Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 november 2021, 09:01   #21
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Tsja, een pandemie kan wat korter duren of kan wat langer duren.
Wie kan het voorspellen.

Theoretisch is het nog mogelijk dat een nieuwe variantenreeks ervoor zorgt dat we er nog 20 jaar mee opgescheept zitten.
Stel je voor dat een van die komende varianten niet langer op de longen zou slaan, maar wel op mannelijke geslachtsorganen. En dat 90 procent van de mannen impotent zou worden, maar niet onvruchtbaar.
Dan zijn de mensen die reeds besmet en beschermd zijn de gelukkigen, ja toch?

Als het virus erger wordt dan heeft het vaccin daar iets mee te maken, dat is al lang aangetoond hier.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2021, 09:10   #22
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door denkimi Bekijk bericht
Blijkbaar is het voor velen gemakkelijker om bewezen leugens te herhalen dan om toe te geven dat ze leugens geloofd hebben.
Dit.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2021, 09:10   #23
denkimi
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
De Zweden hebben ongeveer dezelfde maatregelen genomen als de rest van Europa alleen was het niet van moeten.
Ongeveer als in bijna geen terwijl de rest van Europa opgesloten zat.

Misschien ben jij al vergeten hoe zweden in onze media zwartgemaakt werd, en er honderdduizenden doden voorspelt werden door onze eigen kwakzalvers, maar ik ben dat niet.
denkimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2021, 09:12   #24
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Niks sorry, rond zo'n leugenachtige fabeltjes moeten wij helemaal niet omheen.
De meeste mensen die elkaar besmetten, zijn gevaccineerden, en de meeste mensen in het ziekenhuis zijn gevaccineerden. Dan kan men wel van een epidemie van gevaccineerden spreken he. Kortom, ongevaccineerden spelen geen rol van betekenis in deze epidemie. En dat gaat zo blijven he. We hebben nu een optimum, vanaf nu gaat het weer bergaf. Beter dan dit wordt het nooit meer.
Oud 8 november 2021, 09:14   #25
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Theoretisch is het nog mogelijk dat een nieuwe variantenreeks ervoor zorgt dat we er nog 20 jaar mee opgescheept zitten.
Dat is niet "theoretisch" he. Dat is uiteraard zo, en niet voor 20 jaar maar voor 100 jaar. Zoals met griep he, daar zitten we ook al honderden jaren mee opgescheept.

Citaat:
Stel je voor dat een van die komende varianten niet langer op de longen zou slaan, maar wel op mannelijke geslachtsorganen. En dat 90 procent van de mannen impotent zou worden, maar niet onvruchtbaar.
Dan zijn die naar de kloten van de Schoof he. Maar dat is met elk virus zo, met griep en verkoudheden ook. Die kunnen allemaal veranderen in iets dat minder leuk is. Daarvoor hebben wij nog nooit onze maatschappij stuk gemaakt.
Oud 8 november 2021, 09:41   #26
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tsja, een pandemie kan wat korter duren of kan wat langer duren.
Wie kan het voorspellen.

Dat is helemaal niet theoretisch, dat is een zekerheid. Gaat u me nu zeggen dat u niet beseft dat u nu al 18 maand oproept dat onze maatschappij voor eens en voor altijd van lockdown naar lockdown moet sukkelen?
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2021, 09:56   #27
TREBRON
Europees Commissaris

TREBRON's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Walvader Bekijk bericht
LOL: https://www.hln.be/binnenland/zieken...rgen~a16d21ff/

Wij oordelen niet ................

Natuurlijk niet, het zijn gevaccineerden!
Ikzelf ben heel onlangs ontslagen na een operatie in een niet nader genoemd heek groot ziekenhuis. Het verzorgend personeel heb ik dagelijks 2 keer 4 minuten aan mijn bed gezien en de rest van de dag stonden of zaten ze in de gang en in kantoorruimtes naar mobiele en vaste computerschermen te staren.
Sorry als ik hiermee iemand kwets...
TREBRON is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2021, 10:10   #28
TREBRON
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IJsboer Bekijk bericht
Hilarisch!

Installeren van een regime om totale controle te krijgen over de mensheid... juiiiiist. Te veel films gekeken misschien?
Wat ze zinnens zijn en wat het uiteindelijke doel is weet ik niet maar ik stel wek-iets eigenaardigs vast.
Een Belg heeft een broertje dood aan verplichtingen en gaat die van nature ut altijd trachten te omzeilen en heeft ook de gewoonte om mensen die de regels volgens als onnozelaars en watjes te beschouwen.
Dus. op DAT MAG NIET antwoord een Belg, IK DOE HET NU ZEKER;
.......op DAT MOET antwoord een Belg, ACH JA DENKT GIJ DAT.?. DAAR VEEG IK MIJN VOETEN AAN
En plots is er Corona.
De meeste Belgen met de mentaliteit zoals hierboven beschreven zijn plots voorstander van verplichte vaccinatie van iedereen zelfs met een weinig of niet experimenteel vaccin.
Sommigen pleiten zelfs om de tegenstanders hun werk af te pakken en zelfs te laten opsluiten...,,,,,,,,?????????
Wat zit er in dat virus dat de mentaliteit van de modale Belg 180° KAN LATEN OMSLAAN OP ENKELE MAANDEN TIJD,,,,,??????
Doemscenario's zijn er genoeg maar ik zou wel willen weten wat er uiteindelijk achter schuilgaat;;;;.
Zijn we rijp om een dictatuur te aanvaarden?????
Oud 8 november 2021, 10:18   #29
TREBRON
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
LOL: https://www.hln.be/binnenland/zieken...rgen~a16d21ff/

Wij oordelen niet ................

Natuurlijk niet, het zijn gevaccineerden!
Gevaccineerden hebben wel het voordeel dat ze, alhoewel flink besmet, vrolijk kunnen rondlopen en knuffelen wie ze willen zodat er een flink deel in de ziekenhuizen belanden en dat de schuld daarvoor de schoenen van de niet besmette niet-gevaccineerden geschoven word. Want niet gevaccineerde moet je van de WETENSCHAPPERS????? beschouwen als pestlijders of melaatsen...
Oud 8 november 2021, 10:25   #30
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TREBRON Bekijk bericht
Wat ze zinnens zijn en wat het uiteindelijke doel is weet ik niet maar ik stel wek-iets eigenaardigs vast.
Een Belg heeft een broertje dood aan verplichtingen en gaat die van nature ut altijd trachten te omzeilen en heeft ook de gewoonte om mensen die de regels volgens als onnozelaars en watjes te beschouwen.
Dus. op DAT MAG NIET antwoord een Belg, IK DOE HET NU ZEKER;
.......op DAT MOET antwoord een Belg, ACH JA DENKT GIJ DAT.?. DAAR VEEG IK MIJN VOETEN AAN
En plots is er Corona.
De meeste Belgen met de mentaliteit zoals hierboven beschreven zijn plots voorstander van verplichte vaccinatie van iedereen zelfs met een weinig of niet experimenteel vaccin.
Sommigen pleiten zelfs om de tegenstanders hun werk af te pakken en zelfs te laten opsluiten...,,,,,,,,?????????
Wat zit er in dat virus dat de mentaliteit van de modale Belg 180° KAN LATEN OMSLAAN OP ENKELE MAANDEN TIJD,,,,,??????
Doemscenario's zijn er genoeg maar ik zou wel willen weten wat er uiteindelijk achter schuilgaat;;;;.

Dit dus.

Brainkillers.

Laatst gewijzigd door Mambo : 8 november 2021 om 10:26.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2021, 10:36   #31
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TREBRON Bekijk bericht
Voor veel mensen is Facebook de enige informatiebron.
Massapsychose.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2021, 10:48   #32
vanderzapig
Europees Commissaris

vanderzapig's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

En jij trapt in die leugens zo makkelijk als een smartphone-gaper trapt in een hondenstront op het voetpad.
Is het laatste Sciensano weekrapport dan een leugenachtig fabeltje?

Die tabel staat op pagina 29.

Het rapport vind je momenteel hier:

https://covid-19.sciensano.be/sites/..._report_NL.pdf

Later deze week - wanneer het niet meer het laatste zal zijn - zal je het wellicht hier vinden:

https://covid-19.sciensano.be/sites/...5%20-%20NL.pdf
vanderzapig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2021, 10:48   #33
TREBRON
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Voor veel mensen is Facebook de enige informatiebron.
Massapsychose.
Mij vind je niet op Facebook, maar gij moogt uw goesting doen.
Ooit zal de aap wel uit de mouw komen. Zoals men zegt .-Alles komt uit al moesten de kraaien het uitbrengen. We zien dus wel... Ondertussen gaan we verder met de anderen te haten of belachelijk en het leven van iedereen zo moeilijk mogelijk te maken hé??? Leuke wereld toch die we onszelf geschapen hebben???
Oud 8 november 2021, 10:51   #34
TREBRON
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Dit dus.

Brainkillers.
Gaan we alles klakkeloos zonder nadenken aanvaarden?????
Blijkbaar JA dus....
Oud 8 november 2021, 10:53   #35
Walvader
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vanderzapig Bekijk bericht
Is het laatste Sciensano weekrapport dan een leugenachtig fabeltje?

Die tabel staat op pagina 29.

Het rapport vind je momenteel hier:

https://covid-19.sciensano.be/sites/..._report_NL.pdf

Later deze week - wanneer het niet meer het laatste zal zijn - zal je het wellicht hier vinden:

https://covid-19.sciensano.be/sites/...5%20-%20NL.pdf
Merk ook de lepe leeftijdsindeling op. Van 18 tot 64. Alles om de jongeren en jonge dertigers aan de spuit te krijgen.
Walvader is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2021, 10:58   #36
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Ik ga effe dit forum laten voor wat het is, ik heb het vandaag te druk om nodeloos tijd te verliezen aan het gemeier en getrol van de antivaxxers, de belgicisten en andere varianten van pestkoppen.
Oud 8 november 2021, 11:04   #37
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Ze dekken zich alweer in, met zo’n uitspraken mogen we ervan uit gaan dat de overgrote meerderheid gevaccineerden zijn.

——
“Wij hebben momenteel 17 patiënten op intensieve. Bij de gevacccineerden is het immuunsysteem altijd verminderd. Ofwel omdat het om transplantatiepatiënten gaat, mensen die dus leven met een donororgaan. Ofwel omdat ze medicijnen moeten nemen die hun natuurlijke afweer onderdrukken. Gezonde, gevaccineerde mensen zien we op intensieve niet.”
Corona is zoals griep.
Je kan je er tegen laten vaccineren, maar dat vaccin geeft geen garantie dat je er niet aan dood kan gaan.
En als je een onderliggend medisch probleem hebt, waardoor je natuurlijke weerstand al verzwakt is, is de weerstandsopbouw die het vaccin moet geven verwaarloosbaar.

Een vaccin maakt je ook niet immuun voor een besmetting, het zorgt er enkel voor dat je al preventief een verhoogde weerstand tegen de ziekte hebt.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2021, 11:06   #38
vanderzapig
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:

En jij trapt in die leugens zo makkelijk als een smartphone-gaper trapt in een hondenstront op het voetpad.
Schoof, dat gevaccineerde 65+ers meer risico lopen dan ongevaccineerde 65+ers, blijkt niet alleen uit de Sciensano cijfers maar ook uit een Zweedse studie. Daar gaat het zelfs over 50+ers:

Als u liever Van Ranst gelooft dan de serieuze wetenschappers: ga uw gang. Het is uw gezondheid en uw leven.

Ik probeer u alleen maar de beste data te geven die op dit moment beschikbaar is. Negeren op eigen risico.

Laatst gewijzigd door vanderzapig : 8 november 2021 om 11:31.
Oud 8 november 2021, 11:10   #39
vanderzapig
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Merk ook de lepe leeftijdsindeling op. Van 18 tot 64. Alles om de jongeren en jonge dertigers aan de spuit te krijgen.
Juist.

En hadden ze kleinere leeftijdscategorieën gebruikt, dan hadden ze wellicht al een averechts effect bij gevaccineerden vastgesteld vanaf 50 jaar, zoals in de Zweedse studie.
Oud 8 november 2021, 11:10   #40
edwinp
Banneling

Standaard

Men een vaccinatiegraad van 76% liggen er in verhouding weinig gevaccineerden in het ziekenhuis

kijk maar naar Portugal 86% gevaccineerd en amper een coronageval op IC

kijk maar naar de baltische staten en Roemenie, amper 30% gevaccineerd,300 doden per dag

Laatst gewijzigd door edwinp : 8 november 2021 om 11:13.
edwinp is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:35.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be