Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 december 2021, 08:57   #21
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Ze dachten in het 'rijk der vrijheid' te leven, wat dom van die kleine kinderen.

.
Omkunnen met vrijheid betekent dat je je vrijwillig opsluit, anders nemen ze die vrijheid wel van je af.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2021, 09:03   #22
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Want jij denkt echt dat die 10% die 90% gaan besmetten ?

Hoe verklaar jij dat geniale plotje van de gemeentes in Belgie, waar een duidelijk explosief stijgende trend staat tussen vaccinatie graad en incidentie ?

Het lijkt te ontploffen vanaf 60% of zo. Het lijkt erop dat minder dan 40% ongevaccineerden in een bevolking ervoor zorgt dat er te weinig echte immuniteit kan opgebouwd worden en de ziekte uit de pan rijst...
Daar zou een biostatisticus wel wat onderzoek over kunnen doen.
Maar het resultaat gaat hem wat opbrengen ?
Meer correcte medische kennis ?
Pffft, want brengt niets op aan Big Pharma.

Laatst gewijzigd door stab : 3 december 2021 om 09:17.
stab is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2021, 09:14   #23
eurobug
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Hij heeft overschot van gelijk.
Het gevolg van die vrijheid is, dat meer dan 10% niet gevaccineerd zijn, dit omdat Broekventje FVDB het vaccineren niet durft te verplichten.

Het gevolg hiervan is dat de bijna 90% gevaccineerden, er door gestraft worden.
En wiens schuld is het dan, de politiek of de mensen die in hun vrije keuze de "verkeerde" keuze maken?

Het is hun gelukt trouwens, de constante haat-campagnes en polarisatie. Ikzelf wou het afkijken tot januari om te vaxxen, en het dan nog eens evalueren. Moest het inderdaad blijken dat er heel wat mensen bijwerkingen van hebben of er genoeg van omvallen dat het opvalt zouden we dat nu al wel gezien hebben. Moest het een groot effect hebben zou dat dan ook wel duidelijk zijn. Resultaat: Het vaccin lijkt eventjes iets te doen, je hebt wat minder kans in het ziekenhuis te geraken, maar echt meer niet en lang duurt het niet. Natuurlijke immuniteit leek mij dan beter (genoeg bewijzen daarvan in literatuur, wat de media ook beweert), en ik wachtte met gerust hart af tot de moment dat ik het zitten zou hebben. Ik ben ook een kerngezonde veertiger, sport dagelijks, en heb weinig te vrezen. Voor iemand het vraagt, ik ben ook geen lomperik, met een doctoraat in exacte wetenschappen en een honderdtal publicaties waaronder een heel aantal medische.

Maar er is wél iets fundamenteel veranderd: Mijn medeburgers zijn krankjorum zot geworden. Ik loop niet te koop met mijn niet-gevaxxed toestand, in tegendeel, ik verberg dit ten alle koste. De gevolgen neem ik erbij, ik ging sowieso al niet veel op restaurant. Maar als ik mijn buren, collega's en andere mensen rondom mij hoor lijkt het erop dat ik gelyncht zou worden moest het uitkomen. Mijn werk heeft al gepolst achter mogelijkheden voor CST in te voeren (en 98% is gevaxxed!). De dokters in de media dreigen met medische uitsluiting. De "moraalfilosofen" vinden dit geen probleem. En de gewone mens op de fora (dit inclusief) worden creatiever met de dag in hoe we die vuile "antivaxxers" gaan liggen hebben en wat ze zou moeten aangedaan worden.

Plus, dit gaat NOOIT weg gaan. Er is geen uitzicht op beterschap, over twee jaar lopen we nog met het pasje rond, wees maar zeker. Het ene na het andere land maakt het verplicht (of "plant dit in te voeren", de praktijk zal nog wel wat anders zijn), en vroeg of laat (vandaag nog?) hebben we dat hier ook zitten. Ik wil dan niet in de rij staan van de rabiate anti-vaxxers die manu militari naar hun prik gebracht worden, want ik BEN geen rabiate anti-vaxxer. Ik dacht mijn eigen geïnformeerde keuze te mogen maken, als vrije burger.

