![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
Bekijk resultaten enquête: Moeten we dat kind 20 jaar dwingen om een mondmasker te dragen ? | |||
Ja, en zelfs 5 kinderen als het moet. |
![]() ![]() ![]() |
1 | 8,33% |
Ja, leven van een bejaarde is belangrijk. |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Nee, dat is onmenselijk voor dat kind |
![]() ![]() ![]() |
11 | 91,67% |
Enkel maar als we daar 5 bejaarden mee kunnen laten leven. |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Aantal stemmers: 12. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Dus mijn stelling blijft overeind.
![]() |
![]() |
#22 |
|
![]() Barmhartigheid en menslievendheid houdt geen verplichting in.
![]() |
#23 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat als een der uw kinderen gehandicapt is ??
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Partijlid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
|
![]() Ja, wat dan? Dan verzorg ik mijn kind tot ik dood ben. Zonder dat ik daartoe verplicht wordt.
Niemand is mijn koning en niemand is mijn slaaf Laatst gewijzigd door gunter5148 : 13 december 2021 om 19:58. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Minister-President
|
![]() Het wordt tijd dat de ouderen solidair zijn met de kinderen en hun plaats in het ziekenhuis afstaan. Na bijna 2 jaar mag het ook eens in omgekeerde richting.
https://www.ad.nl/dordrecht/alsof-co...irus~a96a0022/ |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
ik was er elke dag voor haar , tot aan haar overlijden !! Dat was destijds ook zo mij pa , die is helaas jaren voor ons mama gestorven !!
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) Laatst gewijzigd door cookie monster : 13 december 2021 om 20:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Merk op dat de tijd geen belang heeft in dit overwegen. Of het nu 1 dag masker dragen is voor 1 dag een bejaarde te laten leven, of 20 jaar een masker laten dragen voor 20 jaar een bejaarde te laten leven, is kifkif. Laten we zeggen dat beide aan elkaar gewaagd zijn. De meesten hier (waaronder mijzelf) vinden dat het erger is voor een kind om een masker moeten te dragen, dan dat een bejaarde wat minder lang leeft, maar goed, laten we dat GELIJK stellen. 1 kind-dag masker = 1 bejaarde-dag leven. Of dat nu dag na dag is, gedurende 20 jaar, of gewoon maar 1 dag, is totaal equivalent, want na 1 dag, stelt exact dezelfde vraag zich. Als een kind 1 dag een masker moest dragen om die ene bejaarde 1 dag langer laten te leven, is het probleem de volgende dag identiek hetzelfde. Dat kan zo 20 jaar duren. Goed. Stel nu dat we het miljoen kinderen in ons land 1 jaar lang een masker doen dragen als ENIGE maatregel. Waaraan is dat dan gelijk ? Dat zijn 1 miljoen kind-jaren masker dracht. Dat is dus EVENVEEL WAARD (of meer) DAN 1 MILJOEN LEVENSJAREN VAN BEJAARDEN. Welnu, onder de hypothese dat een corona dode 10 jaar van zijn leven kwijt is, zouden we, om 1 miljoen kinderen 1 jaar lang een masker laten te dragen, MINSTENS 100 000 bejaarden enkel en alleen door die maatregel gered moeten hebben. Enkel en alleen daarmee, zonder gelijk welke andere maatregel. Dat gaat natuurlijk in de verste verte het geval niet zijn. Dat toont de waanzin van dat gedoe aan. Het is een zoveelste manier om aan te tonen dat als je serieus nadenkt over de KEUZES die wij impliciet gemaakt hebben, en we die rationeel doortrekken, we tot gigantische onmenselijke absurditeiten komen. Laatst gewijzigd door patrickve : 13 december 2021 om 20:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
In jouw Gedankenexperiment (zonder spatie) zou ik zeggen: laat de keuze aan het kind. Los daarvan: geen maskers.
De waarheid voorop Laatst gewijzigd door Der Wanderer : 13 december 2021 om 20:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Europees Commissaris
|
![]() Integendeel: bij bejaarden die zoiets zélf eisen, is het antwoord uiteraard 'nee' en dan kan je beter de zaak gewoon verzwijgen aan het kind zodat het geen schuldgevoel krijgt.
De waarheid voorop Laatst gewijzigd door Der Wanderer : 13 december 2021 om 20:33. |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Hoeveel kinderen kunnen we hoe lang dwingen, om hoeveel bejaarden-dagen te redden ? Ik ging uit van de simpele prijs 1 kind-masker-dwang dag versus een bejaarden-leef-dag. Het moet hier gaan om een kind dat gedwongen wordt, en geen goesting heeft, he. Dat hoort bij de kost. Laatst gewijzigd door patrickve : 13 december 2021 om 20:45. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zoudt u bereid zijn uw kind of ouders te helpen ??
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) Laatst gewijzigd door cookie monster : 13 december 2021 om 20:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Moet je dus een kind tot scholing verplichten "omwille van een ander" of omwille van zijn eigen ontplooiing, toekomst...? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
|
![]() Goed voor U. En ik hoop dat niemand er U toe verplicht heeft.
![]() |
#37 |
|
![]() Ik ben meer bereid mijn kinderen te helpen dan mijn ouders. Immers, in het eerste heb ik een keuze gemaakt, in het tweede niet.
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
het gaat al sowieso om uw ouders of een van beide !! Het kan natuurlijk zijn , dat ge zodanig men hen overhoop ligt , ja .... en ge komt er nooit meer , eender welke reden , tja .... Als ze u mishandelt hebben , of ge zit in den bak , weet ik waarom .... Het kan natuurlijk zijn dat uw broer(s) of zus(sen) de zorg op hun nemen , (Of) als je zelf zwaar gehandicapt bent , dan gaat het niet , logisch !!!! Heel vroeger stopte men zelfs sommige gehandicapte in een tehuis , geweldig !!
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Europees Commissaris
|
![]() Even los van je 'economische' vocabularium - in dat geval vind ik niet dat je dat kan eisen.
Wat die real life-context betreft: dat is geen 'zich verschuilen', ik vind het net zeer ongunstig dat men nu het 'noodlot' heeft herschreven naar een schuld- of prijskwestie. Het is onedel en kruideniersplebeïsch gedrag om alles te willen 'berekenen'.
De waarheid voorop Laatst gewijzigd door Der Wanderer : 13 december 2021 om 21:12. |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zijn er redenen waaruit zou blijken dat medische zorg voor kinderen zou schuiven voor ouderen. Laten we vooral niet beginnen fantaseren. |
|
![]() |
![]() |