Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 november 2021, 15:22   #21
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Men kan daarover zeiken maar uiteindelijk toch gaan of zijn kop uitwerken en zichzelf straffen en niet gaan.
Dat laatste is nochtans de manier om aan het gezever een einde te stellen he. De eersten zijn de schapen die aangeven dat ze het kunnen voortzetten.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2021, 16:13   #22
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
De controle gaat in ieder geval een pak sneller met een QR. Voor alle duidelijkheid ik sta hier niet voor te juichen maar het is nu zo. Het dient zogezegd om mensen gemakkelijker te traceren als ze in contact waren met eventuele besmetten. Men kan daarover zeiken maar uiteindelijk toch gaan of zijn kop uitwerken en zichzelf straffen en niet gaan.
Tegenwoordig heb ik de indruk dat het vooral zij zijn die absoluut toch willen gaan die zichzelf straffen. Ik zou het er allemaal niet voor over hebben. Het sop moet de kolen waard zijn ook.
Wat een wanhopige debiel moet je nu niet zijn om nog te willen gaan skiën ?? Heb je daar gezien in Gent ? Halve kwasten die een uur aanschoven voor een stom pakske vettige stinkende friet.

Hoe verdere we evolueren in het digitale tijdperk hoe stompzinniger we worden ( Einstein had daar al voor verwittigd)
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2021, 16:28   #23
TV-verslaafde
Secretaris-Generaal VN

TV-verslaafde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Tegenwoordig heb ik de indruk dat het vooral zij zijn die absoluut toch willen gaan die zichzelf straffen. Ik zou het er allemaal niet voor over hebben. Het sop moet de kolen waard zijn ook.
Wat een wanhopige debiel moet je nu niet zijn om nog te willen gaan skiën ?? Heb je daar gezien in Gent ? Halve kwasten die een uur aanschoven voor een stom pakske vettige stinkende friet.

Hoe verdere we evolueren in het digitale tijdperk hoe stompzinniger we worden ( Einstein had daar al voor verwittigd)
Hehe.

Van ruilen komt huilen.
Van delen komt toneelspelen.
Van plagen komt liefde vragen.

Hoe meer koppen je kan lopen, hoe meer banaal een event. Hé.
Oud 14 november 2021, 16:49   #24
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Alleen Schoofzak kan zoiets verzinnen
Ik was heel lang in Calpe en buiten dat het daar een pak relaxter was heb ik die Spanjaarden geen fluit meer maatregelen zien naleven dan elders. Net als overal zag ik daar beetje van alles wat.

Fransen feesten in Madrid: 'Wist niet wat ik zag toen ik aankwam

25.000 feestgangers op verboden openluchtfeest in Madrid

Franse jongeren vliegen massaal naar Madrid om te ‘feesten’ en een covid-relaxte vakantie

https://www.spanjevandaag.com/08/03/...axte-vakantie/
https://www.hln.be/buitenland/25-000...drid~ac46d122/
https://nos.nl/artikel/2375517-frans...oen-ik-aankwam

https://www.volkskrant.nl/nieuws-ach...t-is~b5fe5ab2/
Vorig jaar in juli was ik in Valencia.
Het mag gezegd, ze waren er toen strenger dan hier.
Bij aankomst op de luchthaven ging je er niet langs zonder een PLF document in te vullen. Desnoods moest je die ter plaatse invullen.
Op de stranden werd er gecontroleerd op het respecteren van de afstand. De Spaanse smurfen met quads op het strand.
Op de markten in de straatjes tijdens de markten geen stewards met fluo vestjes. Neen, smurfen die met een betaalautomaatje rondlopen. Marktkramers die het riskeren het mondmasker af te zetten: 35 euro. Politielinten in het midden van de straat en je wandelt rechts van het lint, en riskeer het niet dat lint over te steken om naar de overkant te gaan.
In de winkeltjes een en al discipline. Waar je met drie binnen mocht moest je niet proberen met 4 binnen te stappen.
Het viel op. Hoe laat de horeca sloot weet ik niet meer.
Bij terugkeer in België in de luchthaven, geen kat die iets vraagt, geen PLF, niets.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2021, 17:19   #25
IJsboer
Europees Commissaris

IJsboer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En maar blijven liegen in die media

“Een voorbeeld voor iedereen.” Het zijn woorden die Spanje niet vaak in Europees verband hoort, maar deze week toch echt uit de mond kwamen van Hans Kluge, directeur Europa van de Wereldgezondheidsorganisatie (WHO). Die lofprijzing heeft het land te danken aan de zeer hoge vaccinatiegraad.

Van de bevolking ouder dan 12 jaar is 89 procent gevaccineerd.

https://www.demorgen.be/nieuws/in-de...eren~b5c5dc66/

Terwijl de vaccinatiegraad in Spanje amper iets hoger is als bij ons.

