![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: Wat is volgens u uw leefkwaliteit als burger van België? | |||
Zeer goed |
![]() ![]() ![]() |
9 | 21,43% |
Goed |
![]() ![]() ![]() |
5 | 11,90% |
Matig |
![]() ![]() ![]() |
14 | 33,33% |
Slecht |
![]() ![]() ![]() |
1 | 2,38% |
Zeer slecht |
![]() ![]() ![]() |
13 | 30,95% |
Aantal stemmers: 42. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Het is moeilijk objectief te kijken naar België als je daar geboren bent.
Zoals anderen zeiden : "je kent maar dat". Eens op bezoek geweest in een buurland, dat is iets anders dan er dagelijks wonen. Je moet ook rekening houden dat veel van wat we doen aan sociale zekerheid en andere voorzieningen op een grote schuldenberg gebouwd is. Dat is een gevaarlijk systeem, want schuldeisers willen uiteindelijk toch wel eens hun geld terug. Leefkwaliteit is dus een zeer bedrieglijke term. Het koppel dat in een villa woont, maar de een na de andere aanmaning van schuldeisers krijgt, en niet gespaard heeft voor het pensioen kan ook zeggen dat het een goede levenskwaliteit heeft. In vergelijking met Nederland is het hier ook een zootje, maatregelen van Corona bijvoorbeeld zijn hier nooit klaar en duidelijk. Het is een lobbycratie.
Deze kaste van beroepspolitici die de politiek mismeestert en dan een potje gaat jammeren over antipolitiek, die kaste mandaatmaniakken, die moet weg. (Jonathan Holslag) Laatst gewijzigd door De gemuilkorfde : 20 november 2021 om 09:28. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() De middenklasse hier is het 'relatieve' slachtoffer' van de hoge lastendruk, zij zorgen ervoor dat échte armoede hier niet welig teert |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
|
![]() Citaat:
En dan staat de villa binnen 25 jaar nog in het water ook.
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor wat Corona betreft, in Nederland is het zeker niet beter dan in België. Integendeel zelfs. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
|
![]() in België is armoede een handelsproduct
![]() |
#26 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zooooooo slecht zal het in 'ons' land niet zijn want anders zou je niet zoveel illegalen/bootvluchtelingen en andere zien komen aanstappen/vliegen- of varen.
![]() Pijnlijk detail is dat het er voor onze eigen mensen slechter- en slechter begint uit te zien. De toekomst van onze kinderen- en kleinkinderen komt in het gedrang. Maar de meeste mensen staan in tegenwoordige tijden ingesteld als: "who cares?" Als ze maar kunnen dansen?
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 20 november 2021 om 09:59. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
|
![]() Citaat:
Die gaan dan waarschijnlijk ook trots verkondigen dat het bij hen nog zo slecht niet is. Bovendien, als het hier dan zoooooooo goed is, waarom willen er dan zoveel van diezelfde illegalen naar Groot-Brittannië?
Deze kaste van beroepspolitici die de politiek mismeestert en dan een potje gaat jammeren over antipolitiek, die kaste mandaatmaniakken, die moet weg. (Jonathan Holslag) Laatst gewijzigd door De gemuilkorfde : 20 november 2021 om 10:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Het Oosten : 20 november 2021 om 10:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
België had veel maar de politiek de vakbonden en ondertussen het teveel aan andere niet EU volkeren heeft ons vervreemd van "ons vaderland". We betalen steeds meer, houden steeds minder over en de toekomst ziet er somber uit zonder coherent beleid.
![]() |
![]() |
#30 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is nog steeds beter leven in België dan in 90% van de rest van de wereld.
Maar dit komt doordat de regio historisch gezien stinkend rijk is, en in de laatste 100 jaar is die zeer rijke boter over meer boterhammetjes verdeeld. Waardoor zelfs arme mensen hier het beter hebben dan een goede vakman in een Afghaans bergdorp Maar ja, het wanbeleid dat eigenlijk alleen maar dient om het wanbeleid te vergoeilijken is een dikke domper op de feestvreugde. Wegen, infrastructuur en mobiliteit is huilen met de pet op. Belastingstechnisch is België een grap die Kafka bewonderenswaardig zou laten glunderen :"Bedankt voor de Inspiratie".
![]() |
#31 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() België is het beste land ter wereld als ge kinderlijk naïef the narrative volgt en u daarmee zelfrechtvaardigt.
Als ge echter een beetje belezen zijt, is dit land een openlijke belediging omdat ze ons de situatie voorkauwt en inlepelt maar geen fouten owned. Ik houd van België, maar ik haat die vieze politici; allemaal.
![]() |
#32 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Het zijn die mensen die de welvaart en de economie draaiende houden, niettegenstaande een dwarsbomende overheid en vakbonden. VB. het Verenigd koningrijk is er terug beginnen op vooruit gaan na Tatcher die de vakbonden de muilband aandeed.
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Heb je er trouwens al eens bij stilgestaan hoe schraal ons intellectueel landschap is, met een publieke opinie die afhangt van groenige links-liberale media? In Frankrijk heb je tenminste nog een verdeling tussen lezers van Le Monde en Le Figaro (grosso modo - ik ben op beide geabonneerd doch dit terzijde). Een blad zoals Valeurs Actuelles bestaat hier gewoon niet (tenzij misschien PALnws, Doorbraak en 't Scheldt). En ik hou mijn hart vast omdat Nederlandse toestanden en opvattingen langzaam maar zeker naar hier doorsijpelen.
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik vind ook dat mijn cultuur de (Noord-)Nederlandse perfect aanvult. Tussen katholieken en protestanten bestaat overigens of eerder bestond historisch een soort haat-liefde-verhouding en soms vergt dit wat zelfoppoffering om andere dingen terug te krijgen. Zelf snap ik ook dat niet iedereen denkt zoals ik. Alles is relatief. Voor iemand die de Latijnse cultuur graag heeft is België wellicht prima (ook oppervlakkig beschouwd verder, want niemand stelt de Waal die vragen over wat zij van Nederland vinden). Alsook voor de dorpeling die verknocht is aan zijn eigen streek en daarin niet graag zijn levensritme verstoort ziet (nu ja, niet voor de inwoners van Doel ![]() Momenteel ben ik het boek 'Katholiek in de Republiek' door Carolina Lenarduzzi aan het lezen en ook al beschrijft het een verleden van eeuwen geleden, het verklaart ook het huidige Nederland en waarom hun cultuur is zoals die is vandaag. Laatst gewijzigd door Weyland : 20 november 2021 om 11:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Het Oosten : 20 november 2021 om 11:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ook tijdens de zwaarste onderdrukking bestond er verder die haat-liefde-verhouding. Ik vind dit een zekere schoonheid bezitten. De zwaarste onderdrukking was tot van 1590 tot 1650, in wisselende gradaties van ernst. Vaak (hoofdzakelijk) door paranoia gedreven (soms terecht, vaak zeer onterecht), maar financiële en politieke machtsoverwegingen speelden ook een rol. Na de tweede helft van de 17de eeuw was het ook erg tijdens het Rampjaar (1672). De 18de eeuw was de periode waar de uiteindelijke aanvaarding en erkenning in 1795 vorm begon te krijgen. Nu ja, sporen van die argwaan van welleer bestaan nog. Vooral in de verhouding België - Nederland. ![]() Laatst gewijzigd door Weyland : 20 november 2021 om 11:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
|
![]() Goed dat ik niet iets dergelijks opbracht, of ik mocht hier dagenlange tirades van Panda en co verwachten (genre "off-topic", "hobby's van het rusthuis", enz.).
Deze kaste van beroepspolitici die de politiek mismeestert en dan een potje gaat jammeren over antipolitiek, die kaste mandaatmaniakken, die moet weg. (Jonathan Holslag) Laatst gewijzigd door De gemuilkorfde : 20 november 2021 om 12:23. |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar één conclusie mogelijk: onze regering pakt het goed aan. Laatst gewijzigd door Het Oosten : 20 november 2021 om 12:39. |
|
![]() |
![]() |