Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 november 2021, 00:17   #21
Jan Janssen
Minister-President

Standaard

Het gaat zo goed in Portugal dat Belenenses maar met 9 man kon starten tegen Benfica. Comedy capers.
Is dat de toekomst hier als we ook zoveel gevaccineerd zijn als in Portugal?

De selectie van Belenenses is flink uitgedund door het coronavirus. Dertien spelers hebben positief getest

https://www.vi.nl/nieuws/corona-slaa...gen-spelers-op
Jan Janssen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2021, 08:27   #22
HOUZEE !
Minister-President

Standaard

Ze gaan daar ook weer maatregelen : https://www.theportugalnews.com/news...portugal/63779

HOUZEE ! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2021, 08:31   #23
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HOUZEE ! Bekijk bericht
Ze gaan daar ook weer maatregelen : https://www.theportugalnews.com/news...portugal/63779

Ik ben er zeker van dat dat heel uitgebreid gaat besproken worden in de media

Kijk eens: een 98% gevaccineerd land, het zijn die 2% antivaxxers verdomme !

patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2021, 08:43   #24
Jan Janssen
Minister-President

Standaard

Zij beginnen nu met de 1G maatregel dat iedereen een negatieve test moet voorleggen om te gaan feesten of voetbal te gaan kijken. Dus ook de gevaccineerden.

Waarschijnlijk zal dit wel helpen, maar dat ze straks niet meer afkomen dat in Portugal de curve niet zo hoog gegaan is als bij ons omdat de vaccinatie daar hoger lag.

Integendeel, hoe hoger de vaccinatie, hoe sneller en harder ze moeten ingrijpen om te bewijzen dat de vaccinatie helpt.
Oud 28 november 2021, 08:47   #25
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan Janssen Bekijk bericht
Zij beginnen nu met de 1G maatregel dat iedereen een negatieve test moet voorleggen om te gaan feesten of voetbal te gaan kijken. Dus ook de gevaccineerden.

Waarschijnlijk zal dit wel helpen
Ik denk dat niet. Als je kijkt naar de testen in Oostenrijk, die testen 10 keer meer dan in Belgie, en dat heeft daar nougabolle gedaan.

De reden is eenvoudig: de delta variant heeft geen lange incubatie tijd meer, zoals de eerste versies van het virus. Als uw test positief is, heb je al volop mensen besmet. Griep kan je ook niet op die manier tegenhouden. Er zit 1 dag tussen besmetting en verspreiden met griep. Tegen dat je positief test op griep, heb je het al doorgegeven.

Aanvankelijk gingen de eerste corona versies heel traag. Het duurde 5 dagen of langer. Maar toen hadden we geen testen. Toen hadden we het met testen kunnen remmen. Nu niet meer. En ik zou vermoeden dat het beetje remmen met testen het virus nog meer gaat duwen richting sneller kweken. (en dus misschien als bijwerking ook gevaarlijker zijn).

Alles wat niet radikaal de transmissie stopt, is een evolutionaire hint aan het virus he.
Oud 28 november 2021, 09:02   #26
worried.civilian
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Aanvankelijk gingen de eerste corona versies heel traag. Het duurde 5 dagen of langer.

Alles wat niet radikaal de transmissie stopt, is een evolutionaire hint aan het virus he.
We kunnen enkel hopen dat het minder schadelijk wordt. En/of dat genoeg mensen hun immuunsysteem zich aanpast zodat het evolueert naar het 200-en-eerste coronavirus dat jaarlijks over de aardbol zweeft.

Het grote probleem is de reactie op... Vooraleer we van die nonsens af zijn!
Oud 28 november 2021, 09:21   #27
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan Janssen Bekijk bericht

Waarschijnlijk zal dit wel helpen, maar dat ze straks niet meer afkomen dat in Portugal de curve niet zo hoog gegaan is als bij ons omdat de vaccinatie daar hoger lag.

Integendeel, hoe hoger de vaccinatie, hoe sneller en harder ze moeten ingrijpen om te bewijzen dat de vaccinatie helpt.
Gij zijt ook ne goeie om mensen gerust te stellen, zenne!
Mersie.
Oud 28 november 2021, 09:23   #28
stab

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik denk dat niet. Als je kijkt naar de testen in Oostenrijk, die testen 10 keer meer dan in Belgie, en dat heeft daar nougabolle gedaan.

De reden is eenvoudig: de delta variant heeft geen lange incubatie tijd meer, zoals de eerste versies van het virus. Als uw test positief is, heb je al volop mensen besmet. Griep kan je ook niet op die manier tegenhouden. Er zit 1 dag tussen besmetting en verspreiden met griep. Tegen dat je positief test op griep, heb je het al doorgegeven.

Aanvankelijk gingen de eerste corona versies heel traag. Het duurde 5 dagen of langer. Maar toen hadden we geen testen. Toen hadden we het met testen kunnen remmen. Nu niet meer. En ik zou vermoeden dat het beetje remmen met testen het virus nog meer gaat duwen richting sneller kweken. (en dus misschien als bijwerking ook gevaarlijker zijn).

