Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Bekijk resultaten enquête: Moet de overheid reizigers helpen terug te keren?
Nee, natuurlijk niet, geen belastinggeld verspillen daaraan! Ze hebben immers bewust een negatief reisadvies genenegeerd. 21 95,45%
Ja, natuurlijk. 1 4,55%
Aantal stemmers: 22. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 30 november 2021, 10:23   #21
worried.civilian
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan Janssen Bekijk bericht
Waarom had Zuid-Afrika een negatief advies? De cijfers waren daar ontzettend laag.
Omdat de mensen dan kunnen zien dat de corona strategie in Belziek op geen ballen trekt!
Oud 30 november 2021, 10:24   #22
HOUZEE !
Minister-President

Standaard

Ik heb het sowieso niet voor reizigers en al de vreemde ziektes die ze meebrengen.

Ik ga nooit op reis.
HOUZEE ! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2021, 10:25   #23
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Nope, die mensen hebben een reisadvies in de wind geslagen.
Dat zet de overheid uit de wind kwa verantwoordelijkheid voor het reisgedeelte.
Hazo ? Een advies is toch geen bevel ?
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2021, 10:44   #24
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

TheFourHorsemen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De overheid adviseert ook om niet te roken.

Nochtans komt de overheid financieel tussen wanneer een roker met longkanker in het ziekenhuis ligt.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2021, 10:47   #25
gunter5148
Perm. Vertegenwoordiger VN

gunter5148's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
De overheid adviseert ook om niet te roken.

Nochtans komt de overheid financieel tussen wanneer een roker met longkanker in het ziekenhuis ligt.
De overheid "adviseert" niet om belastingen te betalen. Ze "verplicht" het.

Dus waarom belastingen betalen als je géén gebruik mag maken van de dienstverlening die de overheid moet geven. Althans, dat was de uitvlucht om het concept "belastingen" te verkopen.....
Oud 30 november 2021, 11:06   #26
Blue Sky
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Hazo ? Een advies is toch geen bevel ?
Dat klopt, doch als je dat negeert, moet je achteraf niet neuten wanneer het misloopt en maar op de blaren zitten...
Oud 30 november 2021, 11:16   #27
gunter5148
Perm. Vertegenwoordiger VN

gunter5148's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Dat klopt, doch als je dat negeert, moet je achteraf niet neuten wanneer het misloopt en maar op de blaren zitten...
geen probleem, ik beschouw belastingen betalen vanaf nu dan ook als facultatief.
Oud 30 november 2021, 11:25   #28
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
geen probleem, ik beschouw belastingen betalen vanaf nu dan ook als facultatief.
U mag dat. Maar als ge niet de facto betaald, gaat dat gezever opleveren.
Oud 30 november 2021, 11:32   #29
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Helaas wel ja.
Citaat:
Dus waarom belastingen betalen als je géén gebruik mag maken van de dienstverlening die de overheid moet geven.
Omdat het moeilijk definitief aan te tonen is dat net die longkanker veroorzaakt is door het roken -al dan niet 2de hands- of door een vlokje Tjernobyl.
Citaat:
Althans, dat was de uitvlucht om het concept "belastingen" te verkopen.....
Het is ook een goed basisidee, maar helaas, teveel politici en ambtenaren willen dat koekje verdelen onder de armen. Hun linker en rechterarmen.
Oud 30 november 2021, 11:36   #30
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Reizen tijdens een pandemie houdt zekere risico's in.

Ik zie niet in waarom ik met mijn belastingscenten verplicht zou worden tot solidariteit met die mensen.
Dat die mensen ginder maar eens rustig afwachten tot er duidelijkheid is.

In deze is het overheidsoptreden te vergelijken met een flik die een gevaarlijke situatie meent te herkennen en dus roept: "freeze" . Je blijft dan even stilstaan tot de situatie opgeklaard geraakt.

Noot: dat gold ook voor mij, voor de pandemie, als ik vb. afreisde voor een overwintering. Ik sloot dan een fatsoenlijke verzekering af.
Dat geldt ook voor mij als ik eerstdaags zal opnieuw afreizen naar zonnigere oorden. Wat ik niet kan verzekeren qua risico's, zal ik zelf als verantwoordelijkheid opnemen.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)

Laatst gewijzigd door De schoofzak : 30 november 2021 om 11:39.
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2021, 11:43   #31
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Dus waarom belastingen betalen als je géén gebruik mag maken van de dienstverlening die de overheid moet geven. Althans, dat was de uitvlucht om het concept "belastingen" te verkopen.....
Ik gaf mijn mening over de vraag van de draad.
Als het parlement er anders over beslist, zal ik me erbij neerleggen, zonder daarom mijn gedacht te moeten bijstellen.

Maar mijn raad aan jou, voor jouw belastingen: jouw visie is zeer interessant, probeer dan eens, en laat ons iets weten over het verloop.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2021, 11:45   #32
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Quatsch. Die mensen hebben een geldig vliegtuigticket. Als de overheid daarna beslist dat een vliegtuig niet meer mag vliegen, moet diezelfde overheid maar voor een andere oplossing zorgen. Maar goed, ik merk dat het fascisme hier al goed ingeburgerd zit hé. We hebben een nieuwe zondebok, het is opnieuw de reiziger zijn schuld.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2021, 12:14   #33
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Quatsch. Die mensen hebben een geldig vliegtuigticket. Als de overheid daarna beslist dat een vliegtuig niet meer mag vliegen, moet diezelfde overheid maar voor een andere oplossing zorgen. Maar goed, ik merk dat het fascisme hier al goed ingeburgerd zit hé. We hebben een nieuwe zondebok, het is opnieuw de reiziger zijn schuld.
Zelsd met een geldig biljet wordt er verwacht dat je de termen en condities van je aankoop en al de kleine print kent.
Als het geen spotgoedkoop biljet is, zal de luchtvaartmaatschappij in geval dat zij de vlucht opschort, voor een omboeking moeten zorgen.
Maar dan moet er een geschikte vlucht enz... gevonden worden dus dat kan een tijdje duren.
Als de passagier een prutsbiljet gekocht heeft zonder annulatie-optie, of niet wil wachten tot de vliegtuigmaatschappij een oplossing vindt, en dus zelf een nieuw tiket wil kopen, dan is dat zijn verantwoordelijkheid. Al zeker niet van zijn regering die hier voor niets tussen zit. België had/heeft geen vluchten verboden, maar vroeg alleen een test en quarantaine bij aankomst. Qatar airways enz. annuleren hun vluchten omdat UK, Israel en andere landen moeilijk doen.
Het zou pas fascistisch zijn moest de staat zijn wil opleggen en al de contract-termen tussen klant en maatschappij éénzijdig opschorten.

Laatst gewijzigd door Zucht : 30 november 2021 om 12:14.
Zucht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2021, 12:27   #34
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Men mag het draaien of keren zoals men wil, maar het toerisme en het ermee gepaard gaand vliegverkeer zijn een belangrijke, en wellicht de voornaamste, factor in de snelle verspreiding op planetaire schaal van de covid-kwaal. Ik kan begrijpen dat deze vaststelling nogal wat mensen doet steigeren, maar je kunt er moeilijk omheen. Het werd reeds duidelijk van bij de aanvang van de pandemie. Wie herinnert zich niet de massale besmettingsgolf die toen uitging van teruggekeerde wintersport-toeristen?
Oud 30 november 2021, 12:29   #35
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Men mag het draaien of keren zoals men wil, maar het toerisme en het ermee gepaard gaand vliegverkeer zijn een belangrijke, en wellicht de voornaamste, factor in de snelle verspreiding op planetaire schaal van de covid-kwaal. Ik kan begrijpen dat deze vaststelling nogal wat mensen doet steigeren, maar je kunt er moeilijk omheen. Het werd reeds duidelijk van bij de aanvang van de pandemie. Wie herinnert zich niet de massale besmettingsgolf die toen uitging van teruggekeerde wintersport-toeristen?
Dat was totaal ongeloofwaardig. Op korte tijd waren de cijfers zo enorm geëxplodeerd dat het onmogelijk kon zijn veroorzaakt door wintersporters.

COVID moest al langer behoorlijk verspreid zijn geweest in Europa. Het bleef nog iets langer onder de radar omdat de ziekenhuizen nog niet begonnen vol te stromen.
Oud 30 november 2021, 12:34   #36
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Quatsch. Die mensen hebben een geldig vliegtuigticket.
Yep.
En als die reizigers 3 hersencellen hadden voor het vertrek, hadden ze de nodige voorzorgen genomen, zoals een reisverzekering waar de kleine lettertjes van gelezen werden. Dan is het aan de verzekeringsmaatschappij om "hun" kosten te verhalen op "de schuldige". Is die schuldige partij oompje overheid, moeder natuur, Murphy of god.
Citaat:
Als de overheid daarna beslist dat een vliegtuig niet meer mag vliegen, moet diezelfde overheid maar voor een andere oplossing zorgen.
Die overheid die nog niet eens slaagt om de eigenwetten te respecteren...
Als ge daar op moet wachten, dan moet je het geduld van een halfgod hebben.
Citaat:
Maar goed, ik merk dat het fascisme hier al goed ingeburgerd zit hé. We hebben een nieuwe zondebok, het is opnieuw de reiziger zijn schuld.
Reizigers zijn sowieso zondebokken. Great Greta of haar apostel Anuna hebben dat wel heel duidelijk gemaakt.
Als het niet corona is, dan is het wel klimaat.
Oud 30 november 2021, 12:35   #37
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Dat was totaal ongeloofwaardig. Op korte tijd waren de cijfers zo enorm geëxplodeerd dat het onmogelijk kon zijn veroorzaakt door wintersporters.

COVID moest al langer behoorlijk verspreid zijn geweest in Europa. Het bleef nog iets langer onder de radar omdat de ziekenhuizen nog niet begonnen vol te stromen.
Oh jaaa ???
Niet het skiën op zichzelf was de oorzaak, wel de "après-ski" festiviteiten in de bars rond de ski-oorden. Ga je dat ook nog eens ontkennen?
Oud 30 november 2021, 12:39   #38
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oh jaaa ???
Niet het skiën op zichzelf was de oorzaak, wel de "après-ski" festiviteiten in de bars rond de ski-oorden. Ga je dat ook nog eens ontkennen?
Ik ga niet ontkennen dat er besmettingen plaatsvonden tijdens après-ski activiteiten.

Maar COVID was al veel langer behoorlijk goed verspreid in Europa. Anders kon men nooit zo snel aan die cijfers komen.

Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 30 november 2021 om 12:44.
Oud 30 november 2021, 12:42   #39
discuz
Minister

Standaard

Citaat:
Oh jaaa ???
Het zijn al van in het begin van deze pandemie de meer 'welgestelden' die voor het meeste verspreiding zorgen. Die mensen hebben natuurlijk veel meer sociale contacten dan iemand die met moeite genoeg geld heeft om eten te kopen en de energierekening te betalen.

Hoe men ook zijn best heeft proberen te doen om er een arme-mensen-ziekte van te maken, dat gegeven speelt nog steeds. Het is een erg harde noot om te accepteren in die kringen, dat hun gedrag superverspreiding in de hand werkt.
discuz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2021, 12:47   #40
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oh jaaa ???
En was er toen al sprake van corona ? Want volgens experte Arts Maggie De Block moesten we voor een griepje toch niet allemaal de drama queen gaan uithangen
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:33.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be