Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 november 2021, 00:28   #21
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
De voorstellen die ze doen zijn waanzin. Warmtepompen (electriciteitgedreven) en elektrische wagens. Dat gaat de Vlaming een gigantische energiefactuur aansmeren.
De klimaatwending zal een massa geld kosten. Zij die dit ontkennen zijn hypocrieten.
Maar als men de co2 drastisch wil verminderen, dan moet dit wel gebeuren door de fossiele brandstoffen eveneens drastisch te verminderen.
Maw buiten electriciteit en waterstof zie ik momenteel toch niet veel andere mogelijkheden als energiebron.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2021, 00:30   #22
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN

De gemuilkorfde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem Bekijk bericht
Dat zou men niet gezegd hebben als ik de reacties van vele mensen hoorde in de winkels deze ochtend en namiddag.
U doet enquêtes?
Klinkt niet echt geloofwaardig.
Oud 7 november 2021, 00:47   #23
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
U doet enquêtes?
Klinkt niet echt geloofwaardig.
Het schijnt de nieuwe azert van het forum te zijn ....

Die had dagelijks op den trein ook zulke diepgaande gesprekken met vreemden over de politiek...

Nu schijnt dat fenoneem zich naar de winkels te hebben verplaatst...

Laatst gewijzigd door Svennies : 7 november 2021 om 00:49.
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2021, 00:53   #24
nabat54
Minister-President

nabat54's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De reactie was eensluidend dat men de individuele mobiliteit van de burger wou afpakken en de kinderen verhinderde een woning aan te kopen of te bouwen.

En dat Europa gedoe wordt alsmaae boven gehaald als er kompleet te zotte lokale of nationale dingen wordt beslist.

Even in Polen of Hongarije gaan vragen hoe ze met de Europese zotheid omgaan.
Gewoon de middenvinger naar opsteken…ze kunnen er ons niet uitgooien. En geld inhouden kunnen ze ook amper. Wij steken meer in de EU dan dat wij er uit halen.
Meer dan wat zure opmerkingen op een sjiek diner van andere EU weekdieren moeten we echt niet vrezen.

Dit is echt zielig aan het worden, stem volgende keer VB die willen naar het schijnt uit de EU stappen.
Everyone, Republican or otherwise has their own particular part to play. No part is too great or too small, no one is too old or too young to do something. Bobby Sands (1954-1981) on hunger strike in 1981 Long Kesh
The foggy dew http://www.youtube.com/watch?v=28Bq_2soGIA
"Marre des revendications linguistiques flamandes! De la modestie svp quand on a une langue si locale"
SHAME betoging in Brussel op 23/01/2011
Tiocfaidh ár lá
nabat54 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2021, 07:30   #25
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De reacties van de bevolking zijn zo zwaar negatief op het Vlaamse klimaatplan dat er nog voordat het officieel voorgesteld is al een totaal andere communicatie de wereld wordt ingestuurd

https://www.hln.be/binnenland/demir-...ring~aab92c02/

Is de groen dolle Demir eindelijk teruggefloten ?
Hebben de nationalistjes eindelijk ingezien dat met de groene waanzin niet meer daan 10% van de Vlamingen kunnen bekoord worden ? Nemelijk de superrijken die zich de luxe van groen-zijn kunnen veroorloven ?
Of heeft ze gewoon een pilletjes genomen om terug normaal te doen ?
Dat is onze democratie. Het kleinste partijtje, dat waar 3 man en een paardekop op gestemd heeft maar dat nodig is om de regering overeind te houden, dat heeft het hier voor het zeggen.

Eigenlijk zou het zo moeten zijn dat de grootste overwinnaar bij de verkiezing verplicht zou moeten zijn om een regering te vormen, eventueel samen met de tweede grootste winnaar wanneer ze in haar eentje over onvoldoende stemmen beschikt. En wanneer zou blijken dat de twee grootste samen nog onvoldoende stemmen hebben moet daaraan de derde grootste aan toegevoegd worden.

Een partij kan wel al dan niet beslissen of ze deelneemt aan de verkiezing maar niet met wie ze al dan niet een regering samen stelt, die keuze ligt bij de kiezer. Wanneer een partij deelneemt en verkozen wordt, moet ze haar verantwoordelijkheid nemen. "Je bent verkozen, neem je verantwoordelijkheid en begin er aan". Komen ze echt niet tot een akkoord is het terug de kiezer die aan zet moet komen. Dat zou gelijk ook de huidige stoelendans regeringen afschaffen en zou de kiezer niet langer voor piet snot uit zijn bed moeten komen wanneer het verkiezingen zijn.

Het huidige systeem trekt ronduit gezegd op geen kl.......!!!!!!!!!!!!!!

Laatst gewijzigd door Garry : 7 november 2021 om 07:38.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2021, 07:32   #26
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Het is jammer maar helaas dat de werken van een bepaalde Minister,van N-VA signatuur die haar werk doet,volgens GELDENDE regels en normen verward wordt met de .....kuch.......werken van de politiek (en ja,de ganse meute zit in bad) die domme dingen aan het afspreken is en die gaan neerkomen op de kap van de werkmens.

Zie je....milieu en omgeving is al lang deel van de bevoegdheden van de Vlaamse regering en er mag gesteld worden dat alles wat daar in staat democratisch genoeg "afgedekt" is.....Het wordt EINDELIJK eens toegepast naar de regel en de letter.

"Glasgow",en enigerlei "afspraak" die daar gemaakt wordt is,voor zover mij bekend,niet vermeld geweest op enigerlei kiesprogramma.Zelfs niet van "onze" groenen.Hoewel "Glasgow" al enkele jaren op de internationale agenda stond en er dus duidelijk de intentie kon aangekondigd worden alles te tekenen wat daar maar te tekenen was....of zoiets...

DAT is,toegegeven,WEL een probleem,een GROOT probleem.

Dat is NIET "democratisch" afgedekt.En een eventuele voorlegging van stemming van de Glasgow-afspraken NA de show,in enigerlei Parlement is ONJUIST......Daarvoor behoort de volksvertegenwoordiging niet te dienen...

We hebben zulke dingen vaak gezien met EU-afspraken de laatste decennia,en we zien hoe de EU brokkelt en kreunt....hoe zou dat toch komen...

En wat de resultaten van de voorgaande "milieuconferenties" betreft,wel,laat de feiten spreken....

Helaas,en ik moet het toegeven,loopt N-VA wel degelijk in dezelfde val als de anderen en zal ze BETALEN daarvoor....

Laatst gewijzigd door kelt : 7 november 2021 om 07:40.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2021, 07:47   #27
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Het is jammer maar helaas dat de werken van een bepaalde Minister,van N-VA signatuur die haar werk doet,volgens GELDENDE regels en normen verward wordt met de .....kuch.......werken van de politiek (en ja,de ganse meute zit in bad) die domme dingen aan het afspreken is en die gaan neerkomen op de kap van de werkmens.

Zie je....milieu en omgeving is al lang deel van de bevoegdheden van de Vlaamse regering en er mag gesteld worden dat alles wat daar in staat democratisch genoeg "afgedekt" is.....Het wordt EINDELIJK eens toegepast naar de regel en de letter.

"Glasgow",en enigerlei "afspraak" die daar gemaakt wordt is,voor zover mij bekend,niet vermeld geweest op enigerlei kiesprogramma.Zelfs niet van "onze" groenen.Hoewel "Glasgow" al enkele jaren op de internationale agenda stond en er dus duidelijk de intentie kon aangekondigd worden alles te tekenen wat daar maar te tekenen was....of zoiets...

DAT is,toegegeven,WEL een probleem,een GROOT probleem.

Dat is NIET "democratisch" afgedekt.En een eventuele voorlegging van stemming van de Glasgow-afspraken NA de show,in enigerlei Parlement is ONJUIST......Daarvoor behoort de volksvertegenwoordiging niet te dienen...

We hebben zulke dingen vaak gezien met EU-afspraken de laatste decennia,en we zien hoe de EU brokkelt en kreunt....hoe zou dat toch komen...

En wat de resultaten van de voorgaande "milieuconferenties" betreft,wel,laat de feiten spreken....

Helaas,en ik moet het toegeven,loopt N-VA wel degelijk in dezelfde val als de anderen en zal ze BETALEN daarvoor....
Een regering eigend zich alle recht op onder het mom van," We hebben een mandaat van de kiezer". Eigenlijk kiest de kiezer niet voor een partij maar voor een partijprogramma. Men zou dan ook kunnen zeggen dat de verkozen partij een mandaat heeft voor haar partijprogramma. Willen ze zaken doorvoeren die NIET voorkomen in haar programma moeten ze maar een bevraging doen bij de kiezer gezien ze daar in principe GEEN mandaat voor heeft.

Laatst gewijzigd door Garry : 7 november 2021 om 07:49.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2021, 12:51   #28
Jakko
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
De waarheid is dat het enkel de N-VA is ,

die weerstand biedt tegen de losgeslagen voorstellen van Groen.
Tja, als het van de N-VA afhangt.

België scoort ondermaats op internationale klimaatranking, zelfs China en India doen beter
Jakko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2021, 14:42   #29
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jakko Bekijk bericht
Niet moeilijk, met al die gasgestookte electriciteitscentrales.
Oud 9 november 2021, 14:54   #30
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Witte Kaproen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Goed gespeeld N-VA,hoe slechter het imago van België in het buitenland hoe meer sympathie men daar zal hebben voor een onafhankelijk Vlaanderen ,dat dit onbestuurbare land zal vervangen.
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2021, 15:21   #31
Blue Sky
Europees Commissaris

Standaard

Het Vlaams klimaatplan is niet bijzonder ambitieus. Bij nieuwbouw wordt nu al vaak voor een warmtepomp geopteerd en ook elektrische wagens zijn niet meer dan een logische evolutie.

De NVA toont zich weer als een partij die de zaken saboteert en op die manier de vooruitgang afremt. Weigering voor aflevering van de vergunning voor gascentrales alsook bij de aanleg van de nodige kabels nodig voor een nieuw windmolenpark.

Demir was vroeger nog meer tegen de beperking van de Co2 uitstoot, tot ze getuige was van de recente overstromingen, wat ertoe geleid heeft dat ze haar kar wat heeft gekeerd.

En de Vlaming? Tja, de wereldvreemde en onwetende Vlaming heeft het altijd moeilijk met vooruitgang en verandering. Al een geluk dat we Europa hebben die ons dwingt tot het nemen van bepaalde maatregel en halen van bepaalde normen, zoniet zou re niets van komen.
Oud 9 november 2021, 15:39   #32
werkman
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Uw gronden waardeloos maken en dan nog niet genoeg hebben om te potverteren is een teken aan de wand van de kwaliteit van onze bestuurders.
Er wordt gejuicht als ze een of andere kleine garnaal de broek afstropen om het geliefde vaderland te redden. Sorry folks maar uw zogezegd werken interesseert mij geen bal meer. Hoepel op! Uw democratie is er niet meer.
Als ik in dit land nog ga winkelen keer ik huistoe met een mand lucht en beloften. En stel ik mij nog één vraag en die is : "Hoe is het zover kunnen komen?" Blijkbaar heeft mijn inzet tegen misdaad niks opgebracht.
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2021, 01:37   #33
fbpolitics
Gouverneur

fbpolitics's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
De waarheid is dat het enkel de N-VA is ,
die weerstand biedt tegen de losgeslagen voorstellen van Groen.
Inderdaad.

Alles moest groen worden, en de kerncentrales dicht.
Groen ziet nu het resultaat van hun eigen droomwereld, met bijhorende wetten die noch technologisch, noch tijdig, noch betaalbaar zijn.
Resultaat: het licht gaat straks uit en we zitten in de koude.

