Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 november 2021, 15:31   #21
edwinp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ja natuurlijk, die gascentrales gaan gesubsidieerd worden.
en dat geld gaat naar ??? Engie in alle scenario's...
Hoe komt het daar er enkel op vlaamse locaties gascentrales worden voorgesteld ? Ecolo ?
edwinp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2021, 18:47   #22
De Rode Willem
Perm. Vertegenwoordiger VN

De Rode Willem's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht

In Vilvoorde wil Vivaldi ook vergif in de lucht spuien. Niet leuk voor de omwoners.
Maar dat kan helemaal geen kwaad, zeggen de groenen en de Vlaamse sossenburgemeester.
Als u de CO2 van gascentrales vergif noemt, zou ik u ten stelligste willen aanraden te stoppen met ademen aub.

Maar beter nog, de N-VA is voorstander van nucleair vergif te produceren en dat onder de grond te spuien...of in zee ?
Maar dan kan allemaal geen kwaad natuurlijk zeggen de Nieuw Vlaams Alliantiers
Het is toch niet aantoon wie er waar kanker van krijgt.

Geef nooit een boomerang aan idioten
De Rode Willem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2021, 19:09   #23
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem Bekijk bericht
Als u de CO2 van gascentrales vergif noemt, zou ik u ten stelligste willen aanraden te stoppen met ademen aub.
Mensen gaan verbieden om in een nieuwe woning een CV op gas te laten installeren ,maar zelf verschillende electriciteitscentrales willen bouwen die dan wél mogen draaien op datzelfde gas...

Citaat:
Maar beter nog, de N-VA is voorstander van nucleair vergif te produceren en dat onder de grond te spuien...of in zee ?
Maar dan kan allemaal geen kwaad natuurlijk zeggen de Nieuw Vlaams Alliantiers
Het is toch niet aantoon wie er waar kanker van krijgt.
Dat wordt al gedaan van sinds de tijd dat er van die hele N-VA nog lang géén sprake was....

Toen waren het de traditionele partijen die aan de macht waren ,en de beslissingen namen...

En toen hebben we u niet gehoord ....

En nu is dat plots een zaak voor u ,zit uw haat tegenover de N-VA zo diep...

Dan wordt het hoog tijd om professionele hulp in te schakelen...

Laatst gewijzigd door Svennies : 10 november 2021 om 19:09.
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2021, 20:08   #24
De Koninck
Lokaal Raadslid

Standaard

Wat als ...

De groenen vroeger aan de macht zouden geweest zijn en er nooit kerncentrales zouden zijn gebouwd?

Dan zouden we - althans volgens hun eigen theorie - allemaal al lang verzopen zijn wegens opwarming van de aarde en bijhorende stijging van het zeeniveau
De Koninck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2021, 08:08   #25
De Rode Willem

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Koninck Bekijk bericht
Wat als ...

De groenen vroeger aan de macht zouden geweest zijn en er nooit kerncentrales zouden zijn gebouwd?

Dan zouden we - althans volgens hun eigen theorie - allemaal al lang verzopen zijn wegens opwarming van de aarde en bijhorende stijging van het zeeniveau
VTM-niveau.
God spare ons van on meer van zulk gezwets !

Oud 11 november 2021, 08:17   #26
De Rode Willem

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
Mensen gaan verbieden om in een nieuwe woning een CV op gas te laten installeren ,maar zelf verschillende electriciteitscentrales willen bouwen die dan wél mogen draaien op datzelfde gas...
De Vivaldiaanse hypocresie heb ik hier aal flink bekritiseerd
https://forum.politics.be/showthread...t=gascentrales

Citaat:
Dat wordt al gedaan van sinds de tijd dat er van die hele N-VA nog lang géén sprake was....

Toen waren het de traditionele partijen die aan de macht waren ,en de beslissingen namen...

U zegt dus met zoveel woorden dat de traditionele partijen vroeger het goed hebben gedaan wat energie betreft.
En u roept nu dat de "kracht van verandering" niets moet veranderen. Wat niet moeilijk zal zijn, want de N-VA heeft nog niets veranderd, natuurlijk.

Als u uw kinderen en kleinkinderen dit verder wil aandoen. Ze zullen u dankbaar zijn.
of dit misschien
Het jammere zou zijn dat niet alleen uw kinderen en kleinkinderen daaraan blootgesteld worden, maar ook de mijne en die van alle andere mensen.

Oud 11 november 2021, 08:18   #27
De gemuilkorfde

De gemuilkorfde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2021/11...ppositie-n-va/

Ik vrees alleen dat De Vadder een bewijs van zijn wereldvreemdheid ten beste geeft.
Sommige mensen hebben precies een Dewever en N-VA complex, en zouden toch beter eens professionele hulp zoeken.
Devadder doet in dit geval gewoon waarvoor hij betaald wordt: om de politieke te analyseren.
Dat dat niet per definitie negatief uitvalt voor de N-VA is geen probleem voor normale mensen.
Mensen die zo gefrustreerd zijn dat het altijd negatief moet uitvallen gaan dan natuurlijk schuimbekken.
Ik voel helemaal geen "bewierroken" in dat artikel, hij zegt gewoon dat ze nu op dreef zijn als oppositie, en op dit moment hun rol goed vervullen.

Wie het schoentje past, trekke het aan.

Laatst gewijzigd door De gemuilkorfde : 11 november 2021 om 08:21.
De gemuilkorfde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2021, 11:57   #28
De Rode Willem

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
Sommige mensen hebben precies een Dewever en N-VA complex, en zouden toch beter eens professionele hulp zoeken.
Devadder doet in dit geval gewoon waarvoor hij betaald wordt: om de politieke te analyseren.
Dat dat niet per definitie negatief uitvalt voor de N-VA is geen probleem voor normale mensen.
Mensen die zo gefrustreerd zijn dat het altijd negatief moet uitvallen gaan dan natuurlijk schuimbekken.
Ik voel helemaal geen "bewierroken" in dat artikel, hij zegt gewoon dat ze nu op dreef zijn als oppositie, en op dit moment hun rol goed vervullen.

Wie het schoentje past, trekke het aan.
Wat had je verwacht van iemand die er geen geheim van maakt niet te gaan stemmen omdat geen enkele van de politieke onderdeurtjes die zich aandienen geschikt is om hem te vertegenwoordigen in het parlement.

Ik ben hoogstens en meestal tijdelijk gecharmeerd door individuën die zich politiek onderschijden. Zoals een Hilde Crevits nu, die duidelijk iets voor het doelelectoraat van de CD&V uit de brand heeft weten slepen in de voorbije klima-waanzin. De landbouwers mogen niet klagen.
Ooit vroeger, ten tijde van de autorit naar Brussel, mocht bvb ook Tom Van Grieken op die sympathie rekenen. Hij profileerde zich dan als echt wel DE opposie tegen Vivaldi. Groots...maar hij hield het niet vol en zakte naar peiloze diepten met zijn kinder-dans-forum filmpje over rekeningen presenteren. Ook de Croo kon (merk op Verleden Tijd) mij bekoren met zijn leiderschap. En VDB kon enig respect oproepen bij mij met zijn kordaat-rechtlijnige corona-aanpak.

Alleen Groen en N-VA hebben bij mij geen enkele persoon die enige positieve politieke emoties heeft opgewekt. Wat heeft N-VA bvb als overwinning op de klima-hysterie aan zijn kiespubliek te bieden ? Overdure electrische wagens waar je amper het volgende dorp mee haalt. En de middenklas-kinderen hun huisje afgepakt. Moeten wij echt storm lopen voor zulke onzin ? Wetende dat de N-VA waarschijnlijk zal TEGENstemmen als het over de verplichting van electrische bedrijfswagens zal gaan ?

En wat De Vadder betreft...het is duidelijk dat die man ruggengraatloos overstag is gegaan voor de 50% rechtsen in de beheerraad.
Niet dat De Vadder voor mij de grote loftrompet moet bovenhalen over Vivaldi. Helemaal niet zelfs.
Maar een totaal verkeerde, van de pot gerukte analyse op de website pleuren hoefde nu ook weer niet.

Ik zou Vadder het recht niet willen ontzeggen zijn, volgens mij, totaal verkeerde mening te uiten. Maar hij (maar hij zal niet wakker liggen van een Willempje op dit forum) en vooral de N-VA fans mogen niet verwachten dat ik voor de onzin van Vadder ga applaudiseren. Integendeel ik het als opmerking bij de link naar de Vadder-bagger even de enige juiste, dus mijn eigen, visie van de politieke realiteit gegeven.

