Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Milieu
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, ....

Antwoord

Discussietools
Oud 2 februari 2022, 07:04   #21
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Het is eigenlijk ongelofelijk.
We hebben het allemaal wel meegemaakt hoe een tijdje geleden ,in een periode van ,zeg,twee weken,onze dierbare leveranciers plotsklaps de prijs voor hun leveranties verhoogden,in sommige gevallen zelfs de contractvoorwaarden negeerden,of zaten te pushen om onze voorschotten serieus te verhogen (soms met een automatische berekend voorstel dat kompleet van de pot gerukt scheen te zijn....)

En nu,nu de regering verordend heeft dat de BTW naar 6% zal komen voor het electricteitsgedeelte van onze energierekening zou dat zo "complex" zijn dat onze dierbare energieleveranciers daar TWEE MAANDEN voor vragen dat te implementeren?

Terwijl BTW gewoon op aparte "wachtrekeningen" dient geboekt te worden en gans de adminstratie al decennia op computers gebeurt.......

Wat is me dat toch een bende hoetoemoetoetoes.......Ze hebben bewezen geen inzicht in de energiemarkten te hebben en dus geen reserves aangelegd te hebben en feitelijk allemaal bij dezelfde leverancier te kopen.Hun "groene" energiecontracten zijn helemaal niet "groen",KUNNEN niet "groen" zijn,en zelfs hun administratie (het ENIGE wat menige "leverancier" feitelijk heeft),kan wel ,en SNEL,MEER aanrekenen aan de klanten als het hun eigen kassa aangaat ,maar kan schijnbaar maar moeilijk minder BTW ontvangen????

Laatst gewijzigd door kelt : 2 februari 2022 om 07:08.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2022, 07:13   #22
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
We hebben het allemaal wel meegemaakt hoe een tijdje geleden ,in een periode van ,zeg,twee weken,onze dierbare leveranciers plotsklaps de prijs voor hun leveranties verhoogden,in sommige gevallen zelfs de contractvoorwaarden negeerden,of zaten te pushen om onze voorschotten serieus te verhogen (soms met een automatische berekend voorstel dat kompleet van de pot gerukt scheen te zijn....)

En nu,nu de regering verordend heeft dat de BTW naar 6% zal komen voor het electricteitsgedeelte van onze energierekening zou dat zo "complex" zijn dat onze dierbare energieleveranciers daar TWEE MAANDEN voor vragen dat te implementeren?

Terwijl BTW gewoon op aparte "wachtrekeningen" dient geboekt te worden en gans de adminstratie al decennia op computers gebeurt.......

Wat is me dat toch een bende hoetoemoetoetoes.......Ze hebben bewezen geen inzicht in de energiemarkten te hebben en dus geen reserves aangelegd te hebben en feitelijk allemaal bij dezelfde leverancier te kopen.Hun "groene" energiecontracten zijn helemaal niet "groen",KUNNEN niet "groen" zijn,en zelfs hun administratie (het ENIGE wat menige "leverancier" feitelijk heeft),kan wel ,en SNEL,MEER aanrekenen aan de klanten als het hun eigen kassa aangaat ,maar kan schijnbaar maar moeilijk minder BTW ontvangen????
Ik begrijp dat dus ook niet.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2022, 09:14   #23
Deo
Staatssecretaris

Standaard

Ik had prijs met eindafrekening aardgas van failliete Vlaamse Energieleverancier.
Wat een geluk dat ik alle energie kaarten had van 2021 en alle verbruiken van maand via digitale meter.
Wat ik al vermoede is dan toch uitgekomen, 3/4 van verbruiken in verkeerde periode met dure prijs energiekaart.
En je krijgt dat niet in dat kopje van curator, ja maar vroeger werd het bla bla bla.
Vroeger had ik geen digitale meter.
Zeer veel mensen zullen daar afgeript worden, erg zeer erg.
Zelfs vroeger zonder digitale meter bij andere leverancier werden periodes met andere prijzen verrekend.
Nu met digitale meter kan dit zorgvuldig en juist.
En ze willen hun werk niet overdoen!
Weeral een dossier naar ombudsdienst.

Laatst gewijzigd door Deo : 2 augustus 2022 om 09:43.
Deo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2022, 09:42   #24
Deo
Staatssecretaris

Standaard

.

Laatst gewijzigd door Deo : 2 augustus 2022 om 09:43.
Oud 2 augustus 2022, 13:07   #25
Patrick M
Provinciaal Statenlid

Standaard

Ik heb in februari 2022 mijn meterstanden voor gas en elektriciteit doorgegeven aan fluvius langs de PC.
Tot op heden nog geen eindafrekening.
Al een paar maal gebeld naar fluvius en naar mijn energieleverancier en kreeg de beloftes dat het in orde zou komen.
Ik ben nog altijd aan het wachten.
Patrick M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2022, 15:04   #26
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M Bekijk bericht
Ik heb in februari 2022 mijn meterstanden voor gas en elektriciteit doorgegeven aan fluvius langs de PC.
Tot op heden nog geen eindafrekening.
Al een paar maal gebeld naar fluvius en naar mijn energieleverancier en kreeg de beloftes dat het in orde zou komen.
Ik ben nog altijd aan het wachten.
Dat is de eerste keer dat ik daarvan hoor. Meestal krijgen we binnen de maand de eindafrekening.
Wees gerust, het komt in orde. Desnoods komen ze zelf aan huis om de meterstanden op te nemen.
Terzijde: mailen werkt beter dan telefoneren. Er wordt sneller gereageerd.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2022, 21:44   #27
Deo
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Dat is de eerste keer dat ik daarvan hoor. Meestal krijgen we binnen de maand de eindafrekening.
Wees gerust, het komt in orde. Desnoods komen ze zelf aan huis om de meterstanden op te nemen.
Terzijde: mailen werkt beter dan telefoneren. Er wordt sneller gereageerd.
Stuur mail naar
[email protected]
En alles komt goed is een expert in berekenen want gebruikt telraam.

Laatst gewijzigd door Deo : 2 augustus 2022 om 21:44.
Oud 5 september 2022, 06:53   #28
Deo
Staatssecretaris

Standaard

Aardagas verbruik 2021 met variabel contract.
Werd nog berekend via SLP, maar aardgas werd vanaf oktober pak duurder door oorlogdreiging Rusland.
Veel mensen zijn overgeschakeld op hout of warmtepomp L/L
SLP berekening houdt daar geen rekening mee en zo werd in eindfactuur veel aardgas verbruik in laatste duurder kwartaal verrekend.
Netjes!
Leveranciers hebben zo duizenden euro's afgeribt van klanten.

Laatst gewijzigd door Deo : 5 september 2022 om 06:55.
Oud 15 september 2022, 06:08   #29
Deo
Staatssecretaris

Standaard

Veel mensen gaan in het 3de en 4de kwartaal besparen omdat energie veel duurder is dan in 1ste en 2de kwartaal 2022
Wel ze zijn er aan voor de moeite, door dat minder verbruik in 3de en 4de kwartaal 2022 zal leverancier hierdoor volgens verbruiksprofiel van vorige jaren goedkoper verbruik voorjaar naar duurdere kwartalen in het najaar verschuiven.
Heb die vraag voorgelegd bij Ombudsman en die stuurde mij naar FOD.
VREG stuurde mij naar DNB, DNB stuurde mij naar leverancier en die stuurde mij terug naar DNB.
100000 mensen worden door nu te bezuinigen op energie afgeribt en Zudal blijft in haar hol zitten en beweegt niet op vragen daarover.
Dit ruikt naar legale oplichting met medeweten van....
Wie gaat hier ingrijpen? Het huidig verbruiksprofiel is volledig ontwricht als mensen in het 3de en 4de kwartaal besparen op energie. Hun jarenlang verbruikers profiel is dit jaar niet hetzelfde.
Ook de energieprijzen in voorjaar en najaar liggen te ver uiteen om met een normaal verbruikers profiel te werken als mensen nu besparen in 3de en 4de kwartaal 2022.