Daarom moeten ze nu snel een vervuilende gascentrale bouwen om het voorspelde tekort aan stroom op te vangen.
Het is ronduit belachelijk dat Groen, en bij uitbreiding Vivaldi, dit op de N-VA steekt.

Bouw kerncentrales !!
.

- Als iedere Belg gelijk is voor de wet, waarom hebben de Walen dan superieure rechten nodig?
- rood + groen = SAMEN bruin links. Dank u bruin links voor de geslaagde integratie. Hoe lang nog?
fbpolitics is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2021, 09:21   #34
edwinp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
De voorstellen die ze doen zijn waanzin. Warmtepompen (electriciteitgedreven) en elektrische wagens. Dat gaat de Vlaming een gigantische energiefactuur aansmeren.
https://www.autoweek.nl/autonieuws/a...tos-in-europa/

koop jij maar een benzinewagen na 2029, veel succes..

der grünen hebben duitsland destijds schaakmat gezet met hun allergie voor nucleaire energie, russisch gas zal het worden, de slaaf van poetin

Laatst gewijzigd door edwinp : 11 november 2021 om 09:23.
edwinp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2021, 09:33   #35
pajoske

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
En ? Mij lijkt het eerder een groene dolle Lydia Peeters te zijn die een voortrekker is.
Mij lijkt het eerder dat Lydia Peeters van nabij geconfronteerd werd met de gevolgen van de opwarming van de aarde. Vergeet niet dat een groot deel van haar dorpsgenoten aangeraden werd om de woningen te verlaten toen de Maas deze zomer een recordpeil bereikte vanwege de neerslag in Wallonië.
Zij heeft ook een studie laten uitvoeren over de gevolgen als zo een waterbom boven Vlaanderen zou barsten. En die voorspelde niet veel goeds voor Vlaanderen.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2021, 10:15   #36
gertc
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Mij lijkt het eerder dat Lydia Peeters van nabij geconfronteerd werd met de gevolgen van de opwarming van de aarde. Vergeet niet dat een groot deel van haar dorpsgenoten aangeraden werd om de woningen te verlaten toen de Maas deze zomer een recordpeil bereikte vanwege de neerslag in Wallonië.
Zij heeft ook een studie laten uitvoeren over de gevolgen als zo een waterbom boven Vlaanderen zou barsten. En die voorspelde niet veel goeds voor Vlaanderen.
... Of De Croo heeft via zijn marionetten geprobeerd om de Vlaamse regering te destabiliseren door het ene na het andere waanzinnige voorstel te lanceren.
gertc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2021, 11:22   #37
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Ik wilde ook alleen maar benadrukken dat Lydia Peeters een voortrekkersrol speelde wat de voorstellen voor co2 reductie betreft, en hierin verder wou gaan dan de rest van de Vlaamse regering.
Zelf vond ik de voorstellen nogal vergaand (vanaf 2027 enkel nog electrische voertuigen, en vanaf 2030 zelfs geen tweedehands verbrandingsmotoren meer, dacht ik toch) temeer daar het mij helemaal niet duidelijk is hoe de electriciteitsproductie er tegen die tijd zal uitzien. Met wind en zon alleen zal men het nooit redden. Maar ja, wie ben ik.
Oud 11 november 2021, 12:06   #38
De Rode Willem

De Rode Willem's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Ik wilde ook alleen maar benadrukken dat Lydia Peeters een voortrekkersrol speelde wat de voorstellen voor co2 reductie betreft, en hierin verder wou gaan dan de rest van de Vlaamse regering.
Zelf vond ik de voorstellen nogal vergaand (vanaf 2027 enkel nog electrische voertuigen, en vanaf 2030 zelfs geen tweedehands verbrandingsmotoren meer, dacht ik toch) temeer daar het mij helemaal niet duidelijk is hoe de electriciteitsproductie er tegen die tijd zal uitzien. Met wind en zon alleen zal men het nooit redden. Maar ja, wie ben ik.
Tja die miskleun Peeters is dan ook een exponent van de partij die openlijk en bloot alleen de belangen verdedigt van de superrijken die zich de luxe van het "groen" zijn kunnen permiteren.

