Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 november 2021, 19:39   #21
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Hebben ze gisteren uw pas gevraagd in de overvolle café's in Gent ? Binnen een week vragen ze dat nergens meer. Niet vol te houden.
Het werd nergens gevraagd wegens tijdverlies.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2021, 19:50   #22
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Derde prik is derde prik he.
Waarom die 6 maanden er bij sleuren. Die zijn toch van ondergeschikt belang.
Omdat het dat is wat Macron heeft aangekondigd. Na 15 december vervalt de corona pas voor 65+ niet meer na 1 jaar, maar na 6 maanden.

Trouwens, de mensen die hun derde prik in september kregen, zullen waarschijnlijk in februari terug een vierde prikje moeten halen om terug een pasje te hebben he.

Laatst gewijzigd door patrickve : 12 november 2021 om 19:51.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2021, 20:11   #23
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Omdat het dat is wat Macron heeft aangekondigd. Na 15 december vervalt de corona pas voor 65+ niet meer na 1 jaar, maar na 6 maanden.

Trouwens, de mensen die hun derde prik in september kregen, zullen waarschijnlijk in februari terug een vierde prikje moeten halen om terug een pasje te hebben he.
Dat wist ik niet, en werd ook niet zo binnen onze media verkondigd.
Die pas, onlangs verlengd, vervalt eind juli volgend jaar.
Toch bedankt voor de info.
Oud 12 november 2021, 20:19   #24
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Hebben ze gisteren uw pas gevraagd in de overvolle café's in Gent ? Binnen een week vragen ze dat nergens meer. Niet vol te houden.
In Holland moet de horeca al dicht tegen 20u. Moest ik een café of restaurant hebben in België en heb 2 gram verstand zou ik toch die controle uitvoeren. Misschien gaat binnen een paar weken alles weer dicht dan moet er niet meer gediscuteerd worden.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2021, 20:22   #25
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
In Holland moet de horeca al dicht tegen 20u. Moest ik een café of restaurant hebben in België en heb 2 gram verstand zou ik toch die controle uitvoeren.
Waarom zou die controle iets eraan veranderen ?
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2021, 20:33   #26
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik gebruik een papieren exemplaar, en die krijgt geen update.
En de uitbater heeft geen internet of data verbinding nodig om mijn pas te controleren.
Altijd groen licht.
Uw QR is dezelfde op papier als op een smartphone. Uw verandering in status wil niet zeggen dat uw QR code visueel ineens veranderd. De code wordt gescand en de gegevensbank die er achter zit geeft positief of negatief door.

Laatst gewijzigd door Gipsy : 12 november 2021 om 20:35.
Oud 12 november 2021, 20:37   #27
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In Holland moet de horeca al dicht tegen 20u. Moest ik een café of restaurant hebben in België en heb 2 gram verstand zou ik toch die controle uitvoeren. Misschien gaat binnen een paar weken alles weer dicht dan moet er niet meer gediscuteerd worden.
Man toch. Je weet toch ook dat dit zinloos is.
Zou je in je geliefd buitenland willen dat je tegen 20 uur op hotel moet.
Wat verbetert dit aan de situatie.
Oud 12 november 2021, 20:39   #28
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Uw QR is dezelfde op papier als op een smartphone. Uw verandering in status wil niet zeggen dat uw QR code visueel ineens veranderd. De code wordt gescand en de gegevensbank die er achter zit geeft positief of negatief door.
Nogmaals. De uitbater hoeft geen verbinding te hebben met het internet of data verbinding. Er is geen verbinding met gegevensbanken. Tenzij in Frankrijk, misschien.
Oud 12 november 2021, 20:44   #29
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Waarom zou die controle iets eraan veranderen ?
Zelfs moest ik meegaan in uw theorie dat we allen even besmettelijk zijn gevaccineerd of niet en dat we allen even gemakkelijk besmet en ziek worden gevaccineerd of niet dan zou ik als politieker of viroloog stellen, OK ze willen niet meewerken dus alles gaat doodsimpel dicht.

Laatst gewijzigd door Gipsy : 12 november 2021 om 20:46.
Oud 12 november 2021, 20:49   #30
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zelfs moest ik meegaan in uw theorie dat we allen even besmettelijk zijn gevaccineerd of niet en dat we allen even gemakkelijk besmet en ziek worden gevaccineerd of niet dan zou ik als politieker of viroloog stellen, OK ze willen niet meewerken dus alles gaat doodsimpel dicht.
Wat bedoel je met "meewerken".
Oud 12 november 2021, 20:55   #31
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat bedoel je met "meewerken".
Er wordt gevraagd of eerder verplicht dat de uitbaters de QR controleren doen ze het niet of willen ze de wise guy spelen dat ze geen smartphone hebben met data dan moeten ze meteen dicht. En nogmaals uw QR veranderd niet visueel, de gegevens daarachter wel.

Laatst gewijzigd door Gipsy : 12 november 2021 om 20:55.
Oud 12 november 2021, 21:46   #32
Walvader
Parlementslid

Standaard

Citaat:
De geldverbrander heeft zelf toegegeven dat vaccinatie en CST de circulatie van het virus NIET tegenhoudt.
Walvader is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2021, 22:07   #33
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Walvader Bekijk bericht
De geldverbrander heeft zelf toegegeven dat vaccinatie en CST de circulatie van het virus NIET tegenhoudt.
Ik heb hem gezien op het nieuws van 19u, die indruk had ik niet. Hij hamerde er nogmaals dat nog meer mensen en vooral kinderen moesten gevaccineerd worden
Oud 12 november 2021, 22:18   #34
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb hem gezien op het nieuws van 19u, die indruk had ik niet. Hij hamerde er nogmaals dat nog meer mensen en vooral kinderen moesten gevaccineerd worden
FVDB
Ik heb hem niet gezien op één, en ik heb hem niet gemist. Wat hij op VTM vertelt zal mij een worst wezen. Het VTM publiek is echter groot.
Zijn geloofwaardigheid slinkt zienderogen.
Oud 12 november 2021, 22:23   #35
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er wordt gevraagd of eerder verplicht dat de uitbaters de QR controleren doen ze het niet of willen ze de wise guy spelen dat ze geen smartphone hebben met data dan moeten ze meteen dicht. En nogmaals uw QR veranderd niet visueel, de gegevens daarachter wel.
Dat dit wordt gevraagd is juist.
Wat die gegevens daarachter betreft is compleet fout.
Oud 12 november 2021, 22:31   #36
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
FVDB
Ik heb hem niet gezien op één, en ik heb hem niet gemist. Wat hij op VTM vertelt zal mij een worst wezen. Het VTM publiek is echter groot.
Zijn geloofwaardigheid slinkt zienderogen.
Ik zap zonder vooroordeel van VTM naar VRT en als het mij niet interesseert, stijl hysterische moeders met kleine strontbuizen in schijtscholen of oude senielen in oudepeekeshuizen of typisch Vlaams kerktorennieuw is het schluss. Evengoed kijk ik naar France 2 maar onmiddellijk als het mijn interesse niet heeft zap ik of TV gaat uit.
Oud 12 november 2021, 22:45   #37
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat dit wordt gevraagd is juist.
Wat die gegevens daarachter betreft is compleet fout.
Dus als ik overeenkom met Auchan, Carrefour, Cora etc dat vanaf nieuwjaar de prijzen opslaan met pakweg 5% worden al die QR en EAN codes obsoleet en moeten daar zoals 50 jaar geleden nieuwe etiketten met nieuw codes overplakt worden???? Vanuit de centrale worden de gegevens aangepast. Aan de EAN of QR code wordt niet geraakt, alleen de gegevens veranderen. Nieuwe prijs aan de kassa bv en de electronische gegevens op de bakjes die onder of boven de producten hangen. Die verandering gebeurt op één second maar de code op het product blijft gelijk. In uw QR code bent u het product als het ware, enfin individu.
Oud 12 november 2021, 23:03   #38
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dus als ik overeenkom met Auchan, Carrefour, Cora etc dat vanaf nieuwjaar de prijzen opslaan met pakweg 5% worden al die QR en EAN codes obsoleet en moeten daar zoals 50 jaar geleden nieuwe etiketten met nieuw codes overplakt worden???? Vanuit de centrale worden de gegevens aangepast. Aan de EAN of QR code wordt niet geraakt, alleen de gegevens veranderen. Nieuwe prijs aan de kassa bv en de electronische gegevens op de bakjes die onder of boven de producten hangen. Die verandering gebeurt op één second maar de code op het product blijft gelijk. In uw QR code bent u het product als het ware, enfin individu.
Een corona pas is geen klantenkaart zoals in de winkel.

De klantenkaart is er bewust om enerzijds klanten te lokken met kortingen en punten sparen, terwijl je anderzijds een stuk van je privacy vrijgeeft.
Desnoods krijg je gepersonaliseerde publiciteit, op maat.

De coronapas, zoals die nu wordt gebruikt in België is niet meer dan een groen/rood code niet gelinkt aan een database.

Onze vervaldatum van de pas is actueel 1/7/2022.
Oud 12 november 2021, 23:21   #39
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Een corona pas is geen klantenkaart zoals in de winkel.

De klantenkaart is er bewust om enerzijds klanten te lokken met kortingen en punten sparen, terwijl je anderzijds een stuk van je privacy vrijgeeft.
Desnoods krijg je gepersonaliseerde publiciteit, op maat.

De coronapas, zoals die nu wordt gebruikt in België is niet meer dan een groen/rood code niet gelinkt aan een database.

Onze vervaldatum van de pas is actueel 1/7/2022.
We hebben het niet over de klanten kaart die trouwens ook hetzelfde principe volgt. Maar over het product die in de winkelrekken ligt. De QR of EAN code blijft gelijk maar de prijs, kleur of samenstelling, beschrijving wordt verandert. Uw product X met identiek dezelfde code is ineens 5% duurder. Uw identieke code van uw covidpass is ineens niet meer safe. Of die code op uw scherm verschijnt, a4 papier of schijtpapier doet er niet toe hij zal ineens niet meer positief of negatief zijn ten gevolge van een evolutie in uw gezondheidstoestand of een ondergane test .
Oud 13 november 2021, 01:18   #40
jad°relen°ir
Minister

jad°relen°ir's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik gebruik een papieren exemplaar, en die krijgt geen update.
En de uitbater heeft geen internet of data verbinding nodig om mijn pas te controleren.
Altijd groen licht.
Ik heb het daarstraks misschien wat te rap neergeschreven, maar uw qr-code hoeft niet te veranderen. Die is gelinkt aan u. Aan uw identiteit of aan uw rijksregisternummer. Het enige wat verandert, zijn de gegevens in de database die door de qr-scan-app gebruikt wordt. Uw identiteit of qr-code verandert dus niet, maar wordt gewoon met een andere 'blik' bekeken. Het maakt dus niet uit of die op uw smartphone staat of op papier of gecodeerd zit in een chip in uw lichaam..

Mijn hond heb ik uit het asiel gehaald.. om mij als haar nieuwe baasje te registreren werd haar chip niet vervangen he.. de data werd aangepast en wie nu de chip leest, ziet dat het mijn hond is.

De uitleg en het voorbeeld van gipsy zijn trouwens ook treffend.

En dat de app niet verbonden zou zijn met het internet, is snel verholpen he.. zo nu en dan verbinding maken om de laatste nieuwe update te downloaden en ge kunt weer voort. Voert ge die update niet tijdig uit, dan past het regime uw gegevens in de database aan en zal bij controle uw covid-pasje rood oplichten. En het mooie daaraan is: ge wordt niet verplicht die update te doen eh.. maar als ge het niet doet, maken ze u het leven moeilijk.. Dus als de bakker dan zijn scanner up to date houdt en gij niet, kunt ge geen brood meer kopen..

Weet je, ik vind het bewonderenswaardig hoe ingenieus dit systeem eigenlijk is en hoe vlot het kon worden geïnstalleerd. Akkoord, het hoeft niet misbruikt te worden.. maar het is perfect mogelijk om wereldwijd elke burger tot slaaf van een regime te herleiden. Nieuwe generaties gaan nooit anders geweten hebben, die zullen in zo een wereld met een hele andere ingesteldheid opgroeien. Wij konden als kind/puber/jongvolwassene allerlei kwajongensstreken uithalen en dat werd zo nu en dan ook door de vingers gezien, maar de komende generaties zullen -afhankelijk hoe de software geprogrammeerd werd- niet aan de gevolgen kunnen ontsnappen. Iedereen gaat van jongs af aan op kunnen groeien als Brave Burger.. Hoe heerlijk is dat..?

Ach.. dromerij eh..

Laatst gewijzigd door jad°relen°ir : 13 november 2021 om 01:23.
jad°relen°ir is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be