Allez , nu wordt mijne zondag goed .
Oud 28 november 2021, 09:35   #29
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gertc Bekijk bericht
In Gibraltar liggen de vaccinaties nog hoger. Officieel zelfs 100% . Maar kerstmis is er geannuleerd wegens te veel besmettingen.
Kerstmis geannuleerd? Wat moet ik me daar bij voorstellen?
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2021, 09:38   #30
dalibor
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

In dat opzicht is dat fanatiek testen, sneltesten, quarantaine, geld dat men gewoon wegsmijt.

Het zou beter zijn om het testen te beperken tot een representatief staal, om een idee te hebben van de verspreidingsgraad. Daarvoor volstaan enkele honderden test per dag.
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
Oud 28 november 2021, 09:40   #31
Jan Janssen
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Kerstmis geannuleerd? Wat moet ik me daar bij voorstellen?
Kerstmis is een feestdag, nu gewoon dag zonder feest.
Oud 28 november 2021, 11:19   #32
alpina
Europees Commissaris

alpina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Het blijft toch een wonderlijke periode, ik kan mij niet herinneren dat er ooit een periode is geweest waar het "officiele discours" (voor zover dat bestaat) zodanig veel feitelijke onwaarheden zit te verkondigen.

Gevaarlijk wel: Jan Modaal die wetenschap gelijkschakelt met de TV-exerts heeft nu alle redenen om te besluiten dat wetenschappers niet beter zijn dan de kardinalen van een paar eeuwen terug.
alpina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2021, 14:10   #33
HOUZEE !
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alpina Bekijk bericht

Het blijft toch een wonderlijke periode, ik kan mij niet herinneren dat er ooit een periode is geweest waar het "officiele discours" (voor zover dat bestaat) zodanig veel feitelijke onwaarheden zit te verkondigen.

Gevaarlijk wel: Jan Modaal die wetenschap gelijkschakelt met de TV-exerts heeft nu alle redenen om te besluiten dat wetenschappers niet beter zijn dan de kardinalen van een paar eeuwen terug.
Is dat niet terecht?

Als een weerkundige iets zegt, of een voedingswetenschapper zijn zoveelste theorie naar buiten brengt, dan nemen de mensen dat gewoonlijk aan met een karrevracht zout.

Ik stel vast dat virologen en epidemiologen in het zelfde rijtje van wetenschappers horen. En misschien wel veel meer soorten medici.

Het zijn geen wiskundigen of fysici he, die bestuderen de werkelijkheid zoals ze is.
HOUZEE ! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2021, 14:21   #34
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Witte Kaproen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Als je dat maar weet.

Die 2% verpesten het voor de 98% anderen.
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2021, 14:42   #35
morte-vivante

morte-vivante's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
In dat opzicht is dat fanatiek testen, sneltesten, quarantaine, geld dat men gewoon wegsmijt.

Het zou beter zijn om het testen te beperken tot een representatief staal, om een idee te hebben van de verspreidingsgraad. Daarvoor volstaan enkele honderden test per dag.
als dat uw doel is, dan kunt ge beter enkel afvalwater testen
Oud 28 november 2021, 15:12   #36
dalibor
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
Terecht punt. Nog eenvoudiger.
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
Oud 28 november 2021, 15:26   #37
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HOUZEE ! Bekijk bericht
Is dat niet terecht?

Als een weerkundige iets zegt, of een voedingswetenschapper zijn zoveelste theorie naar buiten brengt, dan nemen de mensen dat gewoonlijk aan met een karrevracht zout.

Ik stel vast dat virologen en epidemiologen in het zelfde rijtje van wetenschappers horen. En misschien wel veel meer soorten medici.

Het zijn geen wiskundigen of fysici he, die bestuderen de werkelijkheid zoals ze is.

Kijk weer zo een wetenschapper .....Ik weet niet welke de Schoof nu nog gaat moeten geloven.

Na miljoenen hectoliters handgel zegt deze grapjas nu weer dat het allemaal zinloos is

https://www.demorgen.be/nieuws/hande...ogma~be3f6baa/
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2021, 16:58   #38
Rapture
Staatssecretaris

Rapture's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
Als je dat maar weet.

Trololol
Oud 28 november 2021, 17:06   #39
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
Als je dat maar weet.

Kijk, een middel dat niet werkt aan 98%, maar plots wel zou werken aan 100%, is lulkoek.

Als je geen effect ziet aan 98%, dan aan 100% ook niet.
Oud 28 november 2021, 17:07   #40
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
Ik vraag mij af hoe precies dat is. Ja, het geeft ergens aan "er is iets" of "er is nie veel". Maar kan je daar een epidemisch verloop mee volgen ? Dat zal toch afhangen van vele dingen zou ik denken.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be