Natuurlijk is dat kwa hypocrisie niveau nog altijd aanvaarbaarder dan een partij die beweert een brede volkspartij te zijn, en dan maatregelen neemt die alleen door de superrijken kunnen worden gedragen. De loeiharde electorale draai rond de oren van -8% was blijkbaar niet genoeg.
Dat de CD&V, als ooit zichzelf familiepartij noemende politieke beweging, zulke katastrofale onzin steunt bewijst dat ze de relatief nog hardere electorale uppercut van -5% niet begrepen hebben en dus zichzelf naar onder de 10% aan het lullen zijn.

Laat ons aub stoppen met die klima waanzin...wij zullen als onnozele zakdoek grond aan de Noordzee het klimaat niet redden. Niet het tropische klimaat, niet het landklimaat of gematigd zeeklimaat of ook niet het polaire klimaat. De klima-waanzin zal alleen de middenklasse in Vlaanderen immobiel in de kou zetten in een huur-hutje achter in de tuin van enkele superrijken.

Geef nooit een boomerang aan idioten

Laatst gewijzigd door De Rode Willem : 11 november 2021 om 12:07.
De Rode Willem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2021, 17:53   #39
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat zou men niet gezegd hebben als ik de reacties van vele mensen hoorde in de winkels deze ochtend en namiddag.
Het is duidelijk een halfslachtige poging tot damagecontrol.
Te laat….en het stelt niets voor.
Niet alleen ik twijfel hard aan wat jij denkt te horen.
FEIT is dat de N-VA de enige partij is die kerncentrales wil openhouden ipv van ze te vervangen door vervuilende gascentrales. Het groot bakkes van de MR denkt er ook zo over maar hij draait rond de hete brij uit schrik dat Vivaldi in duigen valt.
Dat jij oostindisch doof en stekeblind bent voor de feiten verwondert mij niet in het minst.

Haat is een slechte raadgever.
Oud 11 november 2021, 18:21   #40
epicurist_dirk
Minister

epicurist_dirk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is duidelijk een halfslachtige poging tot damagecontrol.
Te laat….en het stelt niets voor.
"DE mensen"...... "de mensen zeggen" is een uitlating die ik al jaren te pas en onpas hoor van uit bepaalde hoek die "de mensen" gebruiken tot misbruiken in hun gepreek. En meestal discriminerend negeren wat "de mensen" zeggen als het NIET in hun kraam past.

Echter waar het om gaat is: dat een gas installatie centrale die de wereld niet kapotmaakt een vergunning krijgt in Gent.

En dat een andere voorgestelde gas installatie centrale die massa's Co2 en ammoniak de lucht in blaast geen vergunning krijgt nadat ook deskundigen die aangewezen werden om eventuele milieuschade te berekenen/onderzoeken >>> tot de conclusie kwamen en gewezen hebben op de grote milieu vervuiling van dit soort centrale.

Waardoor die deskundigen die soort gas centrales als vervanging van kerncentrales afkeurden. Is al erg genoeg dat bij ernstige stroom tekorten oude vliegtuigmotoren Electro generators mogen blijven gebruikt worden. Terwijl de kerncentrales zouden moeten sluiten voor dictatoriale geneugten van en voor Extreem Links-Groen

Maar gezond boeren verstand kennen ze niet bij Extreem Links-Groen bang dat ze zij dat dat ook een gezond boeren verstand-mestprobleem zou kunnen veroorzaken...dat denken daarom alleen mag voor hun politbureau.

Is het NIET geven van vergunning voor vervuilend systeem dan politiek of vooruitstrevend ter bescherming van deze planeet waar de mond van vol is en de media er van overstroomd!!!
bindend referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek en economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen.

Laatst gewijzigd door epicurist_dirk : 11 november 2021 om 18:43.
epicurist_dirk is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be