![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#21 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#22 | |
|
Minister
|
Citaat:
Er zijn in Vlaanderen nog tientallen sites waar mensen al decennia aan dat spul worden blootgesteld. Het lijkt wel of mensen vol gif pompen en dan zien hoeveel schade het aanricht gewoon het business model is van de chemische industrie. https://www.hln.be/in-de-buurt/helft...loed~ab976e75/ |
|
|
|
|
|
|
#23 | ||
|
Banneling
|
Citaat:
Het zijn de idiote maatregel die voor alle problemen hebben gezorgd. Citaat:
Maar goed, dat is natuurlijk maar mijn irrelevante steekproef. Moest dat werkelijk algemeen zo zijn dan zou de overheid ons dat wel vertellen toch? Toch? |
||
|
|
|
|
|
#24 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Dat zou erg zijn, mocht dat niet het geval zijn en dan zouden we al vele zo een gevallen gehad hebben, vermoed ik.
“They’re Not After Me, They’re After You. I’m Just In the Way.” Donald J. Trump Laatst gewijzigd door stab : 26 oktober 2021 om 11:20. |
|
|
|
|
|
|
#25 |
|
Minister-President
|
"Dringend tijd om nog eens de speeltuintjes voor kinderen af te sluiten, want ons bomma loopt gevaar vermits die koters niet zijn gevaccinneerd"
Terwijl de gevaccineerden na een paar maand (nu dus) terug even besmettelijk zijn...
|
|
|
#26 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
#27 |
|
Parlementsvoorzitter
|
Nieuwe maatregelen nadat iedereen die dat wenste gevaccineerd is. Dat is niet wat er belooft werd!
Ze moeten het ook niet op de stijgende coronacijfers steken, vandaag in Het Nieuwsblad: "Tijdens de tweede golf in 2020 lagen op het hoogtepunt 7200 mensen in het ziekenhuis, van wie bijna 1500 op de afdeling intensieve zorgen. Dankzij de vaccinaties wordt vandaag rekening gehouden met hoogstens 500 tot 600 mensen op intensieve belanden". |
|
|
|
|
|
#28 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Wel, natuurlijke immuniteit geeft dan ook geen 100% bescherming he. Er zullen gevallen zijn van (zware) herbesmetting. Ik dacht dat natuurlijke immuniteit na een jaar rond de 80% draaide of zo.
|
|
|
|
|
|
#29 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Vergeet niet dat voor die 1700 plaatsen, men drastisch is gaan snijden in de normale zorg he. En ik zou zo zeker niet zijn dat het zo laag gaat blijven, de vaccins hun efficientie valt gelijk een steen. De meeste bejaarden hebben al meer dan 8 maanden geleden hun spuitje gehad. Nee, ik denk dat wij naar vergelijkbare cijfertjes gaan, het gaat weer paniek zijn. |
|
|
|
|
|
|
#30 |
|
Parlementsvoorzitter
|
Dat maakt het juist zo frustrerend. Haar besmetting met Covid is zelfs nog geen jaar geleden. Toen gewoon thuis uitzieken, en nu, MET natuurlijke immuniteit en MET dubbele vaccinatie ligt ze wel in het hospitaal.
|
|
|
|
|
|
#31 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
|
|
|
|
#32 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Stop nu eens met uit 1 voorbeeld conclusies te willen trekken voor een populatie. Dat is volledig onzinnig.
|
|
|
|
#33 |
|
Minister-President
|
Ze zijn volop bezig, maar voorlopig vooralartsen. Ik ken artsen van 68 jaar die hun booster reeds gehad hebben en mensen tegen de 80 die er nog op wachten.
|
|
|
#34 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Mm. 4% van de bevolking.
Laatst gewijzigd door patrickve : 26 oktober 2021 om 14:34. |
|
|
|
|
|
#35 |
|
Parlementsvoorzitter
|
Kijk, opnieuw zo een leugen: Vandenbroucke: “Coronavirus kent geen verschil tussen Frans en Nederlands, deze epidemie maakt overal slachtoffers”
Dat het virus het verschil tussen talen niet kent wil ik nog geloven maar het verschil tussen Vlaanderen en Wallonië is de vaccinatiegraad! Bij een voldoende hoge vaccinatiegraad waren maatregelen niet meer nodig werd tot voor kort nog beweerd maar nu telt dat blijkbaar niet meer! Politici zijn leugenaars en bedriegers (maar dat wisten we al)! |
|
|
|
|
|
#36 |
|
Europees Commissaris
|
|
|
|
|
|
|
#37 |
|
Banneling
|
95% effectiviteit is geen 100%, wil zeggen dat per 100 gevaccineerden 5 mensen nog ernstig ziek kunnen worden,
voorlopig geen weet van uitbraken in wzc's, vaccineren helpt zeker en vast op het journaal zie je alweer dozijnen brusselse dwazen zich bezig houden in vlaamse fitnesscentra's, fitnessen is gezond weet je wel... |
|
|
|
|
|
#38 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
En bijna alle WCZs zijn vorig jaar al aan de beurt geweest. Misschien daar uit concluderen dat de natuurlijke immuniteit beter is dan de die van de vaccins. |
|
|
|
|
|
|
#39 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Leuk zeg dat rijk van de vrijheid dat we door dit fantastische vaccin verkregen hebben. Geen besmettingen meer, geen ziekenhuisonames, geen doden. Wat een wondermiddel. |
|
|
|
|
|
|
#40 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Dat wil zeggen dat het aantal zwaar zieken/doden door 20 wordt gedeeld ten aanzien van zonder vaccin. De vraag is of dat het aantal doden onder de drempel brengt waar we vinden dat het prima is.
|
|
|
|