Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 december 2021, 17:47   #21
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

TheFourHorsemen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem Bekijk bericht
Het is net omdat Vivaldi haar burgers niet opsloot en naar lichtfestivals liet gaan "auau hoe mooi" roepend dat er nu mensen zijn wiens operatie moet uitgesteld worden en hun levenskwaliteit achteruit gaat.

Dat is het grofste van Vivaldi, dat ze zich laten intimideren door onnozelaars die zich niet meer verantwoordelijk willen gedragen.
De hele bevolking opsluiten is - opgeteld - een veel groter verlies aan levenskwaliteit.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2021, 17:48   #22
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Jambon is een even grote dweil als Decroo. Met dat verschil dat Jambon zijn electorale gewicht veel groter is en daar niets mee doet. Wat een onwaarschijnlijke teleurstelling is die man. Over de hele lijn een dikke nul.
Jambon had inderdaad moeten laten zien dat Vlaanderen autonoom kon beslissen over maatregelen.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2021, 17:48   #23
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Contactbubbel van 5 personen...

En dan blijven mensen hier beweren dat dit niet totalitair is. Wat is dan wel de gepaste benaming voor een overheid die zich gaat bemoeien met wie ik thuis, in mijn privéwoonst uitnodig?
Oud 2 december 2021, 17:51   #24
BWarrior
Perm. Vertegenwoordiger VN

BWarrior's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Contactbubbel van 5 personen...

En dan blijven mensen hier beweren dat dit niet totalitair is. Wat is dan wel de gepaste benaming voor een overheid die zich gaat bemoeien met wie ik thuis, in mijn privéwoonst uitnodig?
Waarom eigenlijk het arbitraire getal vijf?
BWarrior is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2021, 17:53   #25
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior Bekijk bericht
Om de mensen uit te lachen hé.

Ze testen blijkbaar gewoon wat voor absurde maatregelen de bevolking blijft slikken.

Het verbaast me dat ze als sluitingsuur voor de horeca niet 20u17 ofzo kiezen. Gewoon... voor de lol.
Oud 2 december 2021, 18:00   #26
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Jambon had inderdaad moeten laten zien dat Vlaanderen autonoom kon beslissen over maatregelen.
Dat kan dus niet aangezien in dit specifiek geval het de Federale regering is die het laatste woord in dit debat heeft...

Wat Vlaanderen wél kan is dan strengere maatregelen hanteren dat welke de federale regering opgelegd heeft...

Kortom ,ze moeten minstens mee in de pas lopen die de federale regering aan geeft...
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2021, 18:24   #27
De gemuilkorfde

De gemuilkorfde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Kon je geen bericht vinden in de media, om dit bewierokingsdraadje voor een NVA backbencher mee te stofferen ? Herkent de pers deze gespeelde altruist zijn grooooote verdiensten niet ?

Dan maar de eigen agitprop en product placement copy-pasten...
Over de kern van de zaak heb je natuurlijk weer niets te vertellen.
Zielig.
Oud 2 december 2021, 18:27   #28
De gemuilkorfde

De gemuilkorfde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dankzij de voorzet (voor de camera's...) door Jan Jambon krijgt FVDB morgen al de mogelijkheid om de boel weer helemaal op slot te doen.
Wat schijnheilig.
Nu is het al de schuld van een tegenstander dat je zelf voor een bepaald beleid kiest.
Niemand verplicht Vivaldi om dat advies te volgen.
Oud 2 december 2021, 18:30   #29
BWarrior

BWarrior's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
Wat schijnheilig.
Nu is het al de schuld van een tegenstander dat je zelf voor een bepaald beleid kiest.
Niemand verplicht Vivaldi om dat advies te volgen.
Dat zei hij ook niet he. Hij wees er gewoon op dat Jambon het zijn politieke tegenstrevers wel erg gemakkelijk maakt.
BWarrior is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2021, 18:52   #30
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Om de mensen uit te lachen hé.

Ze testen blijkbaar gewoon wat voor absurde maatregelen de bevolking blijft slikken.

Het verbaast me dat ze als sluitingsuur voor de horeca niet 20u17 ofzo kiezen. Gewoon... voor de lol.
De virologen kliek mag voorstellen wat ze willen, het primaat van de politiek is een realiteit. Morgen moet er op dat stomme overleg dat er door 'Jantje de voorste' komt keuzes gemaakt worden.

Ik kan enkel hopen dat enkele van onze excellenties hun verstand gebruiken en de kinderen op school gerust laten, en de horeca sector niet weer in de afgrond duwt.
Massa samenkomsten tijdelijk verbieden, is wellicht rationeel. We moeten niet flauw doen : het sportpaleis vullen met 50.000 man is grotesk in de huidige situatie.
Maar hysterie over cafe sluitingen om 20 u en burgers terug ophokplicht geven zoals kiekens met een maximum van 5 is volkomen van de pot gerukt.

90% van de bevolking moet niet boeten omdat 10% anti-vaxxers naast de pot wil blijven pissen en daar nog trots op is ook.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2021, 21:21   #31
werkman
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
De virologen kliek mag voorstellen wat ze willen, het primaat van de politiek is een realiteit. Morgen moet er op dat stomme overleg dat er door 'Jantje de voorste' komt keuzes gemaakt worden.

Ik kan enkel hopen dat enkele van onze excellenties hun verstand gebruiken en de kinderen op school gerust laten, en de horeca sector niet weer in de afgrond duwt.
Massa samenkomsten tijdelijk verbieden, is wellicht rationeel. We moeten niet flauw doen : het sportpaleis vullen met 50.000 man is grotesk in de huidige situatie.
Maar hysterie over cafe sluitingen om 20 u en burgers terug ophokplicht geven zoals kiekens met een maximum van 5 is volkomen van de pot gerukt.

90% van de bevolking moet niet boeten omdat 10% anti-vaxxers naast de pot wil blijven pissen en daar nog trots op is ook.

Mij hebben ze niet meer hoor Panda. Ik volg gewoon uw advies.
Als ik vind dat dat er te weinig ontspanning is ga ik niet ergens aan de toog hangen, Ik betaal voor mijn sportieve activiteiten. Ik bestel gewoon een paar flessen champagne en ik wordt niet buitengezet.
Uw advies van destijds heeft veel van zijn grandeur kwijtgespeeld.
Is het er nog plezant? Zijn ze al opgeslagen?
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2021, 21:24   #32
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kon je geen bericht vinden in de media, om dit bewierokingsdraadje voor een NVA backbencher mee te stofferen ? Herkent de pers deze gespeelde altruist zijn grooooote verdiensten niet ?

Dan maar de eigen agitprop en product placement copy-pasten...
Oei, excuseer, ik zal het nooit meer doen, jou zo kietelen.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2021, 21:27   #33
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Opvallend : zelfs Wouter Verschelden van Newsmonkey/Business AM die toch een rechtstreekse verbinding heeft met N-VA acht dit niet nieuwswaardig. En ook de vendeliersBlog Doorbraak.be interesseert er zich niet voor...

Een scheet in een netzak dus.
Wat die anderen interesseert of niet, maakt niet veel uit op dit forum.

Jij, tenminste, leest en volgt de draad.
Hopelijk laat je in een volgende post jouw gedacht weten omtrent de partijen die zichzelf rijkelijk blijven belonen.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 2 december 2021, 21:31   #34
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

De draad gaat niet over corona of maatregelen.

De draad gaat over de federale meerderheidspartijen die de kans lieten liggen om te besparen in subsidies van hun partijfinanciering.

Wie dat niet schandalig vindt, is een politieke klootzak.

Oud 3 december 2021, 07:35   #35
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior Bekijk bericht
Het moesten er minder dan 6 zijn en mochten er meer dan 4 zijn.

Laatst gewijzigd door reservespeler : 3 december 2021 om 07:36.
Oud 3 december 2021, 07:37   #36
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
Dat kan dus niet aangezien in dit specifiek geval het de Federale regering is die het laatste woord in dit debat heeft...

Wat Vlaanderen wél kan is dan strengere maatregelen hanteren dat welke de federale regering opgelegd heeft...

Kortom ,ze moeten minstens mee in de pas lopen die de federale regering aan geeft...

Dat is net wat ik bedoel.
Oud 3 december 2021, 08:54   #37
De Rode Willem

De Rode Willem's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht

Dat is net wat ik bedoel.
En dat wou nu net de gouverneur van Oost Vlaanderen, volkomen binnen haar bevoegdheid, en was het niet de Vlaamse Jan die dit heeft tegengehouden ?
Maar politiek incapabele jan mocht zijn kar keren nog geen volle week na zijn blunder.
En nu slingert jan en zijn fans plots naar veel strengere maatregelen.

Laten wij niet vergeten dat het vooral N-VA was die begin september voor versoepelingen van de coronamaatregelen pleitte. Wever deed zelfs patethisch en sprak erover dat het supergevaccineerde Vlaanderen gegijzeld werd door de niet gevaccineerde Brusselaars en Walen.
https://www.mediplanet.be/nl/content...GUoPum7fkvccax
Citaat:
Voor de N-VA kunnen de meeste coronamaatregelen op de schop. Vandaag gelden onder meer nog zware maatregelen op het werk, "maar we worden gegijzeld door de federale fase", waarbij De Wever naar Brussel wijst.
De bochtenpartij in volle glorie.

Geef nooit een boomerang aan idioten
De Rode Willem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2021, 09:09   #38
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
De draad gaat niet over corona of maatregelen.

De draad gaat over de federale meerderheidspartijen die de kans lieten liggen om te besparen in subsidies van hun partijfinanciering.

Wie dat niet schandalig vindt, is een politieke klootzak.
Niets belet NVA toch om zelf het stichtende voorbeeld te zijn, en de beoogde besparing proportioneel op de eigen partijfinanciering toe te passen ? Niets belet hen toch om dat geld terug te storten ?
Dat zou pas indruk maken ! Daar haal je zeker de frontpagina van alle gazetten mee.

Maar ja, het is plezanter om zelf mee voort te schransen & ondertussen de matigheid te prediken hee ?

Eigenlijk vergelijkbaar met PVDA hun attitude...

Laatst gewijzigd door Pandareus : 3 december 2021 om 09:10.
Oud 3 december 2021, 09:10   #39
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Oei, excuseer, ik zal het nooit meer doen, jou zo kietelen.
Oud 3 december 2021, 09:37   #40
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Het verschil tussen een vol sportpaleis en tien man thuis aan tafel zetten is heel groot hé. Toch zijn er blijkbaar weer stemmen die ook het laatste willen verbieden.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:35.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be