Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 december 2021, 21:08   #21
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Een zestigtal besmetten op twee vliegtuigen.
Heb je daar een bron voor ?

https://www.hln.be/buitenland/ruim-z...land~ad8710a6/

De smeltkroezen zijn aan het smelten.

Breng het kolenwoud terug.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2021, 21:11   #22
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Hoe hebben die mensen van het ene vliegtuig die van het andere in volle vlucht besmet ? Dat moet een BIJZONDER besmettelijk virus zijn
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2021, 21:26   #23
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Hoe hebben die mensen van het ene vliegtuig die van het andere in volle vlucht besmet ? Dat moet een BIJZONDER besmettelijk virus zijn
Het ene vloog in de slipstream van het andere?

In het voorste spuwde een besmette een fluim weg, recht in de ventilatie van het vliegtuig dat er achter vloog?

Laatst gewijzigd door Skobelev : 6 december 2021 om 21:27.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2021, 21:45   #24
alpina
Europees Commissaris

alpina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Het is toch compleet geschift waar we mee bezig zijn. Mensen in een hotel wegsteken omdat ze mogelijk een nieuwe variant te pakken hebben. Terwijl die variant al vrolijk rond gaat in Europa. Terwijl het helemaal niet geweten is of die variant significant gevaarlijker is. En terwijl we inmiddels donders goed weten dat Corona veel te besmettelijk is om transmissie stoppen. Vraag het maar in Australie of Niew-Zeeland.

Gaan we dat in de toekomst iedere keer doen als er weer een potentieel gevaarlijke variant opduikt? Hoe lang gaan we nog verblind zot blijven doen?

Had je dit 2 jaar geleden verteld iedereen had u in uw gezicht uitgelachen. En terecht, want toen bleef de zottigheid nog onderhuids, nu is het het nieuwe normaal geworden. Hopelijk ontwaken we hier nog uit.
alpina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2021, 23:50   #25
gunter5148
Perm. Vertegenwoordiger VN

gunter5148's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alpina Bekijk bericht
Het is toch compleet geschift waar we mee bezig zijn. Mensen in een hotel wegsteken omdat ze mogelijk een nieuwe variant te pakken hebben. Terwijl die variant al vrolijk rond gaat in Europa. Terwijl het helemaal niet geweten is of die variant significant gevaarlijker is. En terwijl we inmiddels donders goed weten dat Corona veel te besmettelijk is om transmissie stoppen. Vraag het maar in Australie of Niew-Zeeland.

Gaan we dat in de toekomst iedere keer doen als er weer een potentieel gevaarlijke variant opduikt? Hoe lang gaan we nog verblind zot blijven doen?

Had je dit 2 jaar geleden verteld iedereen had u in uw gezicht uitgelachen. En terecht, want toen bleef de zottigheid nog onderhuids, nu is het het nieuwe normaal geworden. Hopelijk ontwaken we hier nog uit.
Het gaat em over controle, niet over gezondheid. Het verklaart ALLES
Oud 7 december 2021, 00:01   #26
alpina
Europees Commissaris

alpina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
Het gaat em over controle, niet over gezondheid. Het verklaart ALLES
Maar het meest bizarre is dat dit zo massaal aanvaard wordt door de bevolking, dat dit soort absurde toestanden enigszins normaal of vanzelfsprekend gevonden worden. Gelukkig is er dit forum nog want soms heb ik de indruk ontwaakt te zijn in een wereld waar iedereen zijn verstand verloren is.

Ik val in herhaling, maar als ik iets geleerd heb het voorbije 1,5 jaar dan is het hoe snel een bevolking bezeten kan worden door een discours dat met haken en ogen aan elkaar hangt. Zolang de bevolking maar angstig genoeg is krijg je alles gedaan. Het illustreert voor mij nu ook in de praktijk hoe zaken als het nazisme of stalinisme konden ontstaan en overleven. Ik had er uiteraard al veel over gelezen (ik vind het uiterst boeiende fenomenen) maar om het zelf effectief mee te maken is toch nog een tikkeltje interessanter.

Ik ben vooral benieuwd hoe we hier gaan uitgeraken.
alpina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2021, 06:22   #27
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alpina Bekijk bericht
Maar het meest bizarre is dat dit zo massaal aanvaard wordt door de bevolking, dat dit soort absurde toestanden enigszins normaal of vanzelfsprekend gevonden worden. Gelukkig is er dit forum nog want soms heb ik de indruk ontwaakt te zijn in een wereld waar iedereen zijn verstand verloren is.
Ik ook. Vanaf de eerste dag toen Macron iedereen "om te beginnen 2 weken" huisarrest gaf. Ik zegde: die vent is zot geworden. Natuurlijk was zelfs ik bereid om "2 weken thuis te blijven" om zo een lelijke gevaarlijke ziekte te stoppen, alleen moet je toch totaal niks begrijpen van hoe zo een dingen werken om ook maar 10 seconden te geloven dat zoiets gaat werken. En dan zeg je: wat gaat die kwiebus binnen 14 dagen doen als hij merkt dat het niet gewerkt heeft ?

Ik viel achterover dat ik blijkbaar bij de weinigen was die besefte dat dat enkel maar verkeerd kon gaan. Dat was nochtans eenvoudig, je zag zo van ver afkomen wat er nu voor de boeg was. Mijn hoop was nog: hij is veel te laat. Het is eigenlijk al helemaal uitgewoekerd. Dat was de enige hoop, dat het eigenlijk achter de rug al was. Als dat het geval niet was, zaten we enorm in nesten.

Maar ik kon niet begrijpen dat er maar weinig mensen zo een eenvoudige evidentie konden zien. Ik ga er nu dus van uit dat mijn medemensen ONGELOFELIJK GROTE DOMKOPPEN ZIJN, die geen 10 minuten logisch en analytisch kunnen nadenken. Maar ik snap niet hoe dat komt. Het gaat er bij mij niet in dat men aan zo een grote groep mensen, met diploma's, die normaal gezien kunnen rekenen en nadenken in een zeker vakgebied zo een gigantische zever kon wijsmaken zonder dat die zagen wat er op hen afkwam.

Maar ja, zoals je zegt, de geschiedenis illustreerde dat. Maar ik ging ervan uit dat dat kwam omdat destijds, het gros van de bevolking totaal geen scholing had. Dat 95% van de mensen totaal niet in staat was om wetenschappelijk en wat logisch na te denken. En dat zoiets nu anders was. Blijkbaar niet. Blijkbaar zit het parlement vol met onnozele hansworsten die niet kunnen nadenken. Blijkbaar zitten de meeste burgers vol met stront in hun kop, en heeft scholing daar niks aan veranderd. Wij lijken nog altijd even idioot te zijn dan toen we dachten dat we jonge vrouwen moesten opofferen aan een of andere rare godheid om volgend jaar een goeie oogst te hebben.

Laatst gewijzigd door patrickve : 7 december 2021 om 06:24.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:33.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be