![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() En na 6 maanden wordt je groen schermpje automatisch rood. Of je nu antistoffen hebt of niet. O. Wat jammer. Terug een big farma sociaal leven spuitje halen. Voorlopig nog betaald via de belastingen. Naderhand kan men misschien automatische geldtransfers installeren van je rekening. Ook handig.
Ja....de toekomst ziet er niet bijzonder vrij uit. En dat allemaal om ons te 'beschermen' wordt gezegd. "Totalitair" zei u?...pasje wordt rood..."uw antistoffen zijn op". ![]() Met een beetje geluk kan je 'antistoffen' downloaden in de toekomst. Dat spuitje telkens is toch niet zo handig. Laatst gewijzigd door Bach : 2 november 2021 om 16:22. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Europees Commissaris
|
![]() Nee, die 200 is voor publieke evenementen. Voor privé-feesten gelden nog altijd de vorige regels: in Vlaanderen tot 500 man binnen. Geen mondmaskers, afstand, CST of andere ongein nodig. Wat is privé? Voorwaarde is dat mensen vooraf moeten inschrijven, al dan niet tegen betaling, en dat niemand binnen mag zonder zo'n inschrijving. Zondag ga ik trouwens naar een feestje met 499 aanwezigen...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
1) Maanden geleden ging men er nog van uit dat de hoge vaccinatiegraad de meeste maatregelen overbodig zou maken 2) tot enkele weken geleden werd nog gecommuniceerd dat de CST er niet voor Vlaanderen zou komen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het vertonen van je CST doe je blijkbaar al braafjes dus veronderstel ik dat je ook al braaf je mondmasker draagt overal waar het moet ![]() Nochtans ![]() Met 100% zekerheid : JA ! Het is ofwel vaccineren, ofwel ad perpetuum met smetvrees leven. Ik vertik het om zo te moeten leven. Terwijl die spuitjes mij geen barst konden schelen. Dus ja, ik zou liever hebben dat de overheid ons verplicht om te vaccineren dan dat ze ons verplicht gaat ophokken of terug met muilkorfjes laat rondlopen. Laatst gewijzigd door fred vanhove : 2 november 2021 om 17:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 15 van zijn klanten hebben zich al aangeboden om in een beurtrol te voorzien om die controle voor hem te doen.
Een pintje per uur was genoeg.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ken anders wel een paar bruine kroegen in het pajottenland waar de laatste 60 jaar de tijd heeft stilgestaan. In meer dan 1 is de café bazin in de 80. Denk jij nu echt dat die mensen zich gaan bezighouden met al dat gezeik ? Dat zijn nog echte mensen he en geen hedendaagse debielen die tegen niks anders meer kunnen of willen praten dan tegen hun schermpje.
Laatst gewijzigd door fred vanhove : 2 november 2021 om 17:09. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Jij bent een goed (gelovig) mens. Denk jij nu echt dat men die controle regeltjes weer uit handen gaat geven ? Verwacht U maar aan nog wat meer dan een CST. Een CST+ of een CST max app .
Laatst gewijzigd door fred vanhove : 2 november 2021 om 17:13. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zo is op vele plaatsen een C02 meter wettelijk verplicht. Daar kan de cafébaas niet onderuit. Maar geen enkele wet schrijft voor dat een cafébaas een smartphone moet hebben zelfs een gewone telefoonaansluiting is niet wettelijk verplicht. Een brievenbus is dat wel Laatst gewijzigd door fred vanhove : 2 november 2021 om 17:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Hoewel de overheid er met een gehele propaganda campagne van halve en valse informatie er wel alles aan doet om dat te veranderen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Er wordt hier veel te hevig gedaan over dat CST. Dat gaat niet afgedwongen worden. Dit is puur een symbolisch gedoe. In Brussel is het zogezegd al in voege maar in 3 kwart van de etablissementen vraagt men er niet naar. En dat gaat zelfs niet over de marginale keten. De overheid overspeelt hier zijn hand, dit krijg je in dit land nooit geintroduceerd, daarvoor zijn we (gelukkig) nog niet slaafs genoeg. Maar het is op zich natuurlijk een ware schande dat de overheid met dit soort zottigheden begint. Dat kan niet streng genoeg worden aangevochten. Laatst gewijzigd door alpina : 2 november 2021 om 18:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Toch al geen wappies me dunkt.
![]() |
![]() |
#36 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Leuk he, enkele mensen kunnen blijkbaar zomaar bepalen dat verkozen parlementsleden geen toegang meer krijgen tot het parlement. In 1933 deed men in duitsland ook zoiets. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het overgrote deel van de mensen maken zich daar niet druk over buiten hier of daar een zonderling. Ik zag een reportage tijdens het nieuws, café vol, alle tafeltjes bezet en blije gezichten dat ze dank zij de QR code binnen konden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() Het CST is een religie, het heeft niks met rationeel beleid te maken en heeft geen impact op de sanitaire toestand. Vanuit beleids- en democratisch oogpunt is het CST een absolute schande. Maar inderdaad: op persoonlijk vlak heeft het praktisch weinig belang omdat het toch amper afgedwongen wordt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#40 | |
Secretaris-Generaal VN