![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat laatste is nochtans de manier om aan het gezever een einde te stellen he. De eersten zijn de schapen die aangeven dat ze het kunnen voortzetten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat een wanhopige debiel moet je nu niet zijn om nog te willen gaan skiën ?? Heb je daar gezien in Gent ? Halve kwasten die een uur aanschoven voor een stom pakske vettige stinkende friet. Hoe verdere we evolueren in het digitale tijdperk hoe stompzinniger we worden ( Einstein had daar al voor verwittigd) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Van ruilen komt huilen. Van delen komt toneelspelen. Van plagen komt liefde vragen. Hoe meer koppen je kan lopen, hoe meer banaal een event. Hé.
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het mag gezegd, ze waren er toen strenger dan hier. Bij aankomst op de luchthaven ging je er niet langs zonder een PLF document in te vullen. Desnoods moest je die ter plaatse invullen. Op de stranden werd er gecontroleerd op het respecteren van de afstand. De Spaanse smurfen met quads op het strand. Op de markten in de straatjes tijdens de markten geen stewards met fluo vestjes. Neen, smurfen die met een betaalautomaatje rondlopen. Marktkramers die het riskeren het mondmasker af te zetten: 35 euro. Politielinten in het midden van de straat en je wandelt rechts van het lint, en riskeer het niet dat lint over te steken om naar de overkant te gaan. In de winkeltjes een en al discipline. Waar je met drie binnen mocht moest je niet proberen met 4 binnen te stappen. Het viel op. Hoe laat de horeca sloot weet ik niet meer. Bij terugkeer in België in de luchthaven, geen kat die iets vraagt, geen PLF, niets. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
vBulletin software 4.2.2 en 4.2.3 had een data breach in 2015. Er wordt aanbevolen een hogere versie te gebruiken om zo e-mails en wachtwoorden te beschermen. Dit forum draait versie 3.6.8 uit 2007, gebruik dus een uniek en veilig (lang) paswoord. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja verleden jaar.
Nu verleden jaar was het hier ook alles behalve een pretje op zeker ogenblik. Niet vergeten dat essentiële verplaatsingen waren verboden en dat werd gecontroleerd. Mensen mochten niet naar hun tweede verblijf. Sommigen die naar hun appartement naar de kust gingen moesten rechtsomkeer maken. Uitrusten op een bankje kon je een boete opleveren. Vergeet ook niet dat alles hier maanden dicht is geweest. Wie gesnapt werd op een illegaal feestje verscheen voor de rechtbank. Ik weet niet hoe men nog veel strenger had kunnen zijn. Maar dit jaar was het helemaal anders zeker in Spanje Laatst gewijzigd door fred vanhove : 14 november 2021 om 17:23. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik denk dat het voor de Fransen in ieder buurland beter was dan in Frankrijk, en in Spanje is doorgaans het weer iets beter dan in België ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waar het allemaal om draait in deze maatschappij is geld investeren en de kleintjes ambeteren. Wilde je dat horen ofzo?
![]() |
![]() |
#29 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik was in het voorjaar lange tijd in Calpe en ik heb daar alleszins niet ervaren dat men daar streng was. Eerder relaxt. Ik dacht wel dat het nogal afhankelijk was van regio tot regio. Spanje is een groot land.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De situatie dit voorjaar herinner ik mij niet meer. Punt is dat je de strenge maatregelen zoals vorig jaar niet kan blijven volhouden. De kusten aan de Middellandse zee moeten het ook hebben van het toerisme. En ook, ook al zijn ze streng, je loopt niet tegen elkaar, er is plaats genoeg. In Valencia bijvoorbeeld moet ge uw strand niet reserveren zoals hier in Oostende. Calp(e) moet ik nog eens bezoeken. Laatst gewijzigd door Rudy : 14 november 2021 om 18:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vergeet vooral niet het binnenland Extramadura...Castilla la Mancha.
![]() Laatst gewijzigd door fred vanhove : 14 november 2021 om 18:23. |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ben zelf nog niet in Spanje, maar ik lees wel een b. en twee Nederlandse forums van Spanje-liefhebbers.
Die forummers die al wel ginder zijn, zijn unisono: ze voelen zich ginder veiliger dan hier, want gedisciplineerder.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ja, ik heb in Spanje iets meer discipline vastgesteld. Doch, het veiligheidsgevoel komt vooral door de beschikbare ruimte en het feit dat de Spaanse smurfen niet mals zijn bij overtredingen. Maar vooral de beschikbare ruimte. Niet dat ik Spanje volledig ken, maar in Valencia is er geen probleem om wat afstand te houden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ja de Spaanse discipline is dan ook overal ter wereld bekend ![]() Spaanse jongeren gaan weer voluit feesten, maar niet in de kroegen, waar nog coronaregels gelden, ze gaan naar een botellón, een feest op straat. Met chaos, overlast en politieoptreden tot gevolg. ![]() ![]() https://www.volkskrant.nl/columns-op...edia~b29660b8/ Het wordt tijd dat ge zelf eens een kijkje gaat nemen. Laatst gewijzigd door fred vanhove : 15 november 2021 om 14:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
(maar zelfs dan zal mijn ervaring slechts die zijn van één persoon ...) (en dat er botellones gehouden worden door de Spaanse stedelijke jeugd ... no shit Sherlock)
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |