![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Aargh, ik betrap mezelf er op: Komt nu niet een bepaalde persoon in beeld die zich behalve met Microsoft toevallig ook met vaccins bezighoudt...? Tja, hoe logisch kan het zijn? ![]()
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Victor Magnus : 25 oktober 2021 om 21:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat denk ik ook. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Al gezien hoeveel er toch nog ziek worden ook al zijn ze twee keer gevaccineerd? Uw vaccin werkt niet zoals een vaccin hoort te werken namelijk bescherming bieden tegen het virus. Geen vaccin als ze, politiek en pharma, geen verantwoordelijkheid dragen als het verkeerd loopt door de inspuitingen. (+26.000 doden in de EU door het vaccin) Punt.
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In de praktijk gaat, zeker in Vlaanderen, verplichte vaccinatie niks veranderen aan het corona gebeuren, maar het zou wel de nodige tweespalt in de bevolking die de politiek nodig heeft om haar voortdurende dwingelandij kwakzalverij verkocht blijven te krijgen, omzeep helpen. Daarom is er geen vaccinatie verplichting, en gaat die er ook nooit komen. In de praktijk gaat dat zo goed als niks veranderen aan de cijfers, die nu al totaal gedomineerd zijn door gevaccineerden, en waarbij dit gewoon nog veel sterker gaat toenemen in de komende maand. Maar in de propaganda is het nodig dat een piepklein groepje ongevaccineerden overblijft, om hen als zondebok voor het normale falen van zotte beloften toe te schrijven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Want kijk zoveel verschil merk ik niet tussen de omzeggens volledig gevaccineerde regio's en de minder gevaccineerde. Heb zelfs de indruk dat hoe meer gevaccineerde hoe meer besmettingen. En dan komen we bij Fred zijn oplossing sinds jaar en dag. Pas een beetje jullie gedrag aan en er moeten geen maatregelen worden genomen zelfs geen vaccins worden gegeven. https://www.demorgen.be/nieuws/coron...burg~bcd785ee/ Laatst gewijzigd door fred vanhove : 26 oktober 2021 om 07:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() En hij stelt 99% van de bevolking voor, denkt hij toch. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() de typische bange blanke bejaarde
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik ben geen jurist, maar ik vermoed dat bij verplichting de overheid ook veel meer aansprakelijk is in het geval van ongewenste bijwerkingen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
- gevaccineerd: 73% tegen 0 % (uiteraard) - aantal positieve testen: 293 tegen 207 - aantal nieuwe ziekenhuisopnames: 42 tegen 51 - IC: 17,36 tegen 16.73 - overlijdens: 1,03 tegen 1,12 (alle cijfers per miljoen inwoners) Dan zie je dat er nu wat minder mensen in het ziekenhuis belanden, zelfs iets meer mensen op IC en wat minder overlijdens. Dat kan te danken zijn aan het vaccin. Maar je ziet vooral dat het verschil klein is. Zeker geen factor 2, laat staan 'tot 10' zoals de media vertellen. Dus alles opgelost, of beheersbaar? Vergeet het maar. Laatst gewijzigd door gertc : 26 oktober 2021 om 07:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat geloof ik niet. Te ver gezocht. Ik geloof wel dat er een verplichting komt voor bepaalde beroepsgroepen, zorgpersoneel in de eerste plaats. Aan de leerkrachten zou er ook wel eens mogen gedacht worden. Een algemene verplichting zie ik er nog niet zo direct aankomen zowel om ethische als politieke redenen. Een algemene verplichting zou wel eens een impact kunnen hebben op de komende verkiezingsresultaten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En net daar wringt het schoentje. Zowel overheid als pharma ontkennen verantwoordelijkheid.
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Sorry maar wie er nu nog vanuit gaat dat die vaccins duurzaam zijn en hun naam waardig kan ik nog moeilijk begrijpen. Wie nu nog beweert dat de schuld ligt bij die 15 % niet gevaccineerde lijkt me iemand te zijn die zich wanhopig vastklampt aan de laatste strohalm. Maar ik ben wel akkoord als men me zegt dat er niet veel alternatieven zijn of het moet mijn alternatief zijn en dat is pas je gedrag aan. Laatst gewijzigd door fred vanhove : 26 oktober 2021 om 07:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Brussel kent nog de ‘kleinste’ stijging, met 36 procent. https://www.demorgen.be/nieuws/coron...egio~ba2250a2/ |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
DAAROM gaat men niet over tot verplichte vaccinatie, want zoniet is men verantwoordelijk voor het falen van de belofte van het rijk der vrijheid. Nu kan men dat in de schoenen schuiven van enkele weerbarstigen. Sinds het begin werkt er niks, en sinds het begin legt men dat uit door zondebokken te vinden. Men gaat de zondebokken niet afschaffen he. Wij gaan het omgekeerde bekomen: terug vrijheidsbeperkende maatregelen, en een onwerkelijk discours dat het de schuld is van antivaxxers, maar zonder die te dwingen. Dat is zoals zeggen dat het de fout van de Joden is dat de Duitsers problemen hebben. Hadden er geen Joden geweest, dan zou men dat niet kunnen gezegd hebben he. Meer is daar niet aan. Kijk, jij was zelf ooit voorstander van maatregelen, je bent ze nu beu, maar je hebt mede de machine in gang gezet die die voor heel veel jaren zal invoeren he. Altijd een klein stapje erbij. Eens je je vrijheid kwijt bent en een totalitair regime hebt geinstalleerd, geraak je daar nog maar heel moeilijk van af. Eerst kwamen ze voor de ski gangers he. Maar jij was geen ski ganger. ... Nu komen ze voor jou. En niemand gaat voor jou opkomen, het is gedaan. Onze vroegere vrijere maatschappij is voorgoed op de schup. Dank zij mensen zoals jij en schoof en zo. Schoof vindt het nog OK, jij begint nattigheid te voelen, maar 't is te laat. Laatst gewijzigd door patrickve : 26 oktober 2021 om 08:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is enkel als het gaat om een nieuwe variant dat die sneller gezien zal worden in een gebied met lage besmettingsgraad, dan in een gebied met hogere besmettingsgraad, omdat die daar nog gemaskeerd is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Met een vaccin duurzaamheid van 6 maanden. En dan, om de 6 maanden herbeginnen ? Neen, sorry, dan wordt het kafka. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het punt is dat het Kafka is sinds maart vorig jaar, maar dat niemand mij wilde geloven. "hier geraak je niet meer uit" want het is pure kwakzalverij om proberen besmettingen tegen te houden. Een verplichte vaccinatie zou geen enkel probleem zijn, behalve dat men dan zou zien dat het niet doet wat men ervan zegt. |
|
![]() |
![]() |