![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Itsme heeft op zich niks te maken met uw bank.Het is inderdaad wel zo dat het installeren van itsme,heb ik gemerkt,vlotjes verloopt via een applicatie voorbereid door je bank terwijl ik eerder hopeloos verdwaalde toen ik itsme via de "itsme" middelen van de site zelf probeerde te installeren. Overigens is de meest gebruikte toepassing,(bij mij toch) inderdaad als sleutel bij het betalen.De software,waarschijnlijk oorspronkelijk ontwikkeld vauit het financiewezen is ongetwijfeld zo scherp onderhouden en "bomproof" dat ook overheden (die altijd h o p e l o o s aan het achteropgeraken zijn als dat via eigen projectmanagement of eigen diensten zou moeten gebeuren) daar op inhaken en meedoen met de bende... ![]() Zoals we al LANG gewend zijn dat onze plastieken bankkaart,die een eigen nummer heeft,het begin vormt van een inmiddels diep vertrouwde verificatieprocedure ,..Ik ben oud genoeg mij nog te herinneren dat er VEEL wantrouwen was jegens die "plastiekskes" in het begin.... Zo is uw gsm-nummer,bij Itsme,het begin van een verificatieprocedure die we ook wel zullen leren vertrouwen en "gewoon" vinden.. Bemerk dat de overheid ook niet de ganse ketting van de eID(uw ID kaart en dat bakske en die software en die middleware en die certificaten) in handen heeft hé,maar er blijkbaar al een decennium op vertrouwt (en met goede reden meen ik te mogen opmerken),en dat we hier ook van een robuust systeem mogen spreken.... Laatst gewijzigd door kelt : 7 december 2021 om 22:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ja,blijkbaar kan het ook met een ingeleerde vingerafdruk,helaas,door mijn werkomstandigheden(chemicalien,ruwe stukken) zijn de toppen van mijn vingers altijd te beschadigd om dat te doen,ik kan zelfs niet gewoon inloggen op mijn phoontje daardoor...... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Unsafe, maar gemakkelijk voor de banken om hun verantwoordelijkheid af te schuiven. Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 7 december 2021 om 22:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stel dat U op een website op uw computer iets wilt en U aanmelden met Itsme... Dan klikt U de betreffende keuze aan,en wordt U verzocht uw gsm-nummer in te geven. Op de smartphone met het gegeven nummer opent U het appje en zult,als het goed is,een goedkeuringsverzoek zien staan.U krijgt maar een paar minuten om de pinkode in te geven (die timer is ook deel van de beveiliging!) en als het goed is ziet U op het computer scherm de transctie voltrokken worden (betaald,of uw account openen,..) Met andere woorden,U moet er al op slagen OP TWEE VERSCHILLENDE TOESTELLEN dingen te doen.....DAT ,die 2-factor certificatie,is ook al een vorm van beveiliging (dat is ongeveer zoals U met uw bankkaart en uw "bakske" dat NIET op een computer aangesloten is moet doen liefst met het computerscherm voor uw neus,of het zal nog moeilijk worden ![]() Laatst gewijzigd door kelt : 7 december 2021 om 22:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Inderdaad! Op welke manier gaan ze senioren koeioneren die niet eens een PC hebben?
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wel,ik vermoed eerder dat het de SIM-kaart SAMEN met het gegeven telefoonnummer is die je "sleutel" zal vormen.Ik ben nog niet in de gelegenheid geweest (heb Itsme nog maar sinds deze zomer) om eens die SIM kaart in een verse nieuwe phone te moeten stoppen.....zal nog een paar jaar duren hoop ik...
Laatst gewijzigd door kelt : 7 december 2021 om 22:54. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In ieder geval niks voor mij. Eén enkele pincode of vingerafdruk voor een hoop belangrijke toepassingen. Dat is zoals 12345 als password voor alles. Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 7 december 2021 om 23:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#31 |
Minister-President
|
![]() Binnenkort wordt al die communicatie meteen ook gekoppeld aan de QR-code.
Alvorens je dan benzine wil tanken (of opladen), zal je geen uitstaande boetes mogen hebben, of je QR-code kleurt rood. Toegang tot uw door de overheid gestuurde documenten, zal niet langer via toepassingen zoals It's Me (en consoorten) gebeuren, maar via diezelfde QR-code. Uiteindelijk zal enkel nog de QR-code op je identiteitskaart staan. De 'm' en 'v' is al weg ...
![]() |
#32 |
Europees Commissaris
|
![]() Omdat oplichten hun vak is.
Na de itsme phishing berichten: de e-box phishing berichten! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Inderdaad. Of een uitspraak op een sociaal netwerk gedaan dat een of andere apparatchik niet leuk vindt. Idem. Of ergens iets gesteund dat men liever niet had gezien. Of aan een betoging deelgenomen die niet "voor het juiste doel" was.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je zet je its me best op via je bank , dat werkt het vlotst je moet dan wat tokens invullen op je pc en op je telefoon zodat die 2 een handshake kunnen opzetten En als alles in orde is, en je volgt de inlog procedure dan moet je uiteindelijk nog eens bevestigen met je code of in geval je vingerafdruk toestanden gebruikt je vinger afdruk. Zelf als je telefoon niet gelocked gejat wordt kunnen ze er dus nog niet zomaar in. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
hetzelfde voor Whatsapp dat ook registreert op uw nummer maar ook iets dergelijks doet met de hardware van uw telefoon. Het zou makkelijk zijn, he, ik kloon uw sim kaart , duw die in een telefoon en hopla, ... nee zo slim zijn die gasten ook wel. Laatst gewijzigd door Herr Flick : 8 december 2021 om 14:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Weet ik wel. Iedereen gebruikt dat tegenwoordig, maar een kaartlezer en e-id is aan de basis hetzelfde principe. Iets dat je weer combineren met iets dat je in je bezit hebt. En die id kaart werkt(e) voor mij veel gemakkelijker. Alleen heeft men er nu die niet-werkende bank-gebaseerde CSAM pagina in de plaats gezet.
![]() |
#38 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Om toch maar eens terug te komen op het begin van het draadje....
De Belgische overheid zal wel een beetje moeten oppassen met "impliciet" U "abonneren" op van alles en nog wat eens U de e-box gebruikt.... Google en Facebook hebben voor vergelijkbare praktijken monsterboetes gekregen van de EU Inderdaad...veiliger zou het zijn aparte toestemmingen te vragen.... (zoals Doccle,een privé-intiatief) uitdrukkelijk en netjes doet! Laatst gewijzigd door kelt : 8 december 2021 om 19:33. |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ik heb er niets tegen dat ik documenten ook elektronisch krijg, maar dat het activeren van die e-box dan direct de Overheid ontslaat van alle plichten om u nog te verwittigen op papier, dat is wel heel grof. En zo makkelijk het gaat om te activeren, zo moeilijk is het weer om die kloterij weer weg te krijgen. Je moet je dus uitschrijven uit elke afzonderlijke dienst, precies zoals louche bedrijven het doen. Het enige dat nog ontbreekt zijn de aangetekende brieven.
![]() |
![]() |
#40 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Dat is pas een ramp om geïnstalleerd te krijgen.
|
![]() |
![]() |