blijkbaar veel sjans gehad toen.
![]() |
![]() |
#38 |
|
![]() Als je ze ziet en je gaat gewoon weg zullen ze niet aanvallen het probleem is bij nacht of avond als je ze niet ziet en je trapt er bijna op dan gaan ze aanvallen, met die hoektanden rijten ze uw onderbeen van enkel tot knie tot op het bot open hoor.
![]() |
#39 |
|
![]() Ik ben ooit in the middle of nowhere door een slangenveld moeten lopen omdat omgaan niet kon of dat we daar in ieder geval geen tijd voor hadden. je moet dat bezien als een veld, de breedte weet ik niet, maar de diepte was ongeveer een vijftigtal meters, per vierkante meter lagen daar ongeveer twintig slangen en ik vermoed giftige. We besloten deze met enkele takken uiteen te drijven en zo dat veld over te steken, die slangen waar we passeerden en die we dus wegdreven gingen allemaal op het puntje van hun staart staan sissen hun mond open en in die slangen van een duim dik hun bakkes kon makkelijk een rat met overgewicht in verdwijnen, het ergste was dat achter ons het pad terug werd afgesloten. Je denkt dat dat angstaanjagend was, wel ja maar nog niet zo schrikwekkend als omsingeld te zijn door een roede wolven.
We zaten dus aan een soort van kruispunt ergens in Oost Duitsland en onze taak was dus van elk voertuig het type de nummerplaat en hoeveel personen er aan boord waren te noteren. De temperatuur was -20 graden en 's nachts nog kouder. We zaten daar dus redelijk verkleumd, onze draadantenne was gespannen (morse) de generatrice was opgesteld en het werd snel donker. Ik had men derde alcoholpotje onder mijn poncho aangestoken toen ik het hoorde, een gehuil van wolven overal rondom ons en dit zowat de hele nacht lang je begrijpt het was onze eerste nacht en we moesten daar vijf dagen op post blijven, van een goed begin kon je niet echt spreken maar het ging nog erger worden. De tweede nacht had die roedel wolven ons gevonden, je hoorde ze rond het kamp sluipen, soms zag je hun ogen flikkeren in het maanlicht, angstaanjagend jawel geloof me maar. Alle vijf zaten we daar in de vrieskou met ons pistool in aanslag. De dag daarop zijn we dus gaan doen wat honden doen en tegen alle regels van onze opleiding in zijn we ons terrein gaan afbakenen door overal tegen te pissen. de derde en de vierde nacht bleven ze rond sluipen maar vielen niet aan, dus de vijfde dag konden we eindelijk vertrekken, we werden nog een tijdje gevolgd door de roedel maar zoals gezegd ze hadden respect voor ons. Toen we nadien dat verhaal vertelden, kregen we te horen dat die roedel meer dan waarschijnlijk geleid werd door een oude ervaren wolf die wist dat hij mensen moest gerust laten omdat mensen nu eenmaal grotere moordenaars zijn dan zijzelf. Ze vertelden ook dat als die roedel een afscheiding van de originele roedel moest geweest zijn ze ons waarschijnlijk zouden uitgedaagd en tot den duur zouden aangevallen hebben. Dat die wolven ons dan zouden aanvallen was niet zozeer het probleem maar dat we dan zouden moeten schieten en alzo onze positie verraden was erger. Is den Hoomer toen bang geweest? Je hebt er geen gedacht van. ![]() Weet je de koude oorlog, en het was er koud toen dat zweer ik u.
A woman cannot survive on wine alone, she also needs a Hoomer. Laatst gewijzigd door Hoomer : 25 oktober 2021 om 17:56. |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En kinderen doden. Daar moet je geen wolven voor hebben. Er vallen alle dagen kinderen dood. Eet u er een boterham minder door?
![]() |