Dit is nu echter onmogelijk geworden. Je wint, geef me die prik maar, en ik zal mijn ogen sluiten voor mogelijke gevolgen. Het feit dat dit epidemiologisch geen zak zal uithalen en we over 6 maanden terug in een sukkelstraat zitten met golf 5 zal hierdoor niet veranderen. Maar logica is zoek, eerlijk debat onmogelijk, en ik moet stilaan aan lijf en leden denken voordat één of andere force-vaxxer of dolgedraaide burger mij en mijn familie iets aandoet.

Bedankt voor alles...
eurobug is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2021, 09:28   #24
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eurobug Bekijk bericht
Maar er is wél iets fundamenteel veranderd: Mijn medeburgers zijn krankjorum zot geworden.
Dit. Het was het eerste wat ik zegde aan mijn collega's via zoom, tijdens de allereerste lockdown. "de wereld is zot geworden". En ja, hij wordt het nog meer en meer.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2021, 09:47   #25
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Noord Korea waar iedereen slaafs gevaccineerd is en waar het nu eens een plek op de wereld is waar niemand binnen en buiten loopt ....zijn de records besmette mensen overal ter wereld gebroken.

Als het nu nog niet duidelijk is ?
Oud 3 december 2021, 09:51   #26
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

TheFourHorsemen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Sommige Vlamingen zijn kleine kinderen. Zij kunnen niet om met ‘vrijheid’.

Daarom zijn strenge regels noodzakelijk.
Kleine kinderen moeten op de vingers getikt worden.
Dat is exact de logica die wordt gebruikt om dictaturen te verantwoorden.

Democratie werkt niet, want de bevolking is te kinds/ te dom / te achterlijk.

Dadeemelee is dus een antidemocraat.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2021, 09:53   #27
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab Bekijk bericht
Een meer fascistische uitspraak is nauwelijks mogelijk.
Inderdaad.

De burger is te dom. Daarom dat de overheid bepaalt wat goed voor ons is.

Dadeemelee, als we te dom zijn om te weten wat we mogen doen, zijn we dan wel slim genoeg om deel te nemen aan verkiezingen? Hoe zijn we zeker dat we niet te 'kinds' zijn om op de juiste partij te stemmen?
Oud 3 december 2021, 10:07   #28
morte-vivante
Perm. Vertegenwoordiger VN

morte-vivante's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Heil Frank!
Oud 3 december 2021, 10:10   #29
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Wat hebben die "kleine kinderen" dan wel gedaan waaruit blijkt dat ze niet kunnen omgaan met "vrijheid"?
Oh, ik heb wel gedurende heel die corona-periode vaak gedacht dat een flink aantal onnozelaars er wel heel deftig hun kloten aan de maatregelen veegde.

Nog een vb.
Ik krijg nieuwsmails van een bejaardenhuis waar een familielid opgenomen is. Daar staat bijna elke keer in dat er nog altijd bezoekers zijn die hun mondmasker onder de neus dragen, of het niet dragen in de kamer - waar de directie vraagt dit wel te doen -, enz. enz. In de periode dat enkel 'raambezoek' mocht, waren er die illegaal binnen drongen langs de ingang voor de keukenleveranciers enz.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2021, 10:13   #30
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alpina Bekijk bericht
Zijt ge hier nu een pleidooi voor een dictatuur aan het voeren, of hoe moeten we dit interpreteren?
Ik moet niet in plaats van anderen antwoorden,
maar wat ikzelf vraag is:
- een beleid dat men logischerwijze kan verwachten in een pandemie, en dat is dus redelijk streng, inderdaad;
- geen overdrijvingen zoals de Geldverbrander die voorstaat
- fatsoenlijke communicatie, dus niet zoals de Schoolmeester (dat is dezelfde hé, als de Geldverbrander) met zijn onnozele dada's

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)

Laatst gewijzigd door De schoofzak : 3 december 2021 om 10:13.
Oud 3 december 2021, 10:15   #31
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
dat denkt iedere dictator.
Het virus is uiterst dictatoriaal. En wreedaardig.
Kumbaya zingen helpt niet om het te bestrijden.

Oud 3 december 2021, 10:15   #32
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

En op welke manier konden we niet om met vrijheid?

Gaan feesten in een discotheek was volledig toegelaten hé...

Sterker nog, de VRT organiseerde zelfs een gigantische dance-party ('I want to dance again' van Studio Brussel).

Als het deelnemen aan door de openbare omroep georgansieerde massafeesten (met duizenden fuifbeesten) geen probleem was, welke gedragingen neemt u de burgers dan wél kwalijk?
Oud 3 december 2021, 10:16   #33
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Het virus is helemaal niet dictatoriaal. Net zomin als dat een boom dictatoriaal kan zijn.

Wat voor een kinderlijke praat verkoopt u...
Oud 3 december 2021, 10:19   #34
Het Verzet
Europees Commissaris

Het Verzet's schermafbeelding

Standaard

Die verduivelde Vlamingen toch

Oud 3 december 2021, 10:19   #35
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Het virus is helemaal niet dictatoriaal. Net zomin als dat een boom dictatoriaal kan zijn.

Wat voor een kinderlijke praat verkoopt u...
Ik probeerde me naar jouw niveau te richten, maar ik ben daar niet zo goed in helaas.

Oud 3 december 2021, 10:20   #36
jad°relen°ir
Minister

jad°relen°ir's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
(...) welke gedragingen neemt u de burgers dan wél kwalijk?
Dat ze niet uit zichzelf in hun kot zijn gebleven..
jad°relen°ir is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2021, 10:23   #37
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik probeerde me naar jouw niveau te richten, maar ik ben daar niet zo goed in helaas.
Waar gedraag ik me kinderlijk?

TS stelt eigenlijk dat de burger te dom is om beslissingen te kunnen maken. Ik stel vast dat zoiets volledig antidemocratisch is (want hoe kan de burger dan wel slim genoeg zijn om de juiste partij te kiezen)?

Wat is het probleem juist?

Sorry hoor, maar al die simpele praat over 'het virus wil dit', 'het virus wil dat',... is gewoon totaal onwetenschappelijk.

Er is zelfs geen wetenschappelijk eensgezindheid over de vraag of een virus zelfs leeft. Nadenken over de 'wil' van een virus is dus even zinvol als nadenken over de 'wil' van een plas water.
Oud 3 december 2021, 10:27   #38
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Juist wel. Het is helemaal niet dictatoriaal het is een natuurverschijnsel. Het is helemaal niet wreedaardig, het doodt grotendeels mensen die toch eigenlijk al dood hadden moeten zijn. Kortom het houdt een beetje de kuis.
Oud 3 december 2021, 10:28   #39
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oh, ik heb wel gedurende heel die corona-periode vaak gedacht dat een flink aantal onnozelaars er wel heel deftig hun kloten aan de maatregelen veegde.
Uiteraard, omdat het waanzinnige maatregelen waren. Als overheden U zottigheden willen opleggen moet ge daar niet op ingaan he.

Citaat:
Nog een vb.
Ik krijg nieuwsmails van een bejaardenhuis waar een familielid opgenomen is. Daar staat bijna elke keer in dat er nog altijd bezoekers zijn die hun mondmasker onder de neus dragen, of het niet dragen in de kamer - waar de directie vraagt dit wel te doen -, enz. enz. In de periode dat enkel 'raambezoek' mocht, waren er die illegaal binnen drongen langs de ingang voor de keukenleveranciers enz.
Ja, en ? Wat is daar het probleem mee ?
Oud 3 december 2021, 10:28   #40
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jad°relen°ir Bekijk bericht
Dat ze niet uit zichzelf in hun kot zijn gebleven..
Maar hoezo?

De overheid organiseerde - via de openbare omroep - zelf grote dansfeesten?

Er werd op de radio constant reclame voor gemaakt.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be