![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dé oplossing voor de Franstaligen, dus alles behalve rechtvaardig voor de Vlamingen want diens probleem wordt altijd groter.
![]() |
![]() |
#22 |
Minister-President
|
![]() M'n sou denken dat na de regionalisering van de wapenwet , vreemdelingenstemrecht , francochampswet , snel-terrorist -belg wet etc ... B_h-V voor de vlaamse pc politici peace of cake zou zijn , en dan gaan ze daar nog over onderhandelen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
U zou beter eens een argument pro geven. Ik heb er nog geen enkel gehoord. "Eigen volk eerst" is geen argument. Er is geen Vlaams volk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
ik heb hier wel een argument, nl. de splitsing staat ingeschreven in de grondwet en dat die word nageleefd kunt u ook moeilijk bezwaar tegen hebben me dunkt ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Banneling
|
![]() Welk artikel, aub? Dan kijk ik het meteen even na.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Betekent dit dat de Vlaamse partijen dan maar toegevingen moeten doen? Dat zij een prijs moeten betalen voor de splitsing? Geenszins. Voor de toepassing van de grondwet of de uitvoering van een arrest van het Arbitragehof kunnen geen compensaties worden geëist. Wie zich daar niet bij neerlegt, valt de grondbeginselen van de rechtsstaat aan. Ik mag aannemen dat dit niet de bedoeling is. Van niemand. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Vreemdeling
|
![]() [quote=Hans1]Ik heb geen tijd om mij met belachelijke zaken bezig te houden als splitsingen van kieskringen.
Mss is dat de reden dat ullie zo weinig kiezers hebben ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Minister
|
![]() MET FDF KOMT ER NOOIT EEN SPLITSING"
*************************************** Met het FDF zal er nooit een akkoord komen over de splitsing van Brussel- Halle-Vilvoorde. Dat heeft FDF- voorzitter en Kamerlid Olivier Maingain gezegd. MR-fractieleider Daniel Bacquelaine gaat niet zo ver als Maingain. Hij laat wel weten dat er nog tijd genoeg is om een antwoord te geven op het arrest van het Arbitragehof. Zie 116. Het Arbitragehof eist dat er tegen de volgende federale verkiezingen een oplossing is voor de anomalieën in de kieswetgeving. Zo lang zullen de Vlaam- se partijen wellicht niet kunnen wach- ten. In het regeerakkoord staat dat BHV "onverwijld" moet worden gesplitst |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
prima |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
2. de kieskring gaat in tegen de provinciale kieskringen die er zijn in de rest van belgië. vandaar de uitspraak van het arbitragehof. de franstaligen hebben geen enkel argument Laatst gewijzigd door lievendr : 17 december 2004 om 11:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Burger
|
![]() Inderdaad ..men moet het hen nageven het FDF slaagt er toch wel in, dankzij de "PRL", om de slagorde van de Vlamingen net zo snel te breken als ze was opgebouwd.
De krieskring moet verdwijnen omdat de franstaligen in de randgemeenten het signaal dienen te krijgen dat ze zich "moeten" aanpassen. Net zoals we dat deden toen we in Wallonie gingen werken. De arrogantie van de franstaligen hier in de rand zou zelfs de ogen moeten doen open gaan van Hans1 en consoorten. Denkelijk weten deze mensen echt niet hoe erg het gesteld is met de verhouding franstaligen / vlamingen in de rand. Dat deze rand een onderdeel van Vlaanderen is moet al genoeg zijn om hen te doen inzien dat franstaligen zich dienen aan te passen maar mochten ze de drukwerken lezen waar vlamingen worden uitgemaakt voor alles wat lelijk is zouden ze vermoedelijk tot inkeer komen. De ver van mijn bedshow ... zal niet stoppen aan de grens met Dilbeek en omgeving ..maar spijtig genoeg zal de verfransingsdruk ver doordringen in Vlaanderen. Dat de Hans1"en" zullen worden getypeerd als verraders van hun volk, zonder dat ze inzicht hebben gehad in de werkelijke problemen van hun vlaamse landgenoten, kan hun toch ook geen plezier doen. Daarom Vlamingen, aller streken, verenig u en oefen druk uit binnen jullie respectievelijke middens, partijen om de rand te vrijwaren van complete verfransing en om als eerste signaal de splitsing te eisen van het arr Halle-Vilvoorde. |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Is er dan wel een "Vlaams front" ??? Want voor zover ik weet is er geen Vlaams front. Hoe kan men trouwens spreken van een Vlaams front als die Vlaamse fronters zelf maar 75 % van hun geschut in stelling brengen tegenover 100 % van de tegenstanders .... ?
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat is nu het geval met BHV, dat was voorheen het geval met de culturele autonomie, met de vorming van gewesten en gemeenschappen enzovoorts ... en dat is zeker ook zo voor de volledige zelfstandigheid van Vlaanderen in Europa. Maar wie nu zit te zeuren over het detail van de invulling van "onverwijld", die speelt een partijpolitiek spelletje. Over de partijen heen, moet elke rechtgeaarde Vlaming erg tevreden zijn met de recente evolutie en gang der zaken. (Let wel: er staat rechtgeaarde Vlaming, en zou kunnen staan: rechtsgeaarde Vlaming, maar er staat duidelijk niet: extreem-rechts-geaarde Vlaming)
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Ik zie het er nog van komen dat de dwerg de reus zo erg irritereert dat de reus zegt : "Mijn steun? Goei mop." En dan zal de NVA zichzelf weer op de borst kloppen : "zie, dat VB, dat is niet begaan met Vlaanderen." Maar niemand zal luisteren, want iedereen weet inmiddels waar de NVA voor staat. Een kleurloze, eerloze, lefloze kopie. En zeur me niet aan m'n kop over een zogenaamd Vlaams front. Vroeger was ik daar altijd voor te vinden, en gaf ik de NVA veel krediet, getuige eerdere postings. Ondertussen weet ik door schade en schande beter.
I'm still standing, better than I ever did, Looking like a true survivor, feeling like a little kid. __________________ But I'm stubborn, like those garbage bags that time cannot decay, I'm junk but I'm still holding up this little wild bouquet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mij hangt het onderscheid dat gemaakt wordt tussen 'rechtgeaarde' en zogenaamde 'niet' rechtgeaarde Vlamingen (want tot het extreem-rechtse deel ervan behorend) ook allang de keel uit. We zien daar het resultaat alle dagen van maar toch wordt deze Belzieke verdeel en heers tactiek niet verlaten. Ook al moet men ziende blind zijn om het resultaat daarvan niet te zien.
Wanneer gaan we dat eens op eigen kracht inzien?
![]() |
#39 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Deze morgen op la première was 't weer koekenbak. Degenen die voor de "anschluss" zijn zijn democraten de anderen racisten. 'T is maar dat ge weet dat de meerderheid van Europa op dit ogenblik weer een hoopje extreem-rechts racistisch uitschot is. 'T is maar dat je ook weet waarom dus de meerderheid weer niet het recht zal krijgen om zijn stem te laten horen. 'T is maar dat je weet welke definitie onze cultureel-marxistische linkie winkies aan het begrip "democratie" geven.
![]() |
![]() |
#40 | |
Burger
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |