Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 december 2021, 12:30   #21
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter

Ke Nan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Omdat vruchtafdrijving een strikt persoonlijke keuze van de vrouw is, die haar lichaam betreft. En die dus maar één persoon kan maken en waar derden hoegenaamd geen (beslissende) stem in horen te hebben. Het kan volgens mij niet dat de overheid het recht heeft om een individu te beletten dat grondrecht uit te oefenen, en het zelfs te criminaliseren.
Men kan daar ver in gaan. Een bebloede tampon en/of een plafond volgespoten met sperma worden een halsmisdaad.
Oud 4 december 2021, 12:46   #22
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan Bekijk bericht
Men kan daar ver in gaan. Een bebloede tampon en/of een plafond volgespoten met sperma worden een halsmisdaad.
De katholieke kerk heeft altijd al veel meer interesse gehad in het bestrijden van de notie dat de burger zelf mag beslissen over zijn leven, zijn lichaam en zijn lot dan in het beteugelen van uitspattingen in de eigen hiërarchie.
Dat toont aan dat het een zuiver machtsinstituut is, om het volk te domineren en controleren en dat zijzelf boven alle moraal zweven.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2021, 12:52   #23
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Omdat vruchtafdrijving een strikt persoonlijke keuze van de vrouw is, die haar lichaam betreft. En die dus maar één persoon kan maken en waar derden hoegenaamd geen (beslissende) stem in horen te hebben. Het kan volgens mij niet dat de overheid het recht heeft om een individu te beletten dat grondrecht uit te oefenen, en het zelfs te criminaliseren.
De vrucht is er zomaar gekomen? heeft de vrouw niets voor hoeven doen?

Wauw.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2021, 12:53   #24
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat gaat natuurlijk veel te ver. Maar ik denk dat een fatsoenlijke middenweg het beste is.

Bij ons in Nederland kun je in theorie je foetus laten aborteren tot de 24ste maand. Dat is toch bizar?
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2021, 13:19   #25
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Dat gaat natuurlijk veel te ver. Maar ik denk dat een fatsoenlijke middenweg het beste is.

Bij ons in Nederland kun je in theorie je foetus laten aborteren tot de 24ste maand. Dat is toch bizar?
Echt fatsoenlijk is als de keuze bij de vrouw blijft. Baas in eigen buik. En de keuze van die vrouwen is voor het grootste deel weloverwogen. En indien niet weloverwogen dan is het misschien beter geen moeder te zijn. We hebben de afgelopen eeuwen tot zelfs enkele decennia geleden de drama's gezien door de middelleeuwe visie op ongewenste zwangerschappen en de oplossingen.
De keuze van de vrouw controleren is terug naar de middelleeuwen.
Oud 4 december 2021, 13:23   #26
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De vrucht is er zomaar gekomen? heeft de vrouw niets voor hoeven doen?

Wauw.
Speelt geen enkele rol in de afweging. Voor alle duidelijkheid : ook de leverancier van het kwakje heeft hierin nul komma nul te stellen.
Oud 4 december 2021, 13:24   #27
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Echt fatsoenlijk is als de keuze bij de vrouw blijft. Baas in eigen buik. En de keuze van die vrouwen is voor het grootste deel weloverwogen. En indien niet weloverwogen dan is het misschien beter geen moeder te zijn. We hebben de afgelopen eeuwen tot zelfs enkele decennia geleden de drama's gezien door de middelleeuwe visie op ongewenste zwangerschappen en de oplossingen.
De keuze van de vrouw controleren is terug naar de middelleeuwen.
Volledig akkoord hiermee.
Oud 4 december 2021, 14:07   #28
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De vader en de vrucht hebben dus geen enkel belang. Abortus kan wat mij betreft in noodsituaties. Buiten noodsituaties hebben we te maken met vrouwen, die vrij beslissingen kunnen nemen, ook wat betreft contraceptie en zelfs hun seksleven. Wie haar billen brandt, zal op de blaren moeten zitten.
Support the country you live in or live in the country you support.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2021, 14:11   #29
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Speelt geen enkele rol in de afweging. Voor alle duidelijkheid : ook de leverancier van het kwakje heeft hierin nul komma nul te stellen.
Niet elke man is een mangina die niets over zijn kwakje te zeggen wil hebben.
Support the country you live in or live in the country you support.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2021, 14:44   #30
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De regressie gaat voort... Polen wil registratie van zwangere vrouwen om de kweek te kunnen monitoren en storende elementen zoals abortus gemakkelijker te kunnen opsporen en bestraffen.
https://www.hln.be/buitenland/polen-...heid~a9bf81d2/

Dit is Lebensborn anno 2021...

https://nl.wikipedia.org/wiki/Lebensborn
De voorstander van persoonlijke vrijheid vinden inderdaad plotseling dat zij het recht hebben om de medische gegevens van vrouwen in databanken te kunnen opslagen zonder enige opgave van wat daar mee gaat gebeuren.

En de huilebalken op dit forum die moord en brand schreeuwen voor een onnozel cst vinden dat uiteraard uitstekend.

Typisch voorbeeld van fascisme: er is vrijheid van meningsuiting voor de fascistische geloofsgenoten, maar niet voor de niet-fascisten.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2021, 14:55   #31
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Niet elke man is een mangina die niets over zijn kwakje te zeggen wil hebben.
Zelf heb ik ook een onprettig gevoel bij abortus maar dat is een patriarchale reflex. Een man kan/mag gehoord worden maar kan in deze geen beslissingsrecht hebben. Het laatste woord is aan de vrouw.
Oud 4 december 2021, 15:12   #32
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

"My Body, My Choice" geldt m.i. zowél voor vrouwen als voor mannen.

Vrouwen hebben het alléénrecht te beslissen over 'abortus' of 'geen abortus', altijd en overal.

Mannen kunnen eveneens als énige beslissen over wat met hun eigen lichaam kan en mag gebeuren.

(Dat geldt trouwens ook voor vaccinaties.)

Als ik nu tot 'fascist' word 'gepromoveerd', kan het mij geen zak meer schelen.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2021, 15:31   #33
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Vandaar dat de Nazi rassen-fanatici vooral hun begerig oog hadden laten vallen op blonde Noorse en Deense vrouwen.
Daar valt anders wel iets voor te zeggen he
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2021, 15:34   #34
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het kan volgens mij niet dat de overheid het recht heeft om een individu te beletten dat grondrecht uit te oefenen, en het zelfs te criminaliseren.
Nochtans ben je daar in andere omstandigheden wel veel losser over, als het betreft andere grondrechten te beknotten voor het indirect overleven van "derden".
Oud 4 december 2021, 15:35   #35
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De katholieke kerk heeft altijd al veel meer interesse gehad in het bestrijden van de notie dat de burger zelf mag beslissen over zijn leven, zijn lichaam en zijn lot dan in het beteugelen van uitspattingen in de eigen hiërarchie.
Dat toont aan dat het een zuiver machtsinstituut is, om het volk te domineren en controleren en dat zijzelf boven alle moraal zweven.
Plaats datzelfde punt (waar ik het trouwens mee eens ben) eens in het kader van de zotte corona hysterie, en je zal merken dat onze zotten even erg zijn als die Polen.
Oud 4 december 2021, 15:53   #36
cookie monster
Secretaris-Generaal VN

cookie monster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Plaats datzelfde punt (waar ik het trouwens mee eens ben) eens in het kader van de zotte corona hysterie, en je zal merken dat onze zotten even erg zijn als die Polen.
Ik snap wat je wil zeggen !!

Abortus is voor o.a. extreme katholieke moord met voorbedachte rade !!
In Polen wilden sommige zelfs een totaal verbod op abortus ,
en dat is totaal waanzinnig !! Incest , (kinder)verkrachting:
ik kan heel goed begrijpen waarom zulke vrouwen voor abortus kiezen !!
Destijds had ik zelfs met Amerikaanse gelovigen een discussie hierover !!
Die waren zelfs van mening dat dat kind tot genezing kon bijdrage aan de moeder !!
Ze vonden wel dat de pa moest gestraft worden , maar nadien bij
de opvoeding van het kind betrekken !! Koekoek gewoonweg !! Ziekelijke wacko's !!

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2021, 16:57   #37
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat zal dan toch geen hoog plafond zijn…
Oud 4 december 2021, 17:09   #38
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Dat vind ik persoonlijk in theorie toch een paar maanden overdreven.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2021, 17:13   #39
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zelf heb ik ook een onprettig gevoel bij abortus maar dat is een patriarchale reflex. Een man kan/mag gehoord worden maar kan in deze geen beslissingsrecht hebben. Het laatste woord is aan de vrouw.
Ik denk niet dat er één vrouw ter wereld is die haar abortus niet beschouwd als een mislukking en een vreselijk drama.
Dat bestendigt alleen maar mijn opinie: als zij vindt dat het kindje houden erger is dan dat drama, dan is dat haar recht.

Maar daar gaat het eigenlijk niet om.
Het gaat over Polen, dat zich ingeschreven heeft in de politieke unie, met alle individuele rechten inbegrepen,
maar zich daar nu niet aan houdt.
Ondertussen maken ze wel lekker gebruik van de voordelen van de unie.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2021, 17:28   #40
Weyland
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Zuchtsauen. Een woord dat ik een nazi-minister zou kunnen horen zeggen tijdens meer informele meetings.

Laatst gewijzigd door Weyland : 4 december 2021 om 17:32.
Weyland is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be