Laatst gewijzigd door Deo : 15 september 2022 om 06:20.
Oud 15 september 2022, 08:45   #30
Deo
Staatssecretaris

Standaard

Maar SLP is een mes dat langs twee kanten snijdt.
Als 99% van bevolking, scholen en bedrijven gaan besparen op aardgas dit jaar in 4de kwartaal zijn SLP's ontwricht en word er volgens verbruiksprofiel van vorige jaar verbruiken 4de kwartaal 2022 verkeerd verdeeld in %
Er zal voorjaar verbruik aan 21%BTW verschoven worden naar 4de kwartaal 2022 maar dan aan 6%btw
Dus overheid deelt mee in de klappen van ontwrichte SLP'S.

Laatst gewijzigd door Deo : 15 september 2022 om 08:46.
Oud 15 september 2022, 13:13   #31
Oma
Eur. Commissievoorzitter

Oma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Deo Bekijk bericht
Gaat het om digitale meter? Of een uitleg daarover? Neen
Het is voor mensen met anologe meters en wat hen kan overkomen indien hun verbruik laatste jaar is verhoogd door verandering in hun verbruiksprofiel door corona maatregels, werkloos of telewerk enz..
Wie digitale meters heeft daar kan niet gefoeterd worden omdat verbruik om de 15 min geregristreerd word wat je kunt volgen op app van Fluvius.
Klopt niet.
Het gaat helemaal niet over de manier waarop de meterstanden worden doorgegeven, digitaal of analoog, maar over de correcte berekeningen van het werkelijke verbruik door de leverancier met die meterstanden met inbegrip van tariefwijzigingen.
En daarmee kan ook "digitaal" gefoeterd worden, de wijze van opname is irrelevant.
Citaat:
Veel mensen zitten nog altijd thuis door corona in technische werkloosheid en hebben heel jaar meer verbruikt, deel van dat verbruik in winter, lente en zomer zal naar oktober en november geplaatst worden op eindfactuur, door verbruiksprofiel dat niet is aangepast!
Telewerkers van zelfde laken een broek met anologe meters ook hun verbruiksprofielen zijn veranderd.
Die mensen hebben van vorig afrekening plots veel meer verbruik gemaakt toen prijzen nog gunstig waren, dat zal met hun huidig natte vinger profiel zeer nadelig worden omdat alle leveranciers stuk van dat gunstig verbruik NU naar oktober en november verplaatsen in duur tarief.
Leveranciers doen of hun neus bloed.
Als ik dit weet, zij toch ook zeker!
En zoals ik in begin schreef, Ombudsman zal veel werk krijgen!
U beweert dus dat de afrekening wordt gebaseerd op het eerder verbruikersprofiel van de klant?
Dat klopt niet.
De afrekening wordt gebaseerd op het werkelijke verbruik dat berekend wordt nadat de meterstanden worden doorgegeven, analoog of digitaal, en niet op het eerder verbruikersprofiel - dat enkel ter vergelijking per jaar wordt weergegeven.

Dan worden prijsverhogingen en btw verlagingen uitgesplitst en per datum berekend, worden de reeds betaalde voorschotten (van het geschatte verbruik!) afgetrokken om zo tot de eindafrekening voor het werkelijke verbruik te komen met een voorstel van het nieuwe voorschotbedrag - hoger bij meer verbruik of lager bij minder verbruik en altijd zelf online aan te passen.

Digitale meters hebben daar niks mee te maken, die dienen enkel om het verbruik te registreren, net zoals ook met de ferraris meters iedereen het verbruik zelf kan volgen, dagelijks en zelfs per uur door de meterstand te noteren... (en nog een nadeel van digitale meters: ze kunnen je individueel "afschakelen" op afstand als je stout bent en niet wil bezuinigen maar meer verbruikt dan je mag van de staat, maw ze hebben je in de tang)

Toen de 6% btw verlaging inging, was deze verlaging reeds de maand erop in mijn volgende voorschotfactuur al duidelijk opgesplitst en verrekend door mijn energieleverancier.
Mijn jaarafrekening aardgas en elektriciteit 2022 had 5 gedetailleerde bladzijden, opgesplitst voor elke prijsaanpassing/btw verlaging overeenkomstig met de verbruiksperiodes per aanpassing.
Leveranciers kunnen dus nooit een stuk van dat eerder gunstiger tarief voor verbruik naar oktober en november verplaatsen in duur tarief.
Ze zijn verplicht om tariefwijzigingen per datum op te splitsen zoals op mijn eindfactuur voor transparantie aan de klanten/burgers.

Overigens begrijp ik die wildgroei aan oplichters toch niet...
Hoe kan de eerste de beste oplichter een energieleverancier worden?
Faalt de politiek weer door geen toegangsvoorwaarden te stellen om energieleverancier te kunnen worden? (Ze willen vast de vrije markt en de concurrentie laten spelen om burgers zo goedkoop mogelijk energie te kunnen bieden door oplichters? )
Hoe kunnen er wettelijk contructies opgezet worden om als energieleverancier klanten te kunnen oplichten door hun geld te versluizen en dus het bedrijf leeg te zuigen om failliet te laten gaan voor zelfverrijking?
Waar blijft het fraude onderzoek ingeval van faillissement?
Waar blijft de plicht van overheidscontrole op bedrijven voor diensten van basisbehoeften voor de bevolking?!
Hoe kan nu een vlaamse energieleverancier failliet gaan?
Ik heb nog nooit gehoord van energieleveranciers zoals Vel, Mega, Watz...
Oud 15 september 2022, 13:46   #32
Oma
Eur. Commissievoorzitter

Oma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht

Het is toch overduidelijk dat elke verlaging zolang mogelijk wordt uitgesteld door de energieleveranciers om te kunnen graaien?

Waarom zakken de prijzen nooit tot het niveau van vóór de stijging? Nu is de aardgasprijs al talloze keren gezakt maar van een prijsverlaging voor onze facturen is nog helemaal geen sprake?!
Neen, nu gaat de politiek weer achter de feiten aanhollen en nep maatregelkes uit hun duim zuigen (voor controle!) terwijl de marktprijs zakt en normaliseert.

Overigens is de koppeling van de elektriciteitsprijs aan de aardgasprijs puur boerenbedrog want anders blijft de marktprijs altijd gevolgd worden en dat betekent dat de elektriciteitsprijs onnodig en kunstmatig omhoog werd gejaagd want de (markt)elektriciteitsprijs steeg niet, alleen de aardgasprijs. (en die steeg nog wel door de schuld van eu/politiek zelf met sancties tegen putin)
Meer dan 60% van onze elektriciteit komt van andere bronnen: kernenergie, windmolens, zonnepanelen...er is dus nog lang geen energiecrisis door tekorten zoals ze beweren. (En als er tekorten komen, dan blijft de overheid in gebreke, zij hebben de plicht om de bevolking te voorzien van basisbehoeften, daarvoor worden politiekers betaald)
De politiek bedondert, beliegt, bedriegt en besteelt ons waar iedereen bijstaat, wij betalen te dure energieprijzen en verarmen daardoor terwijl dat onnodig is.
Volg zoals altijd de marktprijs van elektriciteit, onafhankelijk van de markt schommelingen voor aardgas die nu ook al terug zakken, dan zijn onze energiefacturen niet onbetaalbaar.
Oud 15 september 2022, 14:52   #33
Oma
Eur. Commissievoorzitter

Oma's schermafbeelding

Standaard

Hier is nog wat vrt-staatspropaganda voor de digitale meter.
11/9/2022 (of 9/11? )
Citaat:
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2022/09...t-hebt-zo-kan/
Elke maand de energie betalen die je écht verbruikt hebt? Zo kan het...
Geen voorschotfacturen meer met een jaarafrekening, maar een maandelijkse afrekening gebaseerd op je werkelijke gas- en elektriciteitsverbruik van de afgelopen maand. Het kan sinds april in ons land met een "maandelijkse afrekening", al zijn er 2 grote voorwaarden.
....
Elke maand de energie betalen die je écht verbruikt hebt?
Kijk, zo kan het...
Citaat:
Op een kilowattuur of duizend steekt het niet, toch?

De prijzen van elektriciteit en vooral gas swingen de pan uit, en als we ‘experten’ mogen geloven, is het plafond nog niet in zicht.

Op social media zie je ware drama’s passeren: mensen die 600 of zelfs meer per maand betalen aan gas en elektriciteit, en daardoor hun rosse centjes bijeen moeten schrapen voor een brood.

Maar de vraag is: betaal je wat je hebt gebruikt, wat je zal gebruiken of wat er gegokt werd dat je hebt verbruikt?

Ondergetekende had iets geks voor, namelijk.
Wij moesten begin dit jaar onze meterstanden niet doorgeven, omdat we digitale meters hebben en dit automatisch zou gebeuren.
Toen we onze eindafrekening voor gas toekregen, moesten we even gaan zitten.
We hadden in 2021 blijkbaar zowat het dubbele verbruikt tegenover in 2020.
Dat vonden we enerzijds een beetje gek, maar anderzijds: ‘t zal wel juist zijn zeker?
Naast een forse afrekening, gingen natuurlijk ook onze maandelijkse voorschotten fel omhoog.
Die worden immers berekend op het verbruik van het voorbije jaar.

Onze leverancier gaat ervan uit dat we ook in 2022 buitensporig veel gas zullen verbruiken.
‘t Is nu niet dat we sindsdien extreem op ons verbruik gingen letten, maar toch wel een beetje.
De verwarming ging een halve graad lager, geen half uur meer onder de douche, dat soort dingen.
Afgelopen weekend kwamen we op het briljante idee om eens na te kijken, of onze kleine besparingsmaatregelen wat hadden opgeleverd: in de online klantenzone kan je immers een ‘tussentijdse meterstand’ ingeven, om te kijken hoe het met je verbruik gesteld is.

Alleen: de pagina weigerde onze tussentijdse meterstand op te nemen. Error.
'De nieuwe meterstand moet hoger zijn dan de voorgaande’.
Wat er aan de hand was?
Op 13 februari dit jaar werd door de netbeheerder een meterstand van 3139 ingegeven.
Afgelopen weekend stond onze meterstand op 2501.
Wat we dachten dat er gebeurd was?
Wellicht gaf onze digitale meter in februari 2139 door, maar werd daar door een nog niet wakkere werknemer ‘3139’ van gemaakt.
Dat leek ons de meest logische verklaring, dat ligt ook in de lijn met ons verbruik van voorgaande jaren.

Dat betekent natuurlijk anderzijds wel, dat we duizend kubieke meter gas teveel betaald hebben. Dat betekent ook, dat we thans te veel aan maandelijkse voorschotten betalen, om dat volgend jaar terug te krijgen, wat ook een beetje lullig is.

Enfin, we besloten vandaag dan maar even naar Luminus, onze leverancier, te bellen om het euvel uit te leggen.
De brave man die we aan de lijn kregen, liet weten dat die ‘3139’ geen typfout was, maar een ‘schatting
Waarom ons verbruik gegokt werd terwijl we digitale meters hebben en waarom er geschat of gegokt werd dat we in 2021 veel meer zouden verbruikt hebben dan voorgaande jaren, daar kon de man ons niet op antwoorden.
Misschien is het dus geen slecht idee om zelf af en toe je meterstanden na te kijken, om na te gaan of jij niet ook gefopt wordt door je gokkende energieleverancier of de netbeheerder.

Maar vooral: als energieleveranciers en/ of hun netbeheerders liever gokken en voorspellen hoeveel je verbruikt, dan hadden ze misschien beter viroloog geworden…

https://pnws.be/word-jij-gefopt-door...ieleverancier/
Oma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2022, 19:06   #34
Deo
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oma Bekijk bericht
.....
U beweert dus dat de afrekening wordt gebaseerd op het eerder verbruikersprofiel van de klant?
Dat klopt niet.
De afrekening wordt gebaseerd op het werkelijke verbruik dat berekend wordt nadat de meterstanden worden doorgegeven, analoog of digitaal, en niet op het eerder verbruikersprofiel - dat enkel ter vergelijking per jaar wordt weergegeven.
Leest eerst dit eens voor je hier bladzijdes onzin verkoopt.
https://www.vreg.be/nl/variabele-ene...keningsfactuur
Oud 15 september 2022, 20:20   #35
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard Titel: "Energieleveranciers zullen frauderen".

Titel: "Energieleveranciers zullen frauderen".

Het gaat niet om frauderen. Het gaat erom dat elektriciteitsleveranciers - kerncentrales en producenten van elektriciteit op basis van fossiele brandstoffen - meehuilen op de producenten met gascentrales.
Het zijn de producenten van elektriciteit op basis van gascentrales die de prijs bepalen.
Het zijn de kerncentrales en wie elektriciteit produceert met fossiele brandstoffen die de overwinsten maken.
En ik die dacht dat kartelvorming bij wet verboden is.
De overwinsten zullen worden afgeroomd. Het juridisch plaatje is mij nog niet duidelijk.
Oud 15 september 2022, 20:38   #36
Deo
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Titel: "Energieleveranciers zullen frauderen".

Het gaat niet om frauderen. Het gaat erom dat elektriciteitsleveranciers - kerncentrales en producenten van elektriciteit op basis van fossiele brandstoffen - meehuilen op de producenten met gascentrales.
Het zijn de producenten van elektriciteit op basis van gascentrales die de prijs bepalen.
Het zijn de kerncentrales en wie elektriciteit produceert met fossiele brandstoffen die de overwinsten maken.
En ik die dacht dat kartelvorming bij wet verboden is.
De overwinsten zullen worden afgeroomd. Het juridisch plaatje is mij nog niet duidelijk.
Maak dan zelf maar een topic aan,over overwinsten en energieproducenten,zal wel lukken zeker?
Oud 15 september 2022, 20:42   #37
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Het is geen fraude als de overheid de mechanismes zelf voorziet.
Oud 15 september 2022, 20:52   #38
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maak dan zelf maar een topic aan,over overwinsten en energieproducenten,zal wel lukken zeker?
Die topic bestaat al.
Oud 16 september 2022, 08:08   #39
Deo
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Het is geen fraude als de overheid de mechanismes zelf voorziet.
Klopt, maar het zijn nu uitzonderlijke tijden en overheid zit maar te zoeken hoe kunnen wij mensen helpen.
Wel dat ze daar nu ingrijpen op het SLP, zou voor mensen pak meer opleveren dan 50 en 20 euro per maand in november /december
Voor mijn part mogen ze dat aalmoesje steken waar de zon niet schijnt. Wat een lachertje op de prijs die Vreg heeft gesimuleerd nieuw energiecontract.

Laatst gewijzigd door Deo : 16 september 2022 om 08:11.
Oud 16 september 2022, 08:14   #40
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Klopt, maar het zijn nu uitzonderlijke tijden en overheid zit maar te zoeken hoe kunnen wij mensen helpen.
Het zijn geen uitzonderlijke tijden. Deze tijden zijn die die al 20 jaar gepland zijn met de kernuitstap en het "we gaan voor hernieuwbaar-op-Russisch-gas".

Het Groene Plan komt tot zijn voltooiing, het is totaal gepland en "gewild" en het is niks anders dan de toekomst zoals reeds gepromoot sinds decennia.

Dit is waar we heen gegaan zijn, 20 jaar lang, en totaal gesteund door al het ecologische gebral, nu niet bleiten.

Het is heel eigenaardig dat de Groenen nu niet staan te juichen en iedereen uit te nodigen tot het grote feest van de voltooiing van hun Plan.

Laatst gewijzigd door patrickve : 16 september 2022 om 08:29.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be