Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 november 2021, 13:09   #21
gertc
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Politiekers met kloten aan hun lijf hadden de vaccinaties verplicht.
Met een omweg (coronapas) doen ze het nu ook, alleen de gevaccineerden zijn de dupe.
Vorige golven lagen er nauwelijks mensen op IC die Nederlands spraken. We weten allemaal over welke groepen ik het heb. Net in die groepen zijn er veel ongevaccineerden - en net die groepen zullen zich geen bal aantrekken van een coronapas, want ze gaan niet op café of restaurant.
Maar in plaats van het probleem te benoemen, gaat men liever de anderen pesten.
gertc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2021, 13:14   #22
Reverberation
Minister-President

Reverberation's schermafbeelding

Standaard

VDB's echte probleem :

https://pnws.be/oeps-dat-is-n-vervel...tin-sciensano/

Citaat:
De laatste kolom toont het percentage waarmee het risico op een infectie (symptomatisch en asymptomatisch) gereduceerd is onder volledig geïmmuniseerde mensen, ten opzichte van niet gevaccineerde mensen. Vervelend is dat we in de groep 65-plussers met een negatief percentage zitten. We laten het aan de eminente virologen om hiervoor een verklaring te geven.
Citaat:
In de periode van 18 tot en met 31 oktober 2021 werden in België in totaal 1.816 mensen opgenomen in het ziekenhuis voor COVID-19. Onder hen waren er 565 niet gevaccineerd, 25 gedeeltelijk, 1.000 volledig, en de vaccinatiestatus werd niet gerapporteerd voor 226 van hen. Nog geen 1 op 3 was niet-gevaccineerd.
"They sell their debt, their privately made paper&ink, push the countries, the world into debt and what they want back are real, tangeble assets, and they won't stop till they own the whole thing. They don't want the debt paid off, just the interest, they want to keep this balanced till they have what they want, all of it." Central Banks
Reverberation is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2021, 13:16   #23
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Dat is wel vanwege de maatregelen, zorg-regels en lockdowns, niet vanwege corona.

Lockdouwns zijn de oorzaak, vlug, laten we in lockdown gaan om het op te lossen.
Daar denk ik niet dat verpleegsters in hun uren, in hun afdelingen, last van hebben.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2021, 13:19   #24
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gertc Bekijk bericht
Nee, dat zijn nu net de mensen die vorig jaar al vroegen om een verstandig beleid te voeren. Investeren in de zorg, en inzetten op een gezondere levensstijl.
Jij daarentegen hebt altijd de maatregelen verdedigd die voorspelbaar dit gevolg zouden hebben.
Dat is zeker nuttig, maar als jij denkt dat zoiets een pandemie gaat tegen houden, dan hoop ik dat je me mijn reactie niet gaan kwalijk nemen.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2021, 13:21   #25
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Tijd voor een nieuwe lockdown en extra eindejaarsverlof.
Eerlijk : ik kan FVDB zijn gezicht niet meer zien... Zijn angstcultuur komt me de strot uit.
Zijn pleidooi voor terugkeer naar de hel van het verplicht thuiswerk en verder sociale isolatie zal volgens mij op een kouwe steen vallen.

Wij hebben onze plicht gedaan, vaccinatie. Nu terug een ophokplicht is meer dan een stap te ver...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2021, 13:24   #26
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gertc Bekijk bericht
Ik denk dat er reden is om bang te zijn voor wat we deze winter gaan zien:
  • Veel verpleegkundigen die uitvallen door burnout of een andere job zoeken
  • Veel uitgestelde zorg die daardoor complexer is geworden
  • Verzwakt immuunsysteem bij veel mensen, zodat anders vrij onschuldige virussen nu veel ernstiger gevolgen hebben
  • Het feit dat er elke winter, ook voor corona, al een capaciteitstekort was
Al meer dan 20 jaar verwarlozen ze die mensen en wordt het op vlak van respect van patienten ook altijd maar erger.

Als we niet aan bepaalde zaken in deze samenleving iets gaan doen en dan bedoel ik niet binnen 5 jaar maar nu, ontspoort heel den boel niet enkel de gezondheidszorg.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2021, 13:36   #27
gertc
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Reverberation Bekijk bericht
Triestig dat Sciensano, dat eigenlijk een wetenschappelijk instituut zou moeten zijn, zo'n idioot rapport geeft. Bekijk de cijfers die ze geven even:
65+ 392 niet-gevaccineerden 454 volledig gevaccineerden -15% "relatieve reductie van het risico".
Nee, ze hebben gewoon 15% meer gevaccineerden dan ongevaccineerden. Wat logisch is, want de vaccinatiegraad -zeker in die leeftijdsgroep- ligt heel hoog. Iets verder in het rapport zie je trouwens wel een staafdiagram waar wel rekening gehouden lijkt te worden met de vaccinatiegraad, al is het onduidelijk hoe ze aan die cijfers komen. Maar de tabel die in pnws wordt geciteerd is gewoon prutswerk.
Oud 5 november 2021, 13:40   #28
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Vorig jaar in maart hebben ziekenhuizen iedereen afgebeld.
Iedereen die op een planning stond voor controle zoals kanker en dergelijke mocht plots niet meer komen.
Tot op vandaag hebben ze niet terug gebeld om wel te komen.

Dat ze overrompeld worden was te verwachten.

Maar dat ze nu niet afkomen dat een ongevaccineerde de schuld is. Ze hebben ik weet niet hoeveel leed zelf veroorzaakt.
Oud 5 november 2021, 13:43   #29
gertc
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Dat is zeker nuttig, maar als jij denkt dat zoiets een pandemie gaat tegen houden, dan hoop ik dat je me mijn reactie niet gaan kwalijk nemen.
Als het echt de bedoeling zou zijn om de ziekenhuizen te ontlasten, ja, dan is een gezonde levensstijl véél effectiever dan eender welk vaccin, mondmasker of pas.
Oud 5 november 2021, 13:45   #30
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Dat kan je over andere maatregelen ook zeggen. NIKS heeft een pandemie tegengehouden. Het opblazen van het onderwijs heeft dat niet tegengehouden. Het kapot maken van burgervrijheden heeft dat niet tegengehouden. Het fnuiken van de rechtstaat heeft dat niet tegengehouden. Vaccins hebben dat niet tegengehouden. Niks houdt een pandemie tegen, maar door te proberen maak je wel brokken op die manier.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2021, 13:47   #31
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Reverberation Bekijk bericht

Ik ben gaan kijken, want ik dacht dat het misschien een mop was, maar 't is nog waar ook. De vraag is: maakt het vaccin oudere mensen besmettelijker, of zien we daar een "vals gevoel van veiligheid" effect ?

Het is wel grappig dat het sterk optreedt bij oudere mensen (of vroeger gevaccineerden ?).

We zijn wel gerustgesteld dat voor volwassenen, toch wel de helft van de mensen die gevaccineerd is, nog enige bescherming heeft tegen besmetting. Dat is bijna beter dan het griep vaccin
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2021, 14:03   #32
Jan Janssen
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht

Ik ben gaan kijken, want ik dacht dat het misschien een mop was, maar 't is nog waar ook. De vraag is: maakt het vaccin oudere mensen besmettelijker, of zien we daar een "vals gevoel van veiligheid" effect ?

Het is wel grappig dat het sterk optreedt bij oudere mensen (of vroeger gevaccineerden ?).

We zijn wel gerustgesteld dat voor volwassenen, toch wel de helft van de mensen die gevaccineerd is, nog enige bescherming heeft tegen besmetting. Dat is bijna beter dan het griep vaccin
Hoe wordt de besmettingen vastgesteld? Door de PCR test. Welke gevaccineerde moet nu nog getest worden? Vorig jaar was het merendeel van de volwassen besmet nog zonder dat ze er erg in hadden. Waarom zou dat nu anders zijn? Deze besmettingen worden nu gewoon niet meer geteld.
Vorig jaar moesten er bij ons op het werk een keer of vier meer dan 20 man naar het testcentrum worden gestuurd voor 1 besmetting. Daar bleek dan dat nog 5 man besmet was zonder het te weten. De laatste maand zijn er hier al weer 2 zieken geweest (volledig gevaccineerde) en nu zijn er 0 personen nog naar het testcentrum gestuurd.
Jan Janssen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2021, 14:09   #33
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Eerlijk : ik kan FVDB zijn gezicht niet meer zien... Zijn angstcultuur komt me de strot uit.
Zijn pleidooi voor terugkeer naar de hel van het verplicht thuiswerk en verder sociale isolatie zal volgens mij op een kouwe steen vallen.

Wij hebben onze plicht gedaan, vaccinatie. Nu terug een ophokplicht is meer dan een stap te ver...
Nu nog een conclusie en je bent er.

De conclusie dat uw vaccin geen Schoofse kloten helpt.
Oud 5 november 2021, 14:33   #34
Weyland
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:

Zelden meer eens met je geweest dan vandaag.
Weyland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2021, 14:37   #35
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

't Is te hopen dat VDB een dezer weken/maanden eens echt doodsbenauwd is.

tip:
Lantaarnpalen.
Oud 5 november 2021, 14:39   #36
Jan Janssen
Minister-President

Standaard

Citaat:

FVDB krijgt schrik dat de covid pas toch niet zo goed werkt, wat logisch is want we weten allemaal nu al wel dat gevaccineerde even zeer besmet worden en het door geven. Dus nu vraagt hem heel lief aan de mensen met de covid pas om toch thuis te blijven en contacten te beperken. Op die manier gaat die pas dus wel werken.
Jan Janssen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2021, 14:44   #37
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Nu nog een conclusie en je bent er.

De conclusie dat uw vaccin geen Schoofse kloten helpt.
Waarschijnlijk eind dit jaar/begin volgend jaar versie 2.0 van het vaccin dat alle dingen wel zal oplossen.

Vraag is, ga je dan verdergaan de politiek af te kakken ?

Laatst gewijzigd door Henri1 : 5 november 2021 om 14:45.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2021, 14:49   #38
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

TheFourHorsemen's schermafbeelding

Standaard

Als Frank VDB werkelijk 'doodsbang' is, dan is hij totaal ongeschikt om minister te zijn.

Wat gaat onze hysterische overheid doen als er zich werkelijk eens iets ernstigs voordoet?
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2021, 14:50   #39
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

TheFourHorsemen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door proxy2222 Bekijk bericht
Tijd om deze man af te zetten. Hij is zelfs niet verkozen - zelfde voor Annelies Verlinden. Maar deze mensen gaan wel zeggen wat we wel en niet mogen doen in ons privé leven.
Ministers worden in geen enkel land verkozen. We verkiezen de wetgevende macht (parlement), niet de uitvoerende.

Men moet helemaal geen lid zijn van een partij om minister te worden.

Dat zou toch basiskennis moeten zijn?
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2021, 14:55   #40
Vette Pois(s)on
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
't Is te hopen dat VDB een dezer weken/maanden eens echt doodsbenauwd is.

tip:
Lantaarnpalen.
en het opgedroogde kadaver daarna in de fik

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:22.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be