Total doses given 73.6M
People fully vaccinated 37.4M
% fully vaccinated 79.1%

https://www.google.com/search?q=covi...hrome&ie=UTF-8
Een land dat mensen met een andere mening voor decennia in de gevangenis wil steken is nu plots een voorbeeld voor ons.
Oud 14 november 2021, 17:21   #26
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Het mag gezegd, ze waren er toen strenger dan hier.
Ja verleden jaar.
Nu verleden jaar was het hier ook alles behalve een pretje op zeker ogenblik. Niet vergeten dat essentiële verplaatsingen waren verboden en dat werd gecontroleerd. Mensen mochten niet naar hun tweede verblijf. Sommigen die naar hun appartement naar de kust gingen moesten rechtsomkeer maken.
Uitrusten op een bankje kon je een boete opleveren. Vergeet ook niet dat alles hier maanden dicht is geweest.
Wie gesnapt werd op een illegaal feestje verscheen voor de rechtbank. Ik weet niet hoe men nog veel strenger had kunnen zijn.
Maar dit jaar was het helemaal anders zeker in Spanje

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 14 november 2021 om 17:23.
Oud 14 november 2021, 17:30   #27
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja verleden jaar.
Nu verleden jaar was het hier ook alles behalve een pretje op zeker ogenblik. Niet vergeten dat essentiële verplaatsingen waren verboden en dat werd gecontroleerd. Mensen mochten niet naar hun tweede verblijf. Sommigen die naar hun appartement naar de kust gingen moesten rechtsomkeer maken.
Uitrusten op een bankje kon je een boete opleveren. Vergeet ook niet dat alles hier maanden dicht is geweest.
Wie gesnapt werd op een illegaal feestje verscheen voor de rechtbank. Ik weet niet hoe men nog veel strenger had kunnen zijn.
Ja akkoord. Uw links gaan over feestende Fransen in Madrid.
Ik denk dat het voor de Fransen in ieder buurland beter was dan in Frankrijk, en in Spanje is doorgaans het weer iets beter dan in België
Oud 14 november 2021, 17:31   #28
TV-verslaafde
Secretaris-Generaal VN

TV-verslaafde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja verleden jaar.
^^

Waar het allemaal om draait in deze maatschappij is geld investeren en de kleintjes ambeteren.

Wilde je dat horen ofzo?
Oud 14 november 2021, 17:35   #29
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja akkoord. Uw links gaan over feestende Fransen in Madrid.
Ik denk dat het voor de Fransen in ieder buurland beter was dan in Frankrijk, en in Spanje is doorgaans het weer iets beter dan in België
Ik was in het voorjaar lange tijd in Calpe en ik heb daar alleszins niet ervaren dat men daar streng was. Eerder relaxt. Ik dacht wel dat het nogal afhankelijk was van regio tot regio. Spanje is een groot land.
Oud 14 november 2021, 18:12   #30
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik was in het voorjaar lange tijd in Calpe en ik heb daar alleszins niet ervaren dat men daar streng was. Eerder relaxt. Ik dacht wel dat het nogal afhankelijk was van regio tot regio. Spanje is een groot land.
Provincie Alicante regio Valencia heeft lange tijd oranje gekleurd terwijl het noordelijke Catalonië rood kleurde.
De situatie dit voorjaar herinner ik mij niet meer. Punt is dat je de strenge maatregelen zoals vorig jaar niet kan blijven volhouden. De kusten aan de Middellandse zee moeten het ook hebben van het toerisme.
En ook, ook al zijn ze streng, je loopt niet tegen elkaar, er is plaats genoeg. In Valencia bijvoorbeeld moet ge uw strand niet reserveren zoals hier in Oostende.
Calp(e) moet ik nog eens bezoeken.

Laatst gewijzigd door Rudy : 14 november 2021 om 18:13.
Oud 14 november 2021, 18:21   #31
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Calp(e) moet ik nog eens bezoeken.
Vergeet vooral niet het binnenland Extramadura...Castilla la Mancha.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 14 november 2021 om 18:23.
Oud 15 november 2021, 12:58   #32
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Ik ben zelf nog niet in Spanje, maar ik lees wel een b. en twee Nederlandse forums van Spanje-liefhebbers.
Die forummers die al wel ginder zijn, zijn unisono: ze voelen zich ginder veiliger dan hier, want gedisciplineerder.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2021, 13:26   #33
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik ben zelf nog niet in Spanje, maar ik lees wel een b. en twee Nederlandse forums van Spanje-liefhebbers.
Die forummers die al wel ginder zijn, zijn unisono: ze voelen zich ginder veiliger dan hier, want gedisciplineerder.
Veiliger wegens gedisciplineerder ? Niet overdrijven.
Ja, ik heb in Spanje iets meer discipline vastgesteld.
Doch, het veiligheidsgevoel komt vooral door de beschikbare ruimte en het feit dat de Spaanse smurfen niet mals zijn bij overtredingen.
Maar vooral de beschikbare ruimte. Niet dat ik Spanje volledig ken, maar in Valencia is er geen probleem om wat afstand te houden.
Oud 15 november 2021, 14:01   #34
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht

Ja de Spaanse discipline is dan ook overal ter wereld bekend

Spaanse jongeren gaan weer voluit feesten, maar niet in de kroegen, waar nog coronaregels gelden, ze gaan naar een botellón, een feest op straat. Met chaos, overlast en politieoptreden tot gevolg.
https://www.volkskrant.nl/columns-op...edia~b29660b8/

Het wordt tijd dat ge zelf eens een kijkje gaat nemen.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 15 november 2021 om 14:02.
Oud 16 november 2021, 13:40   #35
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja de Spaanse discipline is dan ook overal ter wereld bekend

Spaanse jongeren gaan weer voluit feesten, maar niet in de kroegen, waar nog coronaregels gelden, ze gaan naar een botellón, een feest op straat. Met chaos, overlast en politieoptreden tot gevolg.
https://www.volkskrant.nl/columns-op...edia~b29660b8/

Het wordt tijd dat ge zelf eens een kijkje gaat nemen.
Dat vind ik ook.
(maar zelfs dan zal mijn ervaring slechts die zijn van één persoon ...)
(en dat er botellones gehouden worden door de Spaanse stedelijke jeugd ... no shit Sherlock)

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be