Laatst gewijzigd door De Rode Willem : 11 november 2021 om 11:58.
Oud 11 november 2021, 12:23   #29
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat ziet u toch eventjes totaal verkeerd hoor
Groen, bij uitbreiding Vivaldi, voorziet alternatieven voor de kerncentrales.
Maar Demir wil geen gascentrales (nochtans door Europa goedgekeurd) wil geen windmolens, niet op land en niet ter zee….het is weldegelijk Demir die ons zonder elektriciteit zal zetten door haar domme, doorzichtige en achterbakse politieke spelletjes.
Europa heeft goed muilen.
Enerzijds laten ze vervuilende elektriciteitsproductie toe, ergo, ze laten zelfs toe dat dat gesubsidieerd wordt en anderzijds dwingen ze ons tot 47% CO2 reductie.

Vergeet niet dat de uitstoot van eventuele gascentrales nog eens bovenop de reductie moet komen.

Laatst gewijzigd door reservespeler : 11 november 2021 om 12:25.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2021, 12:27   #30
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2021/11...ppositie-n-va/

Ik vrees alleen dat De Vadder een bewijs van zijn wereldvreemdheid ten beste geeft.
1° Die pandemiewet boeit voor geen hol...En als er al iets van doordringt tot op de werkvloer of het café dan is het dat de N-VA weer maar eens dwarsligt om die noodzakelijke wet (er wordt gedacht dat dit de wet van de mondmaskers en de covid pas is) door te voeren.

2° De Wever zijn aanvallen op de O-VLD en Lachaert blijken steriel en totaal resultaatloos. Dan maar met de voeten vooruit op de man. Mensen hebben al lang door dat Wever eigenlijk gewoon een ambrasmakertje is

3° En Demir en haar energiebeleid ? Dat komt over dat de N-VA ons zonder stroom wil zetten.

Bron van mijn mening ? De vorige verkiezingen. Een dikke vette welverdiende -8. Zelfs een -14 als men de totale Vlaamse regering beschouwt.
Goe bezig durft dan ene van de VRT zeggen. De aanwezigheid van 50% rechtsen in de bestuur begint zijn gevolgen te hebben. De onzincoëfficiënt stijgt sterk, zeker bij de politieke duiding.

Wever lijkt eerder dat ventje dat met een speelgoedemmertje water naar de zee draagt...
Nog veel vrees gewenst, rooie.
Oud 11 november 2021, 12:29   #31
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat ziet u toch eventjes totaal verkeerd hoor
Oud 11 november 2021, 12:31   #32
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

En wat De Vadder betreft...het is duidelijk dat die man ruggengraatloos overstag is gegaan voor de 50% rechtsen in de beheerraad.
Niet dat De Vadder voor mij de grote loftrompet moet bovenhalen over Vivaldi. Helemaal niet zelfs.
Maar een totaal verkeerde, van de pot gerukte analyse op de website pleuren hoefde nu ook weer niet.
Ik zal het inkaderen.
Oud 11 november 2021, 12:35   #33
De gemuilkorfde

Standaard

Citaat:
Ooit vroeger, ten tijde van de autorit naar Brussel, mocht bvb ook Tom Van Grieken op die sympathie rekenen. Hij profileerde zich dan als echt wel DE opposie tegen Vivaldi. Groots...maar hij hield het niet vol en zakte naar peiloze diepten met zijn kinder-dans-forum filmpje over rekeningen presenteren.
Je beseft niet dat je niet iedere dag zulke acties kunt organiseren?
Ik heb die autorit meegedaan, maar als men iedere week zou gaan betogen zou ik ook rap afhaken.

Citaat:
Overdure electrische wagens waar je amper het volgende dorp mee haalt.
Ik ben ook geen fan van electrische wagens, maar tegen dat ze verplicht zijn zal de technologie waarschijnlijjk nog wel een stuk verbeterd zijn, waardoor je veel meer autonomie ermee hebt.
Er zitten ook voorwaarden aan die invoering.

Citaat:
En de middenklas-kinderen hun huisje afgepakt.
Daar ben ik meer om bezorgd.
Wie gaat nog een huis kopen als hij verplicht wordt voor vele tienduizenden euro's kosten eraan te doen?
En wat als je zo'n huis erft?

Citaat:
De enige die een totaal foutieve analyse, als je schrijfsels die naam al zouden verdienen, maakt ben jij.
Ik lees in dat artikel helemaal geen lof voor de inhoud van wat N-VA op dit moment politiek vertelt, alleen dat ze in de techniek van het oppositievoeren goed bezig zijn.
Als je dat verschil niet begrijpt, gaat er je veel ontgaan in de politiek.
Oud 11 november 2021, 12:38   #34
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Leuk. Zich politiek "onderschijden".

Bekend staaltje van het onderschijten van DE politieke vijand.
Oud 11 november 2021, 12:53   #35
Jakko
Minister-President

Standaard

Citaat:

Ach zo. U bent dus niet van oordeel dat nucleair afval een groter vergif is dan CO2?
Jakko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2021, 12:59   #36
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jakko Bekijk bericht
Ach zo. U bent dus niet van oordeel dat nucleair afval een groter vergif is dan CO2?
Niet direct, alleen is het zo dat we nog meer CO2 de lucht ingaan blazen en dat om de uitstoot te verminderen...

Het nucleaire afval wordt niet in de lucht geblazen.

Zie je het verschil?
Oud 11 november 2021, 13:15   #37
De gemuilkorfde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Leuk. Zich politiek "onderschijden".

Bekend staaltje van het onderschijten van DE politieke vijand.
Als er een categorie 'onbedoelde woordspelingen' bestond, was hij zeker geslaagd met grote onderschijting...
Oud 11 november 2021, 13:37   #38
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jakko Bekijk bericht
Het is nog erger. Volgens Van der Straeten maken ze er zelfs atoombommen van
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2021, 14:25   #39
Jakko
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Het is nog erger. Volgens Van der Straeten maken ze er zelfs atoombommen van
Jij vindt dat kostelijk?

Citaat:
Tsjernobyl (1986)
De grootste en bekendste kernramp uit het verleden is de kernramp van Tsjernobyl in 1986, in de voormalige Sovjet-Unie. Op zaterdag 26 april 1986 voerden technici ’s ochtends een experiment uit in kernreactor nummer vier. Toen het experiment misliep en fout op fout werd gestapeld, smolten de brandstofstaven en steeg de stoomdruk. Uiteindelijk ontplofte de reactor. De explosie was zo hevig dat het tweeduizend ton zware dak van het reactorgebouw werd weggeblazen. Door een daaropvolgende hevige brand ontstond een radioactieve wolk, die zich al snel over een groot deel van Europa verspreidde.

De explosie zelf had 31 directe doden tot gevolg, maar door de verspreiding van de vrijgekomen radioactiviteit zijn nadien honderdduizenden mensen besmet geraakt. Een groot deel hiervan bestaat uit de circa 600.000 puinruimers – veelal dienstplichtige soldaten – en de mensen die zijn geëvacueerd uit de uitsluitingszone van 30km rond de centrale. Volgens een in 2006 uitgebracht rapport van het Europees Parlement raakte ongeveer 40% van de oppervlakte van Europa radioactief besmet door de kernramp van Tsjernobyl, en zijn de gevolgen ook tegenwoordig nog zeer verstrekkend. In 2016 werd er nog een koepel over de ontplofte kernreactor geplaatst, die ruim honderd jaar lang bescherming moet bieden tegen radioactiviteit.
nucleaire rampen in het verleden
Oud 11 november 2021, 14:27   #40
Jakko
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Niet direct, alleen is het zo dat we nog meer CO2 de lucht ingaan blazen en dat om de uitstoot te verminderen...

Het nucleaire afval wordt niet in de lucht geblazen.

Zie je het verschil?
Welk verschil? PFOS werd toch ook geloosd? Radioactief afval werd van 1960 tot 1982 door België in de Noord-Atlantische Oceaan gestort.
De gascentrale die in Gent door de N-VA werd goedgekeurd pompt meer stikstof de lucht in dan de hypermoderne centrale die in Vilvoorde zou geplaatst worden. Deze produceert trouwens ook minder stikstof dan de al bestaande gascentrale. Het is dus niet zo dat gascentrales iets nieuws is; Demir had het overigens over luters ammoniak, niet over stikstof en het gekronkel van De Wever in terzake was uitzonderlijk kostelijk. Hij moest de duimen leggen voor een groene. Btw, ik moet u toch niet wijzen op het gevaar van radioactief afval of dacht u misschien dat dit nog geen gevolgen voor mens en milieu heeft gehad?

Laatst gewijzigd door Jakko : 11 november 2021 om 14:49.